بازدید 11514

کرونا دانشجویان ژاپن را شکست داد!

آمارها نشان می‌دهند که شیوع کرونا سبب شده تعداد زیادی از دانشجویان ژاپنی از ادامه تحصیل منصرف شوند.
کد خبر: ۱۰۳۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 02 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از ژاپن تایمز، وزارت آموزش ژاپن اعلام کرد که به دلیل تاثیرات مخرب ناشی از شیوع "کووید-۱۹"، بیش از ۱۳۰۰ دانشجوی ژاپنی از ماه آوریل سال گذشته تاکنون از ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این کشور منصرف شده‌اند.

در این راستا،‌برخی از دانشجویان به هنگام مراجعه به مراکز مشاوره گفته‌اند که قادر به پرداخت شهریه دانشگاه نیستند و برخی دیگر گفته‌اند که احساس تنهایی می‌کنند. چراکه از طریق کلاس‌های آنلاین با دیگر دانشجویان ارتباط برقرار نمی‌کنند و نمی‌توانند با همکلاسی‌های خود دوست شوند.

در نتیجه،‌کارشناسان آموزش ژاپن خواستار ارائه پشتیبانی متناسب با شرایط تک تک دانشجویان شده‌اند.

از دلایل انصراف این ۱۳۶۷ دانشجو از دانشگاه‌های دولتی، خصوصی،‌کالج‌ها و موسسات آموزش عالی مشکلات اقتصادی، دشواری سازگاری با شرایط دانشگاه و از بین رفتن انگیزه تحصیل در دانشجویان بوده است. حدود یک سوم از این دانشجویان در سال اول،‌ترک تحصیل کردند.

در ماه مه گذشته، یک شرکت خدمات پشتیبانی در توکیو به نام " JAIC Co"، ارائه مشاوره به دانشجویان را آغاز کرد تا آنهایی که قصد ترک تحصیل دارند را منصرف کند.

"توموهیرو کوکوبو" مدیر این سرویس گفت: ما به ۲۰۰۰ دانشجویی که از تحصیل بازمانده‌اند و در جست‌وجوی کار هستند، کمک کرده‌ایم.

وی ادامه داد: باید با این دانشجویان صحبت شود تا به راحتی تصمیم به ترک تحصیل نگیرند. اگر جایی برای شنیدن حرف آنها وجود داشته باشد، ممکن است نتیجه متفاوتی رقم بخورد.

"شیگرو یاماموتو" از اساتید دانشگاه تایسو گفت: در شرایط فعلی و برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین، دانشجویان احساس تنهایی، پوچی، اضطراب و نارضایتی می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
بیخود نیست ژاپن این همه در علم و صنعت پیشرفت کرده ! فقط ببینید چه تحقیق و بررسی اماری انجام دادند ! علل انصراف دانشجویان در ایام کرونا !!!! اینجا اگه این مطرح کنید تا چند روز بهت میخندن !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
چرا نعل وارونه می زنی ... یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان نتوانسته برای دانش جویانش شرایط ادامه تحصیل را فراهم کند ... نقطه ضعف را نمی بینی یا واقعا نمی بینی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اول از یک چیز مطمئن بشید، بعد نظر کارشناسی بدید و شروع کنید به خود تحقیری!
احد
| France |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
به لوازم داخل خانه و منزل و کوچه و خیابون در چهار گوشه دنیا از جمله ایران نگاه کنید لطفا تا صنعت ژاپن رو ببینید . از ماشین و موبایل و لوازم صوتی و تصویری و لولزم خانگی و .....
اگر پیشرفته بود... دانشجوهاش نباید ترک تحصیل میکردن... پس معلومه کارش میلنگه... چیزی که ندارن هدف برای تحصیل و پیشرفت هست... آمار خودکشی در چین بسیار بالاست فکر کنم جزء سه کشور اول دنیا باشه..
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
چرا جفنگ میگی؟؟؟؟
پیشرفت ندارع ژاپن؟؟؟؟؟؟؟
اونها در درجه اول سلامتی و زندگی براشون مهمه، نه مثل ما بدبختیها همه چیز در گرفتن مدرک و درس خلاصه بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
مگه در مورد چین داره صحبت می کنه؟؟متنو خوندی؟؟
کرونا آسیب غیرقابل بازگشت به مغز وارد می کند. حتی برای کسانی که علائم ندارند.
دانشگاه ما انصراف زیاد شده بخصوص رشته فلسفه
دوستان ما باید خودمون رو با کشورهای مث بوتان مقایسه کنیم نه ژاپن ! لطفا از بوتان و سیرالیون بیشتر خبر بزارید
عاقلند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل