بازدید 8480
سردار کارگر:

هویت نظام اسلامی با دفاع مقدس گره‌خورده است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس به‌عنوان برگ زرین در تاریخ ایران می‌درخشد، گفت: هویت نظام اسلامی و ایران با هویت دفاع مقدس گره‌خورده است
کد خبر: ۱۰۳۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵ 02 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سردار سرتیپ بهمن کارگر در نشست با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: اگر تقوای الهی داشته باشیم در مسیر نشر ارزش‌های دفاع مقدس موفق خواهیم بود و شهید سلیمانی مؤید این ادعا است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه همه ما که دفاع مقدس را درک و نسبت به نشر ارزش‌های این حماسه ماندگار تکلیف داریم، افزود: در این راستا باید با ایثار و ازخودگذشتگی تاریخ دفاع مقدس را بنویسیم و معارف و مبانی دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی با اذعان به این مهم که هویت نظام اسلامی و ایران با هویت دفاع مقدس گره‌خورده است، به‌طوری‌که دفاع مقدس به‌عنوان برگ زرین در تاریخ ایران می‌درخشد، بیان کرد: نقش بی بدیل ولایت فقیه و حضور مردم تمام ارزیابی و پیش بینی‌های مادی دشمن بعثی در حمله به ایران اسلامی را خنثی کرد.

کارگر با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر زمان ما ضعیف شدیم دشمن به ما حمله کرد، یادآور شد: در ابتدای پیروزی انقلاب، قدرت دفاعی کشور ضعیف بود و ارتش در حال تغییر و تحول و سپاه نیز تازه تأسیس‌شده بود و مدت کوتاهی از شکل‌گیری بسیج می‌گذشت و اقدامات دولت بر اساس راهبرد‌های انقلاب اسلامی ایران نبود.

وی نقش مردم را در پیشبرد دفاع مقدس تعیین‌کننده دانست و تأکید کرد: به‌رغم اینکه در حوزه تبیین و معرفی دفاع مقدس تلاش‌های زیاد صورت گرفته، اما آن‌گونه که شایسته است به نقش مردم در خلق این حماسه عظیم پرداخته نشده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بابیان اینکه حضور گسترده مردم باعث پیروزی دفاع مقدس شد، ادامه داد: بعد از دفاع مقدس نیز حضور مردم باعث ناکامی دشمنان در فتنه‌هایی همچون فتنه سال‌ها ۷۸ و ۸۸ شد.

وی بیان کرد: تا مادامی‌که مردم حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، این نظام موفق است به‌طوری‌که امام خمینی (ره) مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را در رأی و حضور مردم می‌دانستند و این مسئله حائز اهمیت است، رهبر معظم انقلاب نیز همواره نقش مردم را درصحنه‌های مختلف انقلاب مورد تأکید قرار داده‌اند.

سردار کارگر با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه با دفاع مقدس، انقلاب اسلامی تثبیت شد، گفت: اگر همه مسؤولان کشور، اصناف و اقشار مختلف مردم و نیرو‌های مسلح، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را یک اولویت بدانند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکنند، می‌توانند گوشه‌ای از حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان را به جامعه ارائه کنند.

وی با قدردانی از حمایت و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مستقر در استان خراسان رضوی برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که در این استان احداث‌شده، ملی است و صرفاً نباید به آن نگاه استانی داشت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به حضور سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر بارگاه منور رضوی در مشهد ابراز کرد: اگر یک‌پنجم این تعداد در سیر تشرف خود از این مرکز فرهنگی بازدید کنند، ارزشمند خواهد بود و باعث انتقال فرهنگ دفاع مقدس خواهد شد.

سردار کارگر توجه به فضاسازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس را در جذب مخاطب ضروری دانست و گفت: گرچه این بنیاد متولی احداث مرکز فرهنگی در استان‌ها است، اما تحقق این مهم، همت تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های لشکری و کشوری را می‌طلبد.

در ابتدای این نشست سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این اداره‌کل در حوزه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس، تدوین دانشنامه استان و چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارائه کرد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل