بازدید 3589

کرونا و شروع طراحی سایت!

احتمالا تا به الان به این فکر افتاد اید که کسب و کار خودتان را رونق دهید ولی کرونا شرایط را برایتان کمی سخت کرده است، از طرفی ترافیک و نبود جای پارک از دیگر مشکلاتی است که مشتری های شما را کم میکند، آن ها ترجیح می دهند کالا یا خدماتی که نیاز دارند را به راحتی در فضای مجازی جست و جو کنند
کد خبر: ۱۰۳۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 28 February 2021

احتمالا تا به الان به این فکر افتاد اید که کسب و کار خودتان را رونق دهید ولی کرونا شرایط را برایتان کمی سخت کرده است. از طرفی ترافیک و نبود جای پارک از دیگر مشکلاتی است که مشتری های شما را کم میکند. آن ها ترجیح می دهند کالا یا خدماتی که نیاز دارند را به راحتی در فضای مجازی جست و جو کنند و با اعمال فیلتر ها یی مثل رنگ، قیمت یا اندازه دقیقا به چیزی که نیاز دارند نگاه کنند و ساعت ها وقت خود را به جست و جو در فروشگاه ها و خیابان ها نگذرانند.

کرونا و شروع طراحی سایت!

چرا طراحی سایت در کسب و کار مهم است؟

امروزه برای داشتن یک کسب و کار موفق داشتن سایت یک امتیاز برتر است. در یک سال اخیر به دلیل کرونا میزان خرید از فضای مجازی بیش از 150 درصد رشد داشته است. تقریبا کمتر خانواده ایی وجود دارد که تا به حال هیچ خرید اینترنتی نداشته باشد. داشتن سایت این ویژگی را به مشتری شما میدهد که هر طور که دوست دارد کالا یا خدمات شما را بررسی کند حتی در ساعاتی که شما تعطیل هستید ولی سایت شما همیشه باز است. باید ویترین خود را به سایت بیاورید و با یک طراحی مناسب و تبلیغات آمار بازدید سایت خود را افزایش دهید و در سطح جهان دیده شوید. دیگر مهم نیست در کدام قسمت از شهر قرار دارید دفتر یا فروشگاه دارید یا نه . مهم این است که شما یک سایت برای ارائه خدمات یا کالا دارید. در اینجا طراحی سایت مبنا به کمک شما می آید.

در قسمت طراحی سایت مبنا می توانید نمونه های زیادی از سایت هایی که توسط طراحی سایت مبنا طراحی شده اند را ببینید. 

طراحی هر سایت متناسب با خدمت یا کالایی که ارائه می دهند متفاوت است در اینجا ما مهمترین نکات طراحی سایت را برای شما بیان می کنیم.

کرونا و شروع طراحی سایت!

8 ویژگی برای طراحی سایت پر بازدید

  1. ظاهر سایت- طراحی سایت مبنا

مهمترین و اولین چیزی که مشتری با آن روبرو می شود ظاهر سایت شما است. می توانید زیباترین طراحی ها را در طراحی سایت مبنا مشاهده کنید. در طراحی وب سایت برای  ظاهر سایت اصولا از برنامه ی CSS استفاده می شود. برای در طراحی سایت و ظاهر آن باید نکاتی مانند تایپوگرافی، استفاده از رنگ ها و مودبوردها (mood boards) را بدانید. تایپوگرافی همان شکل ظاهری متن هاست که به شکلی خاصی و مطابق میل شما طراحی می شوند . برای متن ها نوع فونت و نگارش آن ها بسیار مهم است . برای خلاقیت بیشتر می توانید از تایپوگرافی ها استفاده کنید. کافی است نام تجاری خود را به طراحی سایت مبنا بسپارید تا چشمگیر ترین طراحی ها را به شما ارائه دهند.

رنگ : انتخاب رنگ مناسب و هماهنگ کردن سایر رنگ ها با آن تاثیر زیادی در ظاهر سایت دارد باید با پالت های رنگ اشنا باشید و در مورد روانشناسی رنگ ها اطلاع داشته باشید به عنوان مثال رنگ های گرم مثل زرد ،قرمز و نارنجی شور و شوق در افراد ایجاد میکنند ولی استفاده ی زیاد از رنگ قرمز باعث ناآرامی مخاطب شما می شود و ترجیح میدهد سایت را زودتر ترک کند. رنگ طلایی حس لاکچری بودن را به سایت شما میدهد پس باید بر اساس نوع مخاطب رنگ را انتخاب کنید .

مودبوردها: مودبوردها همان شکل های خاصی هستند که به عنوان شکل های مبنا استفاده می شوند مانند شکل فلش ها و پیکان ها.

  1. یو ایکس (UX)

یو ایکس (UX) یعنی تجربه ی کابر. همان حسی که کاربر از ورود به سایت شما دارد . با اصول نورومارکتینگ و روانشناسی می توانید از شکل ها و مطالبی استفاده کنید که مخاطب حس اعتماد پیدا کند و بخواهد از سایت شما سفارش بدهد یا آن را به اطرافیان خود معرفی کند. متخصصین طراحی سایت مبنا به خوبی از این موضاعات آگاهی دارند.

از طرفی باید از دید مخاطب به سایت خود نگاه کنید و بتوانید مطالبی را در سایت بگذارید که مخاطب به آنها نیاز دارد. برای این کار بهتر است یک پرسونای قوی ایجاد کنید. پرسونا یعنی اطلاعات مربوط به مخاطب خود را جمع اوری کنید و بر اساس ان طراحی سایت را آغاز کنید. به عنوان  مثال سایت شما برای فروش لوازم تحریر است و مخاطب شما بیشتر افراد زیر 30 سال هستند . باید علایق این افراد را پیدا کنید و بسته به نوع محصول و مخاطب قیمت گذاری کنید و طراحی سایت را به شکلی انجام دهید که به چشم دانشجویان و دانش آموزان زیباتر باشد و از به روز ترین طراحی ها استفاده شده باشد .

  1. بهره بردن از سئو

استفاده از کلمات مناسب و تکرار کلمات کلیدی بخشی از سئو است. یک نویسنده ی سئو حرفه ایی میداند چه مطالبی برای مخاطب جذاب تر است و در کجای متن باید آن را استفاده کند . به طور خلاصه نویسنده بازی با کلمات را به خوبی می داند و با اصول نگارشی و ویرایشی آشنایی دارد. از طرفی با تکنیک های سئو متن شما در موتورهای جست و جو گر بهتر دیده می شود و بازدید سایت شما بالا می رود .با خیال راحت می توانید سئو سایت خود را به طراحی سایت مبنا بسپارید.

  1. سرعت سایت

سایت باید به گونه ایی طراحی شود که به راحتی به طور کامل برای مخاطب باز شود. سایت هایی که طراحی سنگینی دارند برای باز شدن زمان بیشتری می برند و همین امر باعث می شود مخاطب سایت های دیگر را ترجیح دهد و این موضوع به طور مستقیم روی رتبه بندی شما در گوگل اثر منفی می گذارد.

  1. واکنش گرایی یا ریسپانسیو بودن (Responsive) سایت

در گذشته افراد برای جست و جو بیشتر از کامپیوتر و لپ تاپ استفاده میکردند ولی امروه با پیشرفت تکنولوژی و ورود گوشی های هوشمند بخشی زیادی از جست و جو ها توسط گوشی ها انجام میشود پس سایت شما باید طوری طراحی شود که هم در صفحه ی لب تاپ و هم در صفحه ی گوشی و انواع تبلت ها و حتی تلویزیون ها باز شود و موارد سایت به درستی نشان داده شود . اگر سایت شما فقط برای لب تاپ باشد یعنی شما در جست و جو هایی که از طریق گوشی انجام می گیرد ناموفق بوده اید و این یعنی در رتبه بندی گوگل امتیاز جست و جو با گوشی را از دست داده اید و رتبه ی شما افت میکند.

  1. داینامیک (Dynamic) بودن سایت

برای اینکه سایت شما در موتور های جست و جو زودتر دیده شود باید مقالات و متن های خود را به روز رسانی کنید و مطالب جدید اضافه کنید. حال اگر سایت شما بخشی برای نمایش جدیدترین مطالب در صفحه ی اصلی نداشته باشد بازدید شما کم خواهد شد. افراد باید بتوانند از آخرین اخبار سایت شما مطلع شوند و برای دیدن آن نیاز به جست و جو در سایت نداشته باشند . سعی کنید همه چیز ساده و آسان در اختیار مخاطب باشد و از گیج کردن و فرستادن مخاطب به چندین صفحه ی تو در تو جلوگیری کنید.

  1. سازگاری

سایت باید طوری طراحی شود که در تمام مرورگر ها به راحتی باز شود .

  1. امنیت

باید در مخاطب حس امنیت ایجاد کنید. برای دیدن اطلاعات محصول یا خدمت مشتری نیازی به ثبت نام ندارد اگر از همان اول درخواست کنید که در سایت شما ثبت نام کند مخاطب مشکوک میشود و سایت را ترک می کند یا مواردی که تبلیغ کنید کلاهبرداری باشد . درست است که تبلیغ بوده و مربوط به سایت شما نیست ولی اگر مخاطب به خاطر نبود حس امنیت سایت شما را ترک کنید در آینده دیگر به سایت شما مراجعه نمی کند.

کرونا و شروع طراحی سایت!

در آخر باید گفت طراحی سایت نیاز به تجربه های زیادی دارد و باید کار را به کاردان سپرد. طراحی سایت مبنا در این خصوص تجربه های زیادی دارد و می تواند در کسب و کار شما تغیر بزرگ و مفیدی ایجاد کند.

https://mabnasite.ir/

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست