بازدید 7395

انتقاد وزیر صمت از محدودیت‌های ایجاد‌شده برای‌ تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از سیاست‌های ما در حوزهٔ صادرات و واردات، روان‌سازی است و محدودیت‌های ایجاد شده در بانک‌ها را نمی‌پذیریم، در این زمینه همکاری خوبی با بانک مرکزی اتفاق افتاده و به مرور روان‌سازی امور و تأمین مالی در حال انجام است و به‌دنبال مرتفع کردن مشکلات حوزهٔ کارت بازرگانی نیز هستیم.
کد خبر: ۱۰۳۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱ 28 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از قزوین، علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه با فعالان اقتصادی و صنعتی استان قزوین که امشب پیش در محل استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همدلی و انسجامی که در استان قزوین در میان مسؤولین و فعالان عرصه‌های اقتصادی وجود دارد، ستودنی است.

وی ضمن تشکر از مطالبات و انتقادات دکتر محمدبیگی و مهندس سیاهکلی از نیاز‌ها و مسائل استان قزوین، عنوان کرد: این مسائل باید مورد ارزیابی قرار گیرند و برای حل آن‌ها راه‌حل‌های مناسبی پیش‌بینی کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: استان قزوین از موقعیت ممتازی برخوردار است و موقعیت استراتژیکی که دارد، آن را به استان کارآفرین، تولیدکننده و سرمایه‌پذیر در حوزهٔ صنعت، معدن و تجارت تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: جمعیت یک‌ونیم میلیون نفری استان قزوین و دارا بودن ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال در این استان، نشانگر زنده بودن تولید در استان قزوین و برخورداری صنعتی در این استان است.

رزم‌حسینی در ادامه بیان کرد: تولید و صنعت نرخ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و در مسیر تعالی فرهنگی گام برمی‌دارد.

وزیر صمت در رابطه با راهبرد‌های صنعتی ایران تأکید کرد: یکی از سیاست‌های ما در حوزهٔ صادرات و واردات، روان‌سازی است و محدودیت‌های ایجاد شده در بانک‌ها را نمی‌پذیریم، در این زمینه همکاری خوبی با بانک مرکزی اتفاق افتاده و به مرور روان‌سازی امور و تأمین مالی در حال انجام است و به‌دنبال مرتفع کردن مشکلات حوزهٔ کارت بازرگانی نیز هستیم.

این مسؤول ضمن اشاره به همکاری و تسهیل در صدور مجوز‌های بهره‌برداری، یادآور شد: ما علاوه بر همکاری و تسهیل در صدور مجوز‌های بهره‌برداری، راه‌اندازی بنگاه‌های راکد را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و خوش‌بختانه تعداد بسیاری از این بنگاه‌ها مجدداً راه‌اندازی شده‌اند.

رزم‌حسینی اذعان کرد: ما به‌دنبال مبارزه با رانت‌خواری، حذف امضا‌های طلایی و خلأ‌های فسادزا هستیم و این کار سختی است، زیرا این‌ها رسانه و ابزار و اهرم فشار در اختیار دارند و مقابله با آن‌ها بسیار هزینه‌بر است، اما این امر جزو اهداف جدی ماست.

وی در ادامه اضافه کرد: خط اعتباری ۵٠٠ میلیاردی از محل منابع اعتباری وزارت صمت جهت حل مشکلات سرمایه در گردش استان قزوین تخصیص داده خواهد شد.

رزم‌حسینی اظهار کرد: سیاست واردات بی‌رویه در تولید در گذشته آسیب بسیاری به تولید محصولاتی زده که در داخل کشور تولید می‌شدند، اگر روزی تحریم‌ها رفع شود ما سیاست در‌های باز را برای واردات نخواهیم داشت و واردات مبتنی بر ثبت سفارش، تولیدمحور و با نگاه به حمایت از صنایع داخلی خواهد بود؛ البته این به معنای انحصار برای صنایع داخلی نیست و لازم است شرایطی فراهم شود تا کالای مطلوب، باکیفیت و قابل عرضه در بازار‌های جهانی تولید گردد.

وزیر صمت عنوان کرد: کشور با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود و بهترین راه این است که ثروت‌های بخش خصوصی در مسیر تولید و ایجاد اشتغال به‌کار گرفته شوند.

وی با انتقاد از وجود دیدگاه منفی نسبت به سرمایه‌داران عنوان کرد: ما شاهد بودیم که سال‌ها به ثروتمندان و کارآفرینان، زالوصفت گفتند و ثروتمندان را فراری دادند، اما امروز باید این فرهنگ را جا بیاندازیم که ثروتمندان و کارآفرینان مجاهدان اقتصادی کشور ما هستند و ما باید در این زمینه درست فرهنگ‌سازی کنیم؛ اسلام ثروت در خدمت تولید و اشتغال را می‌پسندد و انقلاب اسلامی متولد شد تا ملتی را متمکن و توانمند سازد، آن هم در نسل و ملتی که چه بسیار سرمایهٔ فرهنگی و اجتماعی دارد و سرمایه‌های مادی نیز در آن فراوان است.

رزم‌حسینی در پایان تأکید کرد: جوانان و نخبگان ما امروز باید دست به دست هم دهند و در کنار ثروتمندان و کارآفرینان، دست به تولید، ایجاد اشتغال و ثروت‌آفرینی کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر