بازدید 18234
پیمانه اقتصادی

واعظی: قیمت واقعی دلار ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان نیست/ واکنش توئیتری بانک مرکزی به گفته‌های ارزی رئیس دفتر رئیس‌جمهور/ همتی: نرخ ارز باید توسط سازوکار بازار تعیین شود

این پیمانه تیتر‌هایی همچون زمان واریز یارانه معیشتی اسفند ماه اعلام شد، بورس ژاپن ۴ درصد ریخت، داوجونز ۴۶۰ واحد دیگر سقوط کرد، عقب نشینی طلای سیاه در بازار جهانی، میانگین قیمت نفت امسال بالاتر می‌رود؟ هر اونس طلا چند دلار شد؟ ارز داریم، اما خریدار نیست و صعود دلار در بازار‌های جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ 27 February 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون زمان واریز یارانه معیشتی اسفند ماه اعلام شد، بورس ژاپن ۴ درصد ریخت، داوجونز ۴۶۰ واحد دیگر سقوط کرد، عقب نشینی طلای سیاه در بازار جهانی، میانگین قیمت نفت امسال بالاتر می‌رود؟ هر اونس طلا چند دلار شد؟ ارز داریم، اما خریدار نیست و صعود دلار در بازار‌های جهانی را در بر دارد.

زمان واریز یارانه معیشتی اسفند ماه اعلام شد

شانزدهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز  یکشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۰به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. همانند دوره های قبل، خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند نمود. لازم به ذکر است سومین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت نموده اند از این ماه کسر خواهد شد.

بورس ژاپن ۴ درصد ریخت

به نقل از اسپوتنیک، شاخص بورس نیکی ژاپن در معاملات دیروز ۴ درصد ریخت و بدترین عملکرد خود در حدود یک سال گذشته را به ثبت رساند. در واقع این بدترین روزی بود که بورس ژاپن ار آوریل سال گذشته تا کنون تجربه کرده است.

داوجونز ۴۶۰ واحد دیگر سقوط کرد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، شاخص داوجونز در معاملات دیشب، جمعه، (بامداد شنبه به وقت تهران) تحت تأثیر تداوم نگرانی از بالا آمدن نرخ سود اوراق قرضه، سقوط کرد. میانگین صنعتی داو جونز ۴۶۹.۶۴ واحد یا ۱.۵۰ درصد سقوط کرد و به ۳۰٫۹۳۲.۳۷ واحد بازگشت تا این هفته را با ضرر به پایان برساند. اس‌اندپی پس از رشد در اوایل معاملات دیشب ۰.۴۷ درصد افت کرد و به ۳٫۸۱۱.۱۵ واحد رسید، در حالی که کامپوزیت نزدک با بازگشت سهام تکنولوژی ۰.۵۶ درصد بالا آمد و به ۱۳٫۱۹۲.۳۴ واحد رسید. فیسبوک، آمازون و مایکروسافت که در جلسه معاملاتی قبلی با سقوط سنگینی روبه رو شده بودند، امروز با جهشی بیش از یک درصد به کار خود پایان دادند. از نظر هفتگی، اس‌اندپی دومین هفته منفی متوالی خود را ثبت کرد و این هفته ۲.۵ درصد پایین آمد. داوجونز ۱.۸ درصد و نزدک ۴.۹ درصد افت کردند.

عقب نشینی طلای سیاه در بازار جهانی

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب، جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران)، با نگرانی از رشد عرضه در آینده نزدیک، سقوط کرد اما شاخص‌ها توانستند به رشد هفتگی و ماهانه دست یابند. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه آوریل ۱.۱۲ درصد سقوط کرد و به ۶۶.۱۳ دلار رسید. این شاخص در ماه فوریه حدود ۱۹ درصد رشد داشته است. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا با سقوط سنگین ۳.۲ درصدی در ۶۱.۵۰ دلار بسته شد. با این حال این شاخص در هفته گذشته ۳.۸۱ درصد و در ماه فوریه ۱۷.۸۲ درصد رشد داشته است. با سقوط قیمت اوراق قرضه آمریکا و بالا رفتن نرخ سود آنها، قیمت دلار تقویت شده که این به قیمت‌های نفت خام فشار آورده است. از طرف دیگر این انتظار وجود دارد که با رسیدن قیمت‌های نفت خام به سطح قبل از پاندمی کرونا تولیدکنندگان اوپک پلاس و تولیدکنندگان آمریکایی سطح تولید خود را افزایش دهند.

میانگین قیمت نفت امسال بالاتر می‌رود؟

در نظرسنجی رویترز از ۵۵ تحلیلگر پیش‌بینی شد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۱ به ۵۹ دلار و هفت سنت می رسد که بالاتر از پیش بینی ۵۴ دلار و ۴۷ سنت در نظرسنجی ژانویه رویترز است. این بزرگترین بازبینی صعودی ماه به ماه برای پیش‌بینی قیمت سالانه در نظرسنجی رویترز از سال ۲۰۱۶ تاکنون به شمار می‌رود. میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۵۸ دلار و ۸۰ سنت بوده است. نوربرت روئکر از شرکت جولیوس بائر در این باره اظهار کرد: سفر و فعالیت تفریحی تحت تاثیر مجموعه‌ای از عوامل شامل برنامه های محرک مالی اعتماد، واکسن ها و تدابیر پاندمیک هدفمند، به پای رونق فعالیت تولیدی خواهند رسید. در برابر عوامل محرک رشد بخش تقاضا، بعید است بخش عرضه واکنش به موقعی نشان دهد و بازار نفت در ماه‌های آینده دچار کمبود عرضه می‌شود. از میان ۴۱ شرکت کننده در نظرسنجی رویترز در ماه‌های فوریه و ژانویه، ۳۲ نفر پیش‌بینی خود از قیمت‌ها را بالا بردند.

هر اونس طلا چند دلار شد؟

قیمت جهانی طلا در حالی در پایان معاملات دیشب، جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران)، به شدت سقوط کرد که رشد سود اوراق قرضه آمریکا و تقویت دلار سرمایه‌گذاران را نسبت به خرید طلا بی‌میل کرده است.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۲.۵ درصد سقوط کرد و به ۱٫۷۲۶.۳۱ دلار رسید. این شاخص در معاملات دیشب تا ۱٫۷۱۶.۲۵ دلار هم پایین آمده بود که پایین‌ترین قیمت طلا از ژوئن ۲۰۲۰ تا کنون است. به این ترتیب سقوط ماهانه قیمت طلا به ۶.۴ درصد رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۲.۳۹ درصد سقوط کرد و به ۱٫۷۳۳ دلار رسید. با این سقوط بدترین ماه از نوامبر ۲۰۱۶ تا کنون برای طلا به ثبت رسید. باب هابرکورن، استراتژیست ارشد شرکت اوراق آرجی‌او، می‌گوید: سقوط قیمت طلا به علت اتفاقاتی است که در بازار اوراق قرضه آمریکا رخ داده است. اما قیمت‌های طلا در این سطح فرصت خوبی برای خرید طلا به وجود آورده است. سود اوراق قرضه آمریکا به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسیده و باعث شده قیمت دلار تقویت شود.

واعظی: قیمت واقعی دلار ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان نیست

واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه زمانی که این جنگ به کشور تحمیل شد، روزانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت می فروختیم، گفت: اما در این دوران، روزهایی را پشت سر گذاشتیم که زیر ۱۰۰ هزار بشکه فروش نفت داشتیم و نمی توانستیم حتی پول آن را جابجا کنیم، با وجود این ناچار بودیم فضایی را در کشور ایجاد کنیم که کمبود کالایی نداشته باشیم تا دشمن از این فضا سوء استفاده نکند. در این شرایط ناچار شدیم طی سه سال گذشته از ارز صادرکنندگان استفاده کنیم که به گفته دشمنان، فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است و ما توانستیم با ارز صادراتی صادرکنندگان بخشی از مشکلات سفره و معیشت مردم را حل کنیم.

واعظی: قیمت واقعی دلار ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان نیست/ واکنش توئیتری بانک مرکزی به گفته‌های ارزی رئیس دفتر رئیس‌جمهور/ همتی: نرخ ارز باید توسط سازوکار بازار تعیین شود

واعظی با تاکید بر اینکه از نظر اقتصادی نرخ ارز ایران ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان نیست، گفت: ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم تا امروز دشمنان بگویند که فشار حداکثری شکست خورده و آنها به دنبال حل مسائل هستند و امروز ایران از موضع قدرت است. /ایسنا

واکنش توئیتری بانک مرکزی به گفته‌های ارزی رئیس دفتر رئیس‌جمهور

حساب توئیتری بانک مرکزی به اظهارات واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور واکنش نشان داد و نوشت:«برای جلوگیری از سوء استفاده و سوءبرداشت از صحبت‌های مسئولین محترم، شایسته است که اظهارنظر درخصوص مسائل تخصصی پولی و ارزی به بانک مرکزی واگذار شود.»

واعظی: قیمت واقعی دلار ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان نیست/ واکنش توئیتری بانک مرکزی به گفته‌های ارزی رئیس دفتر رئیس‌جمهور/ همتی: نرخ ارز باید توسط سازوکار بازار تعیین شود

همتی: نرخ ارز باید توسط سازوکار بازار تعیین شود

همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در خصوص سیاست‌های ارزی نوشت: از نیمه سال ۹۷، بانک مرکزی سیاست ارزی خود را، بر مبنای صیانت از ذخایر خود و همزمان تامین منابع لازم برای واردات کالاهای اساسی و دارو قرار داد. در دوسال گذشته، این سیاست نشان داد که با موفقیت کشور را از میانه بزرگترین جنگ اقتصادی تاریخ به سلامت عبور داد. در این میان، فشار زیادی، از ناحیه تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی بر مردم عزیزمان وارد شد؛ اما اینکه بدون سیاست‌های بانک مرکزی در این دوره، چه سرنوشتی در انتظار متغیرهای اصلی اقتصاد مانند نرخ ارز و تورم بود قابل تصور نیست. بانک مرکزی همچنان اعتقاد راسخ دارد که، نرخ ارز باید توسط سازوکار بازار  و مستقل از سیاست‌های مالی و بودجه ای تعیین شود و انتظار دارد که با تصحیح انتظارات و تخیله اثر شوک‌های سیاسی، نرخ ارز در مسیر اصلاح توسط ساز و کار بازار قرار گیرد. بارها گفته ام، تقویت ارزش پول ملی، مهم‌ترین دغدغه بانک مرکزی است و تا به حال نیز تمام تلاش خود را علیرغم برخی مرارت‌ها، بکار بردم تا نیازهای بودجه‌ای دولت نتواند در این مسیر خدشه زیادی وارد کند. بازار ارز، یک بازار حساس و تخصصی است. در اولین جلسه حضور در هیات دولت قبل از انتصاب و در اولین جملات خود از آقای رئیس جمهور و اعضای محترم دولت درخواست کردم که، اگر به انتصاب اینجانب رأی می‌دهند، با این شرط همراه باشد که در خصوص مسائل ارزی، اعلام سیاست‌ها را به بانک مرکزی واگذار کنند و قطعاً این بهترین کمک مسؤلین محترم به بانک مرکزی و نیز ثبات در بازارهای پول و ارز است.

ارز داریم اما خریدار نیست

رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: ما از ماه‌ها قبل اعلام کرده‌ایم که باید با ارز حاصل از صادرات به عنوان یک ارزش برخورد شود، یعنی این ارز با قیمتی بالاتر از بازار آزاد از صادرکننده خریداری شود تا در این شرایط دشوار، امکان توسعه تجارت و تداوم فعالیت‌ها به وجود آید اما متاسفانه هرگز این روند به مرحله اجرا نرسید و همین موضوع برای ما مشکل ساز شد. به گفته وی، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که صادرکنندگان امروز با آن مواجه هستند نبود خریدار کافی برای آنهاست. یعنی صادرکننده ارز خود را در سامانه عرضه می‌کند ولی وارکننده‌ کافی برای خرید آن وجود ندارد و این نقدشوندگی درآمد صادراتی را دشوار می‌کند.

صعود دلار در بازارهای جهانی

یورو و پوند بیشترین ریزش را در مقابل دلار داشتند. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۸۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۸۹۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۹ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

بازار مسکن پایتخت در هفته اول اسفند

مشاوران املاک در برخی مناطق مصرفی و میانی پایتخت از افزایش حجم فایل‌های عرضه شده در بنگاه‌ها خبر می‌دهند. به گزارش دنیای اقتصاد، طی روزهای اخیر تعداد حضور متقاضیان و عرضه کنندگان با توجه به رو به پایان بودن سال، افزایش پیدا کرده است. به گفته مشاوران و فعالان بازار مسکن در میان فروشندگان، گروهی از سازندگان که نیاز به تامین منابع مالی برای آغاز پروژه‌های جدید خود دارند، از جمله افرادی هستند که علاوه بر حضور مجدد در بازار، حاضر به ارائه تخفیفات جزئی و تعدیل قیمت پیشنهادی خود هستند. علاوه بر این گروه، مالکانی که قصد جدی برای تبدیل به احسن کردن ملک خود دارند، در بازار حضور پیدا کرده‌اند. هر چند به گفته مشاوران املاک در میان فایل‌های عرضه شده همچنان برخی قیمت‌های پیشنهادی نامتعارف و نامتناسب با شرایط فعلی بازار مسکن نیز به چشم می‌خورد، تعدادی از فایل‌ها نیز با تعدیل قیمتی به بازار عرضه شده‌اند.

هیچ سازنده‌ای حق فروش مسکن مهر را ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با تاکید بر این‌که هیچ سازنده‌ای حق فروش مساکن مهر را ندارد، گفت:مسکن مهر البرز به پایان راه رسیده و به‌زودی پرونده آن بسته می‌شود.

از بازار ارزهای دیجیتالی چه خبر؟

ارزش همه ده ارز مهم دیجیتالی ریزش کرد. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، برخی از منابع خبری از احتمال تحقیق و تفحص مراجع قضایی از ایلان ماسک در خصوص توییت های جنجالی وی در حمایت از دو ارز دیجیتالی خاص خبر داده اند. ایلان ماسک تاکنون در توییت هایی از دوج کوین و بیتکوین حمایت کرده و این مساله به صعود شدید این دو ارز در معاملات دامن زده است. یک مرتبه دیگر نیز حمایت وی از ایجاد ارز مارس کوین به صعود ارزی به همین نام منجر شده بود.  

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است

۱- بیتکوین

قیمت: ۴۶ هزار و ۶۱۸.۸۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۴۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۵ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۴۹۰.۸۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۲۷ درصد کاهش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۹۸ درصد کاهش

۳- کاردانو

قیمت: ۱.۲۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۷۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۶.۱۴ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۲۶.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۴.۵۶ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد افزایش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۳۱.۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۴ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۶۵ درصد کاهش

۸- لایت کوین

قیمت: ۱۷۴.۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۱۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۶.۳ درصد کاهش

۹- چین لینک

قیمت: ۲۶.۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۱۱ درصد کاهش

۱۰- بیتکوین کش

قیمت: ۴۹۱.۷۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۶۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۰.۵۳ درصد کاهش

دلالان و برخی مدیران در عرضه فولاد اخلال ایجاد می کنند

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید لازمه ساماندهی بازار فولاد، شفاف شدن ساز و کار عرضه است. در حال حاضر دلالان و برخی مدیران فولادی گلوی عرضه را به نفع خود می‌گیرند تا بتوانند با همکاری واسطه‌ها بازار را مدیریت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
تبریک به ملت ایران

گرانی دلار کار دولت بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
ایشان نمی گفت هم فرقی نمی کرد فقط انهایی که گرانی را تقصیر دلال ها می انداختند الان باید کمی سنجیده تر و علمی تر باشند.
دلال هیچ نقشی در گرانی ندارد و بازارها صعودی و یا بازارها نزولی باشد دلال یک واسطه است و اصلا دلالها قدرتی ایجاد نوسان ندارند.
ناشناس
| India |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
همیشه همین بوده. فقط دلم به حال اونهایی میسوزه که هنوز منتظرن تا بایدن بیاد براشون گشایش اقتصادی ایجاد کنه
درنهابت در آخرین ماه های کاری دولت ، جناب واعظی اصل قضیه را لو داد.
"همتی: نرخ ارز باید توسط سازوکار بازار تعیین شود"

شما مسول حفظ ارزش پول ملی هستید چرا مسولیت قبول نمی کنید و بازار را به حال خود رها کردید تا خودش سامان بگیرد ؟؟؟
عزیزان همانطور که مواد اولیه یک خودرو مثل آهن، مس، مواد پلاستیکی و غیره از طبیعت گرفته می شود و با کمک فکر و خلاقیت انسانی که آن هم یک امر طبیعی است یک خودرو سر هم بندی می شود گرانی هم به طور بالقوه در طبیعت وجود دارد و گاهی اوقات بالفعل می شود
شنبه نهم اسفند
دقایقی پیش شاخص کل بورس مجددا به کانال یک میلیون صدهزار واحدی سقوط کرد !!!
دستکاری دامنه نوسان روزانه بورس هم نتوانست مانع از سقوط بورس شود و صرفا شیب سقوط انرا کند کرد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
کی واقعاً میره پولشو بذاره تو بورس اخه ؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
رکود سقوط شاخص با دامنه نامتقارن هم زده شد با ریزش منفی ۱۱۰۰۰ تایی امروز!!!!!!!!اگر دامنه مانند قبل یعنی تا منفی ۵ میبود مطمئن باشید ریزش منفی ۲۲۵۰۰ حداقل میبود
رییس دفتر رییس جمهور : روند صعودی بازار سهام بزودی اغاز خواهد شد !!!!!!!!!!!!!
سخنگوی دولت: بااطمینان میگویم بزودی کل تحریمهابرداشته خواهدشد !!!!
رییس کل بانک مرکزی : قیمت دلار بزودی به زیر ۲۰ هزار تومان سقوط خواهد کرد !!!!
معاون اول رییس جمهور: خبرهای خوش در راهست !!!!
نتیجه :
دلار وطلا ومسکن همچنان صعودی هستند
بورس همچنان نزولی است !!!!ً
گرانی ها روزبه روز داره شدیدترمیشه
مملکت را به امان خدارها کرده اند
هیچ کنترل ونظارتی درکارنیست
هرکی هر کاری دلش میخواد داره میکنه
عدم نظارت و سو مدیریت مشکل اصلی کشور هست
پس تحریم ها الکی بودند

گرانی ها کار خودتان بود

رای بی رای
واعظی با تاکید بر اینکه از نظر اقتصادی نرخ ارز ایران ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان نیست، گفت: ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم تا امروز دشمنان بگویند که فشار حداکثری شکست خورده و آنها به دنبال حل مسائل هستند و امروز ایران از موضع قدرت است.
اداره کردن اقتصاد کشور به قیمت بیچاره کردن مردم؟!!!!!!
تا امروز دشمنان بگویند فشار حداکثری شکست خورده است به چه قیمتی جناب اقای واعظی؟ پای درد و دل مردم هم بنشین ببین انها هم همین را میگویند؟!!!!
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
آقای ناشناس مگر نمیدانتد اوضاع تقتصادی مردم در چه شرایطی است ؟خوب هم می دانند اما تازه برنامه ریزی کرده اند دلار را به ۵۰هزار تومان برسانند حلا می بینیم.
زمان جنگ اگر ما نمی‌توانستیم نفت بفروشیم با آرپی جی و مین دریایی عملا اجازه صادرات نفت را به هیچ کشوری نمی‌دانیم.لذا غرب مجبور بود بذاره ما نفت بفروشیم ولی الان همچین اراده ای وجود ندارد
قیمت واقعی دلار اون ارقامی هست که در تابلوی معاملات در حال خرید و فروش هست مردم به اونچه در تخیلات و آرزوهای شما می گذرد توجهی ندارند.
آقای واعظی کاملا درست گفته شما برای تامین هزینه های جاری و بدست آوردن ریال بیشتر قیمت ارز رو بالا بردید و عملا کسری بودجه رو از جیب مردم تامین کردین.
آقای واعظی دارید گرا می دهید؟ حتما 30 چهل هزار تومان است
آقای همتی به جای دفاع از همکاران بانکی ات به فکر مردم و منافع ملی باش
حرف درمانی و وعده و وعید دیگه آخرشه !
صنوق ذخیره ارزی ۵ ساله ته کشیده !
برداشت از ذخایربانک مرکزی یعنی فتوکپی رنگی شدن پول و ترآوول چک !
.
واعظی در تمام زندگیش برای اولین بار درست گفت ! نرخ ارز بدون نفت و ذخایر ارزی باید حول حوش ۱۵۰ هزار تومن باشه که خواهد شد !
همتی قبلا هم گفت دلار ۲۰ تومنی مثل آرزو هست برای جوانان ! و دیدیم چند ماهه دلار ۲۰ تومنی شده آرزوی بانک مرکزی که دلار ۲۷ تومنی رو بیاره پایین و بکنه ۲۰ تومن !
جناب آقای واعظی، لطفا اشتباهات بزرگ خودتون را منت نکنید بر سر مردم، شما اگر اقتصاد خوبی داشتید هیچگاه ارزش پولمون نمی افتاد و به اینجا ختم نمیشد. وقتی صنایع وابسته ایرا در دست مدیران ناکارآمد می چرخد بهتر از این را نمیتوان برای اقتصاد کشور پیش بینی کرد. پس خود کرده را تدبیری نیست
ممنون اقای واعظی ازاین همه لطفی که درحق ملت کردید بنده حتما رای خواهم داد
مردم که همیشه میدونستن. شما فقط انکار می کردید که حالا اقرار کردید.
مسئولین قیمت ارز حقیقی نیست ٫، قیمت انواع خورکی ها حقیقی نیست٫قیمت ماشین حقیقی نیست٫قیمت مسکن حقیقی نیست ٫ جالب است؟!!! تنها چیزی که حقیقی نیست حرفهای این مسئولینی است که اینچنین سخن می گویند.
می بینید ایراد کار کجاست؟ رئیس بانک مرکزی مان بجای صحبت از ارزش ریال، از قیمت گذاری دلار و یورو صحبت می کند!
واعظی به خودش نگاه میکنه و میگه فشارها شکست خورد
مرد حسابی مردم دارن له میشن زیر بار گرانی و فقر و نداری
دست رودلمون نزارخونه خودمون میدونیم قیمت دلارچقدپایین واین قیمت کذبه..خیلی پایینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
فردا میگن به ما رای بدید دلار ارزون بشه
دیگر حنای شما رنگی ندارد ...
مدیریت دلار را به ده نفر از خبرگان اقتصاد که مردم آنها را قبول دارند و وابستگی سیاسی به هیچ رجال سیاسی و اهرم قدرت ندارند بدهید و به آنها به نمایندگی از مردم اختیار تام بدهید انوقت خواهید دید که یک شبه دلار به وضعیت نرمال خودش بازخواهد گشت. مطمئن باشید که با این وضعیت دست های پنهانی در پشت پرده وجود دارد که در آینده روشن خواهد شد
از عجایب روزگار این است که با وجود 6 برابری قیمت دلار باز هم مشکل قاچاق کالا به داخل وجود دارد واقعاً این خارجی ها چکار می کنند که کالای با کیفیت را با وجود هزینه های حمل و نقل و نیروی کار بالا اینقدر ارزان به بدست ما می رسانند ولی تولید کننده داخلی با وجود عدم هزینه های حمل و نقل و نیروی کار ارزان و ... کالای با کیفت کمتر را گران بدست مردم می رسانند (حتما دست دشمن در کار است!!!)
...من خودم تولید کننده هستم و مواد اولیه ام را بناچار از چین وارد میکنم . الان 3 ماه است دو تا ثبت سفارش از طریق یکی از بانکهای عامل ثبت کرده ام اما هنوز بانک مرکزی مجوز خرید ارز نیمایی را نداده. وقتی تماس میگیریم میگویند نداریم.
میگم ارز خودمون بخریم بدیم چطور میگویند نه نه جیزه . الان کارخونه را از روی ناچاری شب عیدی تعطیل کردم . چه کنم ؟ پس اینقدر نگید که ارز داریم اما مشتری نداریم....
فردا میخوان بگن به ما رای بدید تا دلار ارزون بشه
کدام بازار ارز آقای همتی؟.... عمده دلار دست دولت است. صرافی ملی هم قیمت تعیین می کند!.... پس کدام بازار ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل