بازدید 16192
شروع فاز دوم واکسیناسیون کووید ۱۹ در ایران

واکسیناسیون سالمندان علیه کرونا شروع شد؛ هدیه متفاوت «روز پدر» با حضور وزیر

در ادامه فاز یک واکسیناسیون علیه بیماری کوویو ۱۹ و به دنبال آغاز واکسیناسیون کادر درمان، واکسیناسیون سالمندان و جانبازان و کارکنان آسایشگاه‌ها نیز عملا در روز پدر، سالروز ولادت مولای متقیان علی (ع) ساعتی پیش با حضور وزیر بهداشت در آسایشگاه سالمندان کهریزک آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ 25 February 2021
تابناک اجتماعیساعتی قبل فاز دوم واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشورمان آغاز شد؛ واکسیناسیون یکی دیگر از گروه‌های در معرض خطر که بعد از کادر درمان، ایمن سازی شان در مقابل کرونا در دستور کار قرار گرفته است.
 
به گزارش «تابناک»؛ در ادامه فاز یک واکسیناسیون علیه بیماری کوویو ۱۹ و به دنبال آغاز واکسیناسیون کادر درمان، واکسیناسیون سالمندان و جانبازان و کارکنان آسایشگاه‌ها نیز عملا در روز پدر، سالروز ولادت مولای متقیان علی (ع) ساعتی پیش با حضور وزیر بهداشت در آسایشگاه سالمندان کهریزک آغاز شد.

ظرف هفته پیش روی با ادامه واکسیناسیون خط مقدم درمان و سالمندان و جانبازان مقیم آسایشگاه ها، تا قبل از نیمه اسفندماه واکسیناسیون مرحله اول ۱۱۰ هزار نفر از افراد گروه هدف فاز یک انجام شده که تنها ۲ دهم درصد کل جمعیت هدفی است که تا پایان برنامه واکسیناسیون باید واکسینه شوند. همچنین واکسیناسیون دوز دوم دریافت کنندگان واکسن نیز ۱۲ اسفند طبق برنامه زمان بندی و سه هفته بعد از دریافت دوز اول انجام خواهد شد.

تلاش بر این است با محموله‌های بعدی واکسن که ظرف روز‌های آتی به تدریج وارد کشور خواهد شد، تا قبل از سال جدید، واکسیناسیون در گروه‌های هدف فاز یک انجام شود و با شروع سال جدید، شاهد واکسیناسیون گروه‌های هدف فاز ۲ به ترتیب اولویت مندرج در سند ملی واکسن کرونا خواهیم بود.
 
 
سعید نمکی در حاشیه این برنامه گفت: امروز نمادین، واکسیناسیون این گروه‌ها را از آسایشگاه کهریزک آغاز کردیم و فردا در اکثر آسایشگاه‌های معلولان و سرای سالمندان کشور این کار ادامه پیدا خواهد کرد. در این فاز حدود ۲۰ هزار نفر از سالمندان و معلولان پرخطر واکسینه می‌شوند. همچنین بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹ که در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شده، واکسیناسیون سایر گروه‌ها بر حسب گروه بندی به انجام خواهد رسید.

وی افزود: این فرایند با اولویت کادر بهداشتی و درمانی، گروه‌های آسیب پذیر مانند سالمندان، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی و گروه‌های پرخطری که در معرض آلودگی هستند، انجام می‌شود و پس از واکسیناسیون گروه‌های هدف، جمعیت عادی واکسینه می‌شوند. برآورد ما این است که تا پایان شهریور ماه بتوانیم اکثر گروه‌های هدف را واکسینه کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: هنوز جهش قابل توجه داخلی که به عنوان جهش ملی از ویروس بخواهیم اعلام کنیم، نداشته‌ایم، اما هر لحظه ممکن است در گوشه‌ای از کشور شاهد جهش ویروس باشیم. امروز خوشبختانه همکاران ما در کمال تسلط بر وضعیت بیماری هستند و تعداد تست‌ها را افزایش داده ایم. امروز فقط در استان خوزستان حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تست انجام شد، در حالی که کل تست‌ها در کشور قبلا ۲۵ هزار تست در روز بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
شوآف
بنده که پزشک هستم و مطب بیماری های داخلی دارم و هر روز به اتفاق پرستار و منشی ام پذیرای بیماران کرونایی هستیم هنوز در اولویت تزریق واکسن قرار نگرفته ایم!
مسئولان فایزر

بقیه ؟؟؟؟؟؟
بشنو و باو نکن.
مثل واکسن انفلو انزا
هر چی گشتیم نبود
متاسفانه تمامی این اقدامات جنبه تبلیغاتی داره و از واکسن خبری نیست
من کادر درمان آی سی یو یک بیمارستان تامین اجتماعی هستم که بیش از یکسال هست که بیماران کرونایی رو درمان میکنیم
اما دریغ از یک واکسن
جالبه که عنوان میشه فاز دوم واکسیناسیون کادر درمان شروع شده!!!!
همش حرفه كو واكسن كادر بيمارستان ها خصوصي هيچ واكسني دريافت نميكنن.
کادر درمان هنوز تو نوبته، چجوری رفتین مرحله بعد، فقط حرف درمانی
خدا بهشون رحم کنه
فلسطین نپال و اردن و یانمار هم بیشتر از ما واکسیناسیون کرونا را انجام داده
هنور کادر درمان رو که میرند ای سی یو واکسینه نکردین
همش دنبال شوآف هستید
کلا کار مملکت ما برعکس تمام دنیاست. در تمام دنیا واکسیناسیون این بیماری رو از قشر نوجوون و جوون اون کشور شروع کردن که این اقشار که آینده و ثرمایه مملکتشون هستن از خطر مصون بمونن، کشور ما از قشر سالمند!! من خودم از قشر میانسال هستم. اما درست این هست که اول نوجوونا و جوانان کشور که میزانشون هم طی سالهای گذشته کمتر از دهه ای قبل شده واکسیناسیون میشدن که آینده این سرزمینن و همینطور از نظر فیزیکی هم بیشترین میزان تکاپو رو نسبت به سالمندان و میانسالها دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
کدام کشور از جوانها شروع کرده؟‌ تا جایی که من میدونم همه از سالمندان شروع کردن چون بیشترین فوتی در میان اونها هست. حداقل انگلیس و آلمان و سوید و آمریکا از سالمندان شروع کردن.
ناشناس
| Canada |
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
بچه جان حداقل قبل حرف زدن یا نوشتن قدری تحقیق کن. عجب بساطی شده.
باید کد ملی افرادی که واکسن زدند ثبت بشه تا بعدا شاید بعضی کشورها گواهی واکسیناسیون بخوان برای سفر.
واکسن اکسفورد چرا وارد نمیکنید؟
«ظرف هفته پیش روی با ادامه واکسیناسیون خط مقدم درمان و سالمندان و جانبازان مقیم آسایشگاه ها، تا قبل از نیمه اسفندماه واکسیناسیون مرحله اول ۱۱۰ هزار نفر از افراد گروه هدف فاز یک انجام شده»

آنهایی که ادبیاتشان خوب است «زمان» این جمله را پیدا کنند. گذشته، حال، آینده، آینده در گذشته، یا زمان جدیدی که وزیر بهداشت چند بار تاکنون استفاده کرده؛ گذشته در آینده.

بهتر نیست وزارت بهداشت به جای بازی با کلمات، صرفاً آمار روزانه واکسیناسیون انجام شده را ارایه کند؟ کاری که در کشورهای دیگر هم رایج است.
حرکت نمادین فایده نداره.الان ده تا دونه واکسن تو هر شهر فایده نداره که
همه اش شعار است! باید نوبت ها را از روز شماره ملی تعیین کنید و اعلام‌ کنید ‌و بر اساس جدول زمانبندی باشد همینجوری هردمبیل که نمیشه! پارتی بازی و خودی و‌ ناخودی راه انداخته اید!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر