بازدید 20957

عوارض خروج از کشور سال ۱۴۰۰ تعیین شد

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه، میزان عوارض خروج از کشور را در سال ۱۴۰۰ تعیین کردند.
کد خبر: ۱۰۳۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 23 February 2021


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند (ن) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس ردیف یک این بند؛ در سال ۱۴۰۰، عوارض خروج از کشور موضوع ماده (۴۵) قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یک‌بار در طول سال بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور مصوب ۲۴ اسفند سال ۱۳۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن أخذ می‌شود. افراد مرزنشین موضوع این جزء به کسانی اطلاق می‌شود که ساکن در روستا‌ها و شهر‌های مرزی هستند؛ بررسی و تأیید این موضوع براساس سامانه بانک اطلاعات مرزنشینان وزارت کشور مبتنی بر شماره ملی و شناسه (کد) پستی افراد مذکور است.

همچنین در ردیف ۲ این بند آمده است؛ زائران اربعین که از تاریخ چهارم شهریورماه سال ۱۴۰۰ تا بیست و دوم مهر ماه سال ۱۴۰۰ از مرز‌های زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معافند.

براساس ردیف ۳ بند مذکور؛ عوارض خروج ورزشکاران تیم‌های ملی که با مجوز وزارت ورزش و جوانان به مسابقات برون‌مرزی اعزام می‌شوند برای هر مرحله خروج، با نرخ عوارض مرحله اول خروج محاسبه و أخذ می‌شود.

همچنین در جزء الحاقی این بند نیز آمده است؛ کارگرانی که در طول یکسال گذشته بعنوان کارگر در کشور‌های همجوار مشغول بکار بوده اند با تائید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا ادارات کار استان‌ها و شهرستان‌ها از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار