بازدید 31196

بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های هند

رسانه‌های مهم هند از جمله «اکونومیک تایمز» ، «خبرگزاری‌ای ان آی» ، «مانی کنترل» ، «بیزینس استاندارد» و «بیزینس وورلد» روز سه شنبه،سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع مجلس خبرگان رهبری را بازتاب دادند.
کد خبر: ۱۰۳۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 23 February 2021

به گزارش تابناک، «اکونومیک تایمز» در این خصوص نوشت: رهبر عالی ایران روز دوشنبه با اعلام اینکه "ایران در مساله هسته‌ای عقب نشینی نخواهد کرد" تاکید کردند که جمهوری اسلامی می‌تواند در صورت لزوم غنی‌سازی اورانیوم را به ۶۰ درصد برساند.

این نشریه هندی در ادامه گزارش خود اضافه کرد ایران هم اکنون مهمترین مساله سیاست خارجی جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا است. ایران بر لغو تمامی تحریم های آمریکا تاکید می کند.

در ادامه این مطلب آمده است آمریکا اکنون بر سر دوراهی لغو تحریم های اقتصادی پیش از بازگشت ایران به تعهدات برجامی و مواجه با ریسک کامل خروج ایران از برجام قرار گرفته است.

نشریه «اکونومیک تایمز» در پایان افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تنها چند ساعت پس از سخنان «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام شد که گفته بود واشنگتن به دنبال مقابله با «رفتارهای بی‌ثبات کننده ایران و توسعه موشک‌های بالستیک» است.

نشریه "بیزینس استاندارد" دیگر نشریه هندی نیز در گزارشی نوشت: رهبر عالی ایران حضرت آیت الله خامنه‌ای در اظهارات خود ضمن انتقاد از کشورهای غربی گفتند: در چند روز گذشته ،آمریکا و سه کشور اروپایی لحنی مغرورانه و ناعادلانه در مقابل ایران استفاده کرده‌اند. آن‌ها مدام می‌پرسند چرا ایران تعهدات خود در برجام را متوقف کرده است، اما آن‌ها هیچگاه نمی‌گویند چرا خودشان به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

در این گزارش آمده است: رهبر ایران تاکید کرده‌اند تهران به غنی‌سازی ۲۰ درصدی (اورانیوم) محدود نخواهد شد و احتمال افزایش غنی‌سازی تا ۶۰ درصد متناسب با نیاز کشور وجود دارد.

نشریه "مانی کنترل" نیز در گزارشی به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نیست چون ساخت سلاحی که علیه مردم بیگناه استفاده شود ،خلاف آموزه‌های دین اسلام است اما اگر ایران بخواهد چنین کاری بکند، هیچ کشوری نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

خبرگزاری "ای ان آی" نیز نوشت:رهبر عالی ایران بر عدم هدف ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای تاکید کردند.

این خبرگزاری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده‌اند نمایندگان بین المللی صهیونیستی اعلام کرده‌اند که نخواهند گذاشت ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، اولا، اگر ایران کوچک‌ترین اراده‌ای برای ساخت سلاح هسته‌ای داشت، هیچ کشوری نمی‌توانست جلوی آن را بگیرد. دوم اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست. کشوری که ۲۲۰ هزار نفر را با سلاح هسته‌ای قتل عام کرده است آمریکا می‌باشد.

در این گزارش آمده است در ژانویه سال جاری میلادی، ایران غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصدی را به عنوان بخشی از برنامه تهران برای مقابله با تحریم‌ها که در دسامبر سال ۲۰۲۰ توسط مجلس ایران تصویب شد، آغاز کرد.

ای ان آی می‌گوید: پارلمان ایران همچنین دولت را موظف کرد که از ۲۳ فوریه /پنجم اسفند ۱۳۹۹/ اجرای پروتکل اضافی آژانس بین المللی انرژی اتمی را متوقف کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر