بازدید 67212
پیمانه اقتصادی

سقوط قیمت بیت کوین با تغییر نظر «آقای میلیاردر» / نبض بازار آپارتمان‌های ۲۰ ساله/ دلار روی ریل نزولی/ عرضه اولیه فردا چیست؟ /مقام مسئول: فروش روغن با کارت ملی شیطنت بود!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس همچنان منفی است! ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان دولت، قرمزپوشی بورس‌های جهانی، قیمت بلیت نوروزی قطار‌ها گران نمی‌شود، کردستان بالاترین تورم نقطه‌ای را ثبت کرد و تقاضای سوییس برای افزایش سرمایه گذاری در ایران را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۳۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 23 February 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس همچنان منفی است! ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان دولت، قرمزپوشی بورس‌های جهانی، قیمت بلیت نوروزی قطار‌ها گران نمی‌شود، کردستان بالاترین تورم نقطه‌ای را ثبت کرد و تقاضای سوییس برای افزایش سرمایه گذاری در ایران را در بر دارد.

بورس همچنان منفی است!

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸ هزار و ۱۱۳ واحدی معادل ۰.۶۶ درصد به یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد رسیده بود، در دقایق ابتدایی بازار امروز، نماگر کل بورس با افت بیش از ۳۵۰۰ واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۳۱ هزار و ۹۷۴ تومان رسید که نسبت به دیروز ۰.۱ درصد معادل ۱۴ هزار و ۴۳۴ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۱۸۴ تومان رسیده است. /نبض بورس

افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان دولت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از سال ۹۶ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شروع و هر ساله ۳۰۰۰ تا ۳,۴۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی پرداخت شد. به گفته نوبخت، برای افزایش قدرت خرید کارمندان دولت در سال گذشته، ۵۰ درصد به حقوقشان اضافه شد و این باعث شکاف و تبعیض میان دریافتی شاغلین و بازنشستگان شد. همین امر باعث گشت، اجرای طرح همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق قوت بیشتری بگیرد. از همین روی، کار تازه‌ای آغاز شد. البته هنوز عده‌ای از طرح همسان‌سازی بازمانده اند. به همین دلیل در هیأت دولت نیز مقرر شد که این موضوع کماکان بررسی و همه مشکلات اجرایی به تدریج مرتفع و احقاق حق شود تا هیچ احدی از این نظام پرداخت جا نماند.

عرضه روغن با کارت ملی را تکذیب می کنم

عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار در پایان جلسه امروز ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص کمبود روغن و خبر عرضه آن با کارت ملی، اظهار داشت: توزیع روغن با کارت ملی، یک شیطنت بوده و چنین چیزی را تکذیب می‌کنم. میانگین مصرف ماهانه روغن در کشور حدود ۱۵۰ هزار تن است که در ماه گذشته بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن تولید روغن داشتیم، اما به جهت فضای روانی که در کشور ایجاد شد و برخی به آن اخبار در خصوص احتمال تغییر نرخ ارز و … دامن زدند که موجب هجوم مردم به فروشگاه‌ها و افزایش تقاضا و شکل گیری احتکار خانگی شد و وقفه‌هایی در تولید و توزیع به وجود آمد. دبیر ستاد تنظیم بازار ادامه داد: مصرف اکثر خانوارها روغن مایع است و روغن جامد بیشتر مصرف صنعتی و صنفی دارد، اما افزایش تقاضای روغن مایع موجب شد بخشی از ظرفیت تولید روغن جامد نیز به این بخش تخصیص یابد که موجب کسری در تولید روغن جامد هم شد. وی گفت: با تخصیص سهمیه به صنایعی که از روغن جامد استفاده می‌کنند و عرضه به میزان کافی آن، به زودی بازار روغن هم به تعادل می‌رسد.

قرمزپوشی بورس های جهانی

بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان ریزش کردند.

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۴۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۱ هزار و  ۶۵۰.۱۹ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۲ درصد کاهش تا سطح ۳۸۹۹.۰۷ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۴۴ درصد ریزش در سطح ۱۳ هزار و ۶۷۴.۸۲ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۶۱۲.۲۴ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۳۱ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۳ هزار و ۹۵۰.۰۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۱۱ درصدی در سطح ۵۷۶۷.۴۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۸ درصد پایین رفت و به ۸۱۱۲.۲۰ واحد رسید.

دلار روی ریل نزولی

شاخص دلار در آستانه از دست دادن کانال ۹۰ واحدی قرار گرفت. به نقل از ایسنا؛ شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۰۰۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۱۶ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

سقوط قیمت بیت کوین با تغییر نظر «آقای میلیاردر»

قیمت بیت کوین، ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته و به ویژه طی چند ساعت اخیر سقوط سنگینی را تجربه کرده است. برخی ناظران بازار، اظهارات ایلان ماسک مدیر تسلا خودرو و فعال بازار بیت کوین را در ریزش قیمت بیت کوین موثر می‌دانند. در حالی که روز گذشته قیمت هر توکن بیت کوین به حدود ۵۸ هزار دلار رسیده بود، حالا حتی به زیر ۵۳ هزار دلار سقوط کرده است.

از شنبه این هفته ایلان ماسک، اقدام به انتشار گفته‌ها و توئیت‌هایی کرد که نشان می‌داد گویا دیگر علاقه‌ای به بالا رفتن قیمت بیت کوین ندارد و خبری از تعریف و تمجیدهایش نیز نیست و احتمالا نوسانش را از بازار بیت کوین گرفته است.

ایلان ماسک ابتدا گفت که سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های مجازی و بیت‌کوین فقط کمی بهتر از نگه داشتن پول نقد است و دیروز هم گفت که به نظر می‌رسد، قیمت بیت کوین خیلی گران شده است. همه این‌ها با هم دست به دست هم داد تا در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد سقوط قیمت بیت کوین باشیم. البته در این سقوط بیت کوین تنها نبود و اتریوم که دومین ارز مجازی بازار محسوب می‌شود، نیز بیش از ۹ درصد سقوط قیمت را تجربه کرده است. بینانس کوین هم که یکی از شگفتی‌های بازار طی چند روز اخیر بود نیز ۱۱.۳ درصد در ۲۴ ساعت گذشته سقوط کرده است. 

نبض بازار آپارتمان‌های بیست ساله

بازار مسکن با ورود به دوره جهش قیمتی بسیاری از متقاضیان خود را در جهت خرید واحدهای مسکونی با عمر بنای بالاتر هدایت کرد. متقاضیانی که با بودجه خود امکان خرید واحدهای مسکونی با عمر بنای کمتر از ده سال داشتند، همزمان با شوک قیمتی به بازار مسکن ناگزیر به تغییر محل جست‌وجوی ملک خود یا کاهش سطح انتظار برای انتخاب ملک با عمر بنای پایین هستند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ تحقیقات میدانی نشان می­‌دهد، بخش زیادی از متقاضیانی که قدرت خرید آنها به واسطه جهش قیمتی نیز کاهش یافته، به سراغ املاک با عمر بنای بالاتر رفتند.

در عین حال آمارهای رسمی هم نشان می‌دهد در دی ماه سال ۹۶ سهم معاملات آپارتمان‌های با عمر بنای بالای ۲۰ سال در شهر تهران ۹ درصد بود، در حالی که در دی ماه سال جاری این سهم افزایش داشته و به ۶/ ۱۲ درصد رسیده است. بنابراین علاوه بر تحقیقات میدانی، آمارهای رسمی هم افزایش معاملات آپارتمان‌های با عمر بنای بالا طی سال‌های اخیر را حکایت می‌کند. به گفته برخی واسطه‌های ملکی فعال در مناطق پرمعامله شهر تهران، در سال‌های گذشته بخش قابل‌توجهی از تقاضاها برای واحدهای میانسال و کمتر از ده سال بود اما در حال حاضر حتی برای برخی متقاضیان، عمر بنا دیگر فاکتور موثری در تصمیم آنها برای خرید نیست و در صورتی که سایر پارامترها در کنار قیمت متناسب با بودجه آنها باشد، امکان قطعی شدن معامله افزایش می‌یابد.

سقوط قیمت بیت کوین با تغییر نظر «آقای میلیاردر» / نبض بازار آپارتمان‌های ۲۰ ساله/ دلار روی ریل نزولی/ عرضه اولیه فردا چیست؟ /مقام مسئول: فروش روغن با کارت ملی شیطنت بود!

قیمت بلیت نوروزی قطارها گران نمی‌شود

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد:‌ با وجود دریافت ۱۵ درصد تسهیلات کرونایی، بلیت قطار نوروز امسال با همان نرخ مصوب قبلی به فروش خواهد رسید و گران نمی‌شود.
 

تقاضای سوییس برای افزایش سرمایه گذاری در ایران

­مارکوس لایتنر سفیر سوییس در ایران در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اعلام آمادگی برخی شرکت‌های این کشور برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران سخن گفت که با استقبال معاون رئیس جمهور همراه شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون رئیس جمهور در این دیدار که خانم شنتال دلی رایزن اقتصادی سوییس نیز در آن حضور داشت، مذاکرات اخیر روسای جمهور دو کشور را مثبت و نشانه اعتماد دو کشور عنوان و همکاری سوییس در دوران تحریم با ایران را ارزشمند توصیف کرد. سفیر سوئیس نیز با ابراز خرسندی از مذاکرات دو کشور در بالاترین سطح، از تقاضای مشارکت و سرمایه گذاری بیشتر شرکت‌های تولیدی این کشور در ایران سخن گفت. به گفته سفیر سوئیس علی رغم تحریم‌های آمریکا؛ شرکت‌های فولر، سینجنتا، روشه، نوارتیس علاوه بر نستله، تمایل دارند که در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

عرضه اولیه فردا چیست؟

فردا (چهارشنبه)، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم معادل هفت درصد از سهام شرکت "فرآوری معدنی اپال کانی پارس" به عنوان پانصد وهفتاد و پنجمین شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "استخراج کانه های فلزی" گروه و طبقه "استخراج کانه های فلزی آهنی" در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد " اپال " به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۴۰۰  سهم در دامنه قیمتی ۱۲۰۰۰  ریال  تا ۱۲۵۰۰ ریال تعلق می‌گیرد.

کردستان بالاترین تورم نقطه‌ای را ثبت کرد

به نقل از مرکز آمار ایران، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان ٥٨,٣ درصد و کمترین آن مربوط به استان قم ٤٣.٤ درصد است. در بهمن ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٩٢,٨ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٥ درصد افزایش نشان می ­دهد. در این ماه، بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ٣.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان ­­های­ خراسان جنوبی و گیلان با ١,٧ درصد افزایش است.
 

خوراک پتروشیمی‌ها به اندازه کافی در بورس عرضه نمی‌شود

حسین حسین زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه به دلیل وجود رانت، پتروشیمی‌ها در تامین خوراک خود با مشکل روبه رو شده‌اند، گفت: صنعت پتروشیمی که یکی از صنایع مهم در حوزه نفت و گاز به شمار می‌آید و توانسته در زمان تحریم‌ها برای کشور به خوبی ارزآوری داشته است؛ اما در کنار همین محاسن نقاط ضعفی نیز وجود دارد. یکی از این ضعف‌ها، مشکلات پیرامون تامین خوراک پتروشیمی‌هاست؛ هرچند بسیاری از مجتمع‌های پتروشیمی باید خوراک مورد نیاز خود را از بورس تهیه کنند به اندازه کافی خوراک در بورس عرضه نمی‌شود، لذا یکسری شرکت‌های صوری در قالب شرکت‌های پتروشیمی موافقت اصولی گرفته و این خوراک را دریافت و انبار می‌کنند و چند برابر قیمت واقعی به شرکت‌های پتروشیمی می‌فروشند و همین موجب بالا رفتن قیمت محصولات تولیدی شرکت‌های پتروشیمی شده است.

حداقل دستمزد کارگری ۳ درصد بالاتر از میانگین تورم است

شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در این دولت تلاش شد حداقل دستمزد کارگری، متناسب با تورم تعیین شود، طی این سال‌ها، تعیین حقوق دستمزد کارگری، ۳.۱ درصد از میانگین تورم بیشتر بوده است. وی با بیان اینکه در دو سال تصدی مسئولیت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شاهد افزایش نزدیک به ۷۰ درصدی دستمزد کارگران بودیم، افزود: این اقدامات به رضایت عمومی در جامعه منجر شده است؛ هرچند با توجه به بالا بودن نرخ تورم و با توجه به شرایط تحریم، این افزایش زیاد دیده نشد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افزایش حق مسکن کارگری طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: رقم حق مسکن کارگری طی این دو سال از ۴۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
رییس دفتر رییس جمهورپیش بینی کرد :
اغاز روند صعودی بازار سهام !!!!!!!!!!!!!
سخنگوی دولت: بااطمینان میگویم بزودی کل تحریمهابرداشته خواهدشد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
حرفه دیگه
مالیات که نداره !!!
قابل توجه بورسی های عزیز !
خوب بسلامتی امروز هم بورس فروریخت مثل بقیه روزهای هفته ها و ماههای گذشته !
یکی دو ماه یکی از همین به اصطلاح کارشناسان بورس پیشبینی کرده بود که شاخص کل تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به دومیلیون و چهارصد هزارواحد خواهد رسید !!!!
اما طبق محاسبات دقیق من با وجود دستکاری که روی دامنه نوسان روزانه باهدف کند کردن روند ریزش بورس انجام شد تا پایان امسال شاخص کل ۱۳۶۰۰۰ واحد دیگه فروخواهید ریخت وانشاالله در فروردین ۱۴۰۰ شاخص کل به زیر کانال یک میلیون واحدی سقوط خواهد کرد
نتیجه اخلاقی این پیشبینی من اینه که تابیشترازاین ضرر نکردید بیایید بیرون (:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
حالا چرا از ضرر مردم در تو شادی ایجاد شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
دلال دلاره دیگه متوجه نشدث ؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
شادی؟؟؟؟ آخه برخی از مردم من جمله شما، فکر کردید زرنگید. اگر گول نخوردی بودید و به بورس به خاطر سود در کوتاه مدت وارد نمیشدید حداقل ضرر هنگفتی به جامعه وارد نمی‌کردید. کشوری که اقتصاد سالم و سلامتی نداره و صنعتش هم مرده آخه بازار بورسه کجا بوده؟؟؟؟؟ حالا متوجه شدی یا با دلایل تکنیکال بیام برات توضیح بدم؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
رفیق دیروز هم همین حرفها گفته بودید. بسه، یک حرف را یک بار می زنند
"برای افزایش قدرت خرید کارمندان دولت در سال گذشته، ۵۰ درصد به حقوقشان اضافه شد"
... آخه کی این اتفاق و این افزایش اعمال نشده که من کارمند و هیچ کارمندی متوجه نشده چرا 15 درصد رو 50 درصد اعلام میکنی .. . فقط و فقط وزارت بهداشت این افزایش رو داده اونم به خاطر زحمات بی شاعبه پرسنل و کادر درمان .. بقیه کارمندان که این افزایش رو نداشتن ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
بعنوان نمونه آموزش و پرورش-گاز -صدا و سیما و ....
"البته هنوز عده‌ای از طرح همسان‌سازی بازمانده اند."
طرح همسان سازی هم اکنون در وزارت علوم در حال اجراست و قراره هر یک از هیات علمی ها که حقوقشون بالای 10 میلیون تومان بود میانگین یه 11 میلیون تومان هم افزایش داده بشه البته این شامل کارمندان نخواهد بود مبارکشون باشه هیات علمی ها آخه بیچاره ها کم میگرفتن الان دیگه مشکل تورم براشون حل میشه و نگران افزایش قیمتها نخواهند بود ..... تحویل بگیر آقای نوبخت اینم از همسان سازیتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
برادر ایرانی آگاه، من کاری ندارم که کارمندای محترم چقدر حقوق می گیرند ولی واقعا فکر کردی که ده یازده تومن پول هست که آن را با آب و تاب نوشتی. در ضمن بجای اینکه افزایش را برای همه بخواهی، کاهش را برای همه می خوای. دنیا را بزرگ ببن
در شهرستان میانه توسط ستاد تنظیم بازار شهرستان، روغن و شکر با کد ملی ثبت نام و تحویل می شود.
ایلان ماسک باهوشه
بیت کوین الان ۶۰ الی ۷۰ درصد بازار دیجیتال را در دست دارد .
در صورت افت قیمت بیت کوین زمینه رشد ارز های دیجیتال دیگر فراهم میشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
اگه قیمت بقیه کوینها رو چک کنی میبینی کخه اونا همیشه چندین برابر بیشتر از بیت کوین سقوط میکنن.

مثلا اگه بیت کوین 10 درصد بریزه اونا 40 درصد میریزن.
در شهر اصفهان تعاونیها و فروشگاههای زنجیره ای روغن مایع با کد ملی و ثبت نام در سامانه میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
در اصفهان با کد ملی هم من نتونستم روغن مایع ساده بگیرم وفقط روغن جامد سرخ کردنی آن هم با کد ملی و فقط در فروشگاههای زنجیره ای موجود است
هه. شما به 9درصد میگین سقوط ؟ اینجا سهام هفتاد درصد سقوط میکنه تازه وزیر میاد توی تلویزیون میگه چه خبرتونه ؟ این بالاپایین شدنها طبیعیه و جزو ذات بازاره !
این آقای قبادی انگار جای دیگه سیر میکنه ، همه میگن نیست ، ایشون میگه به حوا قوه الهی همه چی فراونه ، همکار خودم تو شهرستان مرغ را هم با کارت ملی گرفته ، انگار تو جامعه نیستند ...
چهار روزه دنبال روغن مایع میگردم موجود نیست
حداقل دستمزد کارگری ۳ درصد بالاتر از میانگین تورم است!!!
تورم واقعی یا تورمی ک شما اعلام میکنید؟!!!!! قیمت همه اقلام خورکای از 98 تا 99 بعضا 3 برابر شده مثل مرغ و تخم مرغ بعد نرخ تورم اعلامی شما 34 درصد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
دلار ده برابر ،مسکن ده برابر ،خودرو ده برابر لوازم خانگی پانزده برابر و..اما دستمزد پانزده درصد افزایش داشته
آقای نوبخت میفرمایند حقوق کارمندا 50 درصد اضافه شده که تو بعضی دستگاهها بالای 50 درصد هم بوده مثل صدا و سیما که علاوه بر افزایش سالانه ، 30 درصد هم در طی سال افزایش خوردن یا آموزش و پرورش تحت عنوان رتبه بندی و وزارت بهداشت ، وزارت علوم و ...
ولی از اون طرف کارگرا انگار بلانسبت آدم نیستن و وزیر کار که حقوق خودش و وزارتخونش دولتیه میاد با افتخار میگه افزایش حقوق کارگرا ، 3 (سه)درصد بالای تورم بوده اونهم تورم من درآوردی خودشان که احتمالا قیمتها رو از سر کوچه یک بنده خدایی میگیرن!
تا کجا تبعیض و ناعدالتی. تازه برا بازنشستگان دولتی افزایش زدن 80 درصد و تامین اجتمایی 30 درصد.
خدا کنه بیت کوین بریزه و ارزش هر بیت کوین یک دلار بشه .
من خودم هم متضرر میشم و لی اشکان نداره!
فقط اونهایی که بیت کوین به مقدار زیاد دارند حالشون گرفته بشه، برای ما کافیه !
ما هیچی نمی خواهیم!
بازارهای کاذب ایجاد کردن ملک و ماشین و دلالی کل صنعت و توریست رو فراموش کردند مردم ما هم انتظار دارن مملکت آباد بشه چخبره در روستاهای دور افتادن زمین کشاورزی شدن متری میلیونها
جالبه حتی کره هم بدون اجازه امریکا اب نمیخوره! بیخود نیست که امریکا رئیس دنیاست
آقای قبادی هیچ درجریان هستید درهمین گیر ودار چند روزه روغن که بفرموده جنابعالی تصنوعی بود وشیطنت صورت گرفته روغن مایع 10درصد درعرض یک هفته گران شد ،درصورتیکه جنابعالی با اطمینان در مصاحبه خود گفتید تغییر قیمت وجود ندارد هفته آخر اسفندروغن مایع 1/350گرمی اویلا161000ریال هفته اول اسفند همان روغن 177000ربال (نرخ روی بطری روغن )مسولین کاملا بیخبر از بازار...
به گفته نوبخت، برای افزایش قدرت خرید کارمندان دولت در سال گذشته، ۵۰ درصد به حقوقشان اضافه شد
کدام افزایش 300 در صد تورم واقعی 15 در افزایش حقوق جدوی صرب در ماشین حسامهای دولتی هم است
دوستان بیت کوین بخرید.بیت کوین در اثر سخنرانی وزیر خزانه داری آمریکا روند نزولی پیدا کرده و به زودی روند خیلی سعودی تا سقف 80000هزار دلار را فتح میکند.اگر دارید نفروشید فعلا و فقط بخرید.این یک تجربه است.فراموش نکنید.
آپارتمان با این قیمتهای کاذب فقط در رؤیا قابل فروشه نه واقعیت!
شاید با یکهزارم این قیمتها خریدار پیدا شود.
بیت کوین توکن نیست برادر.... کوین.. توکن یه چیز دیگست
حدود 12 ساله که قیمت بیت کوین داره همینطور بالا میره. از زیر 1 سنت شروع کرده و تا 40000 دلار رسیده.

توی این 12 سال هم همیشه هینطوری بالا و پایین میشه و هر دفعه هم پایین رفتنش بیشتر از بالا رفتنش صدا میکنه و همیشه هم به زمین و زمان ربطش میدن در صورتی که خیلی طبیعه این پایین اومدن.
دوماه پیش قیمتش 20 هزار دلار بود و الان بالاتر از 40 هزار دلاره. حالا این وسط یه توک پا رفت تا 57 هزار و برگشت دیگه اون نوساناتشه.
دوماه دیگه هم همین وضعه منتهی همین خبر رو فقط عدداشو عوض میکنن میگن از 70 هزار سقوط کرد به 61 هزار...
بیت کوین بزودی به 20 هزار دلار کاهش خواهد پیدا کرد
من کارمند کجا ۵۰درصد حقوقم افزایش داشت جناب نوبخت،
آخه دُم خروس پیداست چراقسم حضرت عباس، کجا حقوق کارمند ۵۰ درصد اضافه شد
جناب آقای نوربخت چرا از این حرف های پوپولیستی می زنی خودت پارسال آمدی پشت تلویزیون و گفتی کمی بیش از 34 درصد حقوق کارمندان اضافه شده آنوقت امروز می گویی «افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان دولت»
در ثانی قرار بود از سال 96 اضافه شود.
بگذریم ما که افزایش کمتر از 34 درصدی دیدیم شما که اینگونه اظهار نظر میکنید با اسناد و مدارک حاضر به پاسخگویی هستم نه با حرف و اظهار نظر و با فراموشی یکساله حرفه های خودم
زمانی که دنیا در حال تماشای نشستن مریخ پیما روی سیاره مریخ بود، ما در صف مرغ و روغن بودیم!
همه جا حتی روغن سرخ کردنی را تازه اگر باشه فقط با کارت ملی یک عدد ارائه میشه البته بنده سه ماهه دنبال یک عددروغن هستم ولی پیرا نکردم ، صحبت این کارشناسان یاد احمدی نژاد افتادم که در جواب خبرنگاران خارجی گفت ما یک زندانی سیاسی در کشور نداریم ، برید پیدا کنید ، فقیر هم نداریم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان