بازدید 46194
مرور روزنامه‌های سه شنبه پنجم اسفندماه

تحلیل مدیرمسئول کیهان از توقف پروتکل الحاقی / اختلافات احمدی نژاد و حدادعادل به ضرر کشور است / پایان برجام؟

برخورد تند مجلس با دولت، تکلیف حقوق بازنشستگان چه می‌شود؟ نگاه مردم به عملکرد دولت روحانی، حداد‌عادل به احمدی‌نژاد پاسخ داد، طرح امریکا برای احیای برجام، اجرای پروتکل الحاقی متوقف شد، حکایت فحاشی به وزارت نفت و کاندیدا‌های قصاب! لرزه دنا در زمستان سی سخت و در صف روغن و کرونا، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۳۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۸ 23 February 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه پنجم اسفندماه در حالی چاپ و منتشر شد که واکنش‌های متفاوت به توافق ایران و آژانس، توافق ایران و کره برای بازگرداندن ارز‌های بلوکه شده و دعوت به هم صدایی هسته‌ای توسط رهبر انقلاب در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


اختلافات احمدی نژاد و حدادعادل به ضرر کشور است

عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده ادوار مجلس طی یادداشتی در آرمان ملی نوشت: بیان مطالبی نظیر آنچه میان آقایان محمود احمدی‌نژاد و حدادعادل رد و بدل شد، چه از سوی گوینده و چه از سوی پاسخ‌دهنده، به ضرر کشور است. این موضوع در روز‌های اخیر در صدر اخبار رسانه‌های بیگانه بود. آنقدر در کشور مشکلات داریم که باید راه چاره برای مشکلات کشور بیابیم. اینکه فردی جمله‌ای را بیان کند و فرد دیگری پاسخی به او بدهد، جز آبروریزی و مسائلی از این دست ثمری ندارد. عده‌ای نیز در این میان آتش‌بیار معرکه شده‌اند و بنزین روی آتش می‌ریزند. باید دید این موضوع اصلا به نفع کیست؟ اگر مطلبی علیه کسی بگویم، او نیز زبان، قلم و بیان دارد و بی‌پاسخ نخواهد ماند. چرا باید ما حرفی بزنیم و کاری کنیم که باعث اینطور کدورت‌ها شود. عده‌ای نیز بی‌جهت به جای دعوت به آرامش، صف‌بندی می‌کنند. این اقدامات جز ضرر ثمره دیگری ندارد. اینطور نیست که هرکس دسترسی به رسانه‌ای دارد، هرچه می‌خواهد بگوید یا هرطور می‌خواهد رفتار کرده و تهمت بزند، بعد هم انتظار داشته باشیم طرف مقابل نیز سکوت کند و پاسخی ندهد. نه تنها کسی سکوت نمی‌کند، عده‌ای هم که به‌نظر می‌رسد آماده و منتظر بوده‌اند، بلافاصله صف‌بندی کردند.

تحلیل مدیرمسئول کیهان از توقف پروتکل الحاقی/اختلافات احمدی نژاد و حدادعادل به ضرر کشور است/پایان برجام؟

می‌توانیم این هزینه‌ها را پرداخت نکنیم و با پرداخت آن هیچ حاصلی جز تضعیف، توهین و هتک حرمت نخواهیم داشت. چشم و گوش افرادی که در بدنه جامعه هستند، یعنی قاطبه مردم، به بزرگان است. اگر آن‌ها اینطور عمل کنند، از سایرین چه انتظاری می‌توان داشت؟ اگر یک دور سایت‌ها را رصد کنید، عده‌ای برای آقای حداد به یک سمت آمده‌اند و عده‌ای دیگر به نفع آقای احمدی‌نژاد موضع می‌گیرند. اگر خود این آقایان نیز مساله را رها کرده باشند، این افراد بیشتر به اختلافات دامن می‌زنند، اما همه باید بدانند که این اتفاقات به نفع کشور نیست. فضای تضارب آرا جدای از اینگونه دعوا‌های سیاسی است. این اتفاقات کام‌ها را تلخ می‌کند. بازار انتخابات با افترا و توهین گرم نمی‌شود. بازار انتخابات با رقابت سالم، صحیح و ارائه برنامه گرم می‌شود. حرف منطقی زده شود.


تحلیل مدیرمسئول کیهان از توقف پروتکل الحاقی

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در یادداشت روز امروز این روزنامه نوشت: دیروز تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یعنی همان‌ها که طرح هوشمندانه «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را تهیه و تصویب کرده بودند، بعد از مشاهده متن توافقنامه‌ای که شب قبل میان سازمان انرژی اتمی کشورمان و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به امضاء رسیده بود زبان به اعتراض گشودند و این توافق را با آنچه در متن طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها آمده بود، مغایر و در تناقض ارزیابی می‌کردند. در توافق یاد شده ضمن تاکید بر اینکه ایران از روز پنجم اسفند ۹۹ (امروز) اجرای پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد، آمده بود «ایران به مدت ۳ ماه اطلاعات برخی فعالیت‌ها و تجهیزات نظارتی را که در پیوست مشخص شده ضبط کرده و نزد خود نگاه خواهد داشت.


در این مدت، آژانس به این اطلاعات هیچ دسترسی نخواهد داشت و اطلاعات منحصراً نزد ایران باقی می‌ماند. چنانچه ظرف ۳ ماه تحریم‌ها به طور کامل لغو شد، ایران این اطلاعات را در اختیار آژانس می‌گذارد، در غیر این صورت اطلاعات برای همیشه پاک خواهد شد.»

تحلیل مدیرمسئول کیهان از توقف پروتکل الحاقی/اختلافات احمدی نژاد و حدادعادل به ضرر کشور است/پایان برجام؟
گنجاندن این بند در توافق یاد شده، اگرچه به‌نظر می‌رسد که ضرورتی نداشته است و می‌تواند این شبهه را پدید آورد که قانون مصوب مجلس در‌باره توقف اجرای پروتکل الحاقی را با خدشه رو‌به‌رو کند، ولی در عمل، مانعی در مسیر اجرای مصوبه مجلس نیست، چرا که در توافق بر توقف قطعی اجرای پروتکل الحاقی تاکید شده است و آمده است که اطلاعات ضبط شده در اختیار آژانس قرار نمی‌گیرد. نمایندگان معترض ابراز می‌داشتند که آمریکا و متحدانش طی ۵ سال گذشته از انجام تعهدات خود شانه خالی کرده‌اند، بنابراین چگونه می‌توان انتظار داشت که در سه ماه پیش روی به تعهدات خود بازگردند؟!
که البته سخن بجایی است.

  • نگرانی نمایندگان معترض در حالی بود که در توافق آژانس و سازمان انرژی اتمی کشورمان، خودداری ایران از اجرای پروتکل الحاقی به سه ماه بعد موکول نشده بود، بلکه ما به کاهش تعهداتمان مطابق آنچه در مصوبه مجلس آمده است ادامه می‌دادیم و اگر آمریکا و اروپا طی ۳ ماه آینده همه تحریم‌ها را لغو می‌کردند، به تعهداتمان باز می‌گشتیم و اگر همچنان به نقض تعهدات خود ادامه می‌دادند، ما نیز کاهش تعهداتمان را تا پایان تمامی آن‌ها دنبال می‌کردیم؛ بنابراین اختلاف پیش آمده به آسانی قابل حل بود و با پوزش از نمایندگان محترم مجلس، به این حجم از اعتراض نیازی نداشت. چرا؟! زیرا همانگونه که در صدر این نوشته آمده است، خودداری ایران از اجرای پروتکل الحاقی یکی از دستاورد‌های بزرگ ما در چالش هسته‌ای نزدیک به دو دهه است. این نکته را به آسانی از سراسیمگی حریف و دست و پا زدنش برای پیشگیری از آن می‌توان فهمید. از این روی و همانگونه که دیروز رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان با ایشان تاکید فرمودند «این اختلاف‌نظر‌ها [اختلاف برداشتی که مجلس از کار دولت دارد]قابل حل است و باید دو طرف، قضیه را با همکاری یکدیگر حل کنند و نباید اختلاف‌ها رها و یا تشدید شود که نشان‌دهنده دوصدایی باشد».
    خدای مهربان بر درجات شهید بزرگوارمان حاج قاسم سلیمانی بیفزاید که به حق و هوشمندانه تاکید می‌کرد، اگر دشمن از جبهه خودی دو صدا بشنود، اولاً؛ با این توهم که در جبهه خودی‌ها گسل ایجاد شده، طرح اختلاف می‌افکند
    (که البته در مورد یاد شده احتمال این سوء‌استفاده تقریباً صفر و یا نزدیک به صفر است) و ثانیاً؛ که در ماجرای پیش‌روی از اهمیت فراوانی برخوردار است، درباره دستاورد بزرگی که به دست آمده است، دست به کوچک‌نمایی می‌زند! و...

 

پایان برجام؟

جاوید قربان‌اوغلی-، دیپلمات بازنشسته طی یادداشتی در شماره امروز شرق نوشت: با روی‌ کار آمدن جو بایدن، بار دیگر در نقطه عطفی تاریخی در پرونده هسته ایران قرار گرفته‌ایم. با گذشت حدود یک ماه هنوز وعده رئیس‌جمهور جدید آمریکا در بازگشت به برجام محقق نشده است. چند هفته قبل در همین ستون دو عامل «تغییر شرایط در منطقه و جهان و فقدان عزم ملی در ایران برای احیای این توافق و تسهیل بازگشت آمریکا به این توافق» را دلیل کندی پیشرفت در احیای برجام برشمردم. دلیل اول مشکلات عدیده آمریکا در داخل و فشار‌های مخالفان توافق با ایران بر بایدن است. برخلاف دوره ترامپ، امروز موضع اروپا در برابر ایران بسیار سخت‌تر از موضع آمریکاست. امری که در دور قبلی مذاکرات منتهی به برجام کاملا برعکس بود. اسرائیل و عربستان، دو مدعی و مخالف جدی توافق هسته‌ای در کنار هم صدای واحدی دارند و فشار مضاعفی را بر واشنگتن می‌آورند. بایدن نمی‌خواهد یا نمی‌تواند مانند سلف خود اوباما بی‌اعتنا به مخالفت‌های داخلی و متحدان منطقه‌ای در مسیر احیای توافق در شاکله سابق آن حرکت کند. بایدن در هر تصمیمی درباره ایران این ملاحظات را پیش‌رو دارد.

تحلیل مدیرمسئول کیهان از توقف پروتکل الحاقی/اختلافات احمدی نژاد و حدادعادل به ضرر کشور است/پایان برجام؟
از سوی دیگر رویکرد ایران از تغییر در آمریکا متناسب با آن نبود. اکثر کشور‌های جهان از پیروزی بایدن استقبال و از تغییر در سیاست‌های کلان آمریکا اظهار خرسندی کردند. آمادگی خود را برای ایجاد فضای جدیدی در روابط با آمریکا بیان کردند؛ اما واکنش ایران به این تحول مهم به‌گونه‌ای بود که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده و قرار نیست تغییری در رویکرد آمریکا نسبت به ایران شاهد باشیم.


اگر سیاست را امری یکپارچه در نظر بگیریم، گام‌های اولیه دولت جدید آمریکا در کلیت آن به‌نحو روشنی همراهی با ایران است. بایدن تیمی منعطف و مؤید برجام را در رأس کابینه سیاسی – امنیتی خود قرار داد. چینش مهره‌های اصلی تیم بایدن به‌گونه‌ای بود که اعتراض علنی نتانیاهو و حامیان او در داخل آمریکا را درپی داشت. ناو هواپیمابر خود را از خلیج فارس بیرون برد. درخواست ترامپ برای استفاده از مکانیسم ماشه را از شورای امنیت پس گرفت. حوثی‌ها را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد. فروش تسلیحات به عربستان و امارات را موقتا لغو کرد. عزم جدی خود را برای پایان‌دادن به جنگ یمن و نسل‌کشی در این کشور از سوی عربستان اعلام کرد. پرونده قتل فجیع جمال خاشقچی و نقش محمد بن سلمان را بازگشایی کرد و...


واکنش ایران در مقابل این اقدامات ولو نمادین کاخ سفید به‌گونه‌ای بود که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده و در همچنان بر پاشنه قبلی می‌چرخد. کتمان واقعیت‌های سیاسی و اتهام خوش‌خیالی درباره آنها، گرهی را نمی‌گشاید. گشوده‌شدن گره کور پیوند پرونده هسته‌ای و نوع تعامل با مسئله آمریکا با رقابت‌های سیاسی داخلی راهگشای بسیاری از مشکلات داخلی و ناکامی دشمنان خارجی است.


اینک در نقطه عطفی دیگر مانند سال ۸۴ قرار گرفته‌ایم. با وجود توافق با رافائل گروسی و بیانیه‌ای که از سوی دو طرف صادر شد، ایران براساس مصوبه مجلس از امروز (سه‌شنبه پنجم اسفند) اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را تعلیق خواهد کرد. مفهوم چنین اتفاقی این است که برجام عملا پایان یافته است. ایران درگام‌های پنج‌گانه از موضعی قوی برخوردار بود. تعلیق اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی که از تعهدات اصلی ایران در توافق‌نامه است، فضای بین‌المللی را علیه ایران خواهد کرد.


پیام تعلیق اجرای پروتکل الحاقی، پایان برجام از سوی ایران است. اگر اصرار بر این تصمیم وجود دارد، باید تبعات آن نیز بررسی شده و تصویری روشن از روز‌ها و ماه‌های آینده به مردم ارائه شود. ظاهر قضیه «اعمال سیاست فشار حداکثری» البته این بار از سوی ایران به آمریکا با هدف لغو تحریم‌ها کلید خورده است. موفقیت این رویکرد در برخورداری از تصویری روشن در مقابل سیاست هوشمندانه و چندوجهی بایدن در مقابل ایران است. در غیر این صورت، ممکن است پرونده مجدد به شورای امنیت ارجاع و قطع‌نامه‌های شش‌گانه احیا شود. موضع روسیه و چین، دو متحد ظاهری ایران چه خواهد بود؟ آیا می‌توان انتظار داشت این دو که در آن شرایط به قطع‌نامه‌ها رأی مثبت دادند و در دوره ترامپ نیز ملاحظاتی جدی در همکاری با ایران داشتند، از ایران در مقابل غرب متحد حمایت کنند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۴
دعواهای نمایشی بین مسئولان برای همه تکراری شده
این کارها بی فایده است
بعد از انتخابات ، مجددا محمود و حدادعادل را کنار هم و شاد و خندان خواهید دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
تصمیم دولت در دادن مهلت ۳ ماهه به غرب برای برداشتن تحریم ها
در قبال نگهداری فیلم ها و اسناد ضبط شده دوربین های نظارتی نزد خودمان
تا اطمینان از برداشتن تحریم های کمر شکن موجود
بسیار عاقلانه و منطقی و مدبرانه بود
و این مجلس که تند روهای اصولگرا و جبهه پایداری ها تشکیل یافته
و کمترین رای تاریخی را دارد

مردم باید از کار عاقلانه فعلی دولت حمایت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
تندرو کسانی هستند که همچنان نگاهشون به غرب است
قانون مجلس شفاف است و هیچ تبصره ای هم نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
نه این خوبه نه ایشون
ایران نمیتونه تحولات آمریکا رو پیش بینی کنه مثلا اصلا تصور نمیکرد یک نفر مثل ترامپ رییس جمهور آمریکا میشه برای همین اینطور گرفتار شد الان هم نمی دونه فردا چه اتفاقی میافته
هنوز اتحاد بزرگ اروپا و آمریکا شکل نگرفته وقتی این اتحاد شکل بگیره دنیا جلودارش نیست هیچ کس حریف آمریکا انگلیس فرانسه و آالمان با هم نمیشه
آخه بنا به اظهارات بعضی نمایندگان، قرار نیست مشکل حل شود. حتی اگر آمریکا هم‌بخواهد، اینطور نیست؟
اگر مصوبه مجلس انجام نشود من دیگر رای نمی دهم. دولت هم به سران هم به عزت مردم توهین کرد. فقط عمل طرف مقابل. همانطور که تحریم‌ها یکساعته اعمال شد برداشتن آنها هم زمان نیاز ندارد که آنها سه ماه برای مذاکره زمان خریدند. مردم را پایمال خواسته های سیاسی خود می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
شما که رای به این مجلس دادید، بهتر است دیگر رای ندهید
وگرنه رئیس جمهور هم مثل نمایندگان باشد، وای بروز این مملکت
حداد چه کاره مملکت است که اختلافش با کسی به ضررکشور باشد مگر اینکه واقعا کشور ارث پدری باشد .
کجا اختلافات احمدی نژاد و حدادعادل به ضرر کشور است ...؟
اختلاف این دو نفر فیلم است مردم کامل می دانند..................
نگرانی نمایندگان فقط و فقط برای انتخابات آتی هست و لاغیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
خخه آره این 3 ماه فرجه همه چیز گویا است خودش برای چی بوده!
عمراً دیگه نه روسیه و نه چین از ما حمایت کنند. ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
اخوی مگر این دو کشور قبلاً از ایران حمایت می کردند؟ این دو کشور به تمام قطعنامه های ضد ایرانی در شورای امنیت رای مثبت داده اند. اینها فقط و فقط بدنبال منافع خود هستند. چین و روسیه در این چند سال بلایی بر سر ایران آورده اند که تا سالهای سال باید نسلهای بعدی ما هم تاوانش را بدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
مثبت ندادن و ممتنع دادن
درضمن در کشور باید را نفوذ این 6 کشور را می بستید نه این که 20 سال پیش....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
كسي كه به خداوند متكي باشد نه به دنبال حمايت روسيه و چين مي رود نه به دنبال حمايت آمريكا و اروپا
مجلسی ها باید پای حرفشان و پیامد هایش بایستند. حرف مرد یکی است. انچنان تحریمی بشویم که دل سنگ هم آب شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
عزیزم الان به قول خودتان در بالاترین تحریم هستید پس خودت را گول نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
با همین یک مصوبه مشخص شد که چنان تحرکی در این کشورها به جریان افتاد همانند برجام که دولت قبل که چنان ظرفیت را بالا برد که مجبور شدن بیایند تحریم ها را بردارن
هر چند صبر راهبردی شما در این 2 سال هم دیدیم
امروز همه چیز مشخص میشه اگه دلار افزایشی شد وضع اقتصادی بدتر میشه ولی اگه کاهشی شد بازار ایران بایدن رو باور کرده امروز 5 اسفند
همچین تیترمیزنه تحلیل مدیرکیهان!انگارطرف همه کاره مملکته ویا تحلیلش برای ملت اهمیتی داره!!
احمدی نژاد وحداد عادل کی هستند که اختلافشان به ضرر کشور تمام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
اختلاف نظر ایشان و کلا نظرات ایشان هیچ کمکی به بهتر شدن اوضاع مملکت نمیکند. ولی در خراب شدن بیشتر اوضاع قطعا مؤثر است
جراید : رییس دفتر رییس جمهورپیش بینی کرد :
اغاز روند صعودی بازار سهام !!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
فعلا که دوهفته است مدام داره میریزه و امروز یا حداکثر فردا هم شاخص کل دولاره به کانال یک میلیون وصد هزارواحدی سقوط خواهدکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
سخنگوی دولت هم بااطمینان ! پیشبینی کرده بود بزودی کل تحریمهابرداشته میشه!
اورانیوم غنی شده برای مردم در فقر و تحریم نون و آب میشه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
اول برو کارایی آنهایی ها و میزان قیمت آن بدون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
۱۰:۰۰
اول از همه کارایی نفت را رفتم دونستمو میزان قیمتش را
بعد گاز و بعد منابع دیگر ایران که از همه نظر غنی بود . بعد وضع اقتصاد را دونستم . اینم مثل هموناس فرقش اینه که محدود به خاورمیانه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
ساعت 10:
قیمت هر گرم طلا مثلا 1 میلیون تومنه حالا عاقلانه است که ما برای استخراج هر گرم طلا 10 میلیون هزینه کنیم و استدلال این باشه که طلا ارزشمنده؟!!!
اصلا میدونی انرژی هسته ای چه هزینه هایی برای کشور داشته؟
قابل توجه بورسی های عزیز !
خوب بسلامتی امروز هم بورس فروریخت مثل بقیه روزهای هفته ها و ماههای گذشته !
یکی دو ماه یکی از همین به اصطلاح کارشناسان بورس پیشبینی کرده بود که شاخص کل تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به دومیلیون و چهارصد هزارواحد خواهد رسید !!!!
اما طبق محاسبات دقیق من با وجود دستکاری که روی دامنه نوسان روزانه باهدف کند کردن روند ریزش بورس انجام شد تا پایان امسال شاخص کل ۱۳۶۰۰۰ واحد دیگه فروخواهید ریخت وانشاالله در فروردین ۱۴۰۰ شاخص کل به زیر کانال یک میلیون واحدی سقوط خواهد کرد
نتیجه اخلاقی این پیشبینی من اینه که تابیشترازاین ضرر نکردید بیایید بیرون (:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
دقیقا پیشبینی درستیه شاخص کل باادامه روندنزولی تا فردا دوباره به کانال یک میلیون وصدهزارواحدی سقوط خواهدکرد
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
تو چرا بی خیال نمیشی؟
اقا من دوست دارم ضرر کنم
خودتو خفه کردی از بس این کامنت رو همه جا گذاشتی
داداش خودتو خفه بکنی من نمیام سهام بفروشم دلارای تو رو بخرم
ما در سزندگی سهیم هستیم نه تباهی اقتصاد ملت
شما برو دلارت رو بفروش
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
حاجی بورس مثبت شد چه میگی
برای چی باید فراتر از قانون خودشان که ان پی تی است 3 ماه فیلم بگیریم آن هم زمانی که طرف مقال تعهداتشون را در این مدت اجرا نمی کنند؟ چرا ما درخواست غرامت این 3 سال را نمی کنیم در مقابل این 3 ماه؟
بند مخفی در این توافق خودش گویای همه چیز است و آن 3 ماه که دیگر بماند
مجلس نباید کوتاه بیاد در مقابل نقض قانون خودش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
منظورت همان مجلس 10 در صدی است؟
کار دولت کاملا درست و منطقی و بر پایه منافع ملی مردم و کشور بوده است
و مجلس حداقلی ها ، فقط دنبال تنش آفرینی با دولت و دنیا هستند
و برای انتخابات ۱۴۰۰ دارند تلاش میکنند
و مجلس اصلا منافع مردم گرفتار گرانی و بیکاری و بیماری برایشان در اولویت نبوده و نیست
مردم باید از اینکار درست دولت حمایت کنند
اینجا کیهان شد به و در خبرهای اصلاح طلبان به به می شود
اختلافات احمدی نژاد و حدادعادل به ضرر کشور است مسخره ترین جمله ای است که تا حالا شندیدم فعلا اوضاع بگونه ای است که هر چقدر مسئولین مشغول دعواهای داخلی خودشان باشد خرابکاری آنها کمتر خواهد بود
اقای شریعتمداری -کیهان
مگر داریم ؟

مگر ممکن؟

مگر میشه؟

چقدر باورش سخت است که این را کیهان وشریعتمداری
مطرح کرده است

خدایا !
ایا خواب می بینم یا واقعیت است ؟
اگر واقعیت است در تاریخ ثبت کنید که تکرار ان شاید به صد سال دیگر انجامد
لطفاً مسئولین بفرمایند غنی سازی اورانیوم در این چند سال گذشته چه منافعی برای این مملکت داشته است؟ ما که چیزی جز فقر و بدبختی ندیده ایم.
چندین ساله که میگویند مشکلات از عدم مدیریت. خب درست شما که همه چیز دست خودتان پس چرا درست نمی کنید مطمئنم باشید اگر با آمریکا هم رابطه داشته باشیم وضع همین مگر اینکه افراد خردمند با هر گرایشی سر کار بیایند
اون افرادی که میگن غنی سازی برای ملت نون و آب نمیشه بدونن ما چهل ساله تحریم هستیم انرژی هسته ای هم بهونس اگه اینطور نبود بعد برجام باید همه چی گل و بلبل میشد .همه دیدن که بعد دادن امتیاز هسته ای تحریم ها سنگین تر شد.رفقا کشور ما راهی نداره بجز قوی شدن.این تنها راهه.حتی اگه موشک هارو هم بدیم .از منطقه هم عقب نشینی کنیم،همینه که هست.گناه ما اینه که یک کشور نفت خیز هستیم و منبع انرژی داریم به خاطر همین مورد طمع واقع میشیم.و باید تحت سلطه و مصرف کننده باشیم و نه یک کشور مستقل و فناور.حالا اون فناوری میخاد هسته ای باشه یا موشکی یا نانو یا فضایی یا پزشکی و یا هر چیز دیگه.پس حالا چه غنی سازی کنیم چه نکنیم وضعمون همینه پس چه بهتر الان که این همه فشار تحریم رومونه لاقل به بیگانگان امتیاز ندیم.و انرژی هسته ای مون فعال باشه.انرژی هسته ای علم مادره و همین میتونه جوون های زیادی رو شاغل کنه چون گرایش های مختلفی داره.
مگر تنها کشوری که تو جهان نفت دارد ایران است!!!یا بقیه کشورهای جهان دو دستی نفتشون را هدیه میدن فقط ایران پولی میده خواهشاً یکم تفکر تمام کشورهای دور برامون الان وضعیتشون از ما بهتره
اختلافات احمدی نژاد و حدادعادل به ضرر کشور است
از کوزه همان تراود که در اوست.
ایران نباید حضور آمریکا بعنوان مهمان در 1+4 را بپذیرد! پذیرش این حضور یعنی امتیازدهی در مراحل بعد!
هروقت پراید از ۱۳۰ میلیون تومان به زیر ۵۰ میلیون تومان آمد همه چیز درست میشود وگرن برجام امریکا توافق و ... همه فیلم وسریالی بیش نیست
احسن به مجلس انقلابی و ناسازگار با دروغ
این خیمه شب بازی ها دیگر جواب نمیدهد رای بی رای
با سلام و درود فراوان مسعولین بفکرمعلولین باشید داریم زنده بگور میشیم بااین اوضاع کرونایی وبیکاری وپدریک مریض هستم چطورررررررری زندگی کنم شرکت ماموت کارگر ساده بودم باسواد کارشناسی ارشد عمران تعدیل نیرو شدم .... از معلولین بهزیستی استان البرز تورابه اون خدایی که اعتقاد دارید رسیدگی کنید
سیاست پدرمادرنمیشناسه کاریکه بخوادمیشه پس الکی مردمواذیت نکنیدبذاریدهمون پولی ک ب بدبختی بدست میارن بخورن باورکنیددوره ریاست روحانی مثل ۸سال دفاع مقدس بودپس ریئس بعدی چ گلی میخوادبسراین مردم رنج دیده بزنه خدامیدونه فقط فرج آقا
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی