بازدید 4405
آخرین اخبار و اظهارنظرها پیرامون جام جهانی فوتبال 2010؛

از جام جهانی زندانی‏ها تا درگیری در تیم‏های ملی فرانسه و انگلیس و آرزوی فیدل کاسترو

با اين حال فيفا كه پيش از اين به خبرنگاران هشدار داده بود كه پس از ساعت 9 شب از هتل محل اقامت خود خارج نشوند اعلام كرد كه بيش از اين نمي‌تواند چاره‌اي در اين‌باره بيانديشد. سخنگوي فيفا دراين‌باره گفت:" تا جايي كه ما مي‌دانيم اتفاقي كه بر سر خبرنگاران چيني افتاد در خيابان رخ داده است، بنابراين ما نمي‌توانيم بيش از اين اظهارنظر كنيم. چيزي كه مي‌دانيم اين است كه چنين اتفاقي در هتل رسمي رسانه‌ها نيفتاده است. پليس آفريقاي جنوبي هم در حال بررسي موضوع است."
کد خبر: ۱۰۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۳ 11 June 2010
سرپرست كاروان فوتبال هلند از تحريم دو سايت اجتماعي- سياسي فيس بوك و توئيتر در جام جهاني خبر داد.

به گزارش فارس و ایسنا؛ فضاي بدون محدوديت دو وب سايت مذكور باعث شده تحليل گران تيم هاي ديگر به راحتي با ملي پوشان هلند ارتباط برقرار كرده و در قالب افرادي ناشناس مبادرت به تخليه اطلاعات كنند.

يكي از تحليل گران انگليسي مدعي است كه خود را يك دختر هلندي معرفي كرده و از جزيي ترين اخبار داخل كاروان تيم ملي هلند پس از برقراري ارتباط با برخي بازيكنان اين تيم مطلع شده است. مردم در اين سايت‌ها از طريق دوستان نزديك به بازيكنان شماره تلفن همراه آنها را دريافت كرده و مدام با آنها تماس مي‌گيرند.

پس از اين اتفاقات، هر بازيكني كه از اين پس از طريق اينترنت وارد يكي از دو سايت فيس بوك و تويتر شود از سوي فدراسيون فوتبال هلند جريمه خواهد شد.


لام: نقاط ضعف تيم آلمان برطرف شده است
كاپيتان تيم ملي فوتبال آلمان گفت: در تمرينات آماده‌سازي در آفريقاي جنوبي نقاط ضعف خود را برطرف كرده‌ايم.

فليپ لام اظهار داشت: در رقابت‌هاي دوستانه قبل از حضور در جام جهاني در برخي از نقاط با مشكلاتي روبه‌رو بوديم كه از زمان حضور در كشور ميزبان جام‌جهاني، تلاش زيادي براي رفع اين مشكلات كرديم و الان بخش عمده‌اي از اين مشكلات برطرف شده است.

اين مدافع كناري مطرح كه پس از مصدوميت ميشائيل بالاك رهبري تيمش را در داخل زمين بر عهده گرفته، گفت: مي‌توانم به عنوان كسي كه در تمرينات حضور دارد و در عين حال شاهد فعاليت هم تيمي‌ها است، عنوان كنم بخش عمده از اين اشكالات برطرف شده و تيم ملي به مسير هماهنگي ايده‌آل و آرماني حركت مي‌كند.

لام افزود: تيم ملي با استفاده از ويژگي‌ نيروي جواني تلاش زيادي براي كسب موفقيت در جام جهاني مي‌كند. تيم ملي آلمان در گروه چهارم جام‌جهاني همراه با استراليا، غنا و صربستان حضور دارد.


اريكسون: اميدوارم هرچه سريع‌تر از دروگبا استفاده كنيم
سرمربي تيم ملي فوتبال ساحل عاج گفت: اميدوارم بتوانيم هر چه زودتر از ديديه دروگبا استفاده كنيم.

اسوون گوران اريكسون اظهار داشت: زماني كه ديديه دروگبا دچار مصدوميت شد من و اعضاي تيم ملي لحظاتي سخت و دشواري را پشت سر گذاشتيم. ابتدا نگران سلامت اين بازيكن ارزشمند بوديم و همچنين دغدغه عدم استفاده از وي را داشتيم. خوشبختانه با تلاش‌هايي پزشكان شرايط بهتري براي وي فراهم شد به طوري كه اكنون اميدوارم هر چه سريع‌تر از وجود اين بازيكن در خط حمله استفاده كنيم.

اين مربي سوئدي كه از يك ماه قبل فعاليت‌ خود را با تيم ساحل عاج شروع كرد، افزود: دروگبا زير نظر پزشك كار مي كند و ما به امور مربوط به او دقت و توجه كامل داريم.

مهاجم 32 ساله عضو چلسي هفته قبل در جريان ديدار دوستانه با ژاپن از ناحيه قفسه سينه و دست دچار مصدوميت شد كه در آن هنگام ذهنيت عدم حضورش براي ساحل‌عاج در جام‌جهاني قوت گرفت؛ اما به كمك برخي پزشكان متخصص مشكل مصدوميت شديد وي برطرف شد تا اين بازيكن بتواند با استفاده از محافظه به ميدان برود.

تيم ملي انگليس در گروه سوم جام‌جهاني همراه با آمريكا، الجزاير و اسلووني به رقابت خواهد پرداخت.


ونگر: مردم فرانسه به قهرماني تيم ملي باور ندارند
 سرمربي تيم آرسنال معتقد است برخلاف انگليس، تيم كشورش شانسي براي كسب عنوان قهرماني جام جهاني ندارد.

آرسن ونگر در گفت‌وگويي با روزنامه اكيپ چاپ پاريس گفت: با توجه به شرايطي كه براي تيم ملي فرانسه وجود دارد و در نظرگرفتن اين مسئله تيم ملي در بازي پلي‌آف با ايرلند با گلي مردود مجوز صعود گرفت، مردم كشورم اعتقاد و ايماني به تكرار عنوان قهرماني 12 سال قبل در جام جهاني فرانسه ندارند.

مربي فرانسوي 14 سال اخير تيم لندني عنوان كرد: فكر مي‌كنم نتايج ضعيف اخير فرانسه نيز مزيد بر علت شده تا علاقمندان و دوستداران اين ورزش قدرت تيم ملي فرانسه را باورنداشته باشد.

وي ادامه داد: برخلاف اين روحيه و نگرش در انگليس شاهد اعتقاد و باوري قوي نسبت به موفقيت تيم اين كشور هستيم. اين باور آنقدر زياد است كه مي توان گفت از هر سه شهروند اين كشور، دو نفر با تمام وجود از قهرماني در جام جهاني سخن به ميان مي آورد.


استراليا تقاضاي ميزباني جام جهاني 2018 را پس گرفت
فدراسيون فوتبال استراليا كناره‌گيري خود را از رقابت براي كسب ميزباني جام جهاني 2018 اعلام كرد. استراليا كه براي دو جام جهاني 2018 و 2022 درخواست ميزباني كرده است به اين ترتيب براي گرفتن ميزباني 2022 تلاش خواهد كرد.

فرانك لوي رئيس فدراسيون فوتبال استراليا تاكيد كرد: ماه ها با فيفا در مذاكره بوديم و متقاعد شديم كه فقط روي جام جهاني 2022 تمركز و جام جهاني 2018 را به اروپايي ها واگذار كنيم.

جرومه والك دبير كل فيفا در گفت و گوي اخير خود بعد از برگزاري نشست كميته اجرايي فيفا گفت: فدراسيون فوتبال استراليا، دفتر سب بلاتر رئيس فيفا و دفتر من در تماس هاي دايمي بوديم و استراليا با اين تصميم حمايت كميته اجرايي فيفا و مديريت فيفا را برانگيختند. بنابر اين گزارش آمريكا تنها متقاضي غير اروپايي ميزباني جام جهاني 2018 است.

براي جام جهاني 2018 و 2022، شش كشور درخواست ميزباني كرده‌اند كه بلژيك، هلند، انگلستان، ژاپن، روسيه، اسپانيا، پرتغال و آمريكا هستند. كشورهاي استراليا، قطر، ژاپن و كره جنوبي تنها متقاضيان دوره 2022 جام جهاني خواهند بود.


جان‌ بارنز: انگليس بلوغ فكري دارد
جان بارنز در گفت‌وگو با ايندپنديت اظهار داشت: بازي‌هاي تيم‌ ملي را طي 2 سال گذشته زير نظر فابيو كاپلو تعقيب و پيگيري كرده‌ام. همچنين برنامه‌هاي تمريني اين مربي را براي تيم ملي بطور پيوسته زير نظر داشته‌ام. فكر مي‌كنم شرايط تيم ملي انگليس براي شروع رقابت‌هاي جام جهاني ايده‌آل باشد. به اعتقاد من تيم ملي اينك به بلوغ فكري و هماهنگي لازمه رسيده است.

گلزن سال‌هاي 1983 الي 1995 تيم انگليس افزود: فكر مي‌كنم با استفاده از روش 2-4-4 تيم كاپلو قادر است به بهترين شكل، اهداف تاكتيكي خود را در زمين پيدا كنيم.

تيم ملي انگليس در گروه سوم جام‌جهاني همراه با آمريكا، الجزاير و اسلووني به رقابت خواهد پرداخت.


پيام ارتش انگليس در افغانستان براي بازيكنان تيم ملي
اعضاي تيم ملي انگليس از ارتش اين كشور در افغانستان پيام تبريك دريافت كردند.

روز گذشته در محل اردوي اين تيم بريتانيايي، بازيكنان در كنار مربيان خود يك سي.دي ارسالي از افغانستان را دريافت و تماشا كردند كه در آن مقامات ارشد نيروهاي نظامي اين كشور اروپايي مستقر در افغانستان و نيز افسران و سربازان اين كشور، پيام‌هاي تبريك و موفقيت براي ملي‌پوشان داشتند.

در اين پيام‌ها از بازيكنان تيم خواسته شد متحد و يكپارچه براي كسب موفقيت در جام جهاني و بدست آوردن عنوان نخست تلاش كنند.


جام‌جهاني زندانيان در تايلند برگزار شد
از روز گذشته در كشور تايلند پيكار‌هاي جام جهاني زندانيان همزمان با شروع مسابقات جام جهاني فوتبال در كشور آفريقاي‌جنوبي برگزار شد.

اين مسابقات با حضور 16 تيم از زندانيان سراسر تايلند انجام گرفت و قرار است به مدت يك هفته ادامه يابد.

تيم‌هاي حاضر در اين پيكار‌ها از نام و حتي طرح پيراهن تيم‌هاي حاضر در پيكارهاي جام جهاني آفريقاي جنوبي استفاده كرده‌اند. پيكارهاي جام‌جهاني آفريقاي‌جنوبي از جمعه (امروز) با حضور 32 تيم در 8 گروه آغاز خواهد شد.


روبن در ديدار برابر دانمارك حضور خواهد داشت
مهاجم تيم فوتبال هلند با بهبود مصدوميت مي‌تواند اين تيم را در بازي اول برابر دانمارك همراهي كند.

بنا به اظهار نظر پزشك تيم فوتبال هلند آرين روبن با بهبود مصدوميت مي‌تواند در بازي اول برابر دانمارك به ميدان برود و تيم ملي هلند از همان ابتدا در جام جهاني همراهي كند.

مسابقات جام جهاني فوتبال از عصر امروز آغاز خواهد شد و تيم ملي هلند كه در گروه E رقابت‌ها با تيم‌هاي ژاپن، دانمارك و كامرون هم‌گروه است، در اولين ديدار روز دوشنبه 24 خرداد به مصاف دارنماك خواهد رفت.


استقبال از خريد پيراهن تيم ميزبان جام
در شرايطي كه فرصت چندساعته‌اي تا شروع مسابقات جام‌جهاني باقي مانده، فروش پيراهن‌هاي تيم‌هاي حاضر در اين پيكارها در كشور ميزبان با فروش قابل توجهي روبرو شده است.

به نوشته روزنامه سواتونيوز، تمام فروشگاه‌هاي ورزشي در سراسر كشور آفريقاي‌‌جنوبي اقدام به عرضه پيراهن 32 تيم حاضر در مسابقات كرده اند.

اين گزارش حاكي است براساس آمارهاي گرفته شده بيشترين فروش اين پيراهن‌ها به علاقمندان اختصاص به تيم ملي آفريقاي‌جنوبي داشته است.


جام‌‌‌جهاني و جنگ رسانه‌اي دو كره
شروع مسابقات جام‌جهاني فرصتي فراهم كرد تا جنگ رسانه‌اي ميان دو كره‌ بيش از پيش نمايان شود.

كره جنوبي و كره شمالي كه از زمان پيدايش همواره به رقابت سياسي با يكديگر پرداخته و نبرد رسانه‌اي عجيبي ميان شان وجود داشته، اينك به سبب حضور هر دو در اين پيكارها، رقابت تازه‌اي را با يكديگر در سطح مطبوعات شروع كرده‌اند.

در اين ميان كاريكاتوري از رقابت‌ دو تيم ملي فوتبال دو كره در نشريه كره‌تو‌دي به چاپ رسيده كه بيانگر برتري و توانمندي تيم جنوبي است.


دستبرد از خبرنگاران چيني
گروه اعزامي خبرنگاران چيني به رقابت‌هاي جام‌جهاني آفريقاي‌جنوبي مورد دستبرد واقع شدند.

به گزارش سايت فيفا، ولفگانگ ايشلر يكي از مقامات مسئول در كميته خبري فيفا با تاييد اين خبر اظهار داشت: چهارشنبه شب يك گروه از خبرنگاران چيني كه براي پوشش خبري اين مسابقات به محل انجام پيكارها اعزام شدند، در خيابان مورد حمله گروهي واقع شدند.

وي افزود: در اين حادثه خوشبختانه به جان خبرنگاران آسيبي وارد نشده است.

در اين ارتباط مطبوعات محلي نوشتند از 4 خبرنگار چيني در اين حادثه وسايلي همچون دوربين عكاسي و مقداري پول به سرقت رفت.

اين اتفاق در حالي روي داد كه 24 ساعت قبل از آن يك عكاس پرتغالي مورد حمله گروهي ناشناس در روستبورگ واقع شد و 3500 يورو آن به يغما رفت.


انگليس و آلمان داراي بيشترين تعداد خبرنگار در آفريقا
كشورهاي آلمان و انگليس داراي بيشترين تعداد خبرنگار، گزارشگر و عكاس براي پوشش جام جهاني در آفريقاي جنوبي هستند.

تعداد كل خبرنگاران، گزارشگران و عكاساني كه براي پوشش اخبار جام جهاني در آفريقاي جنوبي حضور دارند، 12500 نفر است. از اين بين كشورهاي انگليس و آلمان به ترتيب با 1050 و 930 نفر بيشترين تعداد خبرنگار در آفريقاي جنوبي را دارا هستند.

به همين دليل به طور متوسط در هر جلسه تمريني تيم هاي حاضر در جام جهاني 100 الي 150 نفر گزارشگر از اين كشورها حضور ثابت دارند.


درگيري ميان دومنش و مالودا به خاطر خشونت در بازي تمريني
پرتيراژترين روزنامه ورزشي فرانسه از درگيري و تنش در اردوي تيم ملي فرانسه خبر داد.

روزنامه اكيپ دراين باره خبر داد: ريمون دومنش، سرمربي اين تيم اروپايي روز گذشته از وضعيت تمرين فلوران مالودا،‌ عضو چلسي ناراحت و دلخور شده است.

مطابق اين گزارش دومنش از پاتريس اورا، خواست به مهاجم تيم لندني تذكر بدهد كه در بازي تمريني نبايد خشن بازي كند و وضعيت سلامتي ديگران را به مخاطره اندازد؛ ولي بازيكن تيم انگليسي به اين امر توجه چنداني نكرد.

اين نشريه افزود: پس از لحظاتي، دومنش وارد زمين شد تا شخصا به بازيكن خاطي تذكر بدهد و حتي او را تهديد كرد كه در صورتي كه آرام بازي نكند، مجبور است زمين بازي را ترك كند.

پس از اين اتفاق بار ديگر آرامش به تمرينات بازگشت و به نظر مي‌رسد كه احتمالا مالودا در بازي امشب مقابل اروگوئه در تركيب اصلي قرار خواهد گرفت. پيكارهاي جام جهاني از امروز با انجام دو ديدار از گروه اول آغاز خواهد شد.


ايكر كاسياس هافبك شد
دروازه‌بان تيم ملي فوتبال اسپانيا در تمرين ديروز اين تيم هافبك شد.

تمرين روز گذشته تيم ملي اسپانيا براي خبرنگاران آزاد بود. با توجه به اين مسئله نزديك به 2 هزار نفر خبرنگار و گزارشگر و عكاس از جلسه تمريني اسپانيا گزارش تهيه كردند.

اين مسئله باعث شد دل بوسكه سرمربي اسپانيا برنامه هميشگي تمريني خود را برگزار نكند تا برنامه هايش بر ملا نشود. انجام نرمش و تمرين بازي مفرح در دستور كار بود كه در اين نوع تمرين كاسياس هافبك شد و 3 گل هم به ثمر رساند.


ستاره پرتغال به ديدار ماندلا رفت
رونالدو به همراه سرمربي تيم فوتبال پرتغال به ديدار رهبر آزادي‌خواه آفريقاي جنوبي رفت.

كريستيانو رونالدو به همراه كارلوس كوييرز، سرمربي اين تيم به صورت سرزده به ديدار نلسون ماندلا، رهبر آزادي‌خواه آفريقاي جنوبي رفت.

رونالدو حدود يك ساعت با ماندلا گفت و گو و علاقه شديد خود را به وي ابراز كرد و صحبت‌هايي را در مورد برگزاري جام جهاني فوتبال انجام داد.


دستگيري يك سارق در كنسرت افتتاحيه جام جهاني
مراسم افتتاحيه جام جهاني 2010 شب گذشته و با حضور سپ بلاتر؛ رئيس فيفا و زوما؛ رئيس جمهور آفريقاي جنوبي برگزار شد.

اين مراسم در ورزشگاه اورلاندو برگزار مي‌شد و شماري از هنرمندان آفريقاي جنوبي و بين المللي به اجراي مراسم پرداختند اما نكته عجيب مراسم افتتاحيه سرقت از يك خبرنگار آن هم در مركز رسانه‌اي بود. پليس فردي را كه لپ تاپ يك خبرنگار را از اين مركز رسانه‌اي دزديد بلافاصله دستگير كرد.

ناامني بزرگترين مسئله در جام جهاني 2010 است و تاكنون دزدان به چند خبرنگار از مليت‌هاي مختلف دستبرد زده‌اند.
جام جهاني از ساعت 18:30 به وقت ايران با ديدار دو تيم آفريقاي جنوبي و مكزيك آغاز مي‌شود.


نگراني خبرنگاران و كارشناسان از اختلافات در تيم ملي انگليس
اختلاف در تيم ملي انگليس زياد شده و اين امر باعث نگراني خبرنگاران و كارشناسان اين كشور شده است.

ديويد راجرز، خبرنگار روزنامه گاردين كه در نشست سپ بلاتر حضور پيدا كرده بود؛ در مورد اختلاف به وجود آمده در تيم ملي انگليس به خبرنگار اعزامي فارس به آفريقاي جنوبي گفت: با وجود اينكه وين روني مهاجم توانايي است و تأثير بسزايي در بازي‌هاي جام جهاني خواهد گذاشت، اما معتقدم وي نبايد از لحاظ روحي و رواني به تيم آسيب برساند.

وي با اشاره به اتفاقات جام جهاني 2006 و ديدار تيم‌هاي انگليس و آرژانتين خاطرنشان كرد: دوست نداريم اتفاقي كه در جام جهاني 2006 و حركات ديويد بكام براي تيم انگليس رقم خورد بار ديگر تكرار شود و در اين جام وين روني مرتكب اين اشتباه شود.
خبرنگار روزنامه گاردين با انتقاد بر هدايت كاپلو تأكيد كرد: تركيب تيم ملي آرژانتين براي هيچ شخصي مشخص نيست و ما نمي‌دانيم هنوز دروازه‌بان اول تيم كيست.

استيون جرارد نيز در مورد حاشيه‌هاي به وجود آمده در تيم انگليس خاطرنشان كرد: من به عنوان كاپيتان تيم به همراه جان تري و لمپارد وظيفه هدايت و كنترل تيم را بر عهده داريم، زيرا تجربه قهرماني داريم و مي‌توانيم شرايط را براي حضوري موفق در جام جهاني مهيا كنيم.


هشدار روزنامه‌هاي انگليسي به وين روني
پس از اينكه در بازي تمريني 3 روز قبل انگليس و پلاتينيوم وين روني به دليل ناسزا به داور از بازي اخراج شد، روزنامه هاي پرتيراژ انگليسي مهاجم تيم ملي انگليس را نصيحت كردند.

در گزارش روزنامه هاي ايندپنديت،گاردين، آبزرور به وين روني هشدار داده شده در شرايطي كه انگليس صاحب بهترين نفرات و ستارگان 30 سال اخير خود است و از يكي از 5 مربي برتر جهان بهره مي گيرد، فضاي آرام تيم را با رفتارهاي تنش زاي خودش بهم نريزد.

اين مسئله باعث شده اكثر نشريات و سايت ها در ستون خوانندگان خود نظرخواهي كنند كه در اين ميان مردم انگليس خواهان آرامش تيم ملي شده اند.


مانوور هوايي 30 دقيقه قبل از ديدار افتتاحيه
در حالي كه 30 دقيقه به آغاز ديدار افتتاحيه جام جهاني 2010 باقي مانده بود جنگنده‌هاي اين كشور بر فراز استاديوم به انجام مانور هوايي پرداختند.

بيشتر از 20 هلي‌كوپتر نيز به انجام حركات نمايشي بر فراز استاديوم مي‌پردازند و اين مسابقه تحت شديدترين تدابير امنيتي برگزار مي‌شود.

دوستداران مكزيك با جمعيتي كمتر نسبت به هواداران آفريقاي جنوبي در طبقه دوم ورزشگاه مستقر شدند و در آنجا موج مكزيكي به راه انداختند.

تماشاگران زيادي به دليل ترافيك در اطراف خيابان‌هاي استاديوم درست چند دقيقه قبل از شروع مسابقه به ورزشگاه رسيدند.
بازيكنان آفريقاي جنوبي به محض ورود براي گرم كردن مورد استقبال بيش از حد تماشاگران قرار گرفته و سپس مكزيكي‌ها وارد زمين شدند.

ديدار افتتاحيه جام جهاني 2010 ميان تيم‌هاي آفريقاي جنوبي و مكزيك از دقايقي ديگر در ورزشگاه شهر ژوهانسبورگ آغاز مي شود.

واكنش فيفا به حمله سارقان مسلح به خبرنگاران: نمي‌توانيم كاري انجام دهيم!   
فيفا اعلام كرد كه نمي‌تواند بيش از اين چاره‌اي براي جلوگيري از رخ دادن اتفاقات مشابهي مانند آنچه كه بر سر خبرنگاران پرتغالي و چيني افتاد، بيانديشد.

در سه روز گذشته دو بار سارقان مسلح به خبرنگاران چيني و پرتغالي حمله كردند و تمام وسايل شخصي آنها را به سرقت بردند؛ اتفاقي كه با انتقاد شديد رسانه‌هاي بين‌المللي همراه شد و فيفا بار ديگر براي انتخاب آفريقاي جنوبي مورد سرزنش قرار گرفت.

با اين حال فيفا كه پيش از اين به خبرنگاران هشدار داده بود كه پس از ساعت 9 شب از هتل محل اقامت خود خارج نشوند اعلام كرد كه بيش از اين نمي‌تواند چاره‌اي در اين‌باره بيانديشد. سخنگوي فيفا دراين‌باره گفت:" تا جايي كه ما مي‌دانيم اتفاقي كه بر سر خبرنگاران چيني افتاد در خيابان رخ داده است، بنابراين ما نمي‌توانيم بيش از اين اظهارنظر كنيم. چيزي كه مي‌دانيم اين است كه چنين اتفاقي در هتل رسمي رسانه‌ها نيفتاده است. پليس آفريقاي جنوبي هم در حال بررسي موضوع است."


ترافيك سنگين اطراف ورزشگاه و سردرگمي هواداران و خبرنگاران
ترافيك در اطراف ورزشگاه ‌ساكرسيتي به گونه‌اي است كه تمام هواداران و خبرنگاران با مشكل رفت و آمد روبرو شده‌اند و براي رسيدن به ورزشگاه ماشين‌هاي خود را در بزرگراه‌هاي اطراف ورزشگاه پارك كرده و پياده راهي محل برگزاري بازي افتتاحيه شدند.

اين امر باعث اعتراض خبرنگاران اروپايي حاضر در آفريقاي جنوبي شده و آنها با وضعيت كنوني به وجود آمده ادامه فعاليت را بسيار دشوار خواندند. اين شلوغي و ازدحام در حالي است كه درهاي ورزشگاه از ساعت 10 صبح باز شده بود. هواي كنوني آفريقا نيمه ابري با وزش اندكي باد است.


كاسترو در آرزوي قهرماني آرژانتين
رئيس جمهور سابق كوبا اميدوار است تيم ملي فوتبال آرژانتين به مقام قهرماني جام‌جهاني 2010 دست يابد.

به گزارش خبرگزاري كوبا، فيدل كاسترو گفت: ‌با توجه به شرايط موجود در بين رقباي قهرماني جام جهاني، فكر مي كنم آرژانتين موقعيت ايده‌آلي براي كسب عنوان دارد.اين تيم در قياس با ديگران از ستارگان بنامي نيز بهره مي‌گيرد كه ليونل مسي برترين نفر است.

وي كه با ديگو مارادونا، سرمربي نماينده آمريكاي جنوبي دوستي صميمانه‌اي دارد، اظهار داشت: من هنگام جام جهاني طرفدار آرژانتين هستم. اميدوارم در پايان جام، مارادونا با تيمش قهرمان و عنوان برترين مربي جام شناخته شود. از طرفي ليونل مسي نيز ستاره نخست اين جام باشد.


ماندلا بخاطر مرگ نوه‌اش در افتتاحيه حضور نيافت
رهبر جنبش ضد آپارتايد در مراسم افتتاحيه جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي كه در حال برگزاري است شركت نكرد.

نلسون ماندلا رهبر 93 ساله آفريقاي جنوبي به علت مرگ يكي از نواده‌هاي خود در حادثه تصادف اتومبيل اعلام كرد در مراسم افتتاحيه جام جهاني كه هم اكنون در ورزشگاه ساكر سيتي ژوهانسبورگ شروع شده شركت نمي‌كند.

وي شب گذشته به كمك اطرافيانش به خاطر كهولت سن در مراسم جشن ابتدايي جام جهاني شركت كرده بود. زيناني، نوه 13 ساله او به هنگام مراجعت از اين مراسم در حادثه تصادف رانندگي، جان خود را از دست داد.

زيناني كه دو روز پيش جشن تولد خود را برگزار كرده بود، تنها قرباني اين حادثه رانندگي بوده و به ديگر كساني كه در خودروي حامل وي قرار داشته اند هيچ آسيبي وارد نشده است.

زيناني نوه دختري ماندلا رئيس جمهور اسبق آفريقاي جنوبي محسوب مي شود كه پيش از اين ابهاماتي در زمينه حضورش در بازي افتتاحيه جام جهاني 2010 ميان آفريقاي جنوبي و مكزيك مطرح شده بود.


متهم اصلی مرگ نوه ماندلا دستگیر شد
در حالی که حضور ماندلا در مراسم افتتاحیه جام جهانی به دلیل مرگ نوه اش منتفی به نظر می رسد ،پلیس آفریقای جنوبی متهم اصلی مرگ نوه ماندلا را دستگیر کرد.

سخنگوي پليس آفريقاي جنوبي در مصاحبه با خبرنگاران گفت:من تاييد مي كنم كه راننده اي كه موجب مرگ نوه  ماندلا شده، دستگير شده است. او احتمالا مست بوده و مقصر اين اتفاق تلخ بوده است.


پيام تسليت بلاتر براي ماندلا
سپ بلاتر رئيس فدراسيون جهاني امروز پس از اطلاع از حادثه تصادف اتومبيل نوه نلسون ماندلا به خانواده وي اين مصيبت را تسليت گفت.

وي در پيامي كه براي ماندلا ارسال كرد و در سايت فيفا نيز درج شد، اظهار داشت: امروز شاهد اتفاق تلخي بوديم و جا دارد اين مصيبت را به شما تسليت بگويم. امروز فقط مردم آفريقاي جنوبي در كنار شما مصيبت زده نيستند؛ بلكه كل خانواده جهاني اين ورزش، در اين غم با شما سهيم و شريك هستند. مراتب تاسف خودم را به اطلاع شما مي‌رسانم.
زيناني، نوه 13 ساله ماندلا به هنگام مراجعت از مراسم جشن افتتاحيه جام جهاني در حادثه تصادف رانندگي، جان خود را از دست داد.

وي كه دو روز پيش جشن تولد خود را برگزار كرده بود، تنها قرباني اين حادثه رانندگي بوده و به ديگر كساني كه در خودروي حامل قرار داشته اند، هيچ آسيبي وارد نشد.

زيناني نوه دختري ماندلا رئيس جمهور اسبق آفريقاي جنوبي محسوب مي شود كه پيش از اين ابهاماتي در زمينه حضورش در بازي افتتاحيه جام جهاني 2010 ميان آفريقاي جنوبي و مكزيك مطرح شده بود. نلسون ماندلا 92 ساله، پدر آزادي آفريقاي جنوبي علاوه بر اين دختر 13 ساله، هشت نوه ديگر دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار