بازدید 16054

اظهار نظر توییتری پامپئو درباره روابط ایران و آمریکا

وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که یک آمریکای مماشات کننده فقط باعث تقویت ایران می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵ 21 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا شامگاه یکشنبه در پیامی در توییتر به اظهاراتی علیه ایران پرداخت.

وی در این پیام توییتری نوشت: «یک آمریکای ضعیف و مماشات کننده تنها به تقویت ایران و آسیب رساندن به مردم آمریکا منجر خواهد شد.»

پامپئو مدعی شد: «ما ائتلاف بزرگی از کشور‌های خلیج (فارس) و اسرائیل را ایجاد کردیم که توانست ایران را به عقب براند و آمریکا باید همچنان به بودن بخشی از آن (ائتلاف) ادامه دهد.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه پیام توییتری خود لینک مصاحبه اخیر خود با «نیوزمکس» را قرار داد که در این مصاحبه نیز تلاش کرد به رویکرد دوران وزارت خارجه خود در ترویج ایران هراسی بپردازد.

پامپئو که در دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در سمت‌های مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و وزارت امور خارجه قرار داشت تمام تلاش خود را در دوران حضور خود در دولت ترامپ در ترویج ایران هراسی به کار بست.

وزیر خارجه سابق آمریکا که یکی از اصلی‌ترین مهره‌های پیشبرد سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران بود، شروط متعددی را برای کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران مطرح کرده بود که برنامه موشکی و بحث نفوذ منطقه‌ای و تعطیلی کامل برنامه هسته‌ای ایران از جمله این شروط بوده است.

ترامپ که در اردیبهشت ۱۳۹۷ خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد، مدعی بود با پیشبرد سیاست فشار حداکثری، ایران را وادار خواهد کرد تا پای میز مذاکره آمده تا توافقی دیگر با محدودیت‌های بیشتر حاصل شود.

دولت دونالد ترامپ در حالی روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (۱ بهمن ۱۳۹۹) به پایان رسید که وی هرگز به هدف ادعایی خود نرسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار