بازدید 8678

پرهیز از تسامح و تنگ‌نظری در تایید صلاحیت‌ها

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در تایید صلاحیت نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا هم سختگیری تنگ‌نظرانه را نمی‌پسندیم و هم برخی تسامح‌ها را مناسب نظام نمی‌دانیم.
کد خبر: ۱۰۳۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳ 20 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسن شجاعی شامگاه امروز (۲ اسفندماه) در جلسه ستاد انتخابات استان زنجان، اظهار کرد: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با سایر انتخابات‌ها متفاوت است و در آن با کثرت داوطلبان مواجه هستیم که هم تعدد شورا‌ها در مناطق مختلف و هم تعدد داوطبان این کثرت را به‌وجود آورده است.

وی تصریح کرد: این کثرت داوطلبان کار احراز صلاحیت را با چالش مواجه می‌کند. متاسفانه در گذشته برخی تسامح در تایید صلاحیت‌ها دیده شده که در نهایت منجر به بروز آسیب‌هایی در شورا‌های اسلامی شهر و روستا شده است. این دوره مجلس وظیفه نظارت بر انتخابات شورا‌ها را برعهده دارد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجلس همه تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا وظیفه نظارت بر انتخابات را به نحو احسن انجام دهد. در تایید صلاحیت‌ها نیز، هم سخت‌گیری تنگ‌نظرانه را نمی‌پسندیم و هم برخی تسامح‌ها را مناسب نظام نمی‌دانیم و اهل پذیرش توصیه‌های بی‌جا در تایید صلاحیت‌ها نخواهیم بود.

وی یادآور شد: در گذشته شاهد بودیم بازداشت‌شدگان شورا‌ها کسانی بودند که استعلام آن‌ها از نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی منفی اعلام شده بود، اما تسامح در تایید صلاحیت آن‌ها، خسارت‌هایی را به بار آورد. اکنون باید بر اساس مر قانون کسی که صلاحیت ندارد، رد و کسی که صاحب صلاحیت است، تایید شود.

این مسئول بر توجه به سلامت انتخابات در شرایط کرونایی تاکید کرد و گفت: کرونا انتخابات را به شرایط خاصی تبدیل کرده است و باید حوزه‌های اجرا و نظارت به این خصوصیات توجه کنند. باید سلامت انتخابات را تامین و اعتماد عمومی را جلب کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه، ضمن قدردانی از همراهی مردم در برگزاری آیین‌های دهه فجر و مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: بازتاب رسانه‌ای این رویداد نشان داد که راهپیمایی ۲۲ بهمن در شرایط کرونایی دور از انتظار‌ها ظاهر شد و جلوه‌های باشکوهی از حضور مردم در راهپیمایی خودرویی را خلق کرد.

حجت‌الاسلام مهدی باقری به برگزاری انتخابات پاک، پرشور و سالم تاکید کرد و افزود: باید یک تیم فکری و اندیشه‌ورز شکل گیرد تا طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه برای ایجاد شور و هیجان در انتخابات ارائه دهند و مردم برای افزایش میزان مشارکت و حضور پای صندوق‌های رای در اول وقت تشویق شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی