بازدید 4636
۱

کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ویروس جهش یافته کرونا تهدیدی برای تمام گروه های سنی است، گفت: استفاده از ماسک در معابر و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کار سختی نیست و اکنون این بهترین گزینه پیش رو برای مقابله با این بیماری است.
کد خبر: ۱۰۳۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷ 20 February 2021

به گزارش «تابناک»، اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت رعایت جدی پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، بیان کرد: ما شاهد بودیم زمانی که مردم تصمیمات و دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت را با جدیت دنبال کردند، وضعیت در بسیاری از استان ها تغییر کرد و به حالت آبی و زرد درآمد که این امر نیز جای تقدیر دارد. اما متاسفانه این روزها شاهد هستیم که مجددا این بیماری در برخی از استان ها درحال شیوع گسترده است‌ و حتی چندین استان به وضعیت قرمز رسیده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: نباید فکر کنیم که کرونا از کشور ما رخت بسته است. بر اساس اخبار نیز کرونای انگلیسی که نوع جهش یافته ویروس است متاسفانه به کشور ما نیز رسیده است و امروز آمار در بسیاری از شهرها روز به روز در حال افزایش بوده و این خود یک زنگ خطری از آغاز موج چهارم این بیماری است که به گفته متخصصان می تواند کشنده تر نیز باشد.

نماینده مردم خاش در مجلس تصریح کرد: بر اساس گزارشات، ویروس جهش یافته حتی پیر و جوان نمی شناسد و جان همه سنین را تهدید می کند. انتظار ما از مردم این است که به پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند. استفاده از ماسک در معابر کار سختی نیست و این بهترین گزینه پیش رو برای مقابله با این بیماری است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر باید از تجمعات و سفرهای غیر ضروری باتوجه به اینکه اکنون شرایط آب و هوایی نیز برای سفر در اکثر نقاط کشور مساعد می باشد، به طور جد پرهیز کرد. از صدا و سیما و رسانه ها نیز انتظار می رود جهت آگاهی مردم با جدیت بیشتری گام بردارند. نباید شرایط را عادی انگاری کرد. متاسفانه عده ای شرایط را عادی تلقی کرده و توجهی به آمار فوت شدگان این بیماری ندارند. باید شرایط را صادقانه با مردم در میان بگذاریم تا با همراهی یکدیگر بتوانیم این بیماری کشنده را شکست دهیم.

حسین زهی در پایان افزود: این روزها خبرهایی در خصوص آغاز واکسیناسیون در برخی از کشورها و کشور خودمان به گوش می رسد اما هنوز هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و بهترین راه برای مقابله با آن پیشگیری است. از همه مردم و مسئولان انتظار می رود تا دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کرونا با افراد مومن و متعهد کاری ندارد همانند مدیران خدوم ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار