بازدید 2080

تخريب 70 درصدي ساختمانهاي تهران در صورت وقوع زلزله 6 ريشتري

اگر شهرداری نمی تواند نظارت درستی بروی ساخت و سازها داشته باشد از سازمان نظام مهندسی کمک بگیرد و با آنها تعامل داشته باشد./ متاسفانه در کشورما كيفيت در ساخت و ساز اهميت ندارد.
کد خبر: ۱۰۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸ 11 June 2010
نماينده شورای عالي استانها گفت: اگر زلزله 5/6 ریشتری در تهران رخ دهد بیش از 70 درصد ساختمانهاتخریب مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايلنا،عیسی سلاجقه در نطق پیش از دستور خود در سی و سومین اجلاس شورای عالی استانها تاكيد كرد:شهرداری های کشور پس از صدور پروانه ساختمانی و یک سری نقشه با امضاهای صوری به مردم تحویل می دهند و در نهایت پلیس ساختمان گاهی بر سر ساختمانها می رود و تنها می پرسد که آیا پروانه ساختمان دارید یا نه؟
او ادامه داد:این یک واقعیت تلخ است که بحث نظارت بر ساخت وساز ها توسط حرفه ای ها صورت نمی گیرد.
سلاجقه تصریح کرد:پلیس ساختمان در آخر سال برای تجدید پروانه اقدام می کند و تنها نظارت بر متراژ دارد و در نهایت به ساختمانها پایان کار می دهد.
نماینده استان کرمان در شورای عالی استانها اضافه کرد:بحث کیفیت ساخت وسازها زیر سوال است و متاسفانه در کشورما به نوعی وجود ندارد علیرغم اینکه در بحث کیفیت محاسبات اجرایی شهرداریها وظایفی دارند اما به آنها عمل نمی کنند این در حالی است که در کشورهای صنعتی و پیشرفته پلیس ساختمان به طور مرتب جهت رسیدگی به کارهای ساختمانی مراجعه می کند.
سلاجقه یاد آور شد:در این کشورها کنترلها در جهت کیفیت است نه متراژو کمی وزیادی آن؛دراین زمینه سازمان نظام مهندسی می تواند به عنوان یک بازوی اجرایی قوی در کشور عمل کند و از سه منظر نقشه معماری،محاسبات سازه،برق و تاسیسات بروی ساخت و سازها نظارت کند.
او تاکید کرد : اگر شهرداری نمی تواند نظارت درستی بروی ساخت و سازها داشته باشد از سازمان نظام مهندسی کمک بگیرد و با آنها تعامل داشته باشد.
سلاجقه گفت: اگر بتوانیم هم از بعد اجرایی و هم از بعد محاسباتی مصوبه قانونی در این خصوص در شورای عالی استانهاداشته باشیم می توانیم تعاملی مثبتی را میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی برقرار کنیم.

نماينده شوراي عالي استان ها بااشاره به نگرانی هایی که در تهران احساس می شود اشاره کرد و گفت:اگر زلزله 5/6 ریشتری در تهران رخ دهد بیش از 70 درصد ساختمانهاتخریب خواهند شد بنابراین باید به سمتی برویم که اگر زلزله ی شدیدی رخ دهد ساختمان ها تخریب نشوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
خوب یعنی که چی ؟؟ مثل اینکه خیلی دوست دارید زلزله بیاد؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر