بازدید 9228

صعود ۲۶ پله‌ای شاخص کارآفرینی در کشور

کد خبر: ۱۰۳۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ 18 February 2021

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صعود ۲۶ پله ای رتبه ایران در شاخص کارآفرینی در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸ خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری گفت: بهبود شاخص‌های اقتصادی با نگرش اقتصاد مقاومتی، از مهمترین اهداف این سیاست‌ است که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خصوصیت مهم سند اقتصاد مقاومتی را که رویکرد جهادی دارد، انعطاف پذیری در فعالیت اقتصادی، فرصت‌سازی، مولد بودن، درون‌زا بودن، درونگرایی و پیشرو در برونگرایی دانست که همه این خصوصیات در امر کارآفرینی و نگاه کارآفرینان نهفته است‌.

وی تاکید کرد: کارآفرینان خلاق نقش موثری در توسعه اقتصادی دارند و این کارآفرینان هستند که رقابت را معنا می‌بخشند و ایجاد اشتغال را از اهداف مهم خود می دانند بنابراین کارآفرینی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

شریعتمداری گذر از اقتصاد متکی بر منابع و وصول به اقتصاد دانش بنیان را از طریق تشویق کارآفرینان امکانپذیر دانست و تصریح کرد: اگر ما از این قشر حمایت نکنیم، اقتصاد سنتی خواهیم داشت .

وی بی توجهی به آینده بازار کار و حمایت نکردن از فعالیت های نوآور را نوعی بی تعهدی بیان کرد و گفت: حمایت از اقتصاد سنتی نیز از وظایف ماست اما ما باید برای آینده بازار کار نیز پایه‌گذاری کنیم و این از طریق حمایت از کارآفرینی خلاق و نوآور میسر می شود و بر این اساس نهادها و بنیادهای خصوصی و دولتی تاسیس شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تأسیس بنیاد فناوری نوین و بنیاد ملی توسعه محصولات دیجیتال اشاره کرد و گفت: این بنیادها نه تنها در سطح ملی بلکه بین المللی فعالیت خلاق و نوآوری داشته و ترویج، آموزش و حمایت از کارآفرینی خلاق و نوآورانه را برعهده دارد و مسیر ما را برای اشتغال جدید ریل‌گذاری می‌کند.

وی با بیان این که ایران در تولید محصولات دانشگاهی و خلق فرهیختگان توفیقات زیادی داشته است، از صعود ۲۶ پله ای رتبه ایران در شاخص کارآفرینی در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸ خبر داد.

شریعتمداری تصریح کرد: با تشکیل کانون های کارآفرینی در استان‌ها شرایطی را فراهم کردیم تا خانه‌های خلاق استانی با حضور نخبگان کارآفرین تشکیل شوند و اتاق فکری برای سیاست گذاری منطقه‌ای و محلی باشند و اشتغال و کارآفرینی توسعه یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار