وضعیت بازار سهام در آینده چگونه است؟

یک کارشناس بازار سرمایه از جمله دلایل مثبت شدن بازار بورس اوراق بها دار را پیش‌بینی سود شرکت‌ها و کم شدن ریسک سیاسی دانست.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 14 February 2021
به گزارش بورس تابناک، مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با دلایل مثبت شدن بورس گفت: به هر حال قیمت‌ها خیلی پایین آمده بود و پی به‌ای بازار حتی کمتر از نصف شده است. از طرفی پیش‌بینی سودها هم آمده و شرکت‌ها سودهای خیلی خوبی داشتند. با صحبت‌های مقام معظم رهبری سیاست ایران در قبال برجام روشن شد. بالا رفتن نرخ دلار را نیز باید در نظر گرفت. همه این عوامل به اندازه‌ای در مثبت شدن امروز بازار تاثیرگذار بود.

صفاری این وضعیت بازار را ادامه‌دار دانست و گفت: با توجه به عواملی که ذکر کردم روند رو به رشد بورس در اسفندماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در سهام یک سری از شرکت‌ها تا ۷۰ درصد کاهش به وجود آمد. این کاهش بخاطر خود شرکت‌ها نبود. بیشتر از طرف شوک سیاسی چنین اتفاقی افتاد. حالا که شرایط سیاسی روشن‌تر شده است و با توجه به اعلام پیش‌بینی سود شرکت‌ها در امسال و سال آینده، مطمئنا استقبال از شرکت‌ها بیشتر می‌شود. از طرفی در دیگر بازارها هم فضای رو به رشدی وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: نرخ بهره اصلی‌ترین عامل موثر بر بورس است. اما هم شوک اقتصادی و هم شوک سیاسی بر بورس تاثیرگذار است. در حال حاضر روشن بودن تکلیف سیاسی باعث واکنش مثبت بورس خواهد شد.

 

 
منبع: خبرآنلاین
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی