بازدید 24182
هشدار نگران کننده وزیر بهداشت

ویروس جهش یافته کرونا در کشور چرخیده است / یکی از سخت‌ترین ایام مدیریتی کرونا شروع شد/ قرنطینه‌ها باید جدی گرفته شود/ تکمیلی: شناسایی مبتلایان جدید به ویروس جهش یافته کرونا و اعمال قرنطینه شدید

اگر بیمار علامت داری دیدیم که هر دو تست او منفی بود هم نباید رها شود؛ حتما دوباره باید تست و حتما باید نمونه‌های این بیمار برای تست‌های NGS به سه مرکز دانشکده بهداشت، انستیتو پاستور و معاونت تحقیقات و فناوری ارسال شود. جهش مختص ویروس انگلیسی یا آفریقای جنوبی نیست، بلکه ممکن است به جهش‌های جدید در داخل مرز‌ها برسیم یا از کشور‌های همسایه، جهش‌ها پا به مرز‌های ما بگذارند.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ 13 February 2021
تابناک اجتماعیوزیر بهداشت با اشاره به موارد ویروس جهش یافته کرونا، خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: روز‌های سختی دارد برایمان آغاز می‌شود و باید خودتان را برای مبارزه با چموش‌ترین ویروس موتاسیون [=جهش] یافته‌ای که متاسفانه دارد مملکت را گرفتار می‌کند، آماده کنید.
 
به گزارش «تابناک»؛ سعید نمکی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ـ که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد ـ گفت: در شرایطی که جهان دچار مشکلات زیادی در زمینه ویروس کرونا بود، توانستیم به مرگ‌های زیر ۶۰ نفر برسیم، ولی امروز عزیزان را جمع کردم تا بگویم شاید یکی از سخت‌ترین ایام مدیریتی ما در زمینه کووید-۱۹ شروع شد.
 
وی افزود: من در دهم دی ماه به حضرات نامه‌ای نوشتم و خواستم برخی اتفاقات را دنبال کنید و عرض کردم که پیش بینی من ورود به یک خیز بسیار بسیار سهمگین و سنگینی است که اگر رعایت برخی اصول را نداشته باشند و اگر ما را در رعایت پروتکل‌ها تنها بگذارند، ممکن است همه ما را گرفتار کند. پیش‌بینی کرده بودم از ورود ویروس موتاسیون یافته که علی‌رغم اینکه انگلیس‌ها به دروغ در روز‌های اول گفتند که فقط ۳۰ تا ۷۰ درصد ممکن است قدرت سرایتش بالا رفته باشد، بنده به صراحت اعلام کردم که قطعا هم قدرت سرایت چند برابر است و هم قدرت بیماری زایی و مرگ و میر این ویروس به مراتب بیش از چیزی است که انگلیس‌ها اعلام می‌کنند. متاسفانه تازه به این موضوع اقرار کرده اند.

نمکی ادامه داد: تمام تلاش ما در مکاتباتی که با شما داشتم، این بود که مرز‌ها را بیشتر بپاییم، به مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی در همه استان‌ها دقت داشته باشید و حتی اعلام کردم، موارد غیرقانونی که جنس برای محل‌های فروش می‌آورند، حتما تست کنید. پریروز خبری دریافت کردم و هفته قبل هم خبری مبنی بر مرگ یک خانم ۷۱ ساله در خیابان وحدت اسلامی [در تهران] را دریافت کردم که هیچ مسافرتی به هیچ جا نداشت و اتفاقی که در آبیک و بیمارستان هشتگرد افتاد، اثبات کرد که ویروس موتاسیون یافته تقریبا در کشور چرخیده و ما باید همه جا فکر کنیم که زیر پوست هر شهری هر روستایی و هر خانواده‌ای ممکن است این ویروس پیدا شود و این یکی از زنگ خطر‌های جدی در مدیریت کرونا است که آغاز شده است.

وی افزود: سخت‌ترین آخر هفته‌ای که در این سیزده ماه بر من گذشت، دو روز گذشته بود که بسیار سخت و دردناک بود. زیرا من ملوانی این کشتی طوفان زده را بر عهده دارم و در این مدت دیدم که متاسفانه فرازونشیب‌ها چطور می‌تواند ما را گرفتار کند. گفته بودم که ویروس کرونا پاسپورت نمی‌خواهد. همان طور که ویروس ووهان همه جا را تسخیر کرده، ویروس جهش یافته انگلیسی نیز می‌تواند این کار را انجام بدهد و در دورترین نقطه این سرزمین هم خود را نشان بدهد. این ویروس جهش یافته کرونا، یکی از ویروس‌هایی است که با اقتدارترین نظام‌های بهداشتی و درمانی در اروپا را به زانو درآورد. روز‌های سختی برای ما آغاز می‌شود؛ بنابراین، باید خودمان را برای مبارزه با چموش‌ترین ویروس جهش یافته کرونا آماده کنیم.
 
وزیر بهداشت در ادامه گفت: روش مبارزه با ویروس کرونا جهش یافته با ویروس کرونا قبلی هیچ فرقی ندارد و فقط تشدید مراقبت‌ها و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی اهمیت دارد. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شادگان تقریبا به صفر رسیده است و به همین میزان آسیب دیدیم. هر جا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف شد، نقطه آسیب پذیری ما نیز افزایش پیدا کرد. ویروس جهش یافته کرونا بسیار سرکش است و قدرت سرایت و بیماری زایی بالا و مرگ و میر به مراتب بالاتر از ویروس قبلی دارد. الان باید فکر کنیم که این ویروس جهش یافته همه جا چرخیده است.

وی ادامه داد: اولین گام، انجام تست‌های بیشتر است. در کنار تست‌های تشخیص سریع، باید تست‌های PCR هم انجام شود. اگر بیمار علامت داری دیدیم که هر دو تست او منفی بود هم نباید رها شود. حتما دوباره باید این بیمار تست شود. حتما باید نمونه‌های این بیمار برای تست‌های NGS به سه مرکز دانشکده بهداشت، انستیتو پاستور و معاونت تحقیقات و فناوری ارسال شود. جهش مختص ویروس انگلیسی یا آفریقای جنوبی نیست. با تنوع ژنتیکی که داریم حتما ممکن است به جهش‌های جدید در داخل مرز‌ها برسیم یا از کشور‌های همسایه، جهش‌های ویروس پا به مرز‌های ما بگذارند. مرز‌ها حتما باید به شدت مراقبت شوند. مطب‌های خصوصی هم به عنوان اولین جایگاهی که بیماران مراجعه می‌کنند، باید اطلاعات در آن ثبت شود.

نمکی در پایان گفت: قرنطینه‌ها باید جدی گرفته شود. اگر یک مورد مثبت ویروس جهش یافته کرونا پیدا کردیم، حتما باید به اجبار وارد قرنطینه شود. باید قدم‌ها را تندتر برداریم. متاسفانه آهنگ گرفتاری این ویروس ممکن است خیلی تندتر از گام‌هایی باشد که ما برمی‌داریم. امیدواریم با گام‌های تند و رصد مستمر بر این مشکل جدید نیز پیروز شویم.
 
ویروس جهش یافته کرونا در کشور چرخیده است / یکی از سخت‌ترین ایام مدیریتی کرونا شروع شد/ قرنطینه‌ها باید جدی گرفته شود
 

تکمیلی: شناسایی مبتلایان جدید به ویروس جهش یافته کرونا و اعمال قرنطینه شدید

 
ساعاتی پس از نشست مجازی وزیر بهداشت با روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، نمکی در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی توضیحاتی درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس جهش یافته کرونا در کشور به مردم ارائه دادکه البته بخش های زیادی از آن با توضیحات وی در نشست مجازی همپوشانی داشت اما خالی از نکات حائز اهمیت هم نبود. نکاتی که برخی از آنها پیش رویتان قرار دارد:
 
*حدود ۱۳ ماه است که با همکاران‌مان برای مدیریت بیماری کووید ۱۹ کار می‌کنیم. از دی ماه گذشته که اولین گزارش‌ها را از ووهان چین داشتیم، خود را برای هجمه این بیماری آماده کردیم. در این مدت توفیقات عظیمی با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها به دست آوردیم، اما اتفاقات جدیدی افتاده که به شدت ما را نگران کرده است.

*هفته گذشته موردی از ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا منجر به فوت یک بانوی ۷۱ ساله در خیابان وحدت اسلامی تهران شد. این خانم سابقه سفر به هیچ جای دنیا نداشت. همچنین دو روز قبل به ما اطلاع دادند یک هموطن ۴۸ ساله که دامدار یا کشاورز بود، در آبیک دچار مشکل شده بود و بعد او را به بیمارستان هشتگرد بردند و در همان جا فوت کرد. بر اساس بررسی‌ها، این فرد به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا بود و با رصد اطرافیان او، به موارد مثبت رسیده‌ایم و کل منطقه را قرنطینه کردیم. بیمارستانی که بستری بود را هم به طور کامل تحت پوشش تست‌های متفاوت قرار دادیم. همچنین در شهرستان‌های مجاور شیوه‌های محدودیت جدیدی اعمال شد.

*در اول گردنه پر التهاب خیز چهارم بیماری کرونا هستیم. همه باید رعایت کرده و از رفت و آمد و سفر‌ها پرهیز کنند. ماه‌های مبارکی است که عروسی‌ها برگزار می‌شود. اگر گردهمایی‌ها استمرار داشته باشد، حتما گرفتاری جدیدی خواهیم داشت. این ویروس جهش یافته کرونا چندین برابر ویروس قبلی قدرت سرایت دارد.

*در رنگ بندی مناطق نیز تجدید نظر می‌کنیم تا سخت گیری بیشتری انجام بدهیم.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۲
جناب مهندس شما استعفا بدی وبرگردی به همون شغل سابقت نصف مشکلات بهداشت ودرمان این مملکت حل میشه.
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
روح روحانی در این فرد حلول کرده و از کم وزیاد گفتن و بالا پایین کردن ابایی نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
وقتی واکس را سیاسی کردید باید فکر اینجاشم می کردید
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
تابی سانسور بعد انتشار ندیده بودیم ممنون
چرا این قبل از ۲۲ بهمن نگفتی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
چون این ویروس دقیقا بعد از ۲۲ بهمن جهش یافته است! خداییش خیلی ما رو گاگول فرض کردند
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
دقیقا. همون سناریو که همه ازش حرف میزدند محقق شد. . واکسن هم که تاریخ خواهد نوشت که در زمانی که همه کشورها برای مردمشون واکسن تهیه میکردند ، مسئولین ایران به دنبال امیال خودشون بودند.
چطور اون موقع که چینی ها و قمی ها و خودت و ماهان دروغ گفتین هیچ اشکالی نداشت حالا چون انگلیس دروغ گفته بد شده؟ اخبار داخلی رو ببین تا متوجه بشی چه کسانی بیشتر از همه دروغ میگن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
درود بر شما، جان کلام را گفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
آفرین
بجای حرف زدن حجم واردات و تزریق روزانه رو بالا ببر مردم دیگه چکار کنن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
تزریق واکسن تا بخواد به مردم عادی برسه چندین سال طول می کشه. همین الان تو اروپا و آمریکا بیشترین تزریق واکسن را داشته اند و بیشترین تلفات در جهان رادارند
الان برای ما مردم فقط راهش مراقبت هست و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
اروپا و آمریکا تا شش ماه دیگه به همه افراد واکسن تزریق خواهن کرد
ناشناس
| Russian Federation |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
پاسخ به محمد
الان در روسیه هر کس مایل باشه با ثبت نام و وقت گرفتن در سایت می تونه واکسن بزنه، معمولا یک هفته بعد هم وقت می گیره. این حرفها چیه؟
این هشدارها را به مسئولین بگویید. اگر چنین بود به چه حساب مراسم 22 بهمن برگزار گردید. مگر در جمعیت های میلیونی فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود؟ یک سال از موضوع کرونا گذشته . مادر پیر بنده یکسال در خانه خودش را حبس کرده ، افسردگی و زانو درد گرفته به خاطر کرونا. برای چی مردم را به خیابانها کشاندید حالا یاد این سخنان افتاده اید. سازمانی که مشوق حضور مردم در خیابانها بود باید پاسخگو باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
جان مردم چه ارزشی دارد برای این مسئولان خدمتگزار؟
چرا حالا میگید چرا زودتر اعلام نکردید که مردم به حرف شمااعتماد کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
بنده خدا اینهمه گفت، کو گوش شنوا
مالک محترم وسيله نقليه به شماره پلاک 63 ايران-126و53 قبض صادر شده براي شما به شرح زير است:
شماره سريال : 9586547619
تاريخ و ساعت : 1399/11/24-22:51
محل تخلف : شيراز خ قدوسي غربي
نوع قبض : دو برگي
وسيله نقليه : سواري پژو سفيد
تخلف(ها) : 1 : تردد هاي غيرضرور وسايل نقليه در معابر از ساعت 21:00 تا 04:00
مبلغ : 2000000
شماره قبض : 8654761900292
شناسه پرداخت : 0000200033083
پليس راهور ناجا
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
این هم حاصل منع تردد
تو خونه ات نشستی ولی بدلیل اشتباه دوربین راهرو یا دستکاری پلاک شماره ماشین متخلف مثل شماره شما میشه و شما باید جریمه بدهید.
امروز رفتم پلیس +۱۰ گفتند برو خ راهنمایی و رانندگی نزدیک خ ساحلی ( خ شهناز سابق ) رفتم آنجا دیدم علی ماشاءالله نهایت رعایت پروتکل های کرونایی وجود دارد . بعد از کلی معطلی کارم انجام نشد و برگشتم خانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
الی ماشاءالله درسته دلبندم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
بالاخره دولت خرج داره ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
اشتباه چیه بنی خدا اینا کسری بودچه دارن.
آرون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
سلام باور کنید من یه ماشین دارم دوازده ساله از کار افتاده جریمه ورود طرح طرافیک اومده خدا بخیر کنه
این نشد حرف، چی شد که ویروس انگلیسی در کشور ورخیده؟؟؟؟ واقعا شماها صلاحیت امنیت جان و سلامت مردم را ندارید، مگر پروازهای انگلیس را تعلیق نکردید؟؟؟ چرا شل گرفتید؟؟؟
نکنه خودتون واکسن تزریق کردید و مردم را هم به امان خدا رها کردید؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
امان خدا که خوبه اینا ملت و به امان مسئولین رها کردند
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
کلا اینا تو شعار خودشون را خادم مردم میدونند، در عمل به نوعی دشمن مردمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
حدس شما کاملا صحیح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
مگه شک داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
هنوز یعنی شک دارید که اینا همه خودشون واکسن رو زدن به بدن ؟؟
نمیبینید ماسکهاشون رو همه یکی یکی دارن کنار میزارن ؟؟
منظورش اینه که مردم چرا نمیمیرین مسوولین این همه زحمت نکشن. از همون اول که همه چی رو انکار کردن، بعد که کلی پرواز به چین گذاشتن، تا مدتها هم که قرنطینه برای قرون وسطی بود، واکسن خوب هم که نیاوردن، خب بمیرین دیگه. مرسی اَه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
ناشکر نباشید ، این آقایان می خواهند که ما زودتر بمیریم تا زودتر به رور وارد بهشت برین بشویم
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
مردم که تو سری خور بشن همینه. مسئولین میشن ارباب و واکسن میزنن و مردم هم مثل گداها دستشون به کرم مسئولین باید باشه که دلشون به رحم بیاد و یه رحمی به مردم کنند.
باز 22 بهمن تموم شد و حضرات یاد سلامتی ملت افتادن . راستی نگفتید واکسن فایزر که زدید خوب بود ؟ راضی بودبد از فایزر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
اونایی که فایزر زدن تو کشور خودشون هنوز هم گیجن
فایزر دوس داری برو بزن
عمو بیل گیتس منتظرته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
آقای ناشناس
خوب شما بفرمائید از چه واکسنی زدن ؟
نکنه تو واکسن زدنشون هم هنوز مشکوکید ؟؟؟
برا همين آزمون استخدامي با شركت صدها هزار نفر برگزار كردي ؟
گذاشتند بعد از ۲۲ بهمن خبرش را اعلام کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
دقبقا مثل پارسال.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
شاید هم بعد ولنتاین
سئوال: ویروس چطور وارد شد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
پاسخ: این همه آدم دارن سفر خارجی میرن، وقتی بر می گردند باید ازشون تست سریع گرفته بشه و بعدش اجازه ورود به کشور پیدا کنند. این کار انجام نشده، چون عده ای مدعی هستندکه پرواز خارجی فقط با نتیجه تست منفی ممکن است. در حالی که دقت تست های فعلی در حدود 70 درصد است و نه بیشتر،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
وارد نشد، واردش کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
مثل آب خوردن و مثل همه جای دنیا
توی خوزستان که تقریبا کسی ماسک نمیزنه.خیلی ضعیفه و باید قوه قهریه باشه که بی مسولیتها بقیه رو گرفتار نکنن.ضمنا بیشتر واکسن وارد کنین مردم گرفتارن بخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
بله. التماس کن به مسئولین. بدن
۲۲ بهمن تموم شد باز شهرها یکی یکی قرمز میشن و آمار فوتی ها همه چند رقمی میشه . به خدایی که میپرستید تموم این سناریوهاتونو بلدیم و توی این چند ده سال تجربش کردیم . چرا با نگفتن حقیقت مردم و آزار میدید و از انقلاب دور میکنید . چرا همه چی رو سیاسی میکنید ?؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
یه 22 بهمن یاد گرفتید همه جا اونو میگید
یه کم خلاقیت داشته باشید
مثلا ولنتاین
دانشگاه هاا.. مخصوصاا دانشگاه آزاد در این شرایط بد و خطرناک! هم الان دو ماه هست که دوباره شروع کرده در مراکز استانها داره امتحان حضوری زبان برگذار میکنه!!! بعد اونوقت توقع داریم شرایط بهتر بشه؟؟؟!!!
کلا الان ویروس کرونا حلال همه مشکلات شده!!!!! دیگه این حناها رنگ نداره جناب وزیر .....
آقای رئیسی فقط ظاهر هستند وگرنه با این همه تجمع و ۲۲ بهمن ها برخورد قاطع می کردند. امروز نوبت یک هموطن بود که بین خاک ها بخوابد (شما بخوان بی دلیل و بی گناه) فردا شاید نوبت به بنده و دور از جونتون شما بیوفتد.
ما مردم خواهان استعفای دولت و برکناری آقای نمکی هستیم، وزیر فرمایشی و بی سواد نمی خواهیم.....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
خودت هم میدونی که اینها کاره ای نیستند. حالا نمکی بره چوبکی بیاد، چی کار میتونه کنه؟
دولت یک چیز را یاد گرفته محدویت و فیلترینگ را ؟؟؟ دنیا دارند کشورهایشان را واکسینیه میکنند ما هر روز یک محدویت ایجاد میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
دولت یا حکومت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
" دنیا دارند کشورهایشان را واکسینیه میکنند ما هر روز یک محدویت ایجاد میکنیم"
خخخخخخخخخ
واکسینه مگه جواب داده
این همه مرگ از کجا میاد
تازه بیل گیتس باتون برنامه های جدید داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
محدودیت و فیلترینگ درآمد دارد
جناب وزیر حسابت با کرام الکلتبین
دولتی بی تدبیری و ناامید پراکنی، عرضه کنترل قیمت تخم مرغ برای چهار هفته را هم ندارد، کرونا پیش کش جنابعالی استاد فرزانه
لطفا تدبیری برای خانم های باردار بیندیشید. من دخترم باردار هست و در یکی از ادارات دولتی کار می کنه و می گن باید بیاد سرکار. آخه مگه شما حالیتون نیست؟ کجای دنیا رن باردار رو توی این شرایط می گن بیاد سرکار که شما مجبور می کنید. تو رو خدا حداقل خانم های باردار رو از حضور سر کار معاف کنید.
قابل پیش بینی بود که تا ۲۲ بهمن همه چیز عالی و مهیای برگزاری مراسم و بعد از اون اعلام فاجعه... حالم از دو رنگی مسئولین بهم خورده
خیلی مردم نامردی داریم و خیلی مسئولین نامرد تری داریم سمت بازار تهران وحشیانه ریختن برای خرید عید مسئولین هم چشمشونو بستن مردم هم اصلا رعایت نمیکنن ما چه گناهی کردیم خونمون بغل بازاره؟
بجای ضجه و نالی کردن مدیریت یاد بگیر.
ویروس اصلی شده ویروس ووهان اما ویروس های جهش یافه انگلیسی هستن؟!
حجالت نمیکشید؟!
ده فجر تموم شد و داستان کرونا با شهرهای مداد رنگی ایران تازه شروع شد
ای خدا خسته مون کردید
قرنطینه مگه مال قرون وسطی نبود؟
خدالعنت کنه کسانیکه سلامت مردم راباهربهونه و با قانون گریزی به خطر میندازند مرگ براین افراد بی منطق وبیسواد بی صفت
دیگه ما منتظریم تا پزشکان و مدیران سهمیه ایی برای کرونا را کنترل کنند !!!
از واکسن په خیر؟ جناب وزیر میگی تا زمستان 1400 واکسیناسیون عموم مردم آغاز میشه؟ میدونی این برنامه ات یعنی بیچارگی مردمت. از کشورهای پیشرفته نمیخوام بگم از همین همسایه هات و برنامه ریزی شون خبر دارین؟ چرا حرف های پوچ بمردم تحویل میدین. برنامه سریع و عملی واکسیناسیونتونو بگین نه شعارهای بدرد نخور الکی تونو لطفا بس کنین دیگه
تقویم سال 1400 را ندارم، وگرنه برای سال بعد می گفتم که در کدام بازه زمانی قرمزیم، در کدام نارنجی و الی آخر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
:))))))
تابناک مثبت ها را چرا صفر کردی؟!!!
خیلی جالب تا قبل ۲۲ بهمن امار فوتی ها نزولی بود اما بعدش یک دفعه صعودی شد به این میگن امار سازی که واسه برگزاری ۲۲ بهمن بگن همه چی خوبه
این طرح مسخره ساعت ۹ شب چیه دیگه ؟ پول جریمه صرف چی میشه؟
اقاي نمكي اين ويروس كرونا خيلي هم باهوشه هم با مسولين هماهنگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
دقیقا
این پدرمهربان بااون پسرفوق لیسانس که سپربلای همه ملت شد!!هردفعه چه نوشابه ای برای خودش بازمیکنه!سخت ترین ایام مدیریتی شروع شد!چقدرشمامدیران سختی میکشید!؟!؟
گذاشتید 22 بهمن برگزار بشه بعدش بگید کرونا خیز برداشته
فعلا که در تهران ادارات کامل باز شده حتی دانشگاه ها نیز باز شده اند، منتظر یپک جدید آن در ماه های بعدی باشیم که در این میان ویروس جدید انگلیسی هم به آن اضافه شده است. دولت چرا اصرار بر بازگشایی کامل دارد و همه را در معرض خطر قرار داده است؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
برای اینکه اقتصاد داغونه
با سلام و احترام تقریبا" برای همه روشن شده که مبارزه با این ویروس وحشتناک و سمج کار شما نیست و حرف های شما هم درد های مردم جان باخته رو دوا نخواهد کرد از رئیس جمهور محترمتقاضا دارم نسبت به تغییرات وسیع مورد نیاز و جایگزینی افراد شایسته و لایق در سریعترین زمان ممکن اقدام بفرمایید.باتشکر
به نظرم 5 ماه مملکت را کاملا تعطیل کنید .
به نظرم 5 ماه مملکت را کاملا تعطیل کنید .
خودي ها و نور چشمي ها كه 150 هزارتا واكسن فايزر رو زدن بر بدن كه غمي ندارن ، مشكل 85 ميليون نفر ايراني ديگه هستن كه اهميتي نداره ، با همين واردات قطره چكاني واكسن انشاالله تا ده سال ديگه همه ايمن خواهيم شد البته اگر تا اون موقع كسي تو اين مملكت زنده بمونه به لطف و درايت اين مسئولين بي غم !!!
عمو جون باشل کن سفت کن که نمیشه مدیریت کرد .وقتی شما محدودیتها رو کاهش میدی ومدارس رو باز میکنید،تالارهاو غذاخوریها رو باز میکنید و اجازه فعالیت به باشگاه ها وسالنها میدین ،همه،همه،همهوبازم همه میدونن چه خبره وچه بلایی قراره سرشون بیاد.این تصمیمات شما غیر قابل قبول،غیر منطقی،عجیب وخیلی خیلی مشکوکه .همه میدونن غیر از شما .
مگه همین شما نبودید میگفتید این ویروس در کشور کنترل شده ست ؟؟؟
بازم درووووغ ؟؟؟؟
جنبشی در جهان بوجود آمده است بنام: «ابتکار صفر بر کوید ۱۹»
آنها از دولت های خود مصرانه خواستارند چهار هفته نه ترافیک و نه خرید و نه سفر و نه ... و مرزهای هوایی زمینی آبی را بسته تا ویروس ها همگی به صفر تبدیل گردند و شعار «مردن یک بار شیون هم یکبار» یعنی وضعیت سیاسی فوق‌العاده فقط یک ماه!
همان کاری که ابو علی سینا در باره شیوع وبا در باکو، بنا به دعوت دانشمندان آنجا پیشنهاد کرده بود
بازار ها بسته
مدارس بسته
مساجد بسته
حمام‌ها بسته
عدم تماس بدنی و فاصله گذاری از یکدیگر که در همان بدو ورود به با کو و نادیده گرفتن خواست هیئت پزشگی باکو برای استقبال از وی بصورت جمعی!
ایرانیان مبارز همیشه لوکومتیو منطقه در تاریخ خود بوده اند.
خوب قبل از اینکه ویروس بیشتر از این در کشور پخش نشود اوضاع خرابتر نشود به مرحله انفجار نرسد چرا محدودیت هخا را شدید نمی کنید؟؟؟ این یک سال گذشته هی موج موج کردید هی که اوضاع از کنترل خارج شد یک کم محدودیت ها را شدید کردید .. تهران را قرنطینه کنید .. اجازه خروج ندهید . اجازه سفر نوروزی ندهید ... قاطع برخورد کنید ... وزارت بهداشت . ستاد کرونا الان باید اقدام کنید . والا مردیم از استرس نگرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
چشم قربان! شما فرمودید آنها هم اطاعت کردند!!
تازه ادارات را تهران باز کردند و همه را به اداره و خیابان کشانده اند و گفتن که آبی است ؟؟؟ ،تازه الان یاد ویروس کرونای انگلیسی افتادند، سیاست یک بام دو هوای دولت ؟
ویروس کرونا جهش های مختلفی کرده . آن وقت که در گیلان آمار کشته های آن زیاد بود مطمن باشید اون هم یک جهش بوده فقط ما اونو شناسایی نکردیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل