بازدید 8815
۸

تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب کلید خورد

سخنگوی کمیسیون اصل نود از کلید خوردن تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 13 February 2021

به گزارش تابناک، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، گفت: اهمیت و حساسیت موضوع آب و اثرگذاری مستقیم آب بر صیانت از سلامت، بهداشت، محیط زیست، صنعت و وقفه ناپذیری خدمات مرتبط با آن باعث شده تا ضرورت وجود یک مدیریت کارآمد در این حوزه احساس شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود قانون اساسی افزود: در راستای کاستن از تصدی گری برای پاسخگویی به خدمات مورد نیاز عمومی، قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که در این قانون تشکلی بنام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ماموریت یافته تا از جانب وزارت نیرو به ایفای وظیفه سیاستگذاری و نظارت در این امور بپردازد.

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته علیرغم اختصاص مبالغ قابل توجه ارزی و ریالی به این مجموعه به دلیل ناکارآمدی مدیریتی و حیف و میل‌های گسترده مالی، نتیجه مطلوب حاصل نشده و وضعیت در این بخش بسیار اسف بار و نگران کننده شده است که طی ماه‌های گذشته در استان‌های جنوبی کشور به خصوص خوزستان شاهد تنها گوشه‌ای از سوء مدیریت‌ها در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بوده ایم. ایجاد حوادث خسارت بار به علت مشکلات فاضلاب در برخی نقاط کشور، سوءمدیریت در مدیریت منابع انسانی و منابع آب به معنای نبود آب شرب پایدار برخی شهر‌ها و روستا‌ها در نزدیکی رودخانه‌های بزرگ، بی عدالتی در پرداخت حقوق و دستمزد و مسئولیت گریزی و پاسخگو نبودن شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این حوادث تنها گوشه‌ای از این ناکارآمدی مدیریتی است.

خضریان با اشاره به اهمیت موضوع آب و فاضلاب و تاثیر بسزای آن در بهبود رفاه عمومی و آسایش کشور گفت: بروز برخی مشکلات در زمینه عدم ارائه مطلوب خدمات آب و فاضلاب به مردم و علنی شدن تکرار آن در اقصی نقاط کشور و به مرور حاد شدن تبعات آن که توأم با نارضایتی عمومی به ویژه در برخی نقاط کشور منجر به ورود خسارات مادی و معنوی همراه بوده است قابل قبول نیست؛ ضمن اینکه با بررسی بیشتر برخی مسائل بنابر گزارش‌های میدانی درچند ماهه اخیر، از جمله گزارش دیوان محاسبات مشخص شده نه تنها در مواردی با سوء مدیریت جدی مواجه هستیم، بلکه حتی متاسفانه در مواردی با ارتکاب تخلفات و جرایمی هم روبرو هستیخضریان در پایان گفت: برای پیگیری و بررسی این سوء مدیریت و تخلف‌ها پیشنهاد تحقیق و تفحص از صنعت آب و فاضلاب کشور که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را نیز در بر می‌گیرد، تنظیم و به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
کاش از دانشگاها هم میومدند تفحص میکردند تا ببینند روسا چه بساطی برای خودشون چیدن

هرچی بودجه پژوهشی هست میدن دوستان و آشنایانشان و 90 درصد محرومند اونا هم معلوم نیست با اون بودجه چکارا!!!! میکنند
شركتهاي آب و فاضلاب فرديس كرج مردم را غارت ميكنند ، بابت تبديل حق انشعاب يك واحد كه در بافت فرسوده بوده كه پس از اخذ مجوز از شهرداري به چهار واحد تبديل شده خدوداً 15 ميليون تومان حق اشتراك مطالبه نمودند ، معلوم نيست چه كسي بايد پاسخگو باشد ، سازمان بازرسي نيز فقط اسم بازرسي را يدك ميكشد و در عمل هيچ كاري انجام نميدهد
صدها پرونده تحقیق و تفحص داریم ممکنه نتیجه دو سه تاش رو اعلام کنید !!!
این کار خیلی عالیه فقط یه سوال، ما تو کدوم بخش این مشکلات (دزدی، بی لیاقتی، حبف و میل بیت‌المال، پاسخگو نبودن و ...) را نداریم !!!؟
پنج سال قبل پول انشعاب فاضلاب دریافت کردند و لوله گذاری همه کوچههای منطقه 7 شریعتی خ بهار شیراز خ پلیس خ کلیم کاشانی و ... انجام شده ولی اتصال واحدهای مسکونی به ان انجام نشده است پی گیری کردیم می گویند ناهماهنگی ها باعث شده کار روی زمین بماند
کار بسیار خوبیه .در شهرستان بی اب گناوه به ۵۰۰۰هزار خونه باغ تفریحی بدون مجوز که زمینهای کشاورزی را نابود کردن براساس چه مجوزی اب اشامیدنی داده شده است
پیمانکاران و مجریان طرح اتصال خانه ها به فاضلاب شهری در تهران هنگام مراحعه به منازل با یک تیم از اتباع خارجی (افغان) بدون حضور ناظر و نماینده فنی یا حقوقی ایرانی و بدون اطلاع رسانی قبلی و با ضرب الاجل و بدون قرارداد و اعلام تعرفه خدمات توسط سرپرست تیم مجری که همه از اتباع افغان بودند ، مردم را در مقابل عمل انجام شده قرار می دادند و از عدم شفافیت و تحمیل آن به مشترکان و فروش قطعات و انجام خدمات بدون نظارت نهاد مربوطه از مردم و مشترکین سوء استفاده کردند . که با شکایت اینجانب به برخی از نهاد های ذیربط در سازمان آب و فاضلاب و پیگیری های سخت بعد از چند روز ورق برگشت و نماینده شرکت در محل حضور و از اعلام شکایت بنده ابراز گله مندی کرد که نیازی به اینکار نبود و ما خودمان مشکل را با شما حل می کردیم . این تیم اتباع نه تنها به امور فنی آشنا نبودند بلکه با دادن اطلاعات غلط و انحراف افکار مشتریان ضمن سوء استفاده از آنان به خدمات شهری مثل لوله های آب و گاز محل و خانه ها هم خسارت وارد کردند . مثلاً اجبار در پر کردن چاه جذبی در خانه ها و گرفتن مبالغ هنگفتی از مشتریان . خلاصه که آشفته بازاریه و بعضی ها از آب گل آلود ماهی می گیرند . بد نیست نمایندگان مجلس و سازمان بازرسی در مورد سوء استفاده و عدم انجام تکالیف قانونی به استناد قانون ترک فعل و به دلیل وارد آوردن خسارت به مردم به وظیفه خود عمل نمایند . درضمن با توجه به گفته سخنگوی محترم اصل نود مجلس با توجه به اختصاص و تزریق بودجه به این وزارتخانه و سازمان ها یا شرکت های تابعه و پرداخت حقوق های نجومی به مدیران آن تحقیق نمایند . در ضمن دریافت هزینه کارکرد فاضلاب در بخش خانگی بر چه معیاری است ؟ که پول اشتراک و اتصال را جدا می گیرند و پول استفاده از فاضلاب ماهیانه را جدا که از پول اب مصرفی هم بیشتر می شود . آیا نظارتی بر این همه درآمد و نحوه هزینه کرد قانونی آن از سوی دیوان محاسبات و نهادهای نظارتی وجود ندارد . تحقیق میدانی از مردم به خیلی از ابهامات جواب خواهد داد . این پیام ( نامه ) به نحو مقتضی به دست کمیسیون اصل نود مجلس برسد .
ای کاش ادمهای متخصص و ورزیده بتوانند این کار انجام دهند یک قلم پولهای برداشت شده از صندوق ذخیره ارزی و همچنین مبادلات مالی بین شرکتهای زیر مجموعه با هر عنوان و کنترل پرداخت های خارج از شمول قانون محاسبات و محل خرج این گونه مبالغ هر چند زیاد امیدی به این گونه تحقیق تفحص نیست و تا کنون زیاد مثمر نبوده
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی