بازدید 30967

دومین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» به تهران رسید؛ پنج برابر محموله قبلی و با پرواز اختصاصی!

محموله دوم واکسن روسی کووید ۱۹ به تهران رسید؛ محموله‌ای پنج برابر قبلی که پیش از موعد به تهران رسید تا روند توزیعش در کشور با برچسب گذاری و کدگذاری در سامانه تی‌تک آغاز شود و بر اساس اولویت ها، به کادر درمانی در خط مقدم مقابله با کرونا در نقاط مختلف کشورمان تزریق گردد.
کد خبر: ۱۰۳۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 13 February 2021
تابناک اجتماعیمحموله دوم واکسن روسی کووید ۱۹ به تهران رسید؛ محموله‌ای پنج برابر قبلی که پیش از موعد به تهران رسید تا روند توزیعش در کشور آغاز شود.
 
به گزارش «تابناک»؛ ساعاتی پیش کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار توییتی از ورود دومین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» به کشورمان خبر داد و تاکید کرد که این محموله شامل ۱۰۰ هزار دوز واکسن است که چند روز زودتر از موعد رسیده است.

ورود پیش از موعد محموله دوم واکسن از روسیه که قرار بود در آخرین روز بهمن ماه به انجام برسد، نکته‌ای است که جهانپور درباره آن توضیحی نداده، ولی آن گونه که سفیر کشورمان در روسیه گفته، نقطه شروع آن وعده مقامات بهداشتی روسیه برای تسریع در تحویل محموله بعدی و اجرای این وعده در موعد مقرر بوده است.
 
تعداد بازدید : 1319

بدین ترتیب، روس‌ها بر اساس وعده قبلی، محموله دوم را پنجشنبه شب به سفارت کشورمان در این کشور تحویل دادند و از آنجایی که پرواز‌های هفتگی شرکت هواپیمایی ماهان صبح پنجشنبه از مسکو به تهران به انجام می‌رسد، انتقال محموله واکسن به مشکل خورد و ضرورت پرواز جایگزین مطرح شد.

این در حالی است که شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه نیز یکشنبه هر هفته به تهران پرواز دارد، اما به گفته سفیر کشورمان، مذاکره با این سرکت نیز راه به جایی نبرد، چون حجم محموله مانع از پذیرش آن توسط این شرکت می‌شد. وضعیتی که موجب شد وزارت بهداشت کشورمان پروازی اختصاصی تدارک ببیند و هواپیمایی خالی برای انتقال این محموله عازم مسکو شود.

اتفاقی که در نهایت موجب شد محموله دوم زودتر از موعد به کشورمان برسد. محموله‌ای که پنج برابر قبلی است (که ۲۰ هزار دوز بود) و با این احتساب، تا کنون ۱۲۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک وارد کشورمان شده است. وارداتی که قرار است تا پیش از نوروز و پایان سال، به ۵۰۰ هزار دوز برسد و بر اساس برنامه ریزی‌های اعلام شده، محموله سوم تا ده اسفند به ایران منتقل خواهد شد.

واکسن‌هایی که بعد از ورود به کشور، برچسب گذاری و کدگذاری می‌شوند تا در سامانه تی‌تک در دست توزیع قرار گرفته و بر اساس اولویت‌ها مورد استفاده قرار گیرند؛ اولویت‌هایی که در گام نخست به واکسیناسیون کارکنان خط مقدم درمان در شبکه بهداشت در سراسر کشور تاکید دارد و بعد به گروه‌های پرخطر دیگر از جمله سالمندان و بیماران زمینه‌ای خواهد رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
سفر قالیباف تاثیر گذار بود غرب پرستا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
قالیباف رفت واکسن اومد؟ یا واکسن باید درسه مرجله بمدت معین وارد کشورشود؟ واین ازقبل برنامه ریزی شده بود قالیباف را راه ندادن چه برسه واکسن بیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
بله بله . واکسن ها از قبل هماهنگ نشده بود از یک ماه قبلم قرار نبود واکسن بدن . قالیباف رفت واکسنارو اوکی کرد
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
چه ربطی دارد اگرایشان نمیرفتند واکسن نمیدادند یا ایشان از دست فروشهایمسکو خرید کردند
ناشناس
| Russian Federation |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
خیلی تاثیر گذار بود، روسها با دیدن قالیباف ازش ترسیدن و گفتن بیا با خودت واکسن ببر ایران
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
به آمار سفر دکتر ظریف به کشورهای همسایه در مقایسه با کشورهای اروپایی بی اندازید؟
ناشناس
| Switzerland |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
بله خیلی تاثیر گذار بود واکسن روسی اصلا مشتری نداره التماس می کنه کشورهای دنیا بخرن کسی نمی خره اینجا عده ای روس پرست خودشان واکسن فایزر زدند اما برای مردم واکسن روسی خریدند ارزانی خودتان ما نیازی به واکسن شما و پوتین نداریم
یعنی یه هواپیمای اختصاصی برای آوردن واکسن حاضر نبودید اختصاص بدید ؟ شماها دیگه کی هستید !!
سازمان بهداشت جهانی تایید کرده است؟
آمریکا و کشورهای اروپایی حدود دو ماهه روزانه فقط بیش از یک میلیون و پانصدهزار دوز تزریقی دارند اونم واکنسهای تاییده شده، اونوقت ما تازه قراره تا نوروز فقط پانصد هزار دوز! وارد کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
این آمار هارو از کجات در آوردی
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
آقا آرش، در واقع آمار واکسیناسیون آمریکا و اروپا از این بالاتر است. میانگین فعلی روزانه تزریق در آمریکا 1.66 میلیون است. این آمار برای اتحادیه اروپا حدود 633 هزار، برای انگلستان 438 هزار و برای چین 1.55 میلیون است. برای مقایسه با خودمان در منطقه، آمار تزریق روزانه واکسن در امارات حدود 128 هزار و در ترکیه 147 هزار است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
آمار درسته آمریکا روزانه دو میلیون تزریق داره و این عدد داره بیشتر هم میشه ، تا الان پانزده درصد مردم آمریکا معادل چهل و هشت میلیون نفر واکسن زدن. منبع تزریق واکسن در کشور های مختلف به نقل از
دانشگاه آکسفورد
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
اونهایی که واکسن فایزر رو صبح تا شب حلوا حلوا میکنن بد نیست برن یکم مجلات علمی خود آمریکا رو بخونن. این واکسن فقط احتمال ابتلا به کووید19 رو تا 50٪‌کاهش میده.
منبع مجله scientificamerican سه روز پیش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
ببخشید کی تایید کرده؟
اگر این ادعا درست باشد، این بار به جای 20،000 دوز قبلی، 100،000 دوز وارد شده است (برای 50،000 نفر) برای 2 هفته. یعنی روزی حدوداً 3،500 نفر. بجز این دریافت قطره چکانی و نمادین واکسن از روسیه که مطلقاً ظرفیت تولید کافی حتی برای جمعیت خودش را هم ندارد، دولت فقط 4.2 میلیون دوز واکسن آسترازنکا از طریق سامانه کوواکس سازمان بهداشت جهانی سفارش داده. حتی همه 500 هزار دوزی هم که حرفش زده می شود فقط برای 250 هزار نفر کفاف می دهد که برای کادر درمانی هم کافی نیست، چه برسد به سالمندان و بقیه اقشار کشور. این در حالی که تا کنون حدود 170 میلیون نفر در 77 کشور جهان واکسینه شده اند. چرا باید همیشه از جهان و حتی کشورهای منطقه عقب باشیم؟ امارات نصف جمعیتش را واکسینه کرده. کی میخواهید یک اقدام جدی و مؤثر برای تهیه واکسن انجام دهید؟ مُردیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
تازه اگه روزی ۱۰۰/۰۰۰ دوز به شهروندان ایرانی بزنند
برای جمعیت ۸۵ میلیون نفری میشه ۸۵۰ روز یعنی بیشتر از دوسال
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
این چند تا دونه واکسنم با فشار اذعان عمومی وارد کردن. قراری نبود واکسن بیارن.اگه واکسن خارجی بیارن واکسن سازهای داخلی چه جوری سرمایشون برگرده و هزاران میلیارد هم سود ببرن؟
اگه الان همه واکسن خارجی بزنن کی دیگه واکسن ایرانی میخره؟ موضوع به همین سادگیه
این همه نظر بعضاً کذب تو نظرات جالبه!
یک عزیز گفتن 170 میلیون نفر تو جهان واکسن زدن که عدد درست تا دیروز 78 میلیون بوده!
نکته دوم اینه که این بزرگواران می گن کشورهای منطقه اینقدر واکسن زدن اونقدر واکسن زدن ولی نمی گن که این واکسن ها واکسن های چینی بوده. و تنها دلیلی که این حجم از واکسن گرفتن این بوده که تو برنامه تست واکسن ها حضور داشتن. اگر دولت ما تو برنامه تست واکسن چینی حضور داشت همین عزیزان چه صحبت هایی می کردن در باره اینکه مردم موش آزمایشگاهی هستن و...
بهتره به جای تخریب، سیاه نمایی و نشر اکاذیب کمی صبر کنیم. چین که سازنده واکسن هست فقط 40 میلیون از جمعیت یک میلیاردیش رو واکسن زده. روس ها هم معجزه نمی تونن کنن. 21 کشور خریدار واکسنشون هستن و باید عادلانه تقسیم کنن. کشور ما خیلی دیر حتی تمایل برای خرید واکسن نشون داد. که البته چیز بدی نیست صبر کردن تا مشخص بشه واکسن خوبی هست یا نه و کشور ما تقریباً همزمان با تایید مجامع پزشکی واکسن رو تایید کرد. ولی طبیعی هست که وقتی قبل از ما 11 کشور واکسن رو تایید کرده بودن اون 11 کشرو تو اولویت باشن. پس نمی تونیم انتقاد کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
شاید بد نباشه پیش از ابراز نظر چند دقیقه مطالعه کنی. تعداد واکسینه شده ها تا دیروز 78 میلیون نبوده و بالای 160 میلیون بود. برای اطلاعات به روز شده آمار فرآیند واکسیناسیون در سطح جهانی به سایت بلومبرگ و برخی سایتهای دیگر مراجعه کن بعد بیا نظر بده. در مورد واکسن چینی و آزمایش هم حرفهات درست نیست و شرط گرفتن واکسن شرکت در آزمایشات نبوده. تازه، به فرض اینکه هم بوده، چرا آزمایش شدن توسط واکسن چینی که پیشتازه بده ولی برای واکسن کوبایی که در مراحل ابتداییه خوبه؟ خجالت نمیکشی میایی اینجا با فرافکنی و اطلاعات نادرست تلاش میکنی به هر شکلی نرساندن واکسن حیاتی به خودت، خانواده ات و هم میهنانت را توجیه کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
دهن بعضی هارو نمیشه بست
خصوصا شبکه های ماهواره ای
اولش گفتن واکسن روسی بده - بعد که اروپا هم داوطلب واکسن روسی شد همه شون ساکت شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
صد و هفتاد میلیون نفر کاملا درست هشت ، دانشگاه آکسفورد
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
مشکل بزرگ اینجاست که بعضیها از روی جهالت یا قصد نمیخوان قبول کنن که در حال حاضر همه واکسنهای تولید شده چه روسی چه چینی چه آمریکایی و ... همه در مرحله آزمایش هستن و ریسک و عملکرد یکسان هم دارن.

ولی بعضیها دوست دارن تا اسم روسیه و چین میاد بگن "اه اه" و تا اسم آمریکا میاد بگن "به به" حالا مهمم نیست در چه موضوعی باشه.
فرق اسپوتنیکV با فایز-بیوان تک این است: اگر عوارضی بوجود آید بلافاصله منتشر می شود و سازنده از آن استقبال می کند. شما به کدام یک اعتماد می کنید؟
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
قطعا واکسن روسی میزنیم و نه اسراییلی
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
هر دو یکی هستن و پرخطر
قول واکسن میدهید مرد م عادی انگاری میکنند وامارها بالا میرود
50 برابر رقم قبلی هم وارد میکردین جوابگوی یک هشتادپنجم جامعه برای فقط یک دوزه!
اینجاست که میگن فرزند کمتر زندگی بهتر...جمعیت کمتر رفاه بیشتر!
خبری که با هیجان گزارش کردین از دید مردم یک فاجعه در عملیات بحران و شکست مطلق روابط بین الملل محسوب میشه!
اقا کرونایاب مستعان چی شد؟ هنوز به تولید انبوه نرسیده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
راست میگید ها
فراموشی هم گرفتیم
کرونایاب هم خوب بود ها به جای واکسن
ایرانی هم بود و اصیل
کد ملی افرادی که واکسن زدن باید ثبت بشه، و قابل استعلام برای عموم مردم، و رسانه ها، اینطور میشه جلوی بازار سیاه رو گرفت.
همه دارن میلیون میلیون واکسن میخرن مملکت ما 20 هزارتا و 100 هزارتا.... ما کجای دنیاییم؟ اصلا وجود داریم؟
100 هزار تا به کجای مملکت میرسه؟ محموله اول رو کیا زدن؟ چرا هیچ عکس و خبری ازش نیست؟

چرا قطره چکانی واکسن میخرید؟ فقط برای خددتونه یا به فکر مردم هم هستین؟
واکسیناسیون ما رو!!! قطره چکانی
با اين تعداد واكسن هايي كه وارد كردين ميشه 60 هزار نفر رو واكسينه كرد كه ميشه 0.00075 جمعيت ايران يعني از هر يكصد هزار نفر فقط 75 نفر واكسينه ميشن !!!! اين جوابگوي خودي ها هم نميشه چه برسه به مردم ايران !!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار