بازدید 71815

چرا سیاستگذاران ایرانی از «بمب اتم» سخن می‌گویند؟!

اظهارات روز سه شنبه وزیر اطلاعات ایران، مبنی بر اینکه فشار غربی‌ها ممکن است ایران را به سمت سلاح هسته‌ای سوق دهد، به صورت گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۳۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 11 February 2021

چرا سیاستگذاران ایرانی از «بمب اتم» سخن می گویند!؟

مصطفی نجفی: چندی پیش مطلبی در سایت تابناک با تیتر «چرایی مطالبه ایرانی برای بمب اتم» منتشر و در این مطلب عنوان شد، با توجه با نتایج نامطلوب چرخه مذاکرات هسته ای با غرب از یک سو و تاثیرات این مذاکرات بر آینده اقتصاد، امنیت و توسعه ایران از سوی دیگر، مطالبه ای جدی در میان بخشی از جامعه و برخی نخبگان ایرانی برای ساخت بمب اتم به وجود آمده است.

در این میان، اظهارات روز سه شنبه وزیر اطلاعات ایران، مبنی بر اینکه فشار غربی‌ها ممکن است ایران را به سمت سلاح هسته‌ای سوق دهد، به صورت گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

محمود علوی، وزیر اطلاعات در مصاحبه خود با شبکه دوم سیما گفته بود: «رهبری صراحتا در فتوای خود فرمودند که تولید سلاح هسته‌ای خلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمی‌رود و آن را حرام می‌داند؛ اما اگر گربه‌ای را گوشه‌ای گیر بیندازند، ممکن است رفتاری کند که گربه‌ای که آزاد است آن رفتار را نمی‌کند.»

این اظهارات علوی، با واکنش‌های داخلی و خارجی متفاوتی روبه رو شد. عده‌ای در کشور این اظهارات را غیرضروری و خلاف مصالح کشور تلقی کردند و برخی دیگر با استقبال از آن، معتقدند این موضعی است که مدت‌ها پیش باید اتخاذ می‌شد.

اما در خارج واکنش‌ها تا حدود زیادی یکدست و قابل پیش بینی بود؛ جایی که رسانه ها، مقامات و ناظران خارجی به ویژه غربی‌ها از این اظهارات به شدت ابراز نگرانی کرده اند.

پرسش این است که این موضع گیری وزیر اطلاعات چگونه قابل ارزیابی است؟ در واقع، چرا یک مقام ارشد امنیتی کشور این موضوع حساس را مطرح کرده است؟

در این رابطه، دو فرض وجود دارد؛

فرض نخست: این اظهارات وزیر اطلاعات برای فشار به آمریکا و غرب بر سر برجام است. در واقع، هدفی که ایران از این موضع گیری دنبال می‌کند، این است که به دولت بایدن و اروپایی‌ها فشار لازم، کافی و فوری وارد کند تا تصمیم خود در مورد برجام را زودتر بگیرند. در ذهن تصمیم سازان ایرانی، تعلل آمریکا در رابطه با بازگشت به برجام و خرید زمان، هزینه‌های زیادی برای منافع ملی و تجارت خارجی ایران دارد. دولت ایران انتظار دارد دولت بایدن متفاوت از آنچه ترامپ دنبال کرده رفتار کند. ادامه شرایط قبل، عملا مسیر نجات برجام را ناهموار خواهد کرد.

فرض دوم: بر اساس فرض دوم، تجربه حدود دو دهه مذاکره با غرب بر سر پرونده هسته‌ای این تصور و ذهنیت را میان نخبگان و سیاستگذاران امنیتی و نظامی ایران ایجاد کرده که غرب نمی‌خواهد پرونده هسته‌ای ایران بسته شود و آن‌ها به دنبال حفظ چرخه مذاکراتی برای مهار ایران و تضعیف آن هستند. لذا، ایران ممکن است چاره‌ای جز پایان دادن به این چرخه و حرکت به سمت بازدارندگی هسته‌ای ندارد.

در واقع، اظهارات وزیر اطلاعات ایران، نه صرفا برای فشار بر غرب، بلکه بخش جدیدی از تفکر استراتژیک تصمیم سازان ایرانی برای گام نهادن در یک مسیر جدید در برنامه هسته‌ای است؛ مساله‌ای که اخیرا مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته و نگرانی‌های زیادی در میان غربی‌ها و برخی کشور‌های منطقه به وجود آورده است.

نکته مهم آخر اینکه دولت و جریانی که تا پیش از این، بیشتر طرفدار مذاکره برای حل برنامه هسته‌ای بوده اند، اکنون موضع دیگری گرفته اند و به دلیل تهدیدات و تحریم‌های مداوم آمریکا و غرب، گام نهادن در مسیر بازدارندگی هسته‌ای را منتفی نمی‌دانند. شاید این موضع نهایی، قطعی و واقعی آن‌ها نباشد، اما تحول مهمی در ایستار‌ها و احتمالا تفکر راهبردی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۸۰
انتشار یافته: ۶۳
دمش گرم حرف خوبی زده
از قدیم گفتن دیگی که واسه ما نجوشه ...
هدف غرب اینه که هم برنامه هسته ای ایران رو عقب نگه داره و هم اقتصاد ایران رو ضعیف کنه. با برجام بطور موقت یک سری منافع اقتصادی محدود به ایران دادن و در عوض 10 تن اورانیوم غنی شده از ایران خارج شد. بعد با فشار حداکثری همون منافع اقتصادی محدود رو هم پس گرفتن!
شاید خوب باشه ما اعلام کنیم هیچوقت در مورد برنامه هسته ای حتی یک قدم به عقب برنمیگردیم. اما حاضریم هر وقت تمام تحریمهای ثانویه آمریکا و همه تحریمهای اروپا در عمل برداشته شد اونوقت برنامه هسته ای رو در همون جا تعلیق کنیم و جلوتر نریم. مگر در حد تحقیق و توسعه. اینجوری غرب میدونه هرقدر تاخیر کنه در لغو تحریمها، برنامه هسته ای ایران جلوتر میره.
ایران نیازی به بمب اتم ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
نه بابا
عجب!!! قانون مجلس ضد برجام است ولی این صحبت های تند و تیز برای نجات برجام!!!!!!
آش نخورده و دهن سوخته که نمیشه. بمب اتم بسازید اگه تحریم ها لغو نشد
وقتی ترامپ با زبان کنایه علنا ایران را تهدید هسته ای کرد ایران باید فاصله خود تا بمب اتم را در هر صورت به کمتر یک ماه کاهش دهد و موشک قاره پیمایش را بسازد تا هر گونه تجاوز هسته ای را بتواند پاسخ دهد در این صورت است که هم بازگشت به برجام زودتر انجام می شود هم در آینده کسی فکر حمله هسته ای به ایران را نخواهد کرد
چرا میای میگی؟ میخوای استراتژیتو عوض کنی کن! کی میاد استراتژیشو پشت‌میکرفون اعلام کنه؟
اره شما سلاح هسته ای تولید کنید بقیه دنیا هم شما را تماشا می کنند و هیچ عکس العملی نشان نمی دهند.
در هر موقعيت مناسبي با کميت و کيفيت خاص بايد دشمنان را تهديد کرد و هشدار داد. اين اصل اساسي در جنگ است. غرب و آمريکا هم تاکنون اصلاح طلبان ايراني را اينگونه رام خود کرده است. تا کنون سه بار اصلاح طلبان در پي تهديد آمريکا نامه جام زهر به رهبري نوشته اند.. اوباما در سال 1389 ايران را به حمله اتمي تهديد کرد.
ایران باید یک برنامه زمان بندی برای اتمام نهایی مذاکرات هسته ای بدهد تا بدرازا نکشد و غربیها نتوانند سالها ایران را با ان بازی بدهند و اگر در این مدت تمام نشد باید بصورت قاطع ساخت بمبهای هسته ای را در دستور کار فوری قرار دهد.
برای حفظ امنیت کشور از دشمنان خارجی و داشتن هیمنه ابرقدرتی به ناچار ناگزیر از داشتن سلاح اتمی هستیم.
ای کاش به جای موشک و ماهواره و هسته ای کمی هم به اقتصاد و اشتغال و آبادانی ایران فکر می کردیم ... چقدر نمایش تبلیغاتی ؟ این نمایش های تبلیغاتی چه خیری برای مردم داره ؟
اگر هنوز متوجه نشدید، دنیا‌خیلی‌تغییر کرده، غربیها و روسها که از قدیم الایام با وجود کشوری بنام ایران، بخصوص اگه قدرتی هم داشته باشد مشکل داشتند، تغییر جدید این که همسایگان عرب شما هر چه از توان مالی و نفتی دارند خرج میکنند (تا آنجا که با اسراییلیها علنی کنار اومدن و شیر نفت و حسابهای بانکیشان کاملا باز است)تا ریشه مملکتی بنام ایران را یک بار برای همیشه بکنند، عملا ایران در دنیا حذف شده و قابل چشم پوشی است، تنها راه تبدیل‌ نشدن ایران به سوریه، یا لیبی و یوگوسلاوی، توان بازدارنده هسته ای است،
لطفا به فکر مردم هم باشید.
جنگ شود مردم ضرر می کنند. مسوولان فرزندانشان در خارج در امنیت و سلامت هستند.
در تحریم هم فقط مردم ضعیف تر می شوند و مسوولان ....
طبق فتوای رهبر ایران به سمت ساخت بمب اتم نمیره!! چتونه دقیقا؟
عجب چرخشی در خبر دادید تابی جان.
قبلا که به وزیر اطلاعات عتاب کردید که این چه وقتی است برای این حرفها.
بالاخره بعد از اینهمه سال ایشان کارش را یاد گرفته و مطمئن باشید همانطور که از روی کاغذ مطالبش را بیان می فرمود بدون فکر و فی البداهه این مطلب را بیان نکرده است.
اگر بمب اتمی بده چرا آمریکا و انگلیس و فرانسه دارند؟ بمب اتمی برای ایران لازمه و برای امنیت جهان هم مفیده. چون ایران به لحاظ جغرافیایی مهمترین چهارراه جهانه و امنیت ایران برای امنیت خاورمیانه و جهان بسیار مهمه. ما باید هم در داخل و هم در خارج اعتماد سازی کنیم که بمب اتمی به نفع همه است و ما فقط از اون برای دفاع در مقابل حمله گسترده به کشور استفاده خواهیم کرد. اما اینکه مقامات بصورت علنی چنین موضوعی رو مطرح کنند مطمئن نیستم خوبه یا بد.
با سلام به نظر من ايران بايد بمب اتم داشته باشد و هيچ احتياجي به هيچ كشوري نداريم ما انرژي كافي خدا دادي مانند نفت و گاز داريم ما كشور وسيع داريم ما در يا در جنوب و شمال داريم و ما اب و هواي چهار فصل و از همه مهم تر مردمي بااستعداد داريم و بايد از نظر هسته اي هم بمب اتم داشته باشيم كه هيچ كشوري نتواند تهديد كند تمام
اگرمیخواهیم یکباربرای همیشه درامان باشیم بایدبه بمب اتمی مسلح شویم
نزدیک به بیست ساله که پرونده اتمی ایران در حالی که ایران با همه گونه بازرسی و نظارت بین المللی همکاری کرده و واقعا هم‌ معلومه که این برنامه صلح امیز بوده مایه فشار دولتهای مطرح جهان به ایران شده و ملت و دولت ایران را با مشکلات بیشماری روبرو کرده است واقعا اگر ایران می خواست بمب اتمی بسازد به خیلی کمتر از بیست سال زمان نیاز داره و می بایست تا حالا تعداد زیادی سلاح اتمی داشته باشه در حالی که اینگونه نبوده .وقت ان رسیده که ایران به سمت ساخت سلاح اتمی برود. این همه فشار کمر شکن ظالمانه غرب به ایران فقط نشان دهنده قانون جنگل حکم فرما بر صحنه بین الملل است.وقتی که ایران بمب های اتمی خودش را داشته باشه اونوقت همین امریکاییها شروع به التماس کردن میفتن.مثل همون کاری که در شبه جزیره کره داره اتفاق میفته.متاسفانه کره ای ها زودتر از ایران به این تصمیم درست رسیدند و ایران هنوز بدون بمب اتم داره فقط فشارها را تحمل میکنه.زمان ان فرا رسیده که به این وضع ناعادلانه پایان داده بشه
بهترین راه برای برداشتن این چرخه بی انتها شروع به ساخت وازمایش اتمی است
آقای علوی به نمایندگی از دولت قصد دارند تا بایدن را تحریک کنند تا به توافق بازگردد و این اتفاق قبل از انتخابات رخ دهد تا راهی برای نامزد مورد تاییدشان باز کنند. این هم یک استراتژی است اما احتمالا هدف مصالح مملکت نیست و صرفا انتخابات هدف است.
وقتی غربی ها اقدامات هسته ای قانونی و حق ایران را سیاسی میکنند تا با ان و دروغ و بهانه ابزاری سیاسی برای تضعیف کشور و سلطه خود و اهدافشان بسازنند و با پرونده سازی و باز نگاه داشتن ان در صدد تحمیل خواسته های نامشروع و غیر قانونی هستند و حاضر نیستند دست از دروغ و تبلیغ و فشار و تهدید و توطئه و دخالت و مجموعه کارهای غیر قانونی با هدف سلطه به ایران و منطقه بردارند و مذاکرات و عادی سازی دروغ و خیالات است پس ایران هم تصمیم میگیرد یا رومی روم یا زنگی زنگی ، غربی ها هنوز فکر میکنند ایران و منطقه مستعمره و نوکرهای انان هستند و حق و حقوقی ندارند جز خدمت به اهداف و سیاست ها و منافع غرب ، پس تعامل و مذاکره و درخواست حق و حقوق و احترام به منافع ملت ایران به جایی نخاهد رسید و تلف کردن وقت و تضعیف و نابودی کشور را به همراه دارند و انها باید متوجه شوند ادامه اعمال شیطانی و دروغ هایشان به سلطه و منفعت یکطرفه و چیزی که انها میخاهند ختم نخاهد شد
چ عجب یکی حرف دل ما رو زد!! اونا که به بهانه های مندرآوردی ملت رو بدبخت کردن الان چه فرقی با کره شمالی داریم تو تحریمهااا؟! بزار حداقل بمب اتم رو بسازیم... آش نخورده و دهن سوخته حکایت ماست.
از اول هم معلوم بود. ایران یک راه چاره دارد و آن هم همپیمانی محکم با چین است.
جالبه همه تو این مملکت حق صحبت و تصمیم گیری دارند بجز مردم
واقعا‌ فرق ایران با کشورهای هسته ای چیه؟!
از نظر تجهیزات نظامی مثل هواپیمای جنگی خیلی ضعیف هستیم. اگر این چند تا موشک رو هم نداشتیم تا الان دیگه قورتمون میدادن.
به نظر الان دیگه داشتن سلاح هسته ای ضرورت بوده و قدرتی به ایران میده که باعث احترام اروپا و آمریکا به مملکتمون میشه و دست از این فشار ناجوانمردانه به مردم و مملکت بردارن.
و اما اصلی ترین و کللللللیدی ترین علت این امر این است که دولت روحانی که مدت زیادی پتانسیل های مملکت را صرف موضوع برجام نموده و اکنون به علت نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری خود را رفتنی می بیند، می خواهد به صورت عجولانه و با دستپاچگی آمریکا را وادار به بازگشت به برجام نماید تا این افتخار نصیب دولت جدید بعداز وی نشود، والسلام.
وزیر اطلاعات آیا میداند خیار کیلو چنده !؟!!!!؟!؟
حتی کشورهایی که اکنون دارای بمب اتم هستند هم جرات استفاده از آنرا ندارند و فقط محدودیت و محکومیت را برای خود فراهم نموده اند
صحبت های وزیر اطلاعات بسیار نابخردانه و موجب بدبینی شدت و وحدت جهانیان بر علیه ما خواهد شد
چرا یکبار برای همیشه تکلیف مملکت رو روشن نمیکنیم؟ این وضعیت فرسایشی بیشتر به ضرر مردم ایرانه نه غرب! یا بازدارندگی ایجاد کنیم و روی به تولیدات داخل و محور های اتحاد در منطقه بیاریم. یا مذاکره کنیم یک رابطه تنگاتنگ با غرب ایجاد کنیم.
خیلی هم خوب گفته
کشک بادمجون نیست که بخواد اتم درست کنیم
اصلا روسیه عمرا بذاره
هدف این آقای وزیر اطلاعات نقاش، در واقع فرستادن سیگنال به دولت جدید امریکا بوده است اینکه اگر بزودی به فرجام بر نگردند دولت بعدی ایران که از اصول گراین خواهد بود بدون شک به سراغ بمب اتم خواهند رفت...
باید بسازیم تا بحث تموم بشه درست مثل کاری که پاکستان کرد تا نساختیم بهمون فشار میارن وقتی ساختیم دیگه ناچار هستند ما رو همون جوری که هستیم بپذیرند
واقعیت همینه اینهمه تلاش وسالها کوشش برایرساخت بمب اتمی یه واقعیته ولی روزی میشه که همه داری بمب اتمی میشهن ودیگع بمب اتمی مزیت نیست برای مثال مردم نروژ که بمب اتمی دارن زندگی بهتر داری یا مردم‌کره شمالی وپاکستان که بمب اتمی دارت
واقعیت همینه اینهمه تلاش وسالها کوشش برایرساخت بمب اتمی یه واقعیته ولی روزی میشه که همه داری بمب اتمی میشهن ودیگع بمب اتمی مزیت نیست برای مثال مردم نروژ که بمب اتمی دارن زندگی بهتر داری یا مردم‌کره شمالی وپاکستان که بمب اتمی دارت
ایستار ؟
به نظر من که باید به اندازه اسراییل بمب اتمی داشته باشیم.
چرا از قول مردم دروغ میگید که مطالبه اجتماعی برای بمب اتم وجود دا ه!!!!! اصلا اینطوری نیست
فرهاد قنبری:
از چالدران تا امروز

فاصله ای که امروز میان غرب و جامعه ایرانی وجود دارد، محصول یک سال، دو سال یا چند دهه و حتی یک قرن اخیر نیست بلکه این گسست و فاصله از زمانی دور و از زمان جنگ چالدران به بعد کم کم ایجاده شده و بعد از گذشت چند قرن حالا اینگونه خود را عیان کرده است. در چالدران هنگامی که سربازان شاه اسماعیل صفوی با جسارت و رشادت شمشیر و سپر در دست به سمت سپاه عثمانی می تاختند اما چیزی جز گلوله ای که از راه دور شلیک می آمد نصیبشان نمی شد، متوجه نمی شدند که جهان دیگران جهان قدیم نیست و دیگر نبرد جوانمردانه رو در روی دو لشگر و دو فرمانده تمام شده است و حالا دیگر تفنگ و توپ و میدان کشتار ناجوانمردانه از پشت سر و راه دور است که پیروز را مشخص می کند. ژاپنی ها پس از انقلاب میجی متوجه این گپ تاریخی شدند و به سرعت سعی در فهم جهان جدید و مولفه های آن کردند [فیلم آخرین سامورایی تصویر خوبی از گذار جامعه ژاپنی است] اما کشور ما در همان خواب غفلتی ماند که در چالدران بود و دوباره پس از گذشت بیش از دو قرن از چالدران و حالا اینبار در جنگهای ایران و روس دوباره همان دلاوری‌های سربازان ایرانی است و دوباره همان شکست از همان توپ و تفنگ ها و لشکر منظم ارتش روسیه.
فاصله و گپ بین ایران و غرب در قرن هیجده و نوزده میلادی با سرعت بیشتری ادامه می یابد. هنگامی که غربی ها در قرون هجده و نوزده با سرعت سرسام آوری در حال درنوردیدن افق های جدید فکری، اجتماعی، سیاسی و علمی بودند، ایران چنان در جهل مرکب خود پا سفت کرده و آنچنان به تعطیلات و خواب زمستانی خود رفته است، که هیچکس یارای بیدار کردنش را ندارد. ایران با شاه بنگی و هپروتی نظام صفوی [سلطان حسین] وارد قرن هیجده شده و با تلی از چشمان از حدقه درآمده کرمانی ها توسط خواجه عقده ای قاجار این قرن پر آشوب را به اتمام می رساند، قرنی که همزمان در آن سوی دنیا شوریده هایی مانند ولتر و دیدرو و روسو در حال پروردن نهال بزرگترین انقلاب تاریخ بودند و در کونیگسبرگ آلمان مردی با قد صد و شصت سانتی در حال نوشتن سخت ترین و عمیق ترین کتب فلسفی بود.
ایران به قرن نوزده با فتحعلی شاه و اروپا با ناپلئون سردار سوار بر اسب خوش آمد گفت.
اروپای قرن نوزده بود اروپای هگل و مارکس، انقلابهای همه گیر، کمون پاریس و جاه طلبی های ناپلئون و بیسمارک بود و قرن نوزده ایران قرن کشتن قائم مقام فراهانی، امیر کبیر، میرزا سپهسالار، آقاخان کرمانی.. قرن نوزده اروپا قرن استعمار و دزدی ثروت ملل دیگر بود و ایران قرن نوزده، ایران مظفر الدین شاهی که میگفت در زندگی جز جماع، شکار و خوردن همه چیز بیهوده است. اروپا و آمریکای قرن نوزدهم، اروپا و آمریکای اختراعات و اکتشافات جدید و سریع بود و ایران قرن نوزدهم ایران قحطی های بزرگ و کشتن گریبایدوف [بدون فهم مناسبات جهانی] و توهم و خرافات و جهل و تیفوس و وبا و طاعون و..
حال انتظار داریم امروز اقتصادمان را با فرانسه، رفاه اجتماعی مان را با انگلیس، صنعت مان را با امریکا، فرهنگ مان را با سوییس، علوم انسانی مان را با آلمان و سیاست مدارنمان را با سیاست مداران اسکاندیناوی بسنجیم. واقعیتی که باید بپذیریم این است که فاصله فرهنگ ما با انگلیس به همان میزان فاصله تماشاگر ما و آنها با زمین فوتبال است. (تماشاگر ما از فاصله پنجاه متری زمین و در حضور صدها مامور چماق به دست، نارنجک و سنگ و بطری و صندلی به زمین پرتاپ می کند و در انگلیس تماشاگر حاضر در یک متری زمین و بدون حضور مامور و باتوم نشسته و هیچ شی ای به زمین پرتاپ نمی شود)، واقعیت این است که فاصله صنعت ما با آنها همان فاصله موتور گازی با پورشه و فاصله توسعه انسانی ما همان میزان تفاوت پاکی هوای تهران و مونیخ است.
مغز و ذهن ب رخی از ما هنوز همان مغز شاه سلطان حسین و مظفر الدین شاه و عمل و کردار و نگاه ما همان نگاه شبان و رعیتی هزار ساله است، با این تفاوت که به واسطه واردات کالاهای مصرفی غرب صاحب موبایل و خودرو و کت شلوار شده ایم..
حال انتظار داریم با این سیاست مداران و تحلیلگران و هنرمندان و روشنفکران و.. دن کیشوت وارمان، یک شبه قدم هایی به بزرگی چندین قرن برداشته و شانه به شانه ژاپن و اروپا حرکت کنیم
ته تهش ما بمب اتم هم ساختیم میشیم هند و پاکستان یا میشیم کره یا اسرائیل! مگر اکثر اینهایی که بمب اتمی دارن وضع اقتصادی یا اجتماعی یا سیاسی شون خوبه؟ امنیت و اقتدار و پیشرفت یا رفاه و آسایش رو جای دیگه باید جستجو کرد!
اتفاقا بهترین موضعگیری در دو دهه اخیر بود ،ملت ایران استقبال می کنند و ممنون از سخنان وزیر اطلاعات، مرگ يه بار شیون يه بار ،کشوری رو مورد ایت همه فشار سیاسی و اقتصادی قرار می دهند که مانند کره شمالی و هند و چین و پاکستان دارای اتم هست نه ایران را که ندارد
اگر یک کشور دارنده بمب اتم ایران را تهدید به حمله نظامی کند مطمعن باشید فتوا هم تعقیرخواهد کرد
اگر به سمت دست یابی به بمب اتم برویم
نهایت فشار چند سالی نخواهد بود
و بعد به عنوان قدرت هسته ای پذیرفته می شویم
و به تدریج فشار ها برداشته می شود
مانند پاکستان و هندوستان در گذشته
اما اگر در همین برزخ باشیم این وضعیت تا ابد ادامه پیدا می کند
تصمیم با خودمان است
درصورت نزدیک شدن ایران به تولید سلاحهای کشتار جمعی ، حملات هوایی اسرائیل شروع خواهد شد. بدنبال ان امریکا و عربستان سعودی هم اعلان جنگ خواهند داد . در ادامه مشابه دومینو پاکستان متحد عربستان درصورت طولانی شدن جنگ به نفع عربستان اعلان جنگ خواهد کرد.
تداوم بحران باعث شورشهای قومیتی و مدنی در کشور خواهد شد
۳ سال پیش باید این کار رو میکرد دولت ناکارامد
نشان دهنده آن است که واقعا نمی توان به ادعاها و قسم و قول و قرار و سخنرانی و وعده و وعید های مسولان ما اعتمادی کرد
و مسولان ما با آوردن یک عذر و بهانه خیلی راحت زیرش می زنند
در امور داخل و خارجی ما هزاران بار تجربه شده است و اعتمادی نمیشود کرد
آمریکااروپایی همیشه مست وچرت آلودهستندوقتی برای تصمیم گیری صحیح ندارندکشورمابایدبه این تکنولوژی دست یابدوقتی کشورهای فراوانی این سلاح بازدارنده دارندچرامانداشته باشیم اگرازروزاول به آن رسیده بودیم الان اوضاع کشوراینگونه نبودیک یاعلی لازمه شروع است
دنیا باید تاوان چندین سال فشار بیجا و بیمورد به ایران رو بده
هر روز دارن ما رو متهم میکنن به تلاش برای ساخت بمب اتم
به قول معروف آش نخورده و دهن سوخته
دهنمون که سوخت لااقل آش رو بخوریم که از این به بعد هی تهمت نزنن و ما هی تکذیب کنیم. مرگ یه بار شیون هم یه بار
اگر وزیر اطلاعات یک کار درست در تمام عمرش انجام داده باشد همین مصاحبه است. ایران مشخص است که صدها میلیارد دلار را برای کارهای بیخودی هزینه نکرده و اگر قرار باشد یک کشور عادی نشود و تحریم ها برداشته نشود همان بهتر که بمب را بسازد. در هر حال عربستان این بمب را می خرد. روی دیگر این سکه هم این است که بایدن تعلل را کنار می گذارد و تصمیم نهایی را می گیرد. یا رفع تحریم یا جنگ
با سلام به نظر بنده خیلی حرف متین و خوبی بوده است ...باتشکر از وزیر اطلاعات جناب آقای علوی
سلام و عرض ادب در مورد ساخت صلاح اتمی ای کاش اگر قصد ساخت است سریعتر تمام شود و در مراسمی رونمایی شود بلکه حداقل بجای تبعات 20 ساله که زندگی را در این کشور بسیار دشوار ساخته یکباره آب پاکی بر روی دست اسرائیل رخته شود بلکه یا کوتاه بیاییند یا به شکل واقعی جنگ شود این وضعیت موجب مرگ تدریجی مردم می گردد .. مرگ یک بار شیون یکبار اگر قصدی است بسم الله اگر هم قصدی نیست ادامه این مسیر میانه چه سودی دارد ؟
چند روزپیش به نقل از عباس اخوندی نوشته بودید در ایران حداقل 5 دولت داریم. حالا میبینیم که در خود دولت هم جند دولت وجود دارد.5ضربدر X=؟؟؟
از اول معلوم بود قصدتون چیه دیگه.
بایدازروزاول اینکارومیکردیم که گوشه دیوارگیرمون نندازن.سرنوشت صدام وقزافی نسخه ای که برای ماهم پیچیدن ودارن همون روش روپیش میبرن بااین تفاوت که اوناروساده تروباهزینه کمتری ازپادراوردن.اگرما8سال پیش به بازدارندگی اتمی میرسیدیم بجای مذاکره وتحریم.فقط تحریم شامل حالمون میشدوامروزبه مذاکره میرسیدیم اما مذاکره ای که دست بالاداشتیم.اماالان هم تحریم بودیم هم ازبرنامه هسته ای عقب موندیم هم نتیجه مذاکرات تاحدودی معلوم که بنفع مانیست
از اول باید بساختین..تا سال ۱۴۰۰ نرسیده میخام خبرشو بشونم که ساختین...اینا حرف زور رو میفهمن...
خدااااااااااااااااااااااااا اخه چرااااااااااااااااااااااا
والاه بالاه به پیر به پیغمبر اگه ما بمب اتم تولید میکردیم ارزش این همه تحریم شدن رو داشت .ضمن اینکه اصلا نیاز داریم به بمب اتم .دور و ور ما تمام دشمن گرفته.آمریکا،روسیه(ظاهرا دوست ولی...)ترکیه،اسراییل ،کشورهای عربی.حداقل باید ۱۰۰ تا داشته باشیم تا امنیت واقعی در خاورمیانه برقرار بشه
من‌هم‌حرفهای‌آقایان‌را‌تایید‌می‌کنم‌چرا‌باید‌به‌خودمان‌قید‌و‌بند‌بزنیم‌وقتی‌دشمن‌ما‌بمب‌اتمی‌داردچرا‌ما‌خود‌را‌از‌آن‌محروم‌کنیم‌آمریکایی‌که‌دیوانه‌ها‌در‌آن‌حکومت‌می‌کنند‌بمب‌اتمی‌دارند.آنوقت‌ما‌در‌ایران‌فقیه‌حکومت‌می‌کند‌خودمان‌را‌محروم‌کنبم‌البته‌هیچ‌کس‌آنچه‌را‌که‌دارد‌جار‌نمی‌زند‌و‌ما‌هم‌نباید‌موقع‌ساختن‌بک‌چاقو صدای‌الله اکبر‌ما‌گوش‌فلک‌را‌کر‌کند
ما بايد به ايه شريفه واعدو لهم عنايت كنيم وتا مي توانيم قوي باشيم هر گوشه از ايران عزيز به تنهايي بايد قبري اماده براي مزدوران امريكايي باشد براي حفظ اسلام چرا سلاح اتمي نداشته باشيم مگر تمام كشورهايي كه دارند از ان استفاده مي كنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست