بازدید 9097
دستیابی ایران به تولید انبوده واکسن کرونا

درآمد ۸ هزار میلیاردی نفتی کشور در سال‌جاری

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به تحریم‌های دارویی و بهداشتی ایران گفت: باوجود شرایطی که کشور‌ها حاضر به صادرات تجهیزات درمانی و واکسن به ایران نبودند با همت و تلاش جوانان ایرانی اکنون توان صادرات تجهیزات پزشکی و درمانی کرونا را داریم و در زمینه واکسن تا سه ماه دیگر می‌توانیم به تولید انبوه دست یابیم.
کد خبر: ۱۰۳۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ 11 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی عصر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی بابلسر و فریدونکنار با اشاره به توطئه‌های آمریکا گفت: شیطان بزرگ آمریکا به دنبال براندازی نظام اسلامی ایران بود که با وجود هجمه‌ها و توطئه‌ها از نگاه اقتصادی در شرایط خوبی قرار داریم.

وی با اشاره به تحریم‌های نفتی حاکم بر ایران گفت: اگرچه درآمد نفتی ایران با کاهش مواجه شدیم، اما بودجه بدون نیاز به استخراج نفت و درآمد نفتی است.

دژپسند بر فشار دشمن در جهت شکاف حداکثری بین مردم و دولت اشاره و تصریح کرد: امسال بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارائه شد و با وجود فشار‌های دشمنان نظام، موفقیت‌های زیادی کسب کردیم.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به تحریم‌های دارویی و بهداشتی ایران اظهار کرد: با وجود شرایطی که کشور‌ها حاضر به صادر تجهیزات درمانی و واکسن به ایران نبودند با همت و تلاش جوانان ایرانی اکنون توان صادرات تجهیزات پزشکی و درمانی کرونا را داریم و تا در زمینه واکسن تا سه ماه دیگر می‌توانیم به تولید انبوه دست یابیم.

این مسؤول مازندران را استانی توانمند در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی عنوان کرد و افزود: شمار شرکت‌های دانش بنیان از ۵ هزار شرکت گذشته است و در جهت مبارزه باکرونا به کمک کشور آمدند.

وی ادامه داد: مازندران از صنایع بزرگ محروم است که باید به صنایع کشاورزی توجه بیشتری شود، این استان ظرفیت تامین نیاز‌های کل کشور را دارد، از این رو با بهسازی اراضی مازندران مطمئنا می‌توان تمامی نیاز‌های ایران را تامین کرد و مدرن‌سازی کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

دژپسند با تاکید بر اهمیت ساماندهی آب‌های شیرین مازندران گفت: آب شیرین بسیار ارزشمند است و با ساماندهی و سرمایه‌گذاری آب شیرین مازندران باید از ورود مستقیم به دریا جلوگیری کنیم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر تقویت بخش خصوصی اظهار کرد: با وجود اینکه درآمد نفتی ایران در ۱۰ ماه بیش از ۸ هزار میلیارد تومان بود، اما هزینه‌ها بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است و از طریق مالیات و بهره مالکان شرکت دولتی هزینه فروش اوراق به مردم تامین شد و استقراض از مردم را جایگزین بانک کردیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار