بازدید 10462
۱

واکنش ائتلاف الفتح به مانور سفارت آمریکا در بغداد

ائتلاف الفتح عراق به تلاش سفارت آمریکا در بغداد برای برگزاری مانور نظامی واکنش نشان داد و آن را دلیل آشکاری بر نقض حاکمیت ملی عراق دانست.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵ 10 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از وبگاه المعلومه، «احمد الکنانی» از نمایندگان عراقی عضو ائتلاف الفتح شامگاه چهارشنبه تاکید کرد: سفارت آمریکا در بغداد در تلاش برای برگزاری مانور‌های نظامی است که نقض آشکار حاکمیت ملی عراق محسوب می‎شود. البته سکوت دولت عراق در قبال این رخداد، مساله‌ای عجیب است.
 
وی افزود: تلاش برای برگزاری این مانور‌ها بیانگر این واقعیت است که سفارت آمریکا پای خود را از حد و مرز فعالیت‎های سیاسی فراتر نهاده و تبدیل به یک پادگان نظامی شده است، ما از دولت عراق می‎خواهیم در قبال این مانور‌ها تحرکی فوری از خود نشان دهد.

عضو ائتلاف الفتح تاکید کرد: از پارلمان عراق می‌خواهیم بار دیگر همانند تصمیم خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق، در برابر این اقدام صف‌آرایی کرده و دولت را ملزم به جلوگیری از برگزاری چنین مانور‌هایی از سوی سفارت آمریکا کند.

این در شرایطی است که سفارت آمریکا در پایتخت عراق روز گذشته (سه‌شنبه) از عزم خود برای برگزاری مانور‌هایی در روز‌های آینده خبر داده بود که طی آن آژیر‌های خطر در محیط اطراف سفارتخانه به صدا درخواهد آمد.

سفارتخانه آمریکا در عراق با ۴۲۰ هزار متر مربع بزرگترین مکان دیپلماتیک جهان محسوب می‌شود که ۱۶ هزار کارمند، پیمانکار و نظامی آمریکایی در آن مشغول به فعالیت هستند. اقدامات مداخله‌جویانه این سفارت‌خانه در سال‌های اخیر به ویژه پس از ترور فرماندهان شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس باعث شد مردم عراق آن را جاسوس‌خانه نامیده و خواستار تعطیلی آن شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اگراین مانوردرخاک عراق ودرسفارت آمریکادربغدادانجام پذیردنشان بی ارضگی وبی تعصبی وعدم غیرت یکایک نیروهای نظامی عراق اعم ازدولتی وحشدالشعبی راخواهدرساند،عراقیون بایدمتحدویکپارچه علیه آمریکابپاخیزند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر