بازدید 12046

پایان سفر رئیس مجلس به روسیه

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی که عصر یکشنبه در رأس هیأتی به مسکو سفر کرده بود، شامگاه سه‌شنبه مسکو را به مقصد تهران ترک کرد.
کد خبر: ۱۰۳۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳ 10 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ذوالنوری رئیس و ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی، سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی و بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس و حسین امیرعبداللهیان معاون رئیس مجلس در امور بین‌الملل، رئیس مجلس را در این سفر سه روزه همراهی کردند.

وی هنگام ترک مسکو درباره دستاورد‌های این سفر در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: در این سفر در مذاکراتی فشرده با مقامات روسی درباره روابط و مسائل اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی بین دو کشور و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین المللی مذاکرات فشرده‌ای انجام شد.

قالیباف اضافه کرد: علاوه بر تقدیم پیام رهبر معظم انقلاب به دولت مسکو، با همتایان خود در دوما و سنا، مقامات اقتصادی، تجاری، سیاسی و امنیتی روسیه دیدار و در خصوص راه‌های گسترش مناسبات دو کشور در حوزه‌های گوناگون گفتگو و تبادل کردیم.

وی گفت: تقدیم پیام مقام معظم رهبری که بر تعمیق روابط بویژه در بُعد اقتصادی تاکید داشت، تقویت روابط پارلمانی، بررسی موضوع برجام و تحریم‌های یکجانبه آمریکا از جمله موضوعات انجام شده در این سفر بود.

قالیباف تصریح کرد: مواضع ما در مورد برجام بروشنی گفته شد و مسوولان روسی نیز از مواضع جمهوری اسلامی حمایت کردند.

رئیس قوه مقننه ایران اظهار کرد: درباره مسائل اقتصادی با تجار و مقامات روس بحت شد و دو طرف بر تقویت همکاری‌های اقتصادی تاکید کردند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد در بهار سال آینده کمیسیون اقتصادی دو کشور در تهران برگزار شود.

قالیباف اظهار کرد: همچنین دو طرف با تاکید بر منافع امنیتی، اقتصادی و سیاسی مشترک، توافق داشتیم که به آمریکا فرصت ندهیم در منطقه، دخالت و از تروریست‌ها حمایت کند.

وی، حضور و سخنرانی در جمع اندیشمندان اندیشکده‌های حوزه سیاست خارجی و روابط بین المللی را از دیگر برنامه‌های خود در مسکو عنوان کرد و گفت: در این نشست‌ها درباره روابط راهبردی دو کشور صحبت و همچنین اهمیت همکاری مسکو و تهران در مسائل فرهنگی و اقتصادی برای روس‌ها مطرح شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها