بازدید 13950
۴
معاون امنیتی وزیر کشور در پاسخ به «تابناک»

عناصر تروریستی دستگیر شده عضو «پژاک» بودند، نه «داعش» / بستر‌های امنیتی انتخابات را در شرایط کرونایی تامین می‌کنیم/ ۱۵۰۰ زندانی ایرانی در پاکستان، عراق و دیگر کشور‌ها استرداد شدند

ذوالفقاری با اشاره به اینکه دستورالعملی برای صید ترال به دولت ارسال شده که منافع همه در آن دیده شده است و امیدواریم تصویب شود، خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت خارجه و وزارت کشور، حدود ۱۵۰۰ زندانی ایرانی که در کشور‌های پاکستان، عراق و دیگر کشور‌ها زندانی بودند استرداد و قرار شد، در کشور دوران مجازات خود را بگذرانند.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 09 February 2021

۱۵۰۰ زندانی ایرانی در پاکستان، عراق و دیگر کشورها استرداد شدند/ 300 کلیومتر انسداد مرزی ایجاد کردیم

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: با توجه به اعتباراتی که از دولت و مجلس به وزارت کشور تعلق گرفته، حدود ۳۰۰ کیلومتر انسداد مرز و ۲۲۷ پاسگاه مرزی افتتاح و بیش از هزار کیلومتر جاده‌های بازی در کشور ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی «تابناک»، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه فجر و سالگرد پیروز انقلاب اظهار کرد: در هفت سال گذشته در حوزه امنیتی انتظامی وزارت کشور، اتفاقات و رویکرد‌های مختلفی صورت گرفته که مساله مرز‌ها، یکی از آن‌ها بوده است.

وی افزود: با توجه به اعتباراتی که از دولت و مجلس به وزارت کشور تعلق گرفته، حدود ۳۰۰ کیلومتر انسداد مرز و ۲۲۷ پاسگاه مرزی افتتاح و بیش از هزار کیلومتر جاده‌های بازی در کشور ایجاد شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه خدمات گازرسانی و آبرسانی به ۳۲۵ پاسگاه مرزی خدمات از سوی وزارت کشور انجام شده، تصریح کرد: با توجه به اعتباری که دولت و وزارت کشور در حوزه‌ها تخصیص داده است، امیدواریم خلا‌های مرزی کشور به خصوص در حوزه شرق کشور برطرف شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه دستورالعملی برای صید ترال به دولت ارسال شده که منافع همه در آن دیده شده است و امیدواریم تصویب شود، خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت خارجه و وزارت کشور حدود ۱۵۰۰ زندانی ایرانی که در کشور‌های پاکستان، عراق و دیگر کشور‌ها زندانی بودند، استرداد و قرار شد در کشور دوران مجازات خود را بگذرانند.

وی با بیان اینکه در حوزه مین زدایی حدود یک میلیون هکتار زمین پاکسازی شد و در اختیار کشاورزان تعلق گرفت، تاکید کرد: لایحه توسعه و امنیت پایدار در دولت تدوین و براساس آن موارد لازم برای بازارچه‌های مرزی و سامانه فروش سوخت مرزی لحاظ شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، با اشاره به اینکه بر اساس این لایحه برای مرز نشینان حدود ۲۰ درصد از فروش سوخت مرزی اختصاص پیدا کرده است، افزود: امسال از سوی معاونت امنیتی وزارت کشور هشت مرحله آمایش اتباع خارجی داشتیم که حدود ۸۵۰ هزار نفر در این طرح قرار گرفتند و تا پایان دی‌ماه نیز طرح ساماندهی زنان و مردان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج کردند انجام می‌شود که بر این اساس، پروانه ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی بیش از ۷هزار مورد بوده که صادر شده است.

ذوالفقاری در پاسخ به سوال خبرنگار «تابناک» درباره فعالیت گروه های تروریستی از جمله داعش در مرزهای کشورمان تصریح کرد: رصد وضعیت امنیتی کشور به صورت مستمر در دستور کار نهادهای امنیتی کشورمان از جمله ما قرار دارد و فعالیت داعش در مرزهای ایران نیز تحت رصد ماست.

وی با بیان اینکه افرادی که اخیرا در مرزهای کشورمان دستگیر شدند از عناصر وابسته به گر‌وه پژاک بودند و خبرهای منتشر شده درباره وابستگی این افراد به گروه داعش صحت ندارد، خاطرنشان کرد: بحث امنیت کشور، جزو اولویت ‌های اصلی کشور و نظام ماست و ما در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم سامانه API است که الان در مرحله واگذاری به مجری است تا بتوانیم اطلاعات مسافرانی که به کشور سفر می‌کنند ثبت و مورد بهره برداری قرار گیرد، تاکید کرد: راه اندازی ۱۵ بازارچه مرزی به تصویب دولت رسید تا برای ساماندهی کوله بران مورد استفاده قرار بگیرد و بتوانیم فعالیت مرز نشینان را در قالب فعالیت‌های مرزی کنترل کنیم.

ذوالفقاری با تشریح فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل گفت: ۲۵ دوره آموزشی برگزار شد و ۵۰۰ نفر مربی مسلط به این حوزه در حال فعالیت‌های آموزشی هستند تا بتوانیم جامعه را برای شرایط متغیر آماده کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های وزارت کشور در ساماندهی اتباع خارجی اظهار کرد: در این مدت، هشت مرحله آمایش اتباع افغانستانی بین حدود ۸۵۰ هزار نفر صورت گرفته و روند ازدواج اتباع خارجی با ایرانی سازماندهی شده است. در بخش اعطای تابعیت به افراد خاص ۵۹۷ نفر توانستند تابعیت دریافت کنند و قانون جدید ارائه گرفتن تابعیت توسط فرزندان ماحصل مردان خارجی با زنان ایرانی که تصویب شده، نیز در حال بررسی است.

رئیس ستاد امنیت انتخابات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت کشور در راستای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستادهای انتخاباتی و همچنین امنیت انتخابات چه تدابیری اندیشیده است، گفت: در حال تدوین بسترهای امنیتی برای مراحل مختلف انتخابات هستیم و این برنامه ریزی‌‌ها رویکردهای مختلفی را شامل می‌شود که سه مرحله قبل انتخابات و ایام تبلیغات، روز انتخابات و پس از آن را در برمی‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر شخصی من رقابت بین نامزدهای انتخابات می‌تواند برای نشاط مردم، کشور و افزایش امنیت انتخابات موثر باشد؛ ما معتقدیم که فضای انتخابات باید به سمت رقابت سالم و برنامه‌ای و نه تخریب پیش برود.

ذوالفقاری در پایان گفت: در این روزها نگران بازگشت بیماری هستیم و از مردم می‌خواهیم همکاری‌های لازم را در رعایت دستورالعمل‌ها داشته باشند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و چنانچه هر زمان شاهد افزایش بیماری باشیم، دستورالعمل‌ها را افزایش خواهیم داد و محدودیت‌ها را بیشتر خواهیم کرد؛ در حال حاضر ورود به شهرهای زرد و نارنجی ممنوع است و خواهد بود و محدودیت‌های شبانه نیز فعلا ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
از گروگانهای ایرانی در پاکستان چه خبر؟ همان عزیزان ارتشی که به دست افراد گروه ریگی ربوده شدند و به پاکستان انتقال یافتند
همتای گروه تروریستی پژاک در ترکیه اسمش گروه تروریستی پ ک ک هست و در سوریه اسم این گروه تروریستی ی پ گ و پ ی د هست همونایی که شما همیشه بهش میگید شبه نظامیان و جنگجویان کرد اما در ایران میشه تروریستی .مال ما تروریست هست مال اونا نبست با این تفکر و ذهنیت این گروه های تروریستی نه تنها از بین نمیرن بلکه روز به روز قوی تر میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
احسن دوست عزیز..تروریست تروریست فرقی نداره داعش یا کرد
یه جورایی دارم حس میکنم قراره بعد از طالبان، داعش هم تشریف بیاره خدمت آقای دیپلماسی لبخند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار