بازدید 23983

آیت الله مکارم: وقایع 14 خرداد غیر اخلاقی بود

در مراسم حرم امام‌(ره) يک کار غيراخلاقي واقع شد، به طوري که بعد از آن روزنامه‌ها و سايت‌ها در مقابل هم صف کشيده‌اند و اختلاف افکني مي‌کنند؛ در حالي‌که آمريکا قطعنامه تحريم تنظيم و صادر مي‌کند و از طرفي رژيم صهيونيستي نيز تهديد مي‌کند، گر چه اين تهديد‌ها واهي است.
کد خبر: ۱۰۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶ 09 June 2010
آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي اظهار كرد: در مراسم حرم حضرت امام‌ (ره) يک کار غيراخلاقي واقع شد که خوراک راديوهاي بيگاه شده، روزنامه‌ها، سايت‌ها در مقابل هم صف کشيده‌اند و هيزم روي آتش مي‌ريزند، همه بايد از پرونده سازي عليه همديگر پرهيز کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، اين مرجع تقليد امروز در آخرين درس خارج فقه خود در سال تحصيلي 89-88 در مسجد اعظم قم گفت: متاسفانه امروز پرونده‌سازي عليه همديگر زياد شده است، عاملان اين کار دورترين افراد به خداوند و نزديکترين فرد به کفر هستند.

وي، حفظ آبروي مسلمان را مهمتر از جان او دانست و افزود: فاش کردن پرونده‌هاي مخفي عليه همديگر خلاف دستورات اسلام است؛ زيرا اسلام حرمت و احترام آبروي مسلمان را از خون او مهمتر بر مي‌شمارد.

اين مرجع تقليد ادامه داد: در اسلام تهمت، غيبت و سخن‌چيني به شدت نهي شده است، چون از اين طريق آبروي افراد از بين مي‌رود.

وي اظهار كرد: در مراسم حرم امام‌(ره) يک کار غيراخلاقي واقع شد، به طوري که بعد از آن روزنامه‌ها و سايت‌ها در مقابل هم صف کشيده‌اند و اختلاف افکني مي‌کنند؛ در حالي‌که آمريکا قطعنامه تحريم تنظيم و صادر مي‌کند و از طرفي رژيم صهيونيستي نيز تهديد مي‌کند، گر چه اين تهديد‌ها واهي است.

مکارم شيرازي ادامه داد: بايد جبهه واحدي از علاقمندان به نظام و رهبري تشکيل دهيم و اگر مشکلي پيش آمد، عقلا جمع شوند و با تدبير مشکل را برطرف كنند.

وي با ابراز تاسف از برخي توهين‌هاي زشت در جرايد، گفت: برخي در جرايد حرف‌هاي رکيک و توهين‌هاي زشت به يکديگر مي‌کنند که در شأن اسلام نيست.

اين استاد درس خارج فقه حوزه ادامه داد: واقعا عاقلانه است زماني‌که عليه ما قطعنامه صادر مي‌شود ما بنشينيم و اختلاف افکني کنيم!

وي خاطرنشان كرد: اقدام غيراخلاقي در مراسم حرم حضرت امام‌(ره) خوراک راديو‌هاي بيگانه شده، آنان هر لحظه اقدام به تحريک مي‌کنند؛ بنابراين بايد کاري کنيم که دشمن ناکام بماند.

اين مرجع تقليد خواستار شکستن محاصره غزه شد و افزود: مسئله محاصره غزه اگر حل نشود، آبروي مسلمين مي‌رود، نبايد کار رها شود، بلکه بايد حرکت کاروان‌ها به سوي غزه ادامه پيدا کند.

وي ادامه داد: بايد مردم بروند فداکاري کنند و قرباني بدهند تا آبروي نداشته رژيم غاصب صهيونيستي از بين برود.

مکارم شيرازي حرکت کاروان‌ها به سوي غزه را تاثيرگذار عنوان کرد و يادآور شد: اروپا به فکر افتاده که رژيم اشغالگر قدس محاصره را بشکند، مسلمانان نبايد به کمتر از شکستن محاصره تن دهند، همچنين بايد از طريق سازمان‌هاي بين‌المللي و فرستادن کمک‌ها، به غزه وارد شد.

اين مرجع تقليد جنايات رژيم صهيونيستي را ميخ تازه‌اي بر تابوت اين رژيم بيان کرد و افزود: فلسطين بايد آزاد شود تا مسلمانان از هر قوم و نژادي که هستند انتخابات آزاد برگزار کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار