بازدید 11860
۸
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

تخصیص ۳۲۵ میلیارد تومان برای خرید واکسن تاکنون/ رشد ۱۳۰درصدی حقوق پرسنل بهداشت و درمان/ افزایش چشمگیر ظرفیت اکسیژن‌ساز در مراکز درمانی در ایام کرونا/ رقابت برای ۳۹ هزار پست در آزمون استخدامی/ خرید بالغ بر ۸ میلیون ماسک برای نیازمندان از محل کرونا ۱ و ۲

در سال ۹۲ ظرفیت اکسیژن ساژ در مراکز درمانی در کشورمان ۹۸ هزار لیتر در دقیقه بود که بر اساس آن می‌توانستیم همزمان به ۲۰ هزار بیمار اکسیژن برسانیم در حالی که در آذر امسال به جایی رسیدیم که ظرفیت اکسیژن رسانی همزمان به بیماران به ۶۵ هزار تن رسید که افزایش قابل توجهی است. افزایشی که مرهون ایجاد ظرفیتی معادل ظرفیت کل کشور تا سال ۹۲، در سال جاری است.
کد خبر: ۱۰۳۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 07 February 2021
تابناک اجتماعیمعاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از اتفاقات مثبت رقم خورده در دوران کرونا در کشورمان را افزایش چشمگیر ظرفیت اکسیژن سازی در مراکز درمانی کشور خواند؛ افزایشی تقریبا معادل همه ظرفیتی که تا سال ۹۲ در کشور وجود داشت.

به گزارش «تابناک»، سید کامل تقوی نژاد در نشست آنلاین خبری با اصحاب رسانه در این باره گفت: یکی از فاکتور‌های بسیار اساسی در بهبود بیماران کرونا ظرفیت اکسیژن ساز است. این ظرفیت در سال ۹۹ حدود ۳۳۰ درصد رشد کرده تا جایی که حالا حدود ۳۲۶ هزار لیتر بر دقیقه ظرفیت تولید اکسیژن داریم که ۹۲ هزار لیتر بر دقیقه آن در سال جاری حاصل آمده است.

وی افزود: این در حالی است که در سال ۹۲ ظرفیت اکسیژن ساژ در مراکز درمانی در کشورمان ۹۸ هزار لیتر در دقیقه بود که بر اساس آن می‌توانستیم همزمان به ۲۰ هزار بیمار اکسیژن برسانیم در حالی که در آذر امسال به جایی رسیدیم که ظرفیت اکسیژن رسانی همزمان به بیماران به ۶۵ هزار تن رسید که افزایش قابل توجهی است.
 
تخصیص ۳۲۵ میلیارد تومان برای خرید واکسن تاکنون/ افزایش چشمگیر ظرفیت اکسیژن‌ساز در مراکز درمانی در ایام کرونا

معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: این در حالی است که در تلاشیم با تدابیری که در دستور کار داریم، تا ۶ هزار لیتر بر دقیقه بر ظرفیت فعلی بیفزاییم که در این صورت، ظرفیت افزوده شده در زمینه ساخت اکسیژن در کشور در سال جاری برابر با کل ظرفیت اکسیژن ساز کشور تا سال ۹۲ می‌شود.
 
وی در ادامه در تشریح دیگر اقدامات حوزه معاونت توسعه مدیرت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت طی یک سال گذشته گفت: در یک سال گذشته در کنار مدیریت بهینه مبارزه با کووید۱۹، اقدامات وزارت بهداشت در زمینه توسعه زیرساخت‌ها متوقف نشد و بلکه رشد قابل توجهی داشت و کار‌هایی انجام شد که بخش عمده‌ای از تلاش‌های موفق نظام سلامت مرهون این زیرساخت‌ها خواهد بود.

وی افزود: تا سال۹۲ حدود ۹۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور داشتیم که از سال ۹۲ تا ۹۸ حدود ۲۸هزار تخت به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد. در سال ۹۹ نیز حدود ۳۵۶۲ تخت بیمارستانی اضافه شد و به این ترتیب در مجموع در بخش دولتی ۳۰ درصد از ظرفیت فیزیکی تخت‌های بیمارستانی مربوط به دولت‌های تدبیر و امید است.

تقوی نژاد گفت: همچنین حدود ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دست احداث داریم که در صورتی که اعتبارات کافی اختصاص یابد مجموع تخت‌های بیمارستانی این دولت به ۴۶ هزار تخت بیمارستانی خواهد رسید. همچنین مجموعا پنج هزار میلیارد اعتباراتی بوده که در این زمینه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ۷۴۶۰ پروژه بهداشتی به بهره برداری رسیده است. به دنبال اقدامات انجام شده، نسبت تخت بیمارستانی از ۱.۶ نسبت به هر هزار نفر به ۲.۳ صدم رسیده است.

معاون وزیر اقدام مهم انجام شده در سال ۹۹ را بحث توسعه تخت‌های ویژه دانست و در این باره گفت: شاهدیم قبل از سال ۹۲ مجموعا ۴هزار و ۹۶ تخت ویژه داشتیم که تا سال ۹۸ مجموعا ۲۱۵۸ تخت دیگر اضافه شده است که قابل توجه است. در سال ۹۹ نیز ۲۱۶۱ تخت اضافه کردیم و ۱۴۲۴ تخت نیز در دست احداث داریم؛ بنابراین در مدت اخیر سال ۱۳۹۹ معادل ۲۵ درصد تخت‌های آی سی یو کشور را احداث کردیم.

وی همچنین گفت: در سال جاری موضوعی که در برنامه قرار داشت بحث ترمیم حقوق همکاران و بهبود وضعیت رفاهی آن‌ها بود که در این زمینه تلاش‌هایی در دستور کار است و مجموع حقوق و مزایای همکاران نسبت به ۹۷ بالغ بر ۱۳۰ درصد رشد داشته است. همچنین بحث دیگر ایجاد عدالت در بین گروه‌های مختلف همکاران است که همپای رشد حقوق و مزایای همکاران رسمی و پیمانی تلاش کردیم حقوق و مزایای همکاران ضریب کا و شرکتی و ... نیز افزایش یابد. اکنون میزان حقوق همکاران غیررسمی ما بین ۷۰ تا ۸۰ درصد همکاران رسمی است.

تقوی نژاد در ادامه گفت: از مباحث دیگر افزایش تعداد همکاران وزارت بهداشت و تقویت نظام شبکه و نظام بیمارستانی و استخدام همکاران در بخش درمان و خصوصا پرستاری است. به طوری که طی دو سال ۹۸ و ۹۹ موفق شدیم ۵۲ هزار مجوز استخدامی را دریافت کنیم. این درحالیست که مجموعه استخدامی‌های وزارت بهداشت از سال ۹۲ تا ۹۶ سالی هفت هزار نفر اضافه شده است، اما در دو سال گذشته به طور متوسط سالی ۲۶ هزار نفر اضافه شده اند و از این تعداد نزدیک ۲۰هزار نفر به کار اشتغال یافتند.
 
تخصیص ۳۲۵ میلیارد تومان برای خرید واکسن تاکنون/ رشد ۱۳۰درصدی حقوق پرسنل بهداشت و درمان/ افزایش چشمگیر ظرفیت اکسیژن‌ساز در مراکز درمانی در ایام کرونا/ رقابت برای ۳۹ هزار پست در آزمون استخدامی

وی با اشاره به آزمون استخدامی وزارت بهداشت در ۲۴ بهمن امسال، گفت: در این آزمون نیز شرکت کنندگان برای ۳۹ هزار پست رقابت خواهند کرد؛ بنابراین از هر پنج نفر داوطلب یک نفر در صورت کسب حد نصاب نمره به کارگیری می‌شود. حدود ۱۵هزار نفر از استخدامی‌های جدید، پرستاران هستند که در این زمینه ۷۳هزار داوطلب وجود دارد. دو هزار نفر نیز در مشاغل دیگر درمانی اعم از پزشک متخصص و عمومی و ... هستند که ۴۸۰۰ نفر در این زمینه داوطلب هستند.
 
معاون وزیر بهداشت افزود: در حوزه بهداشت هم ۵۶۰۰ نفر به کارگیری خواهند شد که ۳۳هزار نفر در این حوزه رقابت می‌کنند و برای فوریت‌های پزشکی نیز ۵۲۰۰ نفر به کارگیری خواهند شد. برای مجموعه پست‌های بهداشتی درمانی در حوزه بهداشت نیز حدود ۸هزار نفر به کارگیری خواهند شد که ۵۱ هزار نفر رقابت خواهند کرد. در کل از مجموع استخدام‌های سال گذشته و سال جاری ۲۱ هزار نفر پرستار خواهند بود.

وی ادامه داد: امیدواری ما این است که از کسانی که در این آزمون شرکت می‌کنند عمده همکاران ما که به صورت شرکتی فعال هستند، به کار گرفته شوند. البته با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا کسانی که در ایام کرونا همکاری کردند به ازای هر ماه خدمت، دو امتیاز برایشان اضافه می‌شود.
 
تقوی نژاد در ارتباط با بحث شهدای خدمت دوره کرونا، تصریح کرد: تاکنون ۲۵۲ پرونده برای جان باختگان نظام سلامت در مبارزه با کرونا تشکیل شده است که حدود  ۱۴۵ پرونده کامل شده و به تایید ستاد ملی مقابله با کرونا رسیده است. در کمیته کرونا وزیر بهداشت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان اداری و استخدامی و رییس بنیاد شهید در کمیته مربوطه حضور دارند. بر اساس آیین نامه و بند ز ، پرستاران، پزشکان و بهیاران که فوت شدند توسط این کمیته تعیین مصداق می‌شوند اما با توجه به درخواست مکرر عزیزان در تبصره بند ز قید شده علاوه بر این سه شغل چنانچه مشاغل دیگری وجود داشته باشد و کمیته شهرستانی و استانی این افراد را مصداق شهید خدمت تلقی کند و بنابراین این موارد هم اضافه خواهند شد.
 
وی افزود: بیشترین افرادی که تاکنون به عنوان شهدای خدمت نام می‌بریم کسانی هستند که مطابق تبصره انتخاب شده‌اند و بیشترین مورد شهدای خدمت پزشکان عمومی و متخصص بوده‌اند. رتبه دوم شهدای خدمت مربوط به مشاغل عمومی و سپس پرستاران در رتبه سوم هستند.
 
معاون وزیر بهداشت در خصوص بحث پاداش‌های پرسنل نظام سلامت، گفت: در حال حاضر درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها کاهش یافته است و عمده پرداخت‌ها از محل درآمد اختصاصی دانشگاه است. ما ۲۱۰۰ میلیارد تومان برای جبران دریافتی همکاران به عنوان پاداش ایام کرونا به همکارانمان پرداخت کردیم و تاکنون علاوه بر این رقم نزدیک ۹ میلیارد تومان اعتباراتی است که برای پرداخت مطالبات عزیزان در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است. تفکیک اضافه کار و کارانه اقدام مهمی بود که اضافه کار به موقع و کارانه با فاصله خدمتی حدود ۳ ماهه پرداخت می‌شود.

وی در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۵۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و ۱۵ درصد از اعتبارات عمومی دولت به بخش سلامت تخصیص داده شده است. همچنین کل بودجه حوزه سلامت که به ۱۳۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ میرسد حدود۸۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد آن از محل درآمد‌های عمومی و ۴۷ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان از محل درآمد‌های اختصاصی است. از مجموع رشد ۵۷ درصدی، در بحث درآمد‌های عمومی ۱۲۸ درصد است که بیشترین رشد اعتبارات ما در سال ۱۴۰۰ متوجه اعتبارات دولتی خواهد شد و به ۸۳ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان خواهد رسید.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه فعلا کلیات لایحه بودجه رد شده و بایستی منتظر تغییراتی در اعداد آن بود، افزود: در بحش طرح تحول هم حدود ۵۲۰۰ میلیارد تومان داریم که رشد آنچنانی برای سال ۱۴۰۰ ندارد. بعلاوه آنکه در ارتباط با ارزش افزوده هم حدود یک درصد رشد داریم و به ۷۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. اعتبارات طرح تحول و ارزش افزوده تاکنون تخصیص آنچنانی نداشته است. در بخش طرح تحول ۴۰ میلیارد و از محل اعتبارات ارزش افزوده ۱۴۰۰ میلیارد تخصیص داشته‌ایم و به این مقوله باید توجه بیشتری شود.
 
تخصیص ۳۲۵ میلیارد تومان برای خرید واکسن تاکنون/ رشد ۱۳۰درصدی حقوق پرسنل بهداشت و درمان/ افزایش چشمگیر ظرفیت اکسیژن‌ساز در مراکز درمانی در ایام کرونا/ رقابت برای ۳۹ هزار پست در آزمون استخدامی/ خرید بالغ بر ۸ میلیون ماسک برای نیازمندان از محل کرونا ۱ و ۲

تقوی‌نژاد ادامه داد: برای اولین بار مقوله‌ای تحت عنوان سهام کرونا شاخصی تعریف شد و از مردم خواسته بودیم کسانی که علاقه‌مند هستند در بورس و فرابورس سهامی به شکل مستقیم یا غیر مستقیم همکاری کنند. برخی سهام خریدند و هبه کردند و برخی سهام خریدند و منافع آن را هبه کردند. ۷۵۰۰ میلیارد تومان مجموع هبه‌ای است که در این زمینه صورت گرفته است. ستادی تشکیل شد که از نخبگان نظام سلامت و بازار سرمایه بود و تصمیم گیری شد که این اعتبارات در ایام طرح شهید سلیمانی برای افراد نیازمند در روستا و حاشیه شهر ماسک تهیه کنیم؛ بنابراین ۸ میلیون و ۵۶۰ هزار ماسک خریداری شد و در اختیار مردم نیازمند قرار گرفت.

تقوی نژاد در خصوص هزینه انجام شده برای واکسن کرونا نیز تاکید کرد: برای واکسیناسیون در دو مرحله اقدام شده است. یک مرحله درباره اعتبار کواکس بود که حدود ۲۲۵ میلیارد تومان توسط بانک مرکزی صورت حساب صادر و پرداخت شده است. اعتبارات برای واردات واکسن از روسیه نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در اختیار هیات امنای ارزی قرار گرفته و تاکنون حدود ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای واکسن داده شده است. البته با سازمان برنامه و بودجه تفاهم شده که از محل اعتبارات یک میلیارد یورو که تاکنون حدود ۷۰۰ میلیون یورو آن اختصاص یافته و ۳۰۰ میلیون مطالبه داریم، بقیه اعتبارات مورد نیاز واکسن نیز تامین شود؛ بنابراین هیچ نگرانی در مورد ارز و ریال مورد نیاز واکسن کرونا وجود ندارد.

او درباره تغییر وضعیت قرارداد‌های نیرو‌های شرکتی بهداشت، افزود: در بخش بهداشت و درمان تعداد قابل توجهی و نزدیک به ۵۰ هزار نفر به صورت شرکتی فعالیت می‌کنند. در بخش بهداشت سیاست دولت انجام شد واین واگذاری به بخش غیردولتی انجام شده است. نگرانی این است که اعتبار آن ناپایدار بود. اعتبار مربوطه به یک درصد ارزش افزوده متصل شد و در سال‌های اخیر این اعتبار به موقع تخصیص پیدا نکرد.
 
وی در پایان گفت: قرارداد و تفاهم نامه‌ای بین معاونت توسعه، معاونت بهداشت و سازمان بیمه سلامت منعقد شده و حقوق این افراد از محل اعتبارات سازمان بیمه سلامت و بر اساس تفاهم نامه پرداخت می‌شود. تلاش این بوده که از ردیف‌های مختلف حقوق این افراد پرداخت شود، اما سیاست وزارت بهداشت در شرایط حاضر، درخواست برای تغییر وضعیت و قرارداد مستقیم است که با سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه بودجه نشست‌هایی داشته ایم. در این زمینه پیگیری‌های متوالی انجام شده و تلاش بر این است که کلیه این افراد به صورت مستقیم قرارداد داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
امیدوارم این افزایش حقوق شامل دیگران و بخصوص قشر کارگزان هم بشود
آقای وزیر
رقم رو اولا به دلار اعلام فرمایید
ثانیا بفرمایید چند دوز واکس خرید کردید نه اینکه چقدر پول دادید
شماها همتون خوبید ما بد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
با ارز نیمایی میشه ۱۲ میلیون دلار .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
الان حرف زدی؟
آقای وزیر
رقم رو اولا به دلار اعلام فرمایید
ثانیا بفرمایید چند دوز واکس خرید کردید نه اینکه چقدر پول دادید
شماها همتون خوبید ما بد!!!!
با پول خود مردم سر مردم منت نگذارید
برای کارکنان 25 درصد افزایش ولی برای پرسنل علوم پزشکی 130 درصد
اولا که همه به نوعی با کرونا در گیر هستند از پرسنل بانک ها گرفته تا کارکنان شهرداری
حداق کارکنان علوم پزشکی تا دندان مسلح مقابل کرونا هستند در حالیکه سایر کارکنان اصلا نمی دانند اربا رجوع کرونایی هست یا نه
در ضمن من خودم کرونا گرفتم و شدیدتر
پس بجای شعار بیایید عمل کنید
همه این اقدامات جهت رای آوری در انتخابات لا غیر
متاسفانه در بخشنامه استخدام نیروهای شرکتی بهداشت و درمان ،نیروهای فداکار شرکتی سال ۹۷ و۹۸ حذف شده اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی