بازدید 28826
مرور روزنامه‌های یکشنبه نوزدهم بهمن ماه

سفر حیثیتی آقای رئیس به مسکو / توپ برجام در زمین کیست؟ / اشتغالزایی به جای طرح‌های مقطعی ازدواج

قالیباف دیپلمات می‌شود، جنجال مرگ‌های کرونایی، شرق تهران سیگنال زلزله؟ با کشور‌های منطقه خلیج فارس چه کنیم؟ شوک بایدن به ریاض، تنور داغ خبر‌های برجامی، تأیید گزارش کیهان از سوی بلومبرگ، بازتاب رفتار عجیب بازیکن استقلال در بازی اخیر این تیم، آسیب‌های اجتماعی در فیلم‌های جشنواره فیلم فجر، تدابیری تازه برای پیشگیری از وقوع موج چهارم کرونا و تلاش مجلس برای تصویب قانون انتخابات، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۸ 07 February 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه نوزدهم بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که افزایش دو برابری تعداد شهر‌های زرد و نگرانی و تدابیر در مقابل خیز جدید کرونا از یک سو و خبر آغاز واکسیناسیون از این هفته و خبر‌های مرتبط با گمانه زنی‌های انتخاباتی گروه‌های سیاسی برای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و تحلیل‌هایی درباره اصلاح قانون مالیات از دیگر سو در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


اشتغالزایی به جای طرح‌های مقطعی ازدواج

جعفر بای، جامعه‌شناس طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه آرمان ملی با عنوان اشتغالزایی به جای طرح‌های مقطعی ازدواج نوشت: بیکاری جوانان، امروزه به ام الفساد یا منشا آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است. اگر مسئولان به‌جای تشویق به ازدواج جوانان به‌دنبال طرح‌های اشتغالزا بودند، بی‌شک ما شاهد بحران‌های فعلی در نسل جوان نبودیم. اگر جوان برایش شغل ایجاد شود و بتواند متناسب با تحصیل و تخصصی که کسب کرده فعالیت درآمد‌زایی داشته باشد، خود بهتر می‌داند که چگونه ازدواج کند یا چطور زندگی مشترک تشکیل دهد. اینکه ما در اندیشه تشویق‌های مناسب و کاربردی برای ازدواج جوانان باشیم یا در جهت کمک به آن‌ها مشکلات مسکن‌شان را رفع کنیم، بسیاری از مشکلات دیگر نیز برطرف می‌شود. از دید نگارنده و از سه معضل فعلی امروز جامعه ایرانی مسکن، ازدواج و اشتغال، بی‌شک اولویت نخست اشتغال است؛ بدان معنا که اگر توانستیم بیکاری نسل جوان را برطرف کنیم، مشکلات بزرگ دیگر از روی دوش جامعه برداشته خواهد شد. بیکاری برای جوانی که سواد و مهارت چندانی ندارد، خیلی آسیب‌زا نخواهد بود، ولی فارغ‌التحصیلان ماهر و صاحبان فن و تخصص، قطعا بیکاری برایشان بزرگ‌ترین ضربه روحی و روانی خواهد بود. اما معضل بیکاری چه نوع آسیب‌هایی می‌تواند در جامعه باشد؟ اول اینکه جوان تحصیلکرده -با توجه به آرمان‌ها و آرزوها- زمانی که از محیط دانشگاه وارد جامعه می‌شود و با پدیده بیکاری روبه‌رو خواهد شد، بحران بزرگی بر زندگی وی وارد خواهد آمد که برای عبور از این بحران، گاهی اوقات با پناه بردن به انواع مُسکن‌ها و در نتیجه دچار عارضه اعتیاد می‌شود.

سفر حیثیتی آقای رئیس به مسکو /توپ برجام در زمین کیست؟ /اشتغالزایی به جای طرح‌های مقطعی ازدواج

اگر یک جوان صرفا با تشویق‌های مسئولان ازدواج کند، اما شغلی نداشته باشد، پس از مدتی دچار طلاق عاطفی و کشمکش‌های فراوان خانوادگی با همسرش می‌شود و مدتی بعد راهی دادگاه‌های خانواده خواهند شد. به دلایل موارد مذکور، بیکاری را می‌توان ام‌الفساد آسیب‌ها نامگذاری کرد که منشا نابهنجاری‌ها و کجرویی‌ها و هزاران انحراف اجتماعی دیگر است. گاهی اوقات مسئولان در جامعه به‌دنبال برنامه‌ها و طرح‌هایی هستند که عموما طرح‌های بسیار ضعیف، روبنایی، سطحی، قشری و به نوعی برای رفع تکلیف در جهت کاهش آمار بیکاری است که اکثرا بدون مطالعه و اقدامات کارشناسانه و بدون تحقیقات میدانی و بررسی‌های اجتماعی به‌خصوص در حوزه فرهنگی صورت می‌گیرد، چون فعالیت‌های فرهنگی اموری دیربازده است و به اندازه زمان دوران مدیریت مسئولان نیست، در نتیجه مدیران خیلی تمایلی به مقوله‌های فرهنگی و دیربازده ندارند و به دنبال فعالیت‌های فوری و زودبازه می‌روند. در این بین طرح‌هایی برای اشتغالزایی تدوین و اجرا می‌شود و، چون اشتغالزایی فعالیتی بسیار سرمایه‌بر و زمانبری است، این اقدامات مثمرثمر نخواهد بود، مثلا یک سری طرح‌هایی برای کارآفرینی در صنایع دستی و با وام‌های بلندمدت تدوین و اجرا می‌شود که پس از مدتی، چون روی نیازسنجی و اقدامات زیربنایی مطالعه و تحقیقی صورت نگرفته، جوانان مدتی بعد از راه‌اندازی این کارگاه‌ها، در فروش و عرضه محصولات با مشکل روبه‌رو خواهند شد و نمی‌توانند یک کارآفرین موفق باشند، در نتیجه جوان بیکار به جوان بیکار بدهکار تبدیل می‌شود. بنابراین طرح‌های مقطعی و کوتاه‌مدت نمی‌تواند مشکل بیکاری و ازدواج را برطرف نماید و باید یک اراده ملی، طرح‌هایی در سطح ملی و یک اقدام فراسازمانی صورت پذیرد.


توپ برجام در زمین کیست؟

فریدون مجلسی دیپلمات پیشین طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه جهان صنعت با عنوان توپ برجام در زمین کیست؟ نوشت: شاهدیم که هر یک از طرفین برجام یعنی ایران و طرف غربی مدام توپ را در زمین دیگری می‌اندازند و خواستار آن هستند که قدم اول را طرف مقابل پیش بگذارد! سیاستی که دقیقا به اندازه عمل قهر کردن، کودکانه است. این رویه برای نشان دادن غرور در پیش گرفته شده و غرور هم جای خود را دارد، اما در اینجا باید به این نکته مهم توجه داشت که در ادامه این رویه ملت آمریکا بیشتر در رنج و عذاب خواهد بود یا ملت ایران؟ به طور قطع دولت و حکومت هر کدام از کشور‌ها که ملت آن در سختی است، وظیفه دارد برای رفع مشکلات ملت، پا پیش گذارد.


گذشته از این رویه منتظر اقدام طرف مقابل بودن، شاهد سکوت بایدن و تاخیر وی در بازگشت به برجام هستیم. به اعتقاد من، علت این امر را نیز باید در ایران جست‌و‌جو کرد، زیرا او وقتی انتخاب شد و حتی قبل از آن، حل‌و‌فصل مساله هسته‌ای را در اولویت قرار داده بود و انتظار می‌رفت به برجام برگردد. به هر حال او می‌گفت من خروج ترامپ از برجام را قبول ندارم و اکنون سوال اینجاست که چرا بعد از رییس جمهور شدن به برجام برنگشته و در برابر این مساله سکوت کرده است؟!

سفر حیثیتی آقای رئیس به مسکو /توپ برجام در زمین کیست؟ /اشتغالزایی به جای طرح‌های مقطعی ازدواج
به گمان من دلیلش آن است که در داخل ایران هم برخی به بازگشت او به برجام تمایل ندارند. اگر وجود داشت که با اقداماتی، برجام را به صورت فلج درنمی‌آوردند. لابد ترجیح‌هایی دارند که بر مبنای آن مایل هستند وضعیت بحرانی باقی بماند. به هر حال دلیل رویکرد فعلی، واکنش به این رویکرد ایران است، زیرا پیش از آنکه بایدن بتواند کار خود را شروع کند و در آخرین روز‌های ریاست‌جمهوری ترامپ، در ایران دو اقدام بازدارنده نسبت به امکان همکاری آینده با بایدن انجام شد؛ نخست اقدام به اعلام پرسر و صدای غنی‌سازی ۲۰ درصدی بود که آمریکا این مساله را برای اسراییل که مورد حمایت آنان است، تهدید قلمداد می‌کند. دوم نیز اینکه مقامات ایرانی با تاکید عدم تمایل خود را اعلام کردند و گفتند توپ در زمین آمریکاست. توپ، اما در واقع در زمینی است که مشکل دارد و باید مشکلات خود و ملت خود را حل کند. به اضافه اینکه در ادامه این مسیر، قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به آمریکا دو ماه فرصت داده شد تا تحریم‌ها را لغو کند. ضمن اینکه دولت را مکلف کردند در پایان این فرصت، کلیه محدودیت‌های برجامی را نادیده بگیرد و حتی آن پایش‌های سازمان بین‌المللی انرژی اتمی را هم قطع کند. احتمالا باید ناظران این سازمان را هم بیرون کند. چنین تهدیدی پیش از شروع به کار بایدن یعنی او را در برابر تهدید انجام شده قرار دادند. طبیعی است که هر قدرت بزرگ یا کوچکی در شرایط مشابه واکنش خواهد داشت.

بدیهی است که با دستان تسلیم‌شده نمی‌آید و به خاطر اقدام عجولانه مجلس ایران، تسلیم نمی‌شود بلکه کاملا برعکس عمل می‌کند. به این ترتیب یکی از دلایل روشن تاخیر بایدن در تصمیم‌گیری درباره برجام این است که می‌خواهد فرصت دوماهه تمام شود. او مایل است ببیند ایران بعد از اتمام این مهلت تهدید خود را چطور عملیاتی می‌کند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر ایران تهدیدات خود را عملیاتی کند، دیگر اصلا برجام مطرح نیست که آمریکا بخواهد مقدمات بازگشت به آن را فراهم کند. مسلم است که آمریکا زیر بار شروط ایران نخواهد رفت همان‌طور که زیر بار پنج گام قبلی ایران نیز نرفت. ایران با وجود آن تجربه دست به اقدام اخیر زد و بر همین اساس من نتیجه می‌گیرم که در داخل ایران تمایل و اراده‌ای برای رفع این مشکل وجود ندارد. سرنوشت این مساله نیز در شرایط کنونی فقط یک چیز است و آن، اینکه با خروج ایران از برجام و منتفی شدن قطعنامه شورای امنیت درباره معلق شدن آن شش قطعنامه تحریمی، تحریم‌ها برگشته و ایران به عنوان خطری برای صلح و امنیت بین‌المللی مشمول فصل ۷ منشور سازمان ملل متحد خواهد شد.

 

سفر حیثیتی آقای رئیس به مسکو

سید علیرضاکریمی در سرمقاله امروز روزنامه آفتاب یزد به سفر قالیباف به روسیه پرداخت و نوشت: سفر محمد باقر قالیباف به روسیه علیرغم منتفی شدن دیدار وی با پوتین، از جهات مختلف برای او و اطرافیان‌اش مهم است. بگذارید اینگونه عرض کنم تا بهتر موضوع را درک کنید:هرچقدر این سفر برای مردم و جامعه غیرمهم است برای رئیس مجلس و اطرافیان وی مهم و با حاصل است!


به صورت موجز به چند مورد در این باب اشاره می‌کنم. محمد باقر قالیباف همچنان رویای پاستور در سر دارد. او خود را شایسته نشستن بر صندلی نخست نهاد ریاست جمهوری می‌داند و تصورش این است پارلمان جایگاهی نیست که او بتواند ظهور و بروز واقعی داشته باشد. نسبتا درست هم است. قالیباف مدیری اجرایی و فن سالار است و روحیات او با تقنین و نظارت سازگاری ندارد. اتفاقا به همین دلیل است که مدام مجلس پا توی کفش دولت می‌کند. در زمان لاریجانی، حداد عادل، کروبی، ناطق نوری و... هیچ وقت دولتی نیامد اعتراض کند که چرا مجلس به جای وزرا تصمیم‌گیری می‌کند. پارلمان این روز‌ها وارد حوزه اجرا شده، زیرا رئیس مجلس سبک و سیاق‌اش چنین است. فی المثل چند نماینده راه می‌افتند و می‌روند در شهری و برای خود مصوباتی را مطرح کرده و وعده‌ای می‌دهند و در نهایت پس از بازگشت، از وزیر مربوطه می‌خواهند که فلان کار را انجام دهد وگرنه خب در چنین شرایطی یک سفرخارجی دیپلماتیک به نوعی هم تمرین حضور در پاستور است و هم یک پیام به دیگران که قالیباف دیپلماسی می‌فهمد و چیزی از علی لاریجانی کم ندارد.

سفر حیثیتی آقای رئیس به مسکو /توپ برجام در زمین کیست؟ /اشتغالزایی به جای طرح‌های مقطعی ازدواج
مجلس شورای اسلامی در ادواری که علی لاریجانی در راس آن می‌نشست از منظر رفت و آمد‌های دیپلماتیک کارنامه نسبتا قابل دفاعی داشت چرا که اساسا رئیس سابق مجلس چهره‌ای دیپلماتیک بود که سال‌ها با حضور به عنوان دبیر شورای امنیت ملی و پیشبرد مذاکرات هسته‌ای توانسته بود تجربه‌های گرانبهایی را در توشه خود داشته باشد.


حالا محمد باقر قالیباف قرار نیست از فرصتی که بدست آورده به سادگی بگذرد. ضمن آنکه گفته می‌شود او در این سفر حامل یک پیام مهم از تهران به مسکو است. هر چند فقط نزدیکان رئیس مجلس چنین ادعایی دارند. لیکن در هر صورتی این سفر برای قالیباف سفری است که در آن خیلی مسائل باید برای دیگران به اثبات برسد. مطمئن باشید تا هفته‌ها خبر‌های این سفر و حواشی آن در راس اخبار رسانه‌های حامی رئیس مجلس قرار دارد. اگر هم این رسانه‌ها قالیباف را با ظریف مقایسه کردند و نتیجه گرفتند که او در دیپلماسی از وزیر خارجه سر‌تر است هم نباید تعجب کنید! هرچند منتفی شدن دیدار او با پوتین بسیاری از برنامه‌های وی را برهم زد.


در مجموع هر ایران دوستی از اینکه در این ملک دیپلماسی تقویت شود خشنود می‌گردد، چون منافع ملی تامین می‌شود. البت که این مهم شرط و شروطی دارد و باید در روند گفتگو‌ها شروط مذکور لحاظ شود. امید است محمد باقر قالیباف با دستان پر به تهران بازگردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۱
من جای قالیباف بودم ، خودمو می کشتم. خیلی خجالت داره که اینهمه راه بری ، پیام مهم هم داشته باشی ولی راهت ندن بری دیدن رییس جمهور روسیه . زکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
بیچاره هدف تبلیغ انتخاباتیش به سنگ خورد...!1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
از اقتدار ما است غرب زده که در خاک آن کشور شرط پروتکل های رئیس جمهوری آن کشور را که برای همه می گذارد قبول نمی کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
یادمون هست که رئیس جمهور روسیه واکسن روسی هم زده بود پس دوغ نگید به خاطر پروتکل بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
خیلی پرتی
برای دیدار با مجلس روسیه می رود و در کنارش درخواست ملاقات با پوتین را می شود که آنها هم شرایط را بیان می کنند و ایشون هم با اقتدار می گوید نه
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
دوست عزیز که میفرمایید ایشان شرایط روسیه را قبول نکرده ایا شرایط غیر شرعی بود یا غیر اخلاقی نگاه پوتین به ما همیشه ازبالا به پایین میباشد
میگن آقای رییس کل آقارییس ماروبه حضورنپذیرفته!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
دارید خیلی می سوزید که غیرت را تمام کردیم و رو سیاهی شد برای شما غرب زده ها که می گفتید ارباب و...
بنده خدا قالیباف رو اصلا تحویل نگرفتن ایشون اگه بخواد رییس جمهور بشه همین خاطره بد براش کلی عقده میاره که می تونه در صمیم گیری هاش اثر بذاره
با سلام
کشور که وزیر امور خارجه دارد پس چرا باید ریس مجلس حامل پیام باشد. وانوقت پوتین هم او را نپذیرد. واقعا جای تاسف وتعجب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
برای اولین بار است مناسبت های کشور ها را می‌بینی یا از عمد خودت را به کوچه علی زدی؟
قالیباف اینجا قالیباف آنجا قالیباف همه جااا بابا این عشق خدمت به مردم چه کارا که نمی کنه!!!!
شتر در خواب بیند پنبه دانه
پوتین حاضر به دیدار نشده و گفته نماینده میفرستم..... این هم از دوست و برادر و همسایه!...
تورم و بیکاری مادر همه مشکلات است و علت آن هم عدم جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است و ریشه آن در سیاستهای خارجی و داخلی.
سفر ایشان به مسکو برای مردم هم مهم است از این جهت که رییس یکی از قوای سه گانه باید بداند که قبل از سفر خارجی برنامه اش چیست. سفارت ایران در کشور مقصد.ایا نباید برنامه سفر ودیدار ها وپروتکل های دیپلماتیک را هماهنگ میکرد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
نه بابا این سوسول بازیا چیا همینجوری یه هویی سرزده می ریم هم صمیمیتش بیشتره هم تو زحمت نمیفتن یه لقمه نون و پنیر میزنه بر می گرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
اقای رییس دچار رویاپردازی شده.
حدس بزنید :
اگر به جای جناب قالیباف آقای روحانی یا ظریف بهمسکو می رفتن و پشت درهای اتاق پوتین می موندن کیهان چه تیتری می زد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
چه ربطی داشت
اولا سفر به دعوت دومای مجلس است که می رود نه
به خاطر رئیس جمهوری آن کشور
دوم هم اگر کرونا نبود و این مشکل درست می شد آن وقت حرف شما درست است و نه در شرایط خاص
در اين مملكت همه چي به هم ريخته و سر جاي خودش نيست . رئيس مجلس حامل پيام ميشه . دولت و قوه مجربه وظايف اش چيست ؟ ايشان كار خودش رو بلد نيست انجام بده ازش بعنوان پيك استفاده ميشود. به هرحال حالا كه اون كار رو بلد نيست ازش كاري خواستيم كه بتوونه . البته اون رو هم كه نتوونست
بخاطر حاضرنشدن پوتین برای ملاقات باید کلاسفرکنسل میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
این قدر پرتی که نمیدانی با دعوت رسمی مجلس آن کشور می رود و دیدار با رئیس مجلس آن کشور هم انجام خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
نبایداجازه بدیم کشورهای دیگه بامارفتارتحقیرامیزداشته باشند
باید غروروعزت ایران وایرانی حفظ بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
دقیقاً
✅محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا:

جالبه که پوتین، آقای قالیباف را به حضور نپذیرفته!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
ساعت خواب
پوتین برای دیدارها این شرایط دارد و این از غیرت قالیباف بود که اجازه نداد و در خاک آن کشور رد می کند
افتاد الان؟
دیروز ساعت ۵ برای مسیر تقاطع مطهری سهروردی تا فلکه اول صادقیه هم اسنپ و هم تپسی رقمهای سرگیجه اور ۷۰-۸۰ هزارتومان میدادند ولی بازهم کسی پاپیش نمیذاشت وسوارنمیکرد راننده های تاکسی هم یا اصلا دیده نمیشدند یا یک نفرراسوار کرده یا دنبال دربستی بودند !!!!
چرا هیچکس به کار اسنپ و تپسی وتاکسی ها نطارتی نمیکند؟؟؟ امروز صبح هم زیر باران نیم ساعت معطل شدم تابالاخره یک تاکسی گیرم امد
هرکس هرکاری دلش میخواد داره میکنه
تاکی باید شاهد این اوضاع باشیم؟
چراکسی به داد این مردم نمیرسه؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
مملکت رهاشده به حال خودش
هیچ نظارتی درکارنیست
بازنشستگان تامین اجتماعی با ۲/۵ میلیون تومان فقط خود را زنده نگهداشته اند
چرا هیچ کاری برای آنها نمی کنید ؟
آیا باید در این هوای آلوده و سرد این انسانهای سالخورده و رنجور و گرفتار را حتما به خیابانها برای اعتراضات بکشانید ؟
درمورد سفر اقای قالیباف به مسکو خوب معمولا روسای قوا چنین سفری رادارند ولی وسال اینجاست اولا چرا موازی کاری درکشور زیاد هست؟ دوما چراتداخل کاری درکشور هست؟ سوما قالیباف باید سرخورده میشد چون بیش ازاحد اعتماد به نفس کاذب داشته ودارد وازاینکه اقای قالیباف پروتکل بهداشتی کروناتوسط پوتین را اجرانکرده این برای کشورما خیلی وصله ناجور بوده بهرحال پوتین یک شخصیت سیاسی وتقریبا میشه گفت ازنظر دفاعی ابرقدرت سابق بوده وباید هم برای دیدار با رئیس جمهور روسیه به قوانین اونجا احترام گذاشت اقای قالیباف پوتین را درحد دکترروحانی دیده وچون درایران برای شوی تبلیغاتی بدون ماسک درمجامع اجتماعی ظاهر میشود وبه دولت وزرا تیکه میندازد فکرکرده روسیه هم بدین منوال هست بهرجال پوتین جسابی سررا به سنگ کوباند تا ایشون دوباره وقهرمان بازی درنیارود درپایان این پیام هم میشد توسط وزیرامورخارجه که شخص کهنه کاری هست به پوتین ارسال شود واین موازی کاری وموازی تراشی درعرف دیپلماسی وسیاسی کاری ناپسند هست ولی افسوس درجامعه ما مخصوصا دراین چندسال هرکسی تریبون بدست اورد درکاردولت دخالت کرده . نمایندگان درکار وزرا روسای قضائیه ومقننه امورات خودشان را رها کردند چسبیدن به رئیس جمهور و وتخریب کردن سرداران درکارسیاسی واقتصادی دولت دخالت کردند دراین کشور هیچکس سرجایش ننشسته هرکی صبح زود رفت دفترکارش بارسانه ها مصاحبه ویا درجاهای مختلف سخنرانی اونم نه با رویه وحدت وانسجام ملی بلکه صرفا صرفا برای تخریب دولت ورئیس جمهور خدا بدادملت ایارن برسد
نمایندگان فعلی مجلس اکثرا ناپخته وخام وقصدشان فقط فقط باسخنرانی وتهدید دولت برای معروفیت رسیدن هست ولی قوانین وقانون گذاری صفررررررررررررررررررررررر
بورس نورچشمی سبز پوش نشد سبزپوشش کردند !!
یک از مصادیق بارز دستکاری و رشد دستوری همین کاریه که دیروز کردند
دامنه نوسان را منهای ۲ و مثبت ۶ کردند !!!
معنیش اینه که اگر نصف سهامداران هم بخواهند سهامشونو بفروشن روزانه حداکثر دودرصد میتونه منفی بشه اما درمورد رشد میتونه تا ۶ درصد مثبت بشه یعنی روزی ۶ درصد رشد کنه !!!!
بازم دوران بادکردن بورس رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
سلام دلال حسود
برو ب دلارت برس
دلار سال بعد اینن موقع 15 تومنه
خدا ب دادت برسه دلال
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
کاملا درسته
پوتین قبول نکرده
شرم نمی کند این روزنامه آن هم بعد از این که برجامی وجود نداشت نمی خواهد ایران هم توازن ایجاد کند؟
روزنامه های زنجیره ای قبل از این که قالیباف به مجلس بیاید و رای گیری شود خط تخریب را کلید زدن آن هم با حرف های خاله زنک بازی و زیاد هم متعجب نباید می بود از این متن ها
دستتان رو شده غرب زده ها که می خواستید با ماندن ما در محدودیت ها با این که تحریم ها بازگشته بود اگر توافقی در برجام صورت بگیرد چون دستتان خالی است بروید سراغ توان نظامی ما ولی رو دست خوردین از مجلس به راس امور برگشته
جناب فضانورد کیهانی ازسفر مدیر جهادی به روسیه چه خبر ؟فک کنم ایشان خواب هستند وخبری از این سفر ندارند !!!!
دوباره تخریب علیه قالیباف شروع شد
جناب رییس با چند نفررفتی مسکو
چقدر هزینه شد آیا می دانید کروناست و مردم حتی نان را نمی توانند بخرند آیا واجب است مسئولان برای چنین سفرهایی برنامه ریزی کنند به چه قیمتی.!!!
چقدر این غرب زده ها دارند خودشان را هلاک می کنند برای خراب کردن قالیباف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
غرب زدگی از شرق زدگی بهتر است
نقش قالیباف در اذاره امور کشوز به طور کلی تا حالا منفی بوده است . چه وقتی شهردار بود و چه اکنون که رئیس مجلس است . این هم از سفر دیپلماتیک ایشان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
تهرانی ها دعا گویش هستند
نقش قالیباف در اذاره امور کشوز به طور کلی تا حالا منفی بوده است . چه وقتی شهردار بود و چه اکنون که رئیس مجلس است . این هم از سفر دیپلماتیک ایشان .
خجالت بکشید اصل سفر را رها کردین و چسبیدن به...؟
دنبال تخریب روابط با روسیه هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
بله. چون منافع مردم ایران به گواهی تاریخ در نزدیکی به امریکاست نه روسیه.
حالا چرا پیام مهم محرمانه توسط ظریف به مسکو ارسال نمیشود ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها