بازدید 8339
۱

سرکرده القاعده در یمن دستگیر شد

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که سرکرده شاخه سازمان تروریستی القاعده در یمن بازداشت و معاون وی کشته شده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 05 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سازمان ملل متحد امروز (جمعه) از بازداشت سرکرده شاخه سازمان تروریستی القاعده در یمن و همچنین کشته شدن معاون وی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل در گزارشی گفت «خالد باطرفی» سرکرده تروریست‌های القاعده در یمن، طی عملیاتی در ماه اکتبر در شهر «الغیضه» واقع در استان «المهره» بازداشت شده است.

در این گزارش آمده است که «سعد عاطف العولقی» معاون او نیز در جریان همان عملیات ماه اکتبر در استان المهره، کشته شده است.

در گزارش سازمان ملل ذکر شده که باطرفی، ملقب به «ابو مقداد الکندی» از آن زمان، چندین ماه است که در بازداشت به سر می‌برد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌ان‌ان» این اولین بار است که خبر بازداشت باطرفی از سوی یک سازمان رسمی تایید شده اما سازمان ملل جزئیات بیشتری درباره عملیات مذکور، نحوه بازداشت یا محل اختفای باطرفی ارائه نکرد.

این گزارش سازمان ملل با محوریت تهدیدهای تروریسم تکفیری جهانی، در اختیار اعضای شورای امنیت قرار گرفته و در آن هشدار داده شده که با کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای مرتبط با همه‌گیروی کووید۱۹ در کشورهای مختلف، احتمال افزایش عملیات‌های تروریستی داعش نیز وجود دارد.

خالد باطرفی در اوایل سال ۲۰۲۰ و بعد از کشته شدن «قاسم الریمی» سرکرده پیشین القاعده در یمن طی یک عملیات هوایی، به رهبری این گروه تروریستی انتخاب شد. وی که از یک خانواده یمنی است، در ریاض پایتخت عربستان سعودی متولد شده و پیش از وقوع حادثه یازدهم سپتامبر، در پایگاه القاعده در افغانستان آموزش دیده بود. باطرفی سپس به شاخه این سازمان تروریستی در یمن پیوست و طبق گزارش سازمان ملل، به عملیات‌های تروریستی آنها در کشورهای خارجی کمک کرده بود.

کشورهای ائتلاف سعودی متجاوز به یمن، از زمان حمله به این کشور تاکنون، علاوه بر حمایت از القاعده و داعش با پول، سلاح، پشتیبانی لجستیک، مراقبت‌های پزشکی و تسهیل در حرکت آن، پوشش هوایی نیز برای فعالیت‌های تروریستی آنها فراهم کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عربستان و امارات در یمن از القاعده استفاده میکنند برای حمله به حوثی ها.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان