بازدید 8037
رویترز:

تروئیکای اروپا و آمریکا درباره ایران نشست برگزار می‌کنند

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی شده وزرای خارجه سه کشور اروپایی و آمریکا به زودی یک نشست مجازی درباره ایران برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۳۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳ 05 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منبع آگاه به این مسئله نوشت وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان درباره چگونگی احیای توافق هسته‌ای برجام گفتگو خواهند کرد.

این منابع که خواسته‌اند هویتشان پنهان بماند زمان دقیق برگزاری این نشست را اعلام نکرده‌اند. دو نفر از آن‌ها گفته‌اند این نشست ممکن است همین جمعه برگزار شود و دو نفر دیگر زمان آن را هفته آینده اعلام کرده‌اند.

این خبر در شرایطی منتشر شده که «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا ساعاتی قبل‌تر گفت دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در حال انجام رایزنی‌هایی با فرانسه، آلمان و انگلیس جهت رسیدن به مواضع متحد در خصوص توافق هسته‌ای ایران است.

سالیوان در پاسخ به سئوالی درباره قصد دولت آمریکا برای بازگشت به برجام تصریح کرد: «فعالانه در حال تعامل با اتحادیه اروپا هستیم... در سطوح مختلف دولت با آن‌ها گفتگو می‌کنیم.»

مقام‌های دولت جو بایدن در روز‌های گذشته اعلام کرده‌اند که قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند. آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل