بازدید 15349
پیمانه اقتصادی

وزیر صنعت: روند قیمت خودرو‌ها کاهشی است/ سقوط شاخص کل بورس ادامه دار شد/ وزیر اقتصاد: عرضه اولیه‌ها زیاد می شود/ قیمت موز رکورد زد؛ واردات آن آزاد شد/ صعود بیتکوین پس از حمایت ایلان ماسک

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نگاه سهامداران به سرمایه‌گذاری در بورس باید میان و بلند مدت باشد، ارزش سهام عدالت چقدر شده است؟، جهش سهام آمریکا در اولین روز ماه فوریه، چرا قیمت نفت خام جهش کرد؟، ارزش دلار مقابل همه ارز‌های مهم صعودی شد و نقره از رکورد ۸ ساله عقب نشست را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۳۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 02 February 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نگاه سهامداران به سرمایه‌گذاری در بورس باید میان و بلند مدت باشد، ارزش سهام عدالت چقدر شده است؟، جهش سهام آمریکا در اولین روز ماه فوریه، چرا قیمت نفت خام جهش کرد؟، ارزش دلار مقابل همه ارز‌های مهم صعودی شد و نقره از رکورد ۸ ساله عقب نشست را در بر دارد.

سقوط شاخص کل بورس ادامه دار شد

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۷ هزار و ۴۲۷ واحدی معادل ۱.۳۹ درصد به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۱۴ واحد رسیده بود، امروز نیز در بیست دقیقه ابتدایی شروع بازار، نماگر کل با ریزش بیش از پانزده هزار واحدی مواجه شده است. جزئیات بیشتر از روند بورس

وزیر اقتصاد: عرضه اولیه‌ها زیاد می شود

دژپسند در پاسخ به این که با توجه به از بین رفتن اطمینان مردم به بازار سرمایه، چگونه امید می‌رود که سال آینده تامین مالی از طریق بورس افزایش یابد، گفت: ما به دنبال فرهنگ‌سازی برای روش غیرمستقیم هستیم، زیرا در روش‌های مستقیم یک مقدار نوسانات تنش ایجاد می‌کند، ولی روش های غیرمستقیم مناسب‌تر است، همچنین به محض اینکه شرایط مناسب‌تر شود آمادگی داریم تا عرضه اولیه‌های زیادی را عرضه کنیم. لذا ما در مدیریت بازار سهام برنامه جامع و کاملی داریم اما منتظریم که حواشی روانی رفع شود و به یک شرایط تعادلی برسیم تا عرضه اولیه‌ها زیادی را عرضه کنیم. 

دژپسند با بیان اینکه معتقدم دیر یا زود به این مهم دست می‌یابیم، گفت: بررسی تحلیل‌های فعالان بازار سرمایه در دو هفته اخیر نشان می‌دهد، آنها معتقدند که بازار سرمایه در حال عبور از عدم تعادل است و لذا ما هم تلاشمان دستیابی به این مهم است. ما نباید نگاه کوتاه مدت به عرضه اولیه داشته باشیم ضمن اینکه در جلسه‌ای بیان کردم که در 9 ماهه امسال سودآوری شرکت‌ها نسبت به 9 ماهه سال گذشته سه برابر شده و این بدان معناست که نباید فقط به افزایش قیمت سهام توجه شود بلکه سود سهام دارای نقش مهم است؛ بنابراین یک فعال حرفه‌ای بازار سرمایه از این زاویه توجه می‌کند. 

نگاه سهامداران به سرمایه‌گذاری در بورس باید میان و بلند مدت باشد

امینی کارشناس بازار سرمایه گفت: مهمترین عاملی که باعث تفاوت سرمایه گذاری  در بورس با دیگر بازارها شده است، طول مدت سرمایه گذاری در این بازار است که این بازار، بازاری کوتاه مدت برای مدت یک یا دو ماهه نیست، بلکه بازار بلندمدتی است که باید سهامداران با نگاه میان مدت سه ساله یا بلندمدت پنج ساله به این بازار نگاه کنند. اگر از همان ابتدا چنین مسائلی را به عنوان آموزشی به افراد اعلام می کردیم، دیگر شاهد فشار فروش های سنگین از طرف سهامداران  نبودیم. /ایرنا 

ارزش سهام عدالت چقدر شده است؟

در پایان معاملات دیروز،  ارزش سهام عدالت درمقایسه با روز یکشنبه، ۱.۸ درصد (۱۵۸ هزار و ۴۶۷ تومان) کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۱۷۵ تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۷۰۵ تومان رسیده است.

جهش سهام آمریکا در اولین روز ماه فوریه

سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب، دوشنبه، از سقوط بزرگ هفته گذشته خود که بدترین سقوط از ماه اکتبر بود بازگشتند و اولین روز معاملاتی ماه فوریه را با جهش آغاز کردند. میانگین صنعتی داو جونز ۲۲۹.۲۹ واحد یا ۰.۸ درصد جهش کرد و به ۳۰٫۲۱۱.۹۱ واحد رسید. این شاخص در میانه معاملات دیشب تا ۴۰۰ واحد هم جهش کرده بود. اس‌اندپی ۵۰۰ با جهشی ۱.۶ درصدی در ۳٫۷۷۳.۸۶ واحد بسته شد تا بهترین روز خود از ۲۴ نوامبر به ثبت برساند. کامپوزیت نزدک ۲.۶ درصد جهش کرد و در ۱۳٫۴۰۳.۳۹ واحد به کار خود پایان داد. به نظر می‌رسد، پس از چند روز پرنوسان که به دنبال رشد بی‌رویه سهام آمریکا با سقوط یک باره این سهام تحت تأثیر سودجویی سرمایه‌گذاران رقم خورد بازارها دوباره آرامشی نسبی را به دست خواهند آورد.

چرا قیمت نفت خام جهش کرد؟

قیمت نفت خام در معاملات امروز، سه‌شنبه، با اعلام پایبندی کشورهای اوپک به توافق کاهش تولید، جهش کرد. تا ساعت ۷:۰۴ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۰۱ درصد جهش کرد و به ۵۶.۹۱ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۰۶ درصد جهش کرد و به ۵۴.۱۲ دلار رسید. هر دو شاخص نفت خام در معاملات دیشب با بیش از ۲ درصد جهش به کار خود پایان دادند. تولید اوپک برای هفتمین ماه متوالی رشد کرد؛ اما این رشد بسیار کمتر از انتظار بود. تولید نفت خام اوپک در ماه ژانویه به ۲۵ میلیون بشکه در روز رسید و ۱۶۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل افزایش یافت.

صعود بیتکوین پس از حمایت ایلان ماسک

پس از آنکه مدیرعامل تسلا گفت باید زودتر اقدام به خرید بیتکوین می کرد، ارزش این رمزارز افزایش یافت. به نقل از سی ان بی سی، ایلان ماسک که اخیرا به تمجید از بیتکوین روی آورده، در اظهار نظر تازه ای گفته است فکر می کند بیتکوین به زودی به مقبولیت عمومی گسترده ای خواهد رسید. وی بیتکوین را ابتکاری بسیار خوب خوانده که آن را دیر کشف کرده است. ماسک ضمن اقرار به تاثیر سخنانش بر عملکرد بازار گفته است: حرف هایم می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد؛ پس باید مواظب باشم که چه می گویم. 

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ده ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است

۱- بیتکوین

قیمت: ۳۳ هزار و ۸۶۴.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۷ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۳۱۹.۸۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۷ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۶ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد کاهش

۴- ریپل

قیمت: ۰.۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۶.۵۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۶.۶ درصد افزایش

۵- پولکادوت

قیمت: ۱۵.۹۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۷۷ درصد کاهش

۶- کاردانو

قیمت: ۰.۳۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۱۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۷۷ درصد کاهش

۷- چین لینک

قیمت: ۲۲.۲۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۸۲ درصد کاهش

۸- لایت کوین

قیمت: ۱۳۱.۲۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۹۸ درصد کاهش

۹- بیتکوین کش

قیمت: ۴۰۳.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۵۷ درصد کاهش

۱۰- بایننس کوین

قیمت: ۴۹.۴۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۲.۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۱۲ درصد افزایش

ارزش دلار مقابل همه ارزهای مهم صعودی شد

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۹۵۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۱۵ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

نقره از رکورد ۸ ساله عقب نشست

قیمت جهانی نقره در معاملات امروز، سه‌شنبه، در حالی از بالاترین رکورد ۸ ساله خود پایین آمد که با بالا رفتن قیمت‌ها سرمایه‌گذاران برای تثبیت سود خود به فروش دارایی نقره خود رو آوردند. موج ایجاد شده در معاملات نقره باعث شد تا قیمت فلزات گران‌بهای دیگر مانند طلا هم پایین بیاید. تا ساعت ۷:۳۲ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس نقره در بورس نیویورک، ۲.۹۸ درصد سقوط کرد و به ۲۸.۵۴ دلار رسید. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۲۱ درصد افت کرد و به ۱٫۸۵۶.۳۲ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۲۸ درصد افت کرد و به ۱٫۸۵۸.۷۰ دلار رسید. تحولات امروز بازارها در حالی اتفاق می‌افتد که روز گذشته قیمت نقره با بیشترین جهش در ۱۱ سال اخیر روبرو شده و به بالاترین سطح در ۸ سال گذشته رسیده بود.

وزیر صنعت: روند قیمت خودرو‌ها کاهشی است

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران پس از نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: از آنجا که خودرو موضوع آحاد جامعه است، وزارت صمت برنامه‌های مشخصی برای افزایش تولید خودرو دارد و این مهم علیرغم وجود مشکلات به خوبی در حال انجام است. وی از توافق با رئیس بانک مرکزی درباره بسته مالی موردنیاز خودروسازی ها خبر داد و افزود: روند قیمت خودروها در داخل کاهشی است. وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال رقابتی کردن قیمت خودرو و حذف دلالان و واسطه‌ها از بازار است که این مهم در حال تحقق است، اضافه کرد: حدود ۲۳درصد رشد در بخش تولید خودرو در نیمه دوم سال داشته ایم و تا پایان اردیبهشت این رقم به ۵۰ درصد می‌رسد.

قیمت موز رکورد زد؛ واردات آن آزاد شد

از اردیبهشت‌ماه سال جاری واردات موز ممنوع و ثبت سفارش و یا تامین ارز آن صورت نمی‌گرفت مگر طبق شرایط تعیین شده که از جمله آن صادرات سیب بود. براین اساس طی ماه‌های اخیر واردات این کالا با برخی موانع مواجه شد و اخیرا نیز بازار این کالا با حواشی و نوسان تند قیمت مواجه بود؛ به طور یکه قیمت هر کیلو موز در بازار تا ۶۰ هزار تومان پیش رفت. این در حالی است که  به تازگی مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران، از برداشته شدن ممنوعیت واردات موز خبر داده است. /جزئیات بیشتر

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
سه شنبه ۱۴ بهمن
در ادامه ریزشهای چندروز گذشته امروز هم روند نزولی بورس بشدت ادامه دارد و شاخص کل هم اکنون در استانه سقوط مجدد به کانال یک میلیون وصدهزارواحد قراردارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
مجلس چرا ورود نمیکند و ببینند چه افتضاحی در بورس راه انداخته اند؟؟؟؟؟؟؟
بله بورس پایین و بالا دارد منتهی ایا روند بورس عادی است که ۹۹ درصد در ضرر باشند؟؟؟؟؟دولت کسری بودجه اش را از بورس تامین کرده و دیگر کاری با ان ندارد؟خیلی کسانی که در بورس وارد شدند بدون اگاهی بودند و چرا بورس هر گاه می اید خوب شود اقای همتی می اید جو میدهد و ریزشهای ان شروع میشود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
دولت نمیتواند از سقوط بورس جلوگیری کند
چون قول داد دلار را پایین بیاورد و تحویل دولت بعد دهد
البته دلار واقعا باید حداکثر 15هزار باشد نه 25 هزار
پس همچنان سقوط بورس با نزولی شدن دلار ادامه خواهد یافت
قطعا برای مردم کاهش دلار و کالای ارزان بهتر از رشدسهام تعدادی بورس باز است
وزیر صمت راجع به موز چه نظری دارند؟
همین موز کوچولوها که الان قیمتش در حال بالارفتنه و یکم درباره امور جزیی فکر کنند !!!!!
قیمت خودرو کجا پایین امده؟؟؟؟
هیات دولت طول هفته را تقسیم کار کرده اند که هر روز یک نفرشان بیاید و یک حرف خاص بزنند و چهارشنبه ها را هم که نگو اختصاص داده اند به خود اقای روحانی .
تا ۳ روز مانده به انتخابات اقایون همین سیستم را ادامه خواهند داد و مردم را منتظر!!! و بعد هم مثل اقای احمدی نژاد که با چه اعتماد به نفسی از دوره خودشان دفاع میکنند این اقایون هم همان کار خواهند کرد
بورس امروز ؟؟
از تیرماه تا الان مردم در ضررند و ایا دولتی ها که تشویق الکی مردم را کردند به حضور در بورس ان را میفهمند؟؟؟؟؟؟
اصل پول طرف نابود شده حالادسودش به کنار.
حالا که بازار خودرو با نفوذ چند لایه دلالان نرخ های کاذب پیدا کرده و واردات هر نوع خودرو با توجه به بازار اشتغال ورونق تولید داخلی و وضعیت ارزی امکان پذیر نمی باشد مسولین باید از بازار ونرخ های اعلامی توسط خودروسازان داخلی کاملا مواظبت نمایند تا با سو استفاده از وضعیت بوجود آمده ،برای کسری‌های خود خودروهای تولیدی خصوصا خودروها با پلتفورم های جدید را با قیمت های غیر واقعی وغیر عادلانه به ملت قالب نکنند ،این وظیفه ناظرین وحمایت کنندگان از مصرف کنندگان است تا حامی عدالت ومصرف کننده باشند .زیرا از تبلیغات قیمتی خودرو هایی مانند تارا چنین استنباط میگردد که ازاین آشفته بازار ودلال بازی بازار ، خودروسازان سود غیر معقول برایشان متصورند .
باسلام؛ می گویند خودرو ارزان شد؟! نمی گ.یند چرا خودروی داخلی که به قول مصاحبه چند روز قبل تولید آن در حدود %90 آن داخلی در از فرایند 6 میلیون توامنی به یکصد میلیون تومان افزایش می بابد. آقایان بنده به عنوان یک شهروند؛ باور بفرمائید دارای شعور اجتماعی هستم. واین شعور بقول شما تنها در انتخابات خود را نمایان نمی کند، بلکه در تمام زمینه ها نظاره گر است. لطغا به شعور اجتماعی که مهم ترین سرمایه اجتماعی است توهین نفرمائید. باتشکر
جوری شده که در خواب باید موز را ببینی
توصیه می شود میوه فروشان و افراد مرفع زمان خریدن موز آن را در نایلون های سیاه قرار دهند تا دهان مردم آب نیفتد. گناه دارد
مسئولین که ....
بورسیهای عزیز
همانطور که میبینید بورس را هی میبرن بالا هی میریزه پایین
ماههاست همین اتفاق داره تکرارمیشه
این بورس دیگه بورس بشو نیست
ودربهترین وخوشبینانه ترین حالت فقط درجا خواهدزد
تا بیشترازاین ضررنکردید سرمایه تان را از ان خارج کنید
تا دیروز به مردم افغانستان ومیانمار واتیوپیدلسوزی میکردیم که دربدترین شرایط دارند زندگی میکنند ولی الان بخمدالله بامردم کاری کردند که موز لوکس نباید بخوریم گوشی همراه هوشمند لوکس نباید داشته باشیم خودروی خارجی لوکس نباید سوار شویم لوازم خانگی خارجی لوکس نباید سوار شویم تهم مرغ عیانی نباید بخوریم مرغ گران خوردنش پول میخواد واکسن خارجی ممنوع داروی خارجی ممنوع الان وقتی پراید1500تومن ارزان میشود دم ازکاهش قیمت میزنیم وطلا هم الحمدالله اینقدر بالارفته که زوج جوان باید افسوس داشتن جواهرات کنند وحتی شاهد بودم زوج جوان حلقه عقد را ازبدلیجات خرید پول نداشتند بهرحال مردم میانمار وافغانستان واتیوپی نگران نباشید ماهم جزو شماها شدیم ...
قیمت خودرور به صورت اتشفشان بالا رفت قطره چکانی پایین میاید انوقت ملت هم به جان اقایان بایذ دعا کنند
بازهم خبربد برای بورس:
نمایندگان مجلس کلیات بودجه ۱۴۰۰ را رد کردند
آقای وزیر محترم صمت، قیمت خودرو در کجای کشور کاهشیه من هرکجا که مراجعه میکنم قیمتها نجومیه
از روزی که گزارشگر اخبار رفت سراغ موز دیگه کسی رنگ موز رو ندید.تقریبا تنها میوه ای بود که اکثرا می تونستن بخورن که به لطف آقایون همونم پرید
تابناک چرا برای بیتکوین تبلیغ میکنی؟!...خودت میدونی این رمز ارز هیچ متولی و صاحبی نداره و روی هوا بنده.
در فرمایشات وزیر محترم اقتصاد دقت فرمایید. حاصل فرمایشات ایشان عبارت است از: فقدان برنامه مشخص و شفاف برای آینده بازار سرمایه از سوی دولت.
وقتی علی (ع) شنید خلخالی از پای یک دختر یهودی به زور خارج شده است فرمود؛ از غصه این خبر کسی اگر جان دهد، به ناحق نمرده است!
هر روز سفره ها کوچکتر میشود، بورس سرمایه مردم را به باد می دهد، تورم و بیکاری عنان مردم رابریده است و هیچ مسئولی واکنشی نشان نمی دهد ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل