بازدید 62371
تیم خصوصی مشهدی هم مانند استیل‌آذین، نفت، راه‌آهن سورینت و ... به آخر خط رسید

حکم جلب مالک شهرخودرو با هزاران شاکی؛ تیم مشهدی در آستانه انحلال / پایان یک سوءاستفاده دیگر از فوتبال

اداره باشگاه لیگ برتری پول می‌خواهد و بعید است شاگردان رحمتی، این فصل، پولشان را از مالک بدهکار بگیرند. تیمداری بخشی از پروژه تبلیغات حمیداوی برای شرکت بود و حالا با این همه شاکی مالباخته، پولی برای اداره تیم نمی‌ماند.
کد خبر: ۱۰۳۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 02 February 2021

فوتبال باشگاهی ایران به پایان راه یکی دیگر از مالکان بخش خصوصی اش رسیده است. داستانی که طی دو دهه اخیر، کمابیش برای همه چهره های پولدار جولان دهنده در لیگ ایران تکرار شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، به نظر می‌رسد دوران بهره برداری فرهاد حمیداوی از ویترین فوتبال و رسانه به انتهای خط رسیده باشد و او که عمر ظهور خودش و شرکت جنجالی‌اش در فوتبال ایران به سه سال نمی‌رسد، حالا با صدور حکم جلب فرصتی برای ادامه مانور تبلیغاتی در مقابل چشمان دهها میلیون هوادار فوتبال ندارد.

زمزمه بازداشت مالک باشگاه و شرکت شهرخودرو در کرج از اولین ساعات بامداد دیروز، غیر رسمی در محافل ورزشی و اقتصادی پیچیده، یکی از نزدیکان فرهاد حمیداوی، مالک شهر خودرو ادعا کرد حمیداوی دستگیر نشده اما حکم جلب سیارش صادر شده و چون در ساختمان شرکت حضور نداشته، از مهلکه گریخته است.

حکم جلب مالک شهرخودرو با هزاران شاکی؛ تیم مشهدی در آستانه انحلال / پایان یک سواستفاده دیگر از فوتبال

حمیداوی؛ از رویای هیات رئیسه فدراسیون تا کابوس زندان

همزمان از انتخابات فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که این جوان میلیاردر به دلیل تعدد پرونده‌های کیفری و حقوقی در محاکم قضایی برای شرکت در مجمع دهم اسفند ردصلاحیت شده است. به این ترتیب رویای نمایندگی فوتبال خصوصی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم برای او به رویا تبدیل شد.

یکی از نزدیکان مالک شهر خودرو به رسانه ها گفت؛ حمیداوی بازداشت نشده ولی حکم جلب سیار مالک شهرخودرو صادر شده است. البته این موضوع هیچ ربطی به فوتبال ندارد و این اتفاقات تنها به دلیل یک اختلاف قدیمی بین شرکت های شهر خودرو و ریگان خودرو است.

شهرخودرو چگونه از محبوبیت فوتبال بهره‌برداری کرد؟

حمیداوی که با زیرکی و جذب مهدی رحمتی بعد از اختلاف او با استقلال، سناریوی تبلیغاتی شرکتش را با فوتبال گره زده بود، با خریدن سروش رفیعی ستاره خروجی پرسپولیس و چندین فوتبالیست پرشهرت دیگر بمب خبری راه انداخت و رایگان در رسانه ها معروف شد. البته او هزینه شهرتش را در صفرهای قرارداد بازیکنان گرانقیمت پرداخت کرده بود اما آن پول‌ها حالا مشخص شده که تمام سرمایه مردم عادی بوده که به امید دریافت خودرو، ثبت نام کرده بودند و با اعتماد به حمیداوی و شوی پر آب و رنگش، اموال خود را از دست داده اند.

انحلال تیمی که همین فصل اخیر نماینده فوتبال کشور در لیگ قهرمانان آسیا بود، واقعا تاسف آور و دردناک است و بیش از آن می‌تواند نشانگر عمق بی‌برنامگی فوتبال و فدراسیون ایران در نحوه پذیرش سرمایه گذاران در این رشته باشد.

متاسفانه اغلب چهره های متمولی که در لیگ برتر فوتبال وارد تیم‌داری شدند، بدون پلان دراز مدت و تنها با اهداف مقطعی کسب شهرت گام به مستطیل سبز گذاشته‌اند و به همین خاطر، عاقبت قریب به اتفاقشان، قصه پرغصه نابودی و انحلال است.

 

اختلاف دو شرکت خودرویی که هزاران نفر را بیچاره کرد

ماجرای اختلاف این دو شرکت خودروسازی از آنجا شروع شده که قبلا شرکت ریگان خودرو، خودرویی به نام کوپا را از طریق شهر خودرو پیش فروش می‌کرد و برنامه هم این بوده قطعات این خودرو در زمان تحریم‌ها از عمان وارد کشور شود تا ریگان خودرو قطعات را مونتاژ کند و خودرو‌ها را به خریدارانی که از شهر خودرو کوپا پیش خرید کرده اند، تحویل بدهد.

شهر خودرو در این بین عامل و واسطه فروش بوده البته این نکته هم قابل ذکر است که در آن زمان ۱۰ درصد سهام ریگان خودرو به متعلق شهر خودرو بوده است. مشکل از آن جایی شروع شده که پس از گرانی، نوسانات ارزی و سنگین‌تر شدن تحریم‌ها ریگان خودرو نمی‌توانست ماشین مونتاژ کند.

در این بین ۱۰۰۰ دستگاه خودروی کوپا پیش فروش شده است. فرد نزدیک به حمیداوی، می‌گوید هر چه از مردم پول گرفتیم به حساب ریگان خودرو ریخته ایم.
ریگان خودرو، اما ادعا می‌کند شهر خودرو بدون اجازه ریگان خودرو پیش فروش را ادامه داده است؛ یعنی زمانی که ریگان خودرو با نوسانات ارز و تحریم‌های سنگین مواجه می‌شود به شهر خودرو اعلام می‌کند پیش فروش را متوقف کند، اما شهر خودرو به پیش فروش خودرو‌ها ادامه می‌دهد.

 

حکم جلب مالک شهرخودرو با هزاران شاکی؛ تیم مشهدی در آستانه انحلال / پایان یک سواستفاده دیگر از فوتبال

قرار بود طرفین روز چهارشنبه همین هفته به دادستانی تهران مراجعه کنند اما در همین حین یک شعبه دادگاهی در مشهد از طریق شکایت مال باختگان به پرونده ورود می کند و حکم جلب سیار تمام کسانی که در ماجرای شهر خودرو و ریگان خودرو حضور داشته اند، صادر می کند.

پس از این اتفاق گویا خدایی و شهام مدیران شرکت که در شرکت حضور داشته اند دستگیر می‌شوند، اما حمیداوی و حاجیان که در آن ساعت در شرکت حضور نداشتند، با وجود این که حکم جلبشان صادر شده، موفق به بازداشتشان نمی‌شوند. حالا برنامه حمیداوی این است که چهارشنبه خودش به دادستانی تهران مراجعه کند، اما در مشهد هم شعبه‌ای که حکم جلب او را صادر کرده، مدعی است حمیداوی باید به خاطر شکایت مردم به آن دادگاه مراجعه کند. نزدیکان حمیداوی ادعا می‌کنند موضوع اختلاف شهر خودرو با ریگان خودرو و پیش فروش کوپا هیچ ارتباطی به باشگاه شهر خودرو ندارد.

 

زنگ خطر انحلال یک باشگاه دیگر فوتبال به صدا درآمد

شاید این اتفاقات هیچ ربطی به فوتبال و باشگاه شهر خودرو نداشته باشد اما قطعا تاثیرات مخربش را روی اوضاع این تیم می گذارد. به هر حال اداره باشگاه لیگ برتری پول می‌خواهد و بعید است شاگردان رحمتی، این فصل، پولشان را از مالک بدهکار بگیرند. تیمداری بخشی از پروژه تبلیغات حمیداوی برای شرکت بود و حالا با این همه شاکی مالباخته، پولی برای اداره تیم نمی‌ماند.

طی چندسال اخیر نمونه های زیادی از انحلال پیاپی تیم‌های خصوصی فوتبال ایران را شاهد بودیم؛ از استیل آذین گرفته تا نفت تهران و داماش و راه‌آهن سورینت و ... حالا گویا شهرخودرو مشهدی‌ها هم به این لیست بلند اضافه می‌شود و باید دید چه کسی با نام جدید مجوز این باشگاه را حفظ می‌کند.

نویسنده: محمدعلی عباسی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
وقتی از تیم های ریشه داری مانند نفت آبادان، فجر شیراز، ملوان انزلی، چوکا ی تالش و سپیدرود رشت و....... حمایت نمی شود نتیجه می شود همین!!!!!
خود کرده را تدبیر نیست !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
نباید فرار کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
برق شیراز نه فجر شیراز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
دو تیم تراکتور و ماشین سازی، از اصیل‌ترین، قدیمی‌ترین و باریشه‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال هستند که متاسفانه همیشه تحت هجمه‌های مافیای رسانه و برخی تماشاگرنماهای ناآگاهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
تیمهای تبریزی با مالکش هم همین داستان براشون پیش میاد کجا اصالت بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
داداش ابومسلم نگفتی مشکی ها مشهد
رسیدن به ارزو ها و خواب های طلایی با پول مردم!! این چه هوا و هوسی است که وجود ادمیزاد را تسخیر می کند؟
درود بر آقای رئیسی و همکارانشان در قوه قضائیه که ترس به جان مفسدین انداخته اند. محکم جلو بروید که مردم و رهبری پشتیبان شمایند. باعث امیدواری مردم مظلوم ایران شده اید.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
من رو از لیستت حذف کن
محسن
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
داداش من با شما نیستم. کدوم مردم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
آقا ما مدتهاست جزو مردم حساب نمیشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
آخه شما مظلوم نیستید. این فساد ها بی تاثیر در وضعیت مطلوب اقتصادی افراد ۴ درصدی نبوده...
فاميل دور
| France |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
منم از ليستت حذف كن
واقعا داریم به کجا می رویم ؟!!!!!
وقتی میگویند فساد سیستماتیک یعنی این
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
خاک بر سر تو که فرق شرکت خصوصی و سیستم یک کشور رو نمی فهمی، بی بی سی پرست
شهردار مشهد جناب کلانی هم تا پارسال از تیم حمایت میکرد و حتی میخواست رییس فدراسیون فوتبال بشه

یکی نیست بگه تو شهرداری و وظیفه ات چیز دیگر...

....
حمیداوی با حمایت انصاری نماینده سابق آبادان به چه پولهای باد اورده ایی رسیده
اون روزی که تیم مدیریت پدیده اومد شهر خودرو باید میدونستید این نقاب فقط جا عوض کرده . حالا هم که همون تیم رفته قشم تیم فوتبال بعدی رو تو قشم خواهید دید.
همین الان امتیاز این تیم در لیگ برتر بیش از 300 میلیارد تومان است، پس حمیداوی ضرر نکرده!
با همین پول ها و سود پول های قبلی بدهی تمام طلبکاران رو میده و چند صد میلیارد هم به جیب می زنه!
سپاس گزارم از آیت الله علم الهدی بابت انحلال تیم ریشه دار و مردمی ابومسلم خراسان دیگه جوانان مشهد به چه چیزی دلخوش باشند به کنسرتهای لغو شده یا تیم های فوتبال منحل شده سپاس جناب علم الهدی
تقصیر سپاهه!!!!!!!
همه چیمون با هم جوره!!!!
از الان آیه ی یأس نخونین. لابد بدتون نمیاد که مشهد توی لیگ، تیم نداشته باشه...
من کوپا پیش خرید کردم بارها به حمیداوی زنگ ومسیج زدم ولی جواب نمیداد اقای حمیداوی بمن گفتن با مسیج توکی هستی تلفنتو جواب بدم حالا میگم حمیداوی اولا خدامرگت بده دوما مناونیم که جیبات ازخون و زندگی من پر خاک توسر طمعکارتون کنن
ای بابا هالم داره بهم میخوره از اسم فوتبال شهر خودرو کلاه برداران بی سفت پول مردم رو پس بدید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار