پول‌های هوشمند چگونه سهامداران را متضرر می‌کند؟

جوانمردی، کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت با جلوگیری از ورود پول‌های هوشمند به سهام شرکت‌های کوچک بورسی، باید مانع ضرر سهامداران شود.
کد خبر: ۱۰۳۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 01 February 2021

به گزارش بورس تابناک، فرهاد جوانمردی افزود: پول‌های هوشمند باعث افزایش قیمت سهام یک شرکت در یک برهه‌ای از زمان می‌شود و بعد از اینکه این افراد به سود مورد نظر خود رسیدند سهم را رها می‌کنند و سهامدارن به شدت متضرر می‌شوند.

وی اضافه کرد: سهام شرکت‌های کوچک عمدتا در فرابورس معامله می‌شوند و با تورم هیج تغییری نمی‌کند ضمن اینکه نرخ ارز تاثیر زیادی در سودآوری این شرکت‌ها ندارد، اما یکی از دلایل رشد سهام این شرکت ها، ورود پول‌های هوشمند به سمت این سهم‌ها است که دولت باید جلوی ورود پول‌های هوشمند را به بازار سرمایه بگیرد.

جوانمردی ادامه داد: در برخی از روزها سهام بسیاری از شرکت‌های کوچک، بدون دلیل از سقف تاریخی قیمت سهام خود افزایش می‌یابد که این نشان می‌دهد برخی از افراد به صورت هدفمند قیمت سهم را بالا می‌برند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش بینی غیرکارشناسی از بازار سرمایه، باعث افت قیمت‌ها در این بازار می‌شود.

جوانمردی با اشاره به اینکه بازار سرمایه باید یک سخنگو داشته باشد تا ثبات در این بازار ایجاد شود تصریح کرد: شیوه قیمت گذاری محصولات فولادی در دو سال اخیر، باعث شد تا چندین بار به بازار سرمایه شوک وارد شود ضمن اینکه قانون گذار، دولت و بورس کالا، هر کدام به صورت جداگانه تصمیم گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه بورس به اظهار نظرها، بسیار حساس است گفت: ثبات نداشتن قوانین هم تاثیر ناخوشایندی در بازار سرمایه می‌گذارد و در نتیجه باعث خروج نقدینگی خرد از بورس می‌شود.

جوانمردی ادامه داد: بورس ۴۰ میلیون نفر سهامدار دارد و ما نمی‌توانیم با افکار و قوانین گذشته به بازار نگاه کنیم از این رو باید تصمیمات درستی در بازار گرفته شود.

وی گفت: تصمیمات کلان تاثیر بسزایی در بازار سرمایه می‌گذارد به همین دلیل است که تصمیات بازار سرمایه باید در حیطه بازار باشد.

جوانمردی افزود: نمادهای بزرگ صادرات محور هستند و نوسان قیمت ارز در بازار بر سودآوری این شرکت‌ها تاثیر می‌گذارد.
این کارشناس بازار سرمایه همچنین گفت: دولت باید از سیگنال فروشی در بازار جلوگیری کند.

 

منبع: بازار

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس