بازدید 5093

کفاشیان: دخالت در انتخابات فوتبال نتیجه عکس می‌دهد

کد خبر: ۱۰۳۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ 01 February 2021
علی کفاشیان که با اساسنامه جدید دیگر اجازه حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را نداشته است، حالا از بیرون گود نظر می‌دهد.
 
به گزارش تابناک ورزشی، کفاشیان که این روزها دوران بازنشستگی را سپری می‌کند، درباره بیانیه فدراسیون فوتبال و رد صلاحیت 10 نفر از اعضای هیئت رئیسه و اینکه آیا در انتخابات فدراسیون فوتبال دموکراسی حاکم خواهد بود؟ گفت: قطعاً همینطور است. یک بار اسناد و مدارک را طبق اساسنامه تطبیق می‌دهند و در مرحله بعد تأیید صلاحیت کیفری و حراستی است که نمی‌دانم الان صورت گرفته است یا نه. با شناختی که از اعضای مجمع دارم، می‌دانم که آنها زیر بار حرفی نمی‌روند و رأی‌ها همه مخفی است. اعضای مجمع نظرات مستقلی دارند و افرادی که انتخاب می‌کنند سکاندار اداره فوتبال خواهند بود.

وی در مورد این موضوع که چه ارزیابی از انتخابات فدراسیون فوتبال دارد و کدام تیم مدیریتی می‌تواند سکاندار شود، تصریح کرد: افرادی که کاندیدا شده‌اند همه سوابق و توانمندی‌های خوبی دارند. باید با برنامه بیایند تا انتخاب شوند. رئیسی که انتخاب می‌شود قطعاً باید سه نایب رئیس را انتخاب کند و اعضای مجمع باید نسبت به این افراد شناخت داشته باشند که برای کمک به فوتبال آمده‌اند، نه برای گرفتن پست. آنهایی که برای هیئت رئیسه انتخاب می‌شوند باید تخصص داشته باشند که بتوانند تصمیمات قوی‌ بگیرند و به رئیس فدراسیون کمک کنند. قطعاً هیئت رئیسه جدید با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد بود که یکی از آنها کمبود بودجه و پرونده‌هایی است که وجود دارد. اولین برنامه باید این باشد که سریعاً به برنامه‌های کادر فنی تیم ملی بپردازند، این تیم به خوبی تدارک ببیند و برای مسابقات مقدماتی جام جهانی آماده شود. بعد از آنهم به تیم‌های دیگر پرداخته شود که در این مدت دچار رکود شدند و باید یک برنامه‌ریزی دقیقی برای آنها صورت بگیرد. 

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال که با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که «این موضوعی که از وزارت ورزش و نهادهای دیگر گفته‌اند در انتخابات فدراسیون دخالتی ندارند، آیا عملی می‌شود؟»، خاطرنشان کرد: با تجربه‌ای که ما در فدراسیون فوتبال داشته‌ایم اصولاً اگر دخالتی هم در انتخابات صورت بگیرد نتیجه عکس خواهد ‌داد! یعنی اگر وزارت ورزش و نهادهای دیگر از کسی حمایت کنند مجمع نظرش عکس است و به ضرر کسی که از او حمایت شده است. رأی اعضای مجمع نتیجه یک کار دموکراسی است.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که «رئیس فدراسیون آینده فدراسیون فوتبال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟»، گفت: قطعاً یک مدیر باید جامع‌الشرایط باشد و مسائل سیاسی و اقتصادی را بتواند برنامه‌ریزی کند. اگر مدیر مسائل فنی را هم بداند بهتر است. اکثراً رئیس فدراسیون درباره مسائل فنی تصمیم‌گیرنده نیست و اعضای هیئت رئیسه نقش دارند. در این بین کمیته‌های مختلف هم مشارکت می‌کنند. من ترجیح می‌دهم که رئیس فدراسیون فوتبال یک مدیر جامع‌الشرایط باشد که در تمام مسائل بتواند تعامل داشته باشد و مسائل مختلف راهبری کند و البته کار را خوب پیش ببرد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل