بازدید 11652
۱

جزئیات و برنامه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در حالی آغاز شد که با وجود شیوع کرونا، حجم وسیعی از انواع اجرا در این دوره نیز روی صحنه می‌رود؛ نمایش‌هایی که بعید به نظر می‌رسد با استقبالی همچون دوره‌های پیشین مواجه شود اما در هر حال صحنه تئاتر همچنان برپا است.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 30 January 2021

جزئیات و برنامه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجرسی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در حالی آغاز شد که با وجود شیوع کرونا، حجم وسیعی از انواع اجرا در این دوره نیز روی صحنه می‌رود؛ نمایش‌هایی که بعید به نظر می‌رسد با استقبالی همچون دوره‌های پیشین مواجه شود اما در هر حال صحنه تئاتر همچنان برپا است.

به گزارش «تابناک»، سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در حالی از امروز -شنبه 11 بهمن 1399- برپا می‌شود که همچون دوره‌های پیشین همه بخش‌ها از جمله بخش‌های نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی، نمایش‌های صحنه‌ای و رادیوتئاتر را شامل شده و البته به این بخش‌ها، تله تئاتر نیز افزوده شده است؛ بخشی که انتظار می‌رفت به صورت کامل جایگزین دیگر بخش‌های نمایش صحنه‌ای و خیابانی شود و تماشاگران این بار از منازل‌شان تئاتر را تماشا کنند که چه بسا می‌توانست گسترده تاثیرگذاری تئاتر را به شدت افزایش دهد.

حسین مسافر آستانه دبیر این دوره از جشنواره فجر اطمینان داده که این دوره با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی و طبق پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا تا 19 بهمن تداوم خواهد داشت و 20 بهمن ماه با معرفی برگزیدگان در آیین اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد. میانگین سن کارگردانان آثار نمایشی جشنواره 37 سال است که در میان آنها علیرضا زارع یکی از کارگردانان نمایش «خواهرم منم ایسمنه» از یزد با 20 سال سن و داوود فتحعلی‌بیگی کارگردان نمایش عموهاشم از تهران با 70 سال سن جوان‌ترین و مسن‌ترین کارگردانان این دوره از جشنواره هستند. عرضه برخی آثار به صورت غیر فیزیکی و از طریق ارائه در فضای مجازی خواهد بود اما صحنه پیوسته به جاست.

جزئیات و برنامه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر

در بخش اجرایی آثار نمایشی جشنواره سی و نهم میزبان 107 نمایش است که 49 نمایش از تهران (46% آثار) و 58نمایش از سایر استان‌ها (54% آثار) است. در گروه آثار صحنه‌ای در دو بخش مسابقه و غیر رقابتی، 48 نمایش اجرا خواهد شد که از تهران 28 نمایش (58%آثار) و از سایر استان‌ها 20 نمایش (42%آثار) اجرا خواهد شد. در گروه آثار خیابانی در دو بخش مسابقه و سرباز انقلاب، 39 نمایش اجرا خواهد شد که از تهران 8 نمایش (21%آثار) و سایر استان‌ها 31 نمایش (79% آثار) اجرا خواهد شد. در گروه آثار دیگر گونه‌های اجرایی، 10 نمایش تهران اجرا خواهد شد که 9 نمایش (90%آثار) از سایر استان‌ها و یک نمایش (10% آثار) از تهران است. در گروه رادیوتئاتر نیز 10 نمایش تهران روی صحنه می‌رود که 4 نمایش (40% آثار) سایر استان‌ها و 6 نمایش (60% آثار) از تهران است.

بخش‌های غیراجرایی این دوره از جشنواره تئاتر فجر علاوه بر تله‌تئاتر و گزارش‌های صحنه‌ای، مشتمل بر مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر، مسابقه و نمایشگاه پوستر تئاتر و نمایشگاه اسناد 40 سال تئاتر مقاومت خواهد بود. در ادامه جدول نمایش‌های بخش‌های مختلف را می‌بینید که در این دوره میزبان تماشاگران خواهند بود و با هم در این روزهای سخت رقابت می‌کنند.

برای مشاهده جدول‌ها در ابعاد بزرگ بر روی هر جدول کلیک کنید

جزئیات و برنامه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر

جزئیات و برنامه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر

جزئیات و برنامه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فجر همراه با بیکاری مردم گرانی نبودن روغن تورم فساد بدرد چه می خورد ارشادها با جمع کردن زباله گذران زندگی می کنند ادم به قول شهید باکری دق کند جا دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست