بازدید 5232

اطلاعات پیش از خرید جهیزیه و ظروف غذاخوری

ما در این مطلب قصد داریم درباره این ابزار با شما صحبت کنیم و نکاتی را با شما در میان بگذاریم که می‌تواند هنگام خرید جهیزیه و ابزار غذاخوری یعنی همان سرویس قاشق چنگال به کمکتان بیاید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 27 January 2021

تا به حال برایتان پیش آمده وقتی از ابزاری استفاده می‌کنید یک لحظه از خود بپرسید انسان‌ها قبل از وجود آن چه می‌کردند؟ سرویس قاشق چنگال یکی از این ابزارها به شمار می‌آید و هرکسی با خودش یکبار فکر کرده که پیش از اختراع آن، در هر وعده غذایی و یا در مهمانی‌ها غذا را چطور میل می‌کردند؟ بی‌تردید می‌گویید با دست. درست است حتما همین‌طور بوده اما در حال حاضر نمی‌توان به نبود این محصول در آشپزخانه فکر کرد و خوردن غذا در هر نوعی که باشد بدون قاشق و چنگال بسیار سخت است. ما در این مطلب قصد داریم درباره این ابزار با شما صحبت کنیم و نکاتی را با شما در میان بگذاریم که می‌تواند هنگام خرید جهیزیه و ابزار غذاخوری یعنی همان سرویس قاشق چنگال به کمکتان بیاید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

اطلاعات پیش از خرید جهیزیه و ظروف غذاخوری

سر و کله قاشق و چنگال از چه زمانی پیدا شد؟

قاشق و چنگال وسیله‌ای است که ما برای خوردن غذا از آن استفاده می‌کنیم. این پیش پا افتاده‌ترین تعریف درباره قاشق و چنگال است. اما واقعا چه زمانی قاشق و چنگال در زندگی ما جای خود را باز کرد؟ تا به حال به این پرسش فکر کرده‌اید؟ شاید باورتان نشود اگر به شما بگوییم خیلی پیشترها واعظان اروپایی این ابزار را وسیله‌ای شیطانی می‌دانستند و اجازه نمی‌دادند مردم از آن استفاده کنند.

در حدود 130 سال پیش یا کمی بیشتر، در ایران نیز مردم برای غذاخوردن از دست‌ها استفاده می‌کردند و کسی در خانه‌اش قاشق و چنگال نداشت. پس از سفرهای متعددی که ناصرالدین شاه قاجار به فرنگ داشت استفاده از خیلی ابزارهایی که تا آن موقع در ایران رواج نداشت را باب کرد. البته مردم کمی در قبال استفاده از آن مانند هر پدیده نوظهور دیگری مقاومت می‌کردند ولی پس از مدتی کم‌کم یاد گرفتند از قاشق و چنگال برای خوردن غذا استفاده کنند. 

نکات مهم خرید سرویس قاشق چنگال

به هر حال اکنون قاشق و چنگال در هر آشپزخانه‌ای جایگاه ویژه ای دارد. اما اگر قصد خرید سرویس قاشق چنگال را بخصوص برای جهیزیه دارید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

  • هزینه و بودجه

برای خرید سرویس قاشق چنگال ابتدا بودجه‌تان را در نظر بگیرید. در حال حاضر در بازار انواع مدل‌های سرویس قاشق چنگال از برندهای گوناگون دیده می‌شود و هر کدام نیز قیمت خاص خود را دارد بنابراین این مورد که شما تا چه اندازه می‌توانید برای خرید قاشق و چنگال جهیزیه‌تان بودجه در نظر بگیرید، نکته مهمی است. البته قصد نداریم که بگوییم اگر محصولی قیمت بالاتری دارد حتما از کیفیت بالاتری هم برخوردار است، بلکه منظورمان این است که علت گرانی برخی از سرویس‌های قاشق و چنگال در بازار، می‌تواند تنها به خاطر معروفیت نام برند باشد.

  • جنس سرویس قاشق چنگال

اگر سری به شوش تهران بازار خرید لوازم خانگی غیربرقی زده باشید، دیده‌اید که در فروشگاه‌های این بازار مدل‌های متنوعی از سرویس قاشق چنگال در برندهای مختلف مانند زولینگن آلمان، یونیک، کلاسی، ام جی اس، ناب استیل، رزنتال، نیکولاس، ورسا، پالرمو، اشمیتز و ده‌ها برند دیگر خارجی و ایرانی موجود است که ساخت کشورهایی از جمله ایران، چین، ترکیه و کشورهای اروپایی هستند. بر خلاف قاشق و چنگال‌های قدیمی که از فلزاتی مانند نقره و مس و یا روی تولید می‌شد، جنس تمامی این قاشق و چنگال‌ها از استیل ضد زنگ است و البته آلیاژ اصلی به کار رفته در آن از آهن می‌باشد.

ساختار تهیه آن هم به این صورت است که آهن و کربن در دمای 727 درجه سانتی‌گراد حرارت داده می‌شود و در طی این فرآیند ساختار بلوری استیل به وجود می‌آید. سپس برای آن که از زنگ زدن قاشق و چنگال جلوگیری کنند نیکل و کروم به آن اضافه می‌شود. به همین جهت است که شما در مشخصات کالاهایی مانند قاشق، چنگال و یا سایر محصولات استیل مانند سرویس قابلمه می‌بینید که خصوصیت استیل نیکل – کروم 18.10 برای آن نوشته شده است. این میزان از نیکل کروم، ظروف استیل را در برابر زنگ زدگی و ایجاد خراش روی بدنه محافظت می‌کند.

  • تعداد و کاربرد سرویس قاشق چنگال

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص خرید سرویس قاشق چنگال برای جهیزیه باید مدنظر داشته باشید تعداد و کاربری آن است. واحد شمارش تعداد قاشق و چنگال پارچه است و در بازار سرویس‌های 36 پارچه، 90 پارچه، 146 پارچه و غیره موجود است که به شما می‌گوید در این سرویس چند عدد قاشق، چنگال، چاقو یا سایر ملزومات دیگر مانند سرویس بستنی خوری، میوه خوری یا ملاقه و کفگیر موجود است. بسیاری از عروس خانم‌ها سعی می‌کنند برای استفاده دم دستی خودشان یک سرویس جمع و جور و شش نفره خریداری کنند و برای پذیرایی از مهمان سرویس کامل‌تری تهیه کنند که تمامی آیتم‌ها را در اختیار داشته باشد. شما نیز می‌توانید متناسب با بودجه‌تان چنین تصمیمی بگیرید.

  • طرح و شکل

اطلاعات پیش از خرید جهیزیه و ظروف غذاخوری

در مورد انتخاب طرح و شکل، این موضوع دقیقا به سلیقه هر فردی بستگی دارد اما یک نکته را در اینجا به شما پیشنهاد می‌کنیم، چنانچه علاقمند به خرید قاشق و چنگال با طرح و نقش زیاد هستید، سعی کنید در کنار آن از ظروف غذاخوری ساده‌تری استفاده نمایید تا طرح سرویس شما به چشم بیاید. اگر سرویس پذیرایی شما دارای نقش و نگار شلوغ است، سعی کنید از قاشق و چنگال‌های ساده‌تر استفاده نمایید. در حال حاضر در بازار سرویس قاشق چنگال هفت رنگ و لیزری نیز وجود دارد که اگر مایل به خرید محصولات پر زرق و برق و خاص هستید این مورد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • برخورداری از کیف و جعبه مخصوص

برای برخی از سرویس‌های موجود در بازار کیف و یا کنسول در نظر گرفته شده است که می‌توانید هر یک از آیتم‌های سرویس را پس از استفاده در جای خود قرار دهید. استفاده از کیف یا میز کنسول باعث می‌شود از روی هم ریختن قاشق و چنگال در کشوی کابینت جلوگیری شده و روی آن‌ها خط و خشی ایجاد نشود و همیشه براق و زیبا باشد. اگر از سرویس دم دستی استفاده می‌کنید نیز بهتر است از جدا کننده‌های چوبی یا پلاستیکی که در بازار موجود است برای مرتب نگهداشتن سرویس خود در کشوی کابینت استفاده نمایید.

نکات مهم در نگهداری سرویس قاشق چنگال

برای اینکه سرویس قاشق چنگال شما همیشه مانند روز اول باشد و درخشندگی و جلای خود را از دست ندهد بهتر است نکات زیر را برای نگهداری آن‌ها رعایت کنید.

  • برای شست وشوی آن‌ها از آب ولرم و نه خیلی داغ استفاده کرده و با اسکاچ نرم و مایع شوینده آن‌ها را بشویید.
  • پس از شست و شو آن‌ها را با یک پارچه نرم خشک کنید تا قطرات آب روی آن‌ها ایجاد لکه نکند و برای استفاده‌های بعدی درخشنده باشد.
  • به هیچ وجه کفگیر، ملاقه و یا قاشق و چنگال استیل خود را داخل ظروف حاوی غذای داغ و یا در نزدیکی حرارت و شعله مستقیم قرار ندهید زیرا باعث می‌شود قاشق و چنگال شما سیاه و تیره شود.

درباره فروشگاه اینترنتی چنگالک

چنانچه قصد خرید سرویس قاشق چنگال برای خانه خود دارید و یا برای جهیزیه خود می‌خواهید این محصول را خریداری کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم به مرکز فروش این محصول مراجعه کنید زیرا به این صورت شما با انواع مدل‌ها در برندهای مختلف روبرو می‌شوید و دستتان برای انتخاب باز خواهد بود. فروشگاه اینترنتی چنگالک که در این بخش به معرفی آن خواهیم پرداخت در بازار بلور فروش‌های شوش واقع شده و سرویس قاشق چنگال و کفگیر و ملاقه و یا سرویس چاقو و .. را در طرح‌ها و مدل‌های متنوع و با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار داده است. همچنین این مجموعه شرایطی را مهیا کرده تا مشتریان بتوانند بدون طی کردن مسیر، به صورت آنلاین و غیرحضوری خرید خود را انجام دهند. برای این منظور کافیست سری به سایت فروشگاه اینترنتی چنگالک در بخش سرویس قاشق چنگال بزنید و تنوع محصولات را ببینید. در این مجموعه انواع سرویس‌های مات و براق، طلایی و لیزری و .. در تعداد پارچه‌های مختلف موجود است.اگر هم از طریق شبکه های اجتماعی قصد مشاهده طرح های جدید سرویس قاشق چنگال را دارید به صفحه رسمی فروشگاه اینترنتی چنگالک در اینستاگرام مراجعه کنید.تنوع محصولات با عکاسی اختصاصی و توضیحات کارشناسی از ویژگی های بارز فروشگاه اینترنتی چنگالک می باشد که قطعا برای خرید سرویس قاشق چنگال از ملزومات یک خرید با اطلاعات کافی و قیمت مناسب می باشد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل