بازدید 8613

بررسی ۳ لایحه توسعه روستایی در مجلس

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از انجام مراحل بررسی سه لایحه با رویکرد شتاب‌بخشی به آهنگ توسعه روستایی کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 24 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از قشم، محمد آشوری‌تازیانی شامگاه امروز در جمع روسای شورا‌های اسلامی و دهیاران بخش مرکزی شهرستان قشم اظهار داشت: نهادینه شدن تفکر کار جمعی از الزامات تسریع روند توسعه پایدار و رفع مسائل است.

وی افزود: این نگرش، مدل و الگویی راهبردی برای بکارگیری و هم افزایی ظرفیت‌ها در مسیر حل مشکلات مردم به شمار می‌رود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر، حاجی‌آباد و ابوموسی در خانه ملت با بیان اینکه برای پیشبرد کار‌ها باید به فهمی مشترک از مسائل دست یافت، تصریح کرد: هر روستا باید یک شناسنامه توسعه قابل دفاع در عرصه فرا بخشی داشته باشد.

آشوری ادامه داد: وجود چنین برنامه‌ای اولویت‌ها برای تخصیص منابع محدود را مشخص و از ایجاد اختلال در روند توسعه با انتخابات و تغییرات احتمالی در روستا‌ها جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: استخدام دهیاران، ناپایداری درآمدها، لزوم مدیریت یکپارچه شهری و روستایی از عمده مشکلات دهیاران و شهرداری‌ها است که در همین راستا لوایحی در دستور کار کمیسیون مربوطه قرار دارد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های برنامه توسعه روستایی در وضع مناسبی قرار گرفته و تا حد مطلوب همچنان فاصله داریم.

آشوری در خصوص پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نفت فلات قاره در خارج از استان هرمزگان، عنوان کرد: صنایع نمی‌توانند عرصه فعالیت‌شان جای دیگری باشد، اما مالیات و عوارض آلایندگی در استانی دیگر پرداخت کنند.

وی بیان کرد: صندوق حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای با درآمد سرشار بنگاه‌های اقتصادی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه هرمزگان با همکاری استاندار در حال شکل‌گیری است و در این راستا پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به نمادی از حرکت در مسیر ساخت بیمارستان بدل شده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر، حاجی‌آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صنایع فعال در هرمزگان باید سه ویژگی ایجاد اشتغال پایدار، پرداخت مالیات و ارتقای تولید ملی را توام با ویژگی مغفول مانده انجام مسوولیت‌های اجتماعی مدنظر داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی