بازدید 37030
پیمانه اقتصادی

قیمت کدام خودرو در بازار به زیر قیمت کارخانه رسید؟ / اقتصاد هند برای رشد خیره کننده آماده می‌شود/ همتی: شاهد تعادل بیشتر در بازار ارز خواهیم بود/ احتمال کاهش بیشتر ارزش دلار وجود دارد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع قرمز شاخص کل بورس، فاصله ۹.۵ درصدی تورم دهک‌های درآمدی در دی ۹۹، نگرانی سهامداران مهم‌ترین مانع رشد شاخص بورس، نگاه سرمایه‌گذاران طلا به بسته کمک مالی جدید، کاهش ارزش بیتکوین در ۲۴ ساعت گذشته و افت قیمت نفت خام با گسترش محدودیت‌های قرنطینه‌ای را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 25 January 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع قرمز شاخص کل بورس، فاصله ۹.۵ درصدی تورم دهک‌های درآمدی در دی ۹۹، نگرانی سهامداران مهم‌ترین مانع رشد شاخص بورس، نگاه سرمایه‌گذاران طلا به بسته کمک مالی جدید، کاهش ارزش بیتکوین در ۲۴ ساعت گذشته و افت قیمت نفت خام با گسترش محدودیت‌های قرنطینه‌ای را در بر دارد.

شروع قرمز شاخص کل بورس

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۵۷۲ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد به یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۶۴۳ واحد رسیده بود، در دقایق نخست شروع بازار امروز، نماگر کل با افت بیش از ۱۳۰۰۰ واحدی مواجه شده است. جزئیات بیشتر از روند بورس امروز

اقتصاد هند برای رشد خیره کننده آماده می شود

راشاتودی: طبق گزارش جدید شرکت داده و تحلیل گلوبال‌دیتا، امسال هند می‌تواند جایگاه پرسرعت ترین رشد اقتصاد دنیا را پس از دو سال از همسایه خود، چین پس بگیرد. این شرکت مشاور لندنی پیش‌بینی کرد اقتصاد هند امسال از رکود تکنیکال کنونی خود ریکاوری تندی داشته باشد و ۹.۷ درصد رشد کند که این بیشتر از رشد اقتصادی هر کشور دیگر در جهان خواهد بود. طبق پیش‌بینی این شرکت مشاور اقتصاد چین امسال ۸.۶ درصد رشد خواهد کرد. گزارش ها حاکی از آن است که رشد اقتصادی هند با حجم بالای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و همچنین بسته مالی تشویقی ۲۶۶ میلیارد دلاری دولت تقویت خواهد شد. همچنین تقاضای مصرف داخلی با آغاز فصل فستیوال‌های هند دوباره احیا خواهد شد. از سوی دیگر، واکسیناسیون سراسری که در ابتدای این ماه آغاز شده است، در این افزایش رشد اقتصادی هند نقش پررنگی خواهد داشت.

فاصله ۹.۵ درصدی تورم دهک‌های درآمدی در دی ۹۹

مرکز آمار اعلام کرد: نرخ تورم کل کشور در دی ماه ١٣٩٩ برابر ٣٢,٢ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٢٩.٨ درصد برای دهک اول تا ٣٩.٣ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٢٨.٥ درصد برای دهک دهم تا ٣٢.٨ درصد برای دهک دوم است. همچنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٦.٩ درصد برای دهک اول تا ٤٢.١ درصد برای دهک دهم است.

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٩,٥ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٩.٣ درصد) ٠.٢ واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠,٣ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ١.٢ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

نگرانی سهامداران، مهم‌ترین مانع رشد شاخص بورس

حسین اروجلو، کارشناس بازار سرمایه به روند معاملات بورس در بازار اشاره کرد و افزود: حاکم شدن فضای نگرانی در بازار و ترس سهامداران از ریزش سنگین دوباره شاخص بورس، باعث شد تا شاخص بورس با توجه به اینکه معاملات خود را امروز صعودی آغاز کرد اما در اواسط بازار به سمت افزایش عرضه و ایجاد فشار فروش در بازار پیش رود. اکنون سهامداران توجه چندانی نسبت به قیمت اصلاح شده سهام شرکت‌ها و قیمت منطقی آنها برای خرید ندارند و فقط با کوچکترین رشدی به سمت افزایش عرضه در بازار پیش می‌روند. به نظر می‌رسد، بازار سهام از فردا یا از روز سه‌شنبه دوباره شاهد معاملات پرونق و روند صعودی شاخص بورس باشد. این کارشناس بازار سرمایه اکنون اصلی‌ترین مشکل حاکم در بازار ترس ایجاد شده بین سهامداران است که باعث خارج شدن معاملات بازار از مسیر اصلی خود شده است، افزود: در کنار ترس سهامداران، اظهارنظرهای برخی از نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان باعث شده تا معاملات این بازار به شدت تحت تاثیر قرار بگیرند و نظر یکسان و واحدی نسبت به این بازار نداشته باشند. به نقل از ایرنا، وی با تاکید بر اینکه اکنون بازار با هیچ مشکل بنیادی همراه نیست، گفت: با توجه به افت شاخص جهانی دلار، رشد کامودیتی‌ها (مواد معدنی و پایه) در بازار جهانی به محض از بین رفتن مشکلات ایجاد شده در بازار می‌توان شاهد روند منطقی معاملات این بازار باشیم.

همتی: شاهد تعادل بیشتر در بازار ارز خواهیم بود

رییس کل بانک مرکزی گفت: عرضه ارز در سامانه نیما روزانه به طور متوسط به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است. عبدالناصر همتی افزود: در جلسه ستاد اقتصادی دولت، وزیر نفت گزارش خوبی از روند صادرات نفت و نیز فرآورده های نفتی ارایه کرد که در نوع خود یک رکورد تلقی می شود.  وی تصریح کرد: در گذشته نیز گفته بودم با روند صادرات نفتی و غیرنفتی، شاهد تعادل بیشتر بازار ارز و تقویت قدرت بازار ساز خواهیم بود. همتی تأکید کرد: سامانه یکپارچه معاملات ارزی (نیما) در خصوص معاملات ارزی بین صادر کنندگان و واردکنندگان و بازار متشکل معاملات ارزی در خصوص معاملات اسکناس بسیار روان است.

احتمال کاهش بیشتر ارزش دلار وجود دارد؟

استیو هانکه، استاد اقتصاد کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور آمریکا و عضو شورای مشاورین اقتصادی دولت رونالد ریگان در پاسخ به این که آیا ممکن است روند تضعیف دلار در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشته باشد، گفت: بله این احتمال وجود دارد. به نقل از ایسنا، این عضو اندیشکده کاتو در پاسخ به این که با توجه به رونمایی دولت بایدن از بسته محرک جدید ۱.۹ تریلیون دلاری، این میزان برای احیای اقتصاد آمریکا کافی خواهد بود نیز گفت: بسته ۱.۹ تریلیون دلاری جدید خیلی کمکی در به حرکت در آوردن چرخ های اقتصاد نخواهد کرد؛ اما احتمالا باعث کاهش شتاب رشد اقتصادی خواهد شد، چون این بسته اتلاف منابع و دارای (روزنه هایی) برای تقلب و سوءاستفاده است. لازم به ذکر است، طبق بسته محرک جدید، بیمه بیکاری از ۳۰۰ دلار در هفته به ۴۰۰ دلار افزایش خواهد یافت و یارانه نقدی مستقیم پرداختی به شهروندان آمریکایی به ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید. دولت آمریکا تا قبل از این نیز حدود دو تریلیون دلار به کاستن از تبعات اقتصادی کرونا تخصیص داده بود.  

عملکرد دیگر ارزهای مهم در سال جاری نیز یکی دیگر از بندهای گفت وگو با این عضو گروه مشاوران اقتصادی رونالد ریگان بود. هانکه در پاسخ به این که گمان می کند کدام ارز بهترین عملکرد را در بین ارزهای مهم در سال جاری داشته باشد، گفت: در طول ۱۲۰ سال اخیر فرانک سوییس همواره بهترین عملکرد را داشته است و در سال ۲۰۲۱ نیز بار دیگر تقویت خواهد شد.  

نگاه سرمایه‌گذاران طلا به بسته کمک مالی جدید

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه، در حالی از سقوط سنگین روز جمعه بازگشت که سرمایه‌گذاران امیدوارند بسته کمک مالی جدید آمریکا به زودی وضعیت اقتصاد اول جهان را بهتر کند. تا ساعت ۷:۱۹ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱٫۸۵۸.۵۷ دلار رسید. این شاخص در جلسه معاملاتی قبلی ۰.۹ درصد سقوط کرده بود. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم با اندکی تغییر به ۱٫۸۵۶.۶۰ دلار رسید. رئیس‌جمهور جدید آمریکا، جو بایدن و نمایندگان دموکرات دیروز، یکشنبه در مورد بسته کمک مالی جدید ۱.۹ تریلیون دلاری آمریکا مذاکره کردند.

کاهش ارزش بیتکوین در ۲۴ ساعت گذشته

در دو روز ۲۰ و ۲۱ ژانویه حدود ۱۰ درصد ارزش بیتکوین کاهش یافت. ریزش سنگینی که ترس معامله گران را از آغاز فاز اصلاحی این رمزارز محبوب تشدید کرده است. پیش از این نیز نهاد نظر بر بازارهای مالی انگلیس به سرمایه گذاران هشدار داده بود که نوسانات بالای بازار ارزهای دیجیتالی را جدی بگیرند، چون شاید ارزش پولشان در یک روز بر باد رود. صدای انتقادات نسبت به نظارت کم بر بیتکوین و بازار ارزهای دیجیتالی بیش از پیش بلند شده است. پس از آنکه کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا بیتکوین را ابزاری برای پولشویی و انجام اعمال مجرمانه خواند، ژانت یلن، گزینه تصدی وزارت خزانه داری آمریکا نیز خواهان نظارت بر بازار رمزارزها با هدف جلوگیری از جرایمی نظیر پولشویی شده است. از سوی دیگر، بیش از ۹۰ درصد پاسخ دهندگان نظرسنجی دویچه بانک از حباب بالای قیمتی این رمزارز ابراز نگرانی کرده اند. این در حالی است که طی یک سال اخیر بیتکوین رشدی سه برابری را تجربه کرده و رشد بیشتر آن نیز کاملا محتمل است. در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است.  بیت کوین دوازده سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی)

۱- بیتکوین

قیمت: ۳۱ هزار و ۹۵۶.۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۵۶ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۳۵۴.۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۸۴ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۸۳ درصد افزایش

۳- لایت کوین

قیمت: ۱۳۸.۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶ درصد کاهش

۴- بیتکوین کش

قیمت: ۴۳۱.۵۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۴۷ درصد کاهش

۵- مونرو

قیمت: ۱۳۷.۵۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۲ درصد افزایش

۶- میکر

قیمت: ۱۴۳۷.۵۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۹ درصد کاهش

۷- دش

قیمت: ۱۰۶.۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۳۷ درصد کاهش

۸- زد کش

قیمت: ۹۱.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۳۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۴۳ درصد کاهش

قیمت کدام خودرو در بازار به زیر قیمت کارخانه رسید؟

بررسی از بازار خودروی پایتخت حاکی است به دنبال شیب نزولی قیمت‌ها در بازار، قیمت برخی خودروهای مونتاژی چینی به ۴۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان زیر قیمت کارخانه‌ رسیده است، چنین روندی در برخی خودروهای داخلی نیز مشاهده می‌شود. به گزارش ایرنا، بررسی بازار حاکی است، از ابتدای هفته جاری با وجود افزایش نسبی قیمت ارز، قیمت‌ها با شیب ملایم رو به نزول است به طوری که بهای برخی خودروهای مونتاژی در بازار آزاد به زیر قیمت کارخانه افت کرده است؛ بنابراین، اکثر محصولات «مدیران خودرو» با اختلاف ۴۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی، در بازار به فروش می رسند. همچنین جک اس۵ اتوماتیک، شاسی‌بلند چینی «کرمان موتور» نیز با اختلاف قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی کمتر از نرخ کارخانه‌ به فروش گذاشته می‌شود.

زنگنه: دشمنان نتوانستند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند

بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران گفت، دشمنان این کشور از جمله آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفتی شکست خورده‌اند. او یکشنبه‌شب در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن گفت: «دشمنان در به صفر رساندن صادرات نفتی ما شکست خورده و ما با اتکا به توانایی‌های داخلی خود، با قاطعیت به دنبال شکست تحریم‌ها علیه بخش صادرات نفتی ایران هستیم». وزیر نفت ایران گفت که تهران ۸۰ درصد از تجهیزات نفتی ثابت خود را در داخل تولید می‌کند و این مقدار در ارتباط با تجهیزات بازیافتی کمتر از این میزان است.

افت قیمت نفت خام با گسترش محدودیت‌های قرنطینه‌ای

قیمت نفت خام معاملات امروز، دوشنبه را با افت آغاز کرد. گسترش محدودیت‌های قرنطینه‌ای در چین و اروپا نگرانی در مورد چشم‌انداز تقاضای نفت را افزایش داده است. تا ساعت ۷:۱۲ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۲۰ درصد افت کرد و به ۵۵.۳۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۱۱ درصد افت کرد و به ۵۲.۲۱ دلار رسید. افت روز دوشنبه پس از آن صورت می‌گیرد که هر دو شاخص نفت در معاملات پایان هفته در روز جمعه بیش از یک درصد سقوط کرده بودند. هفته گذشته همچنین اعلام شد که میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا ۴.۴ میلیون بشکه رشد کرده است، در حالی که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند ۱.۲ میلیون بشکه افت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
اقتصاد هند برای رشد خیره کننده آماده می شود... اقتصاد ایران چطور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
دولت بین انتخاب رشد بورس یا کاهش قیمت دلار
گیر کرد
دو سر باخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
اقتصاد ایران هم برای تماشا آماده میشود
ریزش بازار سهام تا چه زمانی ادامه دارد؟
پاسخ مازیار فتحی کارشناس بازار سهام:
روند بازار نزولی خواهد بود و شاخص کل بورس که عملا سهام بزرگ در آن نقش تعیین‌کننده‌ای دارند همراه با نوسانات شدید، روند ریزشی در پیش خواهد داشت به‌طوری که حتی ممکن است سهامداران شاخص زیر یک میلیون واحد را هم ببینند .
در حالی که از هفته گذشته برخی پیش بینی‌ها از توقف نزول شاخص خبر می‌داد اما این اتفاق نیفتاد و شاهد ریزش شدید قیمت‌ها در بازار سرمایه بودیم و با توجه به شرایط فعلی بازار این نوسانات می‌تواند برای چند ماه ادامه داشته باشد بر همین اساس حتی ادامه روند ریزشی شاخص کل ممکن است به دولت بعد هم برسد.
واقعیت این است که رئیس‌جمهور بعدی کشور هم که بر سرکار بیاید قطعا سیاست کنترل تورم و مهار قیمت‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد.
از سوی دیگر احتمال اینکه مجلس به دنبال کنترل دستوری قیمت‌ها باشد نیز بیش از قبل قوت گرفته از این رو به نظر می‌رسد ادامه روند کاهشی قیمت سهام بزرگ به دولت بعد هم برسد به‌طوری‌که حتی ممکن است P/ Eسهام با P/ Eنرخ بهره بانکی یکسان شود بر همین اساس بازار سرمایه در افق یکساله، کاهشی پیش بینی می‌شود و قیمت سهام بزرگ بازار با نوسانات بر مدار ریزشی قرار خواهد گرفت.
تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که بازار کم کم متعادل شود اما با توجه به اینکه بعید به نظر می‌رسد اتفاق جدیدی در مذاکرات دو کشور رخ دهد نباید منتظر رونق بازار سهام باشیم.
بازگشت آمریکا به برجام نیز دستاورد مهم اقتصادی در پی نخواهد داشت و از نظر عملیاتی و بنیادی انتخاب بایدن به غیر از جو روانی تاثیر مثبتی در وضعیت اقتصادی کشور به وجود نخواهد آورد
قصه بافی ها برای ارز و بورس چه زمانی تمام میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جملگی در حال تماشای اثرات دلار ۴۲۰۰ تومانی بر معیشت و سفر های خالی مردم هستیم (گوشت قرمز و مرغ و تخم مرغ و سایر اقلام به نرخ ازاد گردیده که اقای رییس جمهور هم میفرمایند جوری یکسان کردیم نرخ ها را که مردم متوجه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نشدند) و باز عده ای همچنان بر ادامه این سیاست با ورژن جدید ان یعنی ارز ۱۱۵۰۰ در بودجه ۱۴۰۰ هستند و بعد دیروز اقای صمصامی میگوید دلار ۱۷۵۰۰ یعنی دلار برود بالای ۳۰۰۰۰ تومان در بازار ازاد!!!!!
ببخشید پارسال دلار در بودجه ۷۵۰۰ تومان بوده پس چرا امسال ۳۲۰۰۰ را هم تجربه کردیم؟؟؟؟؟؟؟؟
دلار ۴۲۰۰ و ۱۱۵۰۰ تومانی اتلاف منابع است و ان هم کلی ارز ۴۲۰۰ را معادلش ریال چاپ کردند و در بازار ریختد و به فرض رفع ۱۰۰ درصدی تحریمها ایا چیزی باقی مانده اصلا برای تزریق مجدد به بازار بدون افزایش تورم یا باید دوباره وام جهانی استقراض کنیم و تبعات ان؟؟؟؟؟؟
اقایون پیش خور کردند تمام‌منابع بلوکه شده در خارج را (طبق گزارش مرکز پژوهشهای مجلس)و وقتی مجلس میگوید ۳۲۰ هزار میلیارد تومان معادل ۲۲ میلیارد دلار کسری بودجه داریم ببینید ما بقی داستان را.
ارز ۱۷۵۰۰ مجلس به واقعیت نزدیک تر است تا ارز ۱۱۵۰۰ دولت و باعث میشود حداقل فساد و سواستفاده از ارز دولتی کمتر شود .
بهتره بگید قیمت کارخانه ای کدوم خودرو ها از قیمت بازار فراتر رفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
موضوع خیلی ساده است. ماشین چینی 10000 دلاری، اگر مستقیم و با ارز آزاد وارد بشه، با تمام هزینه های گمرکی در میاد 250 میلیون تومان که الان دارن 3 برابر این قیمت به ملت قالب می کنند....
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
همین خودروی جدید کرمان خودرو در سایت شرکت چینی مربوطه ، 16 هزار دلار قیمت گذاشته شده، در حالی که کرمان خودرو این رو 50 هزار دلار داره میفروشه
آقایون ! الان هزینه های تولید از جمله انرژی و نیروی انسانی تو ایران نصف چین در میاد. خجالت هم خوب چیزیه نامردا
انشالله قیمت محصولات ایرانخودرو و سایپا زیر قیمت کارخونه تا ببینیم کسی میاد ثبت نام قرعه کشی
هند سه سال پیش پیشنهاد داد یه لوله نفت مسبتقم به اونجا بکشیم اما نذاشتند
همش آتش زیر یخاکستره!!
اکثر کشورها در تلاش برای بالا بردن رشد اقتصادی خود هستند و تقریبا اکثر متخصصان آ« کشور هم با این هدف همراستا هستند ولی در ایران بعلت برخی که فقط و فقط سود شخصی را می بینند و حاضرند مملکت را به فنا دهند ولی سودشان تامین شود هنوز درگیر تثبیت ارز هستیم و معمولا هم ناتوان !!!!!!!!!!!!!!!!
آقاي همتي هر حرفي كه زدي نتيجه عكس داده.خواهشا درباره ارزان شدن دلار نظر نده.
هند برای مقابله با چین بر میخیزد اما روزی فرا خواهد رسید همین هند هم برای غرب شاخ و شانه خواهد کشید
شما بر چه معیاری و قانونی چنین با مردم رفتار می کنید.
سال گذشته با مبلغ 38 میلیون تومن یک کوییک ثبت نام کردم قیمت بازار بوده 68 میلیون .
بعد از یک سال دعوت نامه اومده که شما 100500000 وازیر کنید. یعنی به قیمت 140 میلیون .
فقط یکی از مسئولین برای ما توضیح بده بر چه اساسی اینطوری قیمت گذاری میشه.
این منتهای بی عدالتی ، بی انصافی...
شما مردم را چی فرض می کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
من هم یکی مثل شما ، انصراف دادم ، تنها راه مبارزه تحریم خرید
دلار باید برسه به 15 تومان، یعنی 3 برابر قیمت 97 در فروردین
حتا دلالان بازار خودرو با کاهش نرخ دلار کوتاه آمدند و قیمت هارا کاهش دادند آنوقت ایران خودرو و سایپا همچنان به رشد قیمت ۲۵ درصدی هر سه ماه ادامه میدهند .
سعی دارند قیمت خودرو را بالا نگه دارند تا از جیب مردم بیشتر سود کنند .
اگه ایران می خواد صادرات نفت زیاد شود باید هند را دربرابرآمریکا جلوبندازد با این ترفند که هند از ایران نفت ارزان وارد کند و اقتصادش برای مقابله با چین قوی شود که آمریکا با چین خوب نیست
نگرانی سهامداران مانع شاخص بورس نیست نگرانی از دست درازی دولت است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار