بازدید 8920
با اعلام فروحی، دبیر فدراسیون ورزش های همگانی؛

فدراسیون ورزش های همگانی برای بررسی و اصلاح تخلفات آیین نامه ای اعلام آمادگی کرد

کد خبر: ۱۰۳۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 24 January 2021

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی از معترضان خواسته موارد نقض آیین نامه مصوب سال 1396 در آیین نامه های جدید آموزشی را به همراه سایر موارد مورد اعتراض برای بررسی دوباره جهت تغییر و اصلاح ان ها به فدراسیون ارسال کنند.

پس از انتشار گزارشی تحت عنوان " ورزش همگانی ایران؛ پیدا کردن فیل در تاریکخانه!" که در تاریخ اول بهمن ماه سال جاری در تابناک و پیرامون برخی از تخطی های آئین نامه‌ای فدراسیون در شیوه نامه صدور و تمدید کارت های مربی گری، مدرسی و داوری ورزشکاران تحت پوشش و سرنوشت نامعلوم هزینه های بدون خروجی واریز شده به حساب خرانه فدراسیون منتشر شد، دبیر فدراسیون ورزش های همگانی در گفتگو با تابناک ورزشی به بخشی از این ابهامات پاسخ داد.

فدراسیون ورزش های همگانی برای بررسی و اصلاح تخلفات آیین نامه ای اعلام آمادگی کرد

محمد رضا فروحی، سرپرست دبیری فدراسیون ورزش‌های همگانی در این گفتگو از مربیان، مدرسان و داوران تحت پوشش این فدراسیون خواست چنان چه به آیین نامه های تدوین شده توسط برخی از انجمن های این فدراسیون اعتراض دارند موارد را به صورت کتبی برای افشین ملایی، رئیس فدراسیون یا خود وی ارسال نمایند.

فروحی که حدود 3 ماه هست به عنوان سرپرست جدید دبیری فدراسیون ورزش های همگانی انتخاب شده در گقتگو با تابناک ورزشی، ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون را "عزیزان فدراسیون خواند " و گفت: تاکنون هیچ گونه اعتراضی به صورت رسمی برای رئیس یا دبیر فدراسیون ورزش های همگانی در خصوص آیین نامه های جدید آموزشی برخی کمیته ها ارسال نشده تا آن ها با ارجاع آن به شورای آموزشی بتوانند شرایط تغییر یا اصلاح آن را فراهم کنند.

فروحی، آیین نامه آموزشی مصوب سال 1396 آن فدراسیون تحت عنوان" آیین نامه و دستورالعمل آموزشی فدراسیون ورزشهای همگانی" را که در 12ماده و5 تبصره تدوین و در تاریخ 15/12/1395به تصویب مجمع فدراسیون ورزشهای همگانی رسیده همچنان معتبر خواند و گفت: گرچه برخی از کمیته های تحت پوشش این فدراسیون پس از انتخاب ملایی به عنوان رئیس فدراسیون و درخواست وی مبنی بر ایجاد ساختار علمی آموزشی اقدام به تهیه آیین نامه آموزشی تخصصی خویش نموده اند اما بررسی مجدد موارد نقض آیین نامه مصوب سال 1396 در برخی از آیین نامه های جدید آموزشی یا موارد دیگر توسط شورای آموزش و پس از بررسی دوباره ممکن است. او از مربیان و مدرسان معترض هر کدام از انجمن ها خواست این موارد را در قالب نامه ای رسمی برای او ارسال نمایند.
ملایی می گوید با این وجود در برخی از انجمن ها آیین نامه های تخصصی آموزشی تدوین شده و در برخی از انجمن ها خیر.

دبیر تازه منصوب شده فدراسیون ورزش همگانی تعداد رشته های ورزشی تحت پوشش این فدراسیون را 60 رشته عنوان می کند. همین امر مسئولیت او و ملایی را با تعداد انبوه ورزشکاران و مدرسان تحت پوشش که در این گفتگو " عزیزان فدراسیون " خوانده شده اند دو چندان می کند. در بخشی از حکم صادر شده توسط مولایی برای فروحی نیز آمده که او باید برای " انسجام سازمانی"، انتظام مالی"، " امور فرایندها" و " بهبود تعاملات درون بخشی" در این فدراسیون تلاش کند.
فروحی در پاسخ به عدم شرکت جمع کثیری از مربیان، مدرسان و داوران برخی از کمیته ها در دوره های آموزشی و در اعتراض به آیین نامه های جدید تدوین شده می گوید: آن چه برای فدراسیون ورزش های همگانی مهم است " بیلان کاری انجمن های ورزشی تحت پوشش این فدراسیون است " و " چناچه انجمنی نتواند مربیان و مدرسان تحت پوشش خویش را برای شرکت در دوره های اموزشی مجاب کند" مسئولیت آن نه بر عهده مربیان و مدرسان که بر عهده انجمن یا انجمن های مربوطه است که در این زمینه ضعیف عمل کرده اند.

فروحی با بیان این که در نهایت مسئولیت علمی بررسی و تایید آیین نامه های تدوین شده انجمن های تحت پوشش بر عهده شورای آموزش فدراسیون است مجددا از ورزشکاران معترض تحت پوشش انجمن ها خواست نسبت به ارسال درخواست اعتراض و بررسی موارد نقض آیین نامه های جدید تدوین شده با آیین نامه مصوب سال 1396 و سایر موارد به او اقدام نمایند تا با ارجاع به شورای آموزش اصلاح و تغییر آن در دستور کار فدراسیون قرار بگیرد.
او اضافه می کند: تنها مرجع رسمی اطلاع از اخرین تغییرات آیین نامه ها وب سایت رسمی فدراسیون ورزش های همگانی است.

تابناک ورزشی با تشکر از پاسخگویی محمد رضا فروحی، دبیر فدراسیون ورزش های همگانی ایران برای پاسخ به برخی از ابهامات عنوان شده در یادداشت " ورزش همگانی ایران؛ پیدا کردن فیل در تاریکخانه!" مجددا یادآوری می کند که پیگیری تمامی موارد مطروحه در یادداشت مذکور را برای حفظ شان و جایگاه تمام ورزشکاران، مربیان و مدرسان بدون نام و نشان این فدراسیون که بنا به گفته فروحی، شصت رشته ورزشی را تحت پوشش قرار می دهد تا انتها دنبال می کند.
ابهامات مالی عنوان شده، هزینه های واریز شده و مدارک و گواهی نامه های تحویل نشده در سه سال گذشته در گزارش های آتی تابناک پیگیری خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار