بازدید 9990

واکنش مسکو به حمایت سفارت آمریکا از معترضان

به دنبال اعلام حمایت سفارت آمریکا در مسکو از معترضان به دولت روسیه، وزارت خارجه روسیه به مقامات آمریکایی توصیه کرد به جای دخالت در امور سایر کشورها، نظاره‌گر مشکلات خود باشند.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱ 24 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، به دنبال اعلام سفارت آمریکا در مسکو در زمینه رصد ناآرامی‌های اخیر و حمایت از معترضان روسیه، وزارت خارجه روسیه واکنش نشان داد و اقدامات آمریکا در دخالت در امور کشور‌های دیگر را محکوم کرد.

وزارت خارجه روسیه شبانگاه شنبه به وقت تهران در توییتی در این زمینه نوشت، نفاق افکنی، ابزار دموکراسی آمریکایی به ویژه در دوره خطرناک همه‌گیری کروناست. این وزارتخانه در این توییت به مقامات آمریکایی توصیه کرد با توقف دخالت در امور سایر کشورها، نظاره‌گر مشکلات خود باشند.

همزمان با بروز برخی ناآرامی‌ها در روسیه در شنبه بعد از ظهر به وقت تهران، سفارت آمریکا در مسکو از پایش کامل اوضاع و حمایت از معترضان به دولت روسیه خبر داد. «ربکا راس» سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه در این زمینه گفت: «گزارش تظاهرات در روسیه و دستگیری معترضان و روزنامه نگاران را نظاره‌گر هستیم.»

وی در ادامه گفت که آمریکا از حقوق معترضان حمایت کرده و هرگونه اقدام علیه آن‌ها را محکوم می‌کند. هواداران «آلکسی ناوالنی»، منتقد دولت این کشور بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در حمایت از وی به خیابان‌ها آمدند.

ناوالنی روز ۲۰ اوت ۲۰۲۰ هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد و سپس به آلمان انتقال یافت. ناوالنی هفتم سپتامبر، چند روز بعد از آن که دولت آلمان ادعای مسمومیت وی را مطرح کرد از کما خارج شد. روسیه این ادعا را رد و اعلام کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود این سم را نشان نداده است.

ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است، یکشنبه ۱۷ ژانویه توسط ماموران فدرال در فرودگاه «شرمتیوو» مسکو بازداشت شده است. وی از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان