بازدید 8045

وزیر‌دفاع‌ترکیه: موضع خود را در دریای اژه تغییر نمی‌دهیم

وزیر دفاع ترکیه گفت که این کشور مواضع اخیر خود در دریای اژه را تغییر نخواهد داد و ناتو بهتر است در برخی مواضع خود تجدید نظر کند.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰ 24 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «حلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه شنبه‌شب گفت این کشور در دریای اژه حقوق و منافعی دارد و آنکارا مواضع خود را در این بخش از جغرافیا تغییر نخواهد داد.

به گزارش روزنامه «سوزجو»، وزیر دفاع ترکیه گفت: «ما در دریای نیمه‌بسته اژه و شرایط جغرافیایی ویژه حاکم بر آن، حقوق و مناقع حیاتی داریم و موضع ما واضح است که آب‌های منطقه‌ای در این دریا نباید از سوی یک طرف توسعه یابد آن هم به روشی که آزادی کشتیرانی را برای کشور ما و سایر کشور‌ها محدود می‌کند و مانع از رسیدن به آب‌های آزاد می‌شود؛ تغییری در این مواضع نخواهد بود».

او در مراسم به آب انداختن ناو استانبول گفت ترکیه معتقد است که تصمیمات ناتو در برابر ترکیه به‌عنوان یک عضو قوی با روحیه ملی ما سازگار نیست و باید در این خصوص در دوره جدید تجدید نظر شود.

وزیر دفاع ترکیه در ارتباط با روابط کشورش با یونان نیز گفت: «در ارتباط با روابط ما با یونان ما همواره به دنبال دوستی و حسن هم‌جواری بوده‌ایم و امیدواریم مسائل فیمابین در چارچوب حقوق و قانون و انصاف و بر اساس گفتگو‌های دوجانبه حل و فصل شود».

طی یک سال گذشته حفاری‌ها و تلاش برای یافتن منابع انرژی در دریای مدیترانه نگرانی کشور‌های همسایه ترکیه به ویژه یونان را در پی داشته و یونان برای اعمال فشار از اتحادیه اروپا خواسته تحریم‌هایی را علیه آنکارا وضع کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر