بازدید 8580
۱

اعلام حمایت آمریکا از معترضان به دولت روسیه

سفارت آمریکا در روسیه حمایت خود از معترضان به دولت روسیه را اعلام کرد و از پایش اوضاع خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶ 23 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، همزمان با بروز برخی ناآرامی‌ها در روسیه در شنبه بعد از ظهر به وقت تهران، سفارت آمریکا در مسکو از پایش کامل اوضاع و حمایت از معترضان به دولت روسیه خبر داد.

«ربکا راس» سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه در این زمینه گفت: «گزارش تظاهرات در ۳۸ شهر روسیه و دستگیری معترضان و روزنامه نگاران را نظاره گر هستیم.»

وی در ادامه گفت که آمریکا از حقوق معترضان حمایت کرده و هرگونه اقدام علیه آن‌ها را محکوم می‌کند. هواداران «آلکسی ناوالنی»، منتقد دولت این کشور بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در حمایت از وی به خیابان‌ها آمدند.

ناوالنی روسیه روز ۲۰ اوت ۲۰۲۰ هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد و سپس به آلمان انتقال یافت. ناوالنی هفتم سپتامبر، چند روز بعد از آن که دولت آلمان ادعای مسمومیت وی را مطرح کرد از کما خارج شد. روسیه این ادعا را رد و اعلام کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود این سم را نشان نداده است.

ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است یکشنبه ۱۷ ژانویه توسط ماموران فدرال در فرودگاه «شرمتیو و» مسکو بازداشت شده است. وی از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عجب رویی دارن هنوز چند روز نگذشته که 4 نفرو تو یه صحنه تظاهرات کشتن! 4 نفر تو یه صحنه خیلیه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار