بازدید 14237
۱

مخالفت‌«تام کاتن»‌با‌تمدید‌معاهده‌اتمی‌آمریکا‌و روسیه

یک سناتور جمهوری‌خواه گفت، تمدید معاهده اتمی آمریکا و روسیه دقیقا همان چیزی است که رئیس جمهور این کشور می‌خواهد و به زیان امنیت ملی آمریکا خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳ 23 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا علیه پیشنهاد دولت جدید این کشور جهت تمدید معاهده اتمی «استارت جدید» با روسیه موضع گرفت.

کبه نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز»، کاتن گفت: «این تصمیم بسیار بدی است و امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد. معاهده استارت جدید یک معاهده یک طرفه و به نفع روسیه است».

این سناتور جمهوری‌خواه افزود: «بعد از چهار سال که دموکرات‌ها سنگ روسیه را به سینه می‌زند و مدام از مداخله روسیه [در انتخابات ۲۰۱۶]صحبت می‌کردند، اکنون به روش‌های قدیمی و ضعیف و مسالمت‌جویانه برای مماشات در برابر روسیه بازگشته‌اند».

او در ادامه بدون اشاره به ذخایر تسلیحات اتمی آمریکا مدعی شد: «ما با خطر برتری‌جویی هسته‌ای از طرف قدرت‌های اتمی چین و روسیه مواجه هستیم و تصمیم بایدن بسیار افتضاح بود که در بازی تسلیم شود و در روز اول دولتش، دقیقاً آنچه که پوتین می‌خواست به او تقدیم کند».

کاتن گفت: «این معاهده آمریکا را دست بسته نگه می‌دارد، اما روسیه را آزاد می‌گذارد تا به توسعه تمام این تکنولوژی‌های هسته‌ای دیگرش ادامه دهد».

با این حال روز گذشته (جمعه) «جان کِربی» سخنگوی پنتاگون گفت، عدم تمدید معاهده استارت جدید، «درک آمریکا از قوای اتمی دوربرد روسیه را تضعیف می‌کند».

روسیه و آمریکا ۱۰ سال پیش معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده استارت جدید معروف شد. با این حال دولت پیشین آمریکا از تمدید آن طفره می‌رفت.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای تمدید این معاهده پیش شرط‌هایی را تعیین کرده بودند که با مخالفت مسکو مواجه شد. از جمله این پیش‌شرط‌ها می‌توان به ورود چین به معاهده به عنوان طرف سوم و باقی ماندن موشک‌های آمریکایی در کشور‌های اروپایی مجاور روسیه اشاره کرد.

روز پنجشنبه دولت جدید و دموکرات آمریکا اعلام کرد بایدن به روسیه تمدید پنج ساله معاهده استارت جدید را پیشنهاد کرده است.

در پاسخ، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز جمعه گفت، روسیه از تمدید این معاهده که تا کمتر از دو هفته آینده منقضی می‌شود، حمایت کرده و منتظر دریافت جزئیات طرح پیشنهادی واشنگتن است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ظاهرا ایشان نماینده اسراییل در آمریکا هستند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر