بازدید 9180

آیا پروتز مو حساسیت زا است؟

کاشت مو به عنوان یک روش قطعی برای درمان کم پشتی یا ریزش موهای سر شناخته می‌شود. اکثر افرادی که این عمل زیبایی را انجام داده‌اند از نتیجه به دست آمده راضی هستند. اما برای کاشت مو متقاضی باید بانک موی مناسبی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ 23 January 2021

آیا پروتز مو حساسیت زا است؟

بنابراین در افرادی که بطور ژنتیکی در قسمت‌هایی از سرشان مو رشد نمی‌کند یا به بیماری‌های خود ایمنی مانند آلوپسی آرِتا مبتلا هستند کاشت مو روش موفقی نخواهد بود. در نتیجه راهکار مناسب برای داشتن موهای پرپشت و  افزایش اعتماد بنفس پروتز مو است. این روش برای افرادی که تحت درمان‌های خاص مانند شیمی درمانی یا پرتو درمانی بوده‌اند هم موثر است. در ادامه این مطلب روش‌های رایج پروتز مو را بررسی می‌کنیم و به این سوال مهم پاسخ می‌دهیم که آیا پروتز مو حساسیت زا است؟ با ما همراه باشید.

پروتز مو چیست؟

در سایت کلینیک صدف پروتز مو اینگونه تعریف شده است: " پروتز مو یکی از راه‌حل‌های رفع مشکلات مربوط به ریزش مو به شمار می‌رود. در این روش تارهای مصنوعی مو به ‌جای کاشت در پوست سر، روی پروتزهای نانویی که جنس ظریف و مشبکی دارند، قرار می‌گیرند. سپس این پروتز را با چسب مخصوصی روی پوست سر انسان و در نواحی طاس سر می‌چسبانند. پروتز مو یک راه‌حل موقت اما با ظاهری طبیعی برای پوشش دادن قسمت‌های طاس سر است."

پروتز مو به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

پروتز مو به دو روش رایج HRT و استفاده از الیاف نانو انجام می‌شود. تار موهایی که برای پروتز در نظر گرفته می‌شوند با سلیقه متقاضی انتخاب می‌شوند. همچنین با رنگ پوست، رنگ چشم‌ها، حالت و جنس موهای اصلی همخوانی دارند  تا نتیجه کاملا طبیعی باشد.

پروتز مو به روش HRT

 کلینیک صدف درباره پروتز مو به روش HRT می‌گوید:« ترمیم مو به روش HRT یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های ترمیم مو در ایران و جهان است. کشورهایی مانند کانادا و اوکراین از آن به ‌عنوان استانداردترین روش ترمیم مو یاد می‌کنند. در ترمیم مو به روش HRT یک لایه نازک از پوست سر فرد ساخته می‌شود. سپس مناسب‌ترین تارهای مو را با توجه به رنگ، جنس و حالت موهای بیمار و همچنین فرم صورت و رنگ چشم‌های او انتخاب کرده و روی این لایه نازک تعبیه می‌کنند. در نهایت لایه شبیه‌سازی شده را با استفاده از کراتین‌های گیاهی روی پوست سر ثابت می‌کنند.

آیا پروتز مو حساسیت زا است؟

ترمیم مو به این روش عوارض ناشی از کاشت مو مانند خون‌ریزی و جای زخم را ندارد. استفاده از رنگ، مش، فر و همچنین رفتن به استخر،‌ سونا و حمام بعد از ترمیم مو به روش HRT امکان‌پذیر است. البته طبیعی نبودن موها، امکان ایجاد قارچ‌های پوستی و عفونت، نیاز به ترمیم مجدد، عدم رشد موها و هزینه بالای ترمیم و نگهداری از جمله معایب ترمیم مو به روش HRT است.»

پروتز مو با الیاف نانو

استفاده از الیاف نانو هم از روش‌های جدید برای پروتز مو است. فرآیند کاشت در این روش متقاضی تار موهای انتخابی خود را از میان موهای مصنوعی به سلیقه خود انتخاب می‌کند. در این روش ابتدا با بی حسی موضعی ناحیه دریافت کننده بی حس می‌شود و سپس تارهای مو با ابزارهای پیشرفته زیر پوست سر قرار می‌گیرند.  از آنجایی که این تار موها از جنس نانو هستند برای متقاضی حساسیت زا نیستند. همچنین قابلیت رنگ شدن، اتو یا فر کردن دارند.

آیا پروتز مو می‌تواند باعث بروز حساسیت شود؟

پروتز مو از روش‌هایی است که عوارض جانبی درد و خونریزی ندارد. نتیجه هم بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است و کاملا طبیعی بنظر می‌رسد.

اما عوارض پروتز مو به طور کلی می‌تواند موارد زیر باشد:

  • حساسیت پوستی که در صورت استفاده از چسب نامناسب یا عدم رعایت بهداشت در هنگام کاشت و توسط خود فرد به وجود می‌آید.
  • ایجاد احساس خارش یا سوزش که به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی یا کاشت غیراستاندارد ایجاد می‌شود.
  • ایجاد سردرد یا سرگیجه که باز هم به دلیل استفاده از مواد بی‌کیفیت پدید می‌آید.

پروتز مو باید با مواد با کیفیت، روش مناسب، امکانات پیشرفته و کادر درمانی ماهر انجام شود. با رعایت استانداردهای بهداشتی و درمانی نتیجه پروتز طبیعی و بدون حساسیت خواهد بود.

قیمت کاشت هر تار مو چقدر است؟

در  مقاله قیمت کاشت هر تار مو کلینیک صدف می‌خوانیم:  "براساس تعرفه وزارت بهداشت، قیمت کاشت مو با توجه به گرافت‌های کاشته شده تعیین می‌شود. قیمت کاشت هر تار مو در تمام روش‌های کاشت مو ۱۰۰۰ تومان است. طبق این فرمول، هزینه کل کاشت مو از ۱۰ تا ۱۶ میلیون تومان متفاوت است. اما رقابت‌های موجود در بازار باعث کاهش هزینه تمام‌شده این عمل می‌شود که در کلینیک صدف این قیمت ۴ و نیم تا ۹ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.هزینه کاشت مو مصنوعی و پروتز مو همراه با ترمیم و مراقبت نیز کمتر از کاشت مو طبیعی نخواهد بود به همین دلیل بسیاری افراد به کاشت مو طبیعی علاقه دارند."

جمع بندی

نتیجه پروتز مو پس از پایان عمل قابل مشاهده است و مانند روش‌های دیگر لازم نیست که برای رویش موهای اولیه صبر کنید. همچنین اگر پس از عمل از ظاهر خود راضی نبودید می‌توانید به برداشتن آن اقدام کنید یا تغییراتی در آن بوجود آورید. طول عمر پروتز مو به روش و کیفیت تارها و مواد مورد استفاده بستگی دارد.  پروتز مو بطور متوسط 2 تا 3 سال عمر مفید دارد. اما اگر با مواد استاندارد و با کیفیت انجام شود و از آن مراقبت‌ کنید می‌تواند 4 تا 5 سال هم عمر کند.استفاده از چسب‌های نامرغوب یا بهداشتی نبودن فرآیند پروتز مو باعث ایجاد حساسیت یا آلرژی و حتی عفونت‌های پوستی می‌شود. به همین دلیل حتما در انتخاب یک کلینیک معتبر دقت زیادی به خرج دهید.

اگر قصد انجام پروتز مو را دارید، می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره 27437 021 با کارشناسان متخصص کلینیک صدف در تماس باشید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت یا پروتز مو از وب سایت کلینیک صدف به نشانی  www.clinicsadaf.com بازدید کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار