بازدید 61396

چگونه افزایش حقوق را محاسبه کنیم؟

در این مطلب همه نکات و قوانین بالا رفتن دستمزد و نحوه محاسبه آن را به شما خواهیم گفت ، اگر شما هم جزء علاقه مندان در این زمینه هستید با ما همراه یاشید
کد خبر: ۱۰۲۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ 23 January 2021

چگونه افزایش حقوق را محاسبه کنیم؟

اولین و آخرین ماه هر سال را می‌توان متفاوت‌ترین ماه‌های کاری برای کارمندان دانست. ماه‌هایی که در آن تغییراتی در پاداش و دستمزد هر فرد به وجود می‌آید و می‌تواند برای هرکس متفاوت باشد. اما یکی از اتفاقاتی که به طور یکسان برای افراد کارمند در نظر گرفته می‌شود، افزایش حقوق است. قانونی که بحث و گمانه‌زنی آن از ابتدای فروردین ماه داغ است. به همین دلیل بسیاری از افراد سعی می‌کنند تا پیش از دریافت قطعی مبلغ افزایش حقوق، حدود دستمزد سال بعد خود را محاسبه کنند. اما آیا می‌دانید افزایش حقوق چگونه محاسبه می‌شود؟ در این مطلب همه نکات و قوانین بالا رفتن دستمزد و نحوه محاسبه آن را به شما خواهیم گفت.

زمان افزایش حقوق؛ چه زمانی منتظر دریافت اضافه حقوق سالیانه باشیم؟

بحث بر سر تصویب قوانین مربوط به افزایش حقوق کارمندان به طور معمول در اسفند ماه انجام می‌گیرد. این قانون در نهایت تا ابتدای فروردین ماه تصویب می‌شود و برای اجرا به نهادها و شرکت‌ها ابلاغ می‌گردد. با توجه به این زمان‌بندی انتظار می‌رود که از پایان فروردین، حقوق و دستمزد برای همه کارکنان دولتی، خصوصی و کارگران اعمال شود.

با این حال ممکن است اجرای این بند با توجه به بزرگی و وسعت سازمان کمی بیش از زمان مورد انتظار باشد. در صورتیکه تا پایان اردیبهشت ماه افزایش حقوق در سازمان صورت نگرفت، می‌توانید علت را از بخش مالی جویا شوید.

البته بسیاری از مشاغل مانند کارگران، قوانینی متفاوت متناسب با پروژه‌های در حال اجرا دارند. گاهی ممکن است افزایش حقوق یک نهاد یا سازمان به جای ماه ابتدایی سال، با پرداخت تیرماه محاسبه شود. اما اگر در شرکت خود این قوانین را ندارید، باید مطابق معمول جامعه تا انتهای اردیبهشت ماه، افزایش حقوق داشته باشید.

چگونه افزایش حقوق را محاسبه کنیم؟

افزایش حقوق شامل چه کسانی می‌شود؟

افزایش حقوق یک قانون سراسری برای همه نهادها و شرکت‌ها است و به صورت ابلاغیه‌ای رسمی به همه کسب و کارها اعلام می‌شود. در نتیجه همه سازمان‌ها ناچار به انجام آن هستند و موظفند همه رده‌های شاغل در سازمان را مشمول این بند بدانند. کارمندان دولتی و خصوصی، کارگران، کارفرمایان، بازنشستگان دولتی و به طور کلی همه افرادی که در یک سازمان فعالیت می‌کنند و دارای بیمه تامین اجتماعی هستند، در ماه‌های ابتدایی سال افزایش حقوق خواهند داشت.

البته پرداخت‌های افزایشی بازنشستگان و کارگران ممکن است کمی متفاوت با سایر مشاغل اعمال شود. اما به صورت کلی تغییر چندانی در آن‌ها اتفاق نمی‌افتد.

پس از ابلاغ این مصوبه، بخش مالی شرکت‌ها موظف هستند درصد افزایش را بر دستمزد همه افراد مشغول به فعالیت با هر سمتی اعمال کنند. هرچه سازمان بزرگ‌تر باشد، زمان بیشتری برای محاسبات درست صرف می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی کار و صرف زمان کمتر، با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد اطلاعات مالی دقیق هر فرد مشغول به کار را داشته باشید تا این فرایند ساده‌تر صورت گیرد.

افزایش حقوق و دستمزد سالیانه چقدر است؟

افزیش حقوق درصد مشخصی برای همه سال‌ها ندارد. در حقیقت طبق مذاکراتی که توسط قانون‌گذاران صورت می‌گیرد، افزایش حقوق به عوامل مختلفی وابسته است. برای مثال ماده 41 قانون کار بیان می‌کند که افزایش حقوق باید بر مبنای سبد معیشتی خانوار و با بررسی میزان تورم، خرید و فروش و پویایی بازار کشور تعیین شود. به همین دلیل عدد در نظر گرفته شده برای افزایش دستمزد، در هر سال باید با بررسی این عوامل صورت گیرد.

برای مثال در سال 1399 با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، عدد افزایش حقوق کارمندان بر اساس اعلام وزارت کار، عددی معادل 15 درصد بود. شرکت‌ها می‌توانند با کمک نرم افزار حسابداری معتبر، عدد دقیق را برای دستمزد هر فرد محاسبه کنند تا درصد اشتباه کمتر شود و به علاوه جمع نهایی هزینه‌های شرکت نیز به دقت برآورد شود.

چگونه افزایش حقوق را محاسبه کنیم؟

فرمول محاسبه افزایش حقوق؛ چگونه حدود دستمزد خود را محاسبه کنیم؟

محاسبه عدد دقیق دستمزد شما بعد از اضافه شدن درصد تعیین شده به عوامل مختلفی مانند پایه حقوق شما و درصد دقیق اعلام شده بر می‌گردد. با این حال می‌توانید با کمک فرمول زیر، عددی تقریبی از دستمزد سال آینده خود به دست آورید. برای محاسبه افزایش حقوق، باید مبلغ حقوق پایه را ضربدر اعشار درصد افزایش اعلام شده کنید. برای مثال اگر حقوق پایه شما در حال حاضر 2 میلیون و 600 هزار تومان و افزایش حقوق 15 درصد باشد، روش محاسبه افزایش حقوق به صورت زیر خواهد بود:

2600000*1/15=2990000

بنابراین با کمک این فرمول ساده متوجه خواهید شد که حقوق تقریبی شما 2 میلیون و 990 هزار تومان است. با این حال برای عدد دقیق‌تر، عوامل دیگری مانند برنامه‌های مالی شرکت و عدد دریافتی روزانه شما نیز اهمیت دارد.

محاسبه سریع و دقیق حساب‌های مالی شرکت با کمک بهترین نرم افزار حسابداری

دقت در محاسبات یکی از مهم‌ترین اصول در بخش مالی هر شرکت است. این محاسبات ممکن است در شرکت‌های کوچکتر، ساده‌تر به نظر برسد. اما هرچه دایره کارکنان یک سازمان افزایش یابد، بخش مالی نیز فرایند سخت‌تر و پیچیده‌تری خواهند داشت.

در این شرایط با کمک ورود اطلاعات مالی در نرم افزار حسابداری، هم محاسبه دقیق‌تری خواهید داشت و هم امکان اشتباه شما به صفر خواهد رسید. به علاوه زمان کمتری صرف محاسبات عددی خواهید کرد.

نرم افزار حسابداری سپیدارسیستم یک نرم افزار معتبر و قدیمی در این حوزه است که به فعالیت‌های بخش مالی، نظم، دقت و سرعت بیشتری می‌بخشد. برای خرید نرم افزار یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت سپیدارسیستم سر بزنید یا با شماره ۰۲۱-۸۱۰۲۲۲۲۲ تماس بگیرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس