بازدید 16607
۱

بحرین مسافران قطری را بازداشت کرد

وزارت کشور بحرین از بازداشت تعدادی از مسافران قطری که از طریق پُل «ملک فهد» ( بین عربستان و بحرین ) به این کشور وارد شده‌اند، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 21 January 2021

به گزارش تابناک، شبکه خبری «سی ان ان» به نقل از بیانیه امروز (پنجشنبه) وزارت کشور بحرین نوشت: شهروندان قطری دستگیر شده بدون انجام مراحل قانونی و ثبت نام در وب سایت تعیین شده جهت خروج و ورود شهروندان قطری به بحرین دستگیر شده‌اند.

معاون امور بنادر وزارت کشور بحرین که در خبر به نام وی اشاره‌ای نشده است نیز گفت: شهروندان قطری دیروز (چهارشنبه) در گذرگاه مرزی پل ملک فهد دستگیر شدند.

شبکه خبری سی ان ان به تعداد شهروندان قطری بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی بحرین اشاره‌ای نکرده است.

ناظران سیاسی منطقه معتقدند که به رغم برگزاری چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر «العُلا» عربستان که با هدف آشتی بین قطر و چهار کشور عربستان، بحرین، امارات و مصر برگزار شد، اما این نشست هنوز نتوانسته موجب فروکش کردن شعله‌های اختلاف بین دوحه و منامه شود.

نماینده دائم بحرین در سازمان ملل متحد نیز چندی قبل بار دیگر قطر را مورد هجمه قرار داد تا بحران میان دو کشور به دنبال نقض حریم هوایی قطر توسط جنگنده‌های بحرینی، تشدید شود.

"جمال الرویعی" نماینده دائم بحرین در سازمان ملل متحد در جدیدترین مواضع خود بار دیگر به قطر هجمه بُرد و مقامات قطری را به عدم شفافیت متهم کرد.

بحران روابط میان چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر از ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۶ و به دلیل متن سخنرانی امیر قطر در یک رژه نظامی که وی پنجم خرداد ماه همان سال، جمهوری اسلامی ایران را «هژمونی» (قدرت برتر) منطقه و دو جنبش «حزب الله» و «حماس» را نیروهای مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی خوانده بود، آغاز شد.

این چهار کشور عربی از همان زمان با وارد کردن اتهامات فراوان به دوحه، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را به صورت زمینی، دریایی و هوایی تحت محاصره قرار دادند. دوحه نیز با رد اتهامات وارده از سوی همسایگان عرب خود و مصر، آن‌ها را به تلاش برای دست‌اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرد.

کشورهای تحریم کننده ۱۳ شرط از جمله بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه و قطع روابط با ایران را برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند، شروطی که مقام‌های قطری تن به پذیرش آن ندادند.

این کشورها در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که ۱۶ دی در شهر العُلا با هدف آشتی و مصالحه بین اعضا به میزبانی عربستان برگزار شد، با امضای توافقنامه و صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که به اختلافات خود با دوحه پایان دادند.

منبع: ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
راستی این استان قدیمی ایران یعنی بحرین کی به دامان کشور باز می گردد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر