بازدید 8518

تلاش برای افزایش اعتبار نهاد‌های حمایتی از زنان

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه این فراکسیون بر ساماندهی وضعیت ۳.۵ میلیون زن سرپرست خانوار تأکید دارد گفت: برای این اقدام باید بودجه نهاد‌های حمایتی را افزایش دهیم.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵ 20 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سارا فلاحی سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۱ بهمن) در نشست خبری با موضوع تشریح عملکرد ۶ ماهه این فراکسیون اظهار داشت: در جلسات نخست این فراکسیون نقشه راهی ترسیم شد تا استراتژی تأثیرگذاری زنان با تدوین طرح‌ها و لوایح مربوط، پیگیری شود ضمن اینکه می‌کوشیم تلاش خود را کرده تا از شعارزدگی دوری کنیم و در نهایت اقدامات قابل توجهی برای حوزه زنان صورت گیرد.

وی افزود: این فراکسیون بر ساماندهی وضعیت حدود ۳.۵ میلیون زن سرپرست خانوار تأکید کرد که از مهم‌ترین این اقدامات کمک بودجه‌ای به نهاد‌هایی است که در این زمینه مسئولیت دارند.

* گفتار درمانی دولت درباره ورزش بانوان

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: قرار است هسته‌ای تشکیل دهیم تا بر اساس آن کارگروهی جهت تصمیم‌گیری‌های مشترک با دستگاه‌های فعال در حوزه زنان ایجاد شود تا مشکلات حوزه زنان بیش از این افزایش پیدا نکند. این در حالی است که مجلس اقداماتی را درباره بیمه زنان خانه دار کرده و این موضوع بعد از طی مراحل قانونی، در صحن بررسی خواهد شد.

فلاحی همچنین اظهار داشت: باید وزارت ورزش و جوانان به حوزه ازدواج جوانان رسیدگی کرده و به ورزش بانوان بیش از پیش اهمیت دهد و اعتبار ویژه‌ای برای این موضوع در نظر بگیرد ضمن اینکه نباید نگاه جنسیتی به ورزش داشت بلکه نگاه باید مبتنی بر سلامت و عدالت باشد؛ گفتار درمانی جواب نمی‌دهد.

وی گفت: انتقاداتی درباره تقسیط مهریه، تورم و سایر مسائل مرتبط با آن وجود دارد؛ تلاش داریم به گونه‌ای مدیریت شود که زنان از طریق مهریه که ابزار شرعی دفاع از حقوق آن‌ها محسوب می‌شود، آسیب نبینند.

* وجود ۳ و نیم میلیون زوج نابارور

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس درباره لایحه خشونت علیه زنان هم افزود: دولت اعلام کرده این لایحه را به مجلس ارسال کرده، اما هنوز چیزی به دست ما نرسیده است.

وی تصریح کرد: حدود ۳ و نیم میلیون زوج نابارور در کشور داریم که باید با افزایش بودجه مراکز تحقیقاتی کشور، خلاء‌های این مشکل را پرکرده و به هدف اصلی یعنی افزایش جمعیت دست پیدا کنیم.

فلاحی همچنین با اشاره به اهمیت حضور زنان نماینده مجلس در دیدار‌های دیپلماتیک و پارلمانی خاطرنشان کرد: حضور زنان در این جلسات حاوی پیام صلح و ثبات برای دنیاست همچنین زنان این امکان را دارند که حوزه روابط بین پارلمانی را تقویت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل