بازدید 7708
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز:

آلودگی هوای اخیر در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بود

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد تاثیر فعالیت نیروگاه شهید رجایی قزوین بر آلودگی هوای استان هستیم. این نیروگاه هنوز از مازوت برای سوخت استفاده می‌کند و حاصل این فعالیت باعث انتشار آلاینده‌ها در استان می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 20 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فردین حکیمی در نشست خبری که روز سه‌شنبه یکم بهمن به مناسبت روز هوای پاک در دانشکده محیط زیست البرز برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه اغلب مسئولین توجه چندانی به قانون هوای پاک و هشدار‌های محیط زیست در خصوص آلودگی هوا ندارند و نسبت به انجام وظایف خود برای کاهش آلاینده‌های هوا کوتاهی می‌کنند، چون بیشتر آن‌ها به این مقوله نگاه بلند مدت ندارند و صرفا حال و اکنون را می‌بینند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: حفظ پاکی هوا نتیجه یک تعامل همگانی است و هم مردم و هم مسئولین باید در این زمینه نقش خود را ایفا کنند و این موضوع را صرفا جزء وظایف محیط زیست تلقی نکنند.

وی با اشاره به وضعیت کیفی هوا در سال جاری افزود: امسال در مجموع ۳۴ روز هوای پاک، ۲۰۲ روز سالم، ۴۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲۷ روز نیز ناسالم برای تمامی گروه‌ها داشته‌ایم که در مقایسه با ۱۰ سال اخیر تعداد روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای تمامی گروه‌ها بی سابقه بوده است.

وی توضیح داد: در مجموع باید گفت تا به امروز ۷۷ درصد از روز‌های امسال سالم و ۲۳ درصد آن نیز در شرایط ناسالم قرار داشته است.

این مسئول در پاسخ به اینکه سهم نیروگاه منتظر قائم و سیمان آبیک در آلودگی هوای امسال چقدر بوده، گفت: از چهار سال پیش تا کنون شیر مازوت نیروگاه منتظر قائم بسته شده و صرفا برای سوخت از نفت گاز و گاز استفاده می‌کند.

حکیمی تاکید کرد: فعالیت سیمان آبیک در سال‌های گذشته باعث آلودگی هوای استان می‌شد، ولی این آلودگی با ایجاد سیستم پایش آنلاین، ارائه خوداظهاری آلودگی توسط این کارخانه و بازدید و نمونه برداری‌های مستمر به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد تاثیر فعالیت نیروگاه شهید رجایی قزوین بر آلودگی هوای استان هستیم. این نیروگاه هنوز از مازوت برای سوخت استفاده می‌کند و حاصل این فعالیت باعث انتشار آلاینده‌ها در استان می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: هم از طریق سازمان محیط زیست و هم از طریق استانداری در حال پیگیری بحث تاثیر نیروگاه شهید رجایی بر آلودگی هوای البرز هستیم.

وی در خصوص استاندارد‌های سوخت خودرو‌های استان نیز گفت: خوشبختانه در هسته مرکزی استان شاهد توزیع بنزین یورو چهار با استاندارد‌های مشخص شده هستیم، ولی نفت گاز‌هایی که در جایگاه‌های پخش توزیع می‌شود هنوز با استاندارد‌های مشخص شده فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال کاهش تعداد خودرو‌های فاقد معاینه فنی و آلاینده در استان هستیم، گفت: با همکاری پلیس و شهرداری ۶۸ دوربین در معابر استان نصب شده که پنج مورد از آن‌ها وظیفه اعمال جریمه برای خودرو‌هایی که فاقد معاینه فنی هستند را به عهده دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل