بازدید 18247

باد شدید و سرمای زیرصفر در پایتخت

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا یک شنبه پنجم بهمن کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد در اغلب نقاط کشور به ویژه در نیمه شمالی کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 20 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های اردبیل، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، زنجان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی و خوزستان بارش برف و باران و وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی افزود: از اوایل امشب در برخی نقاط استان‌های تهران و البرز و بعدازظهر امروز با نفوذ توده هوای سرد در استان‌های گیلان و مازندران بارش برف و باران و وزش باد شدید داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه دوم بهمن بارش پراکنده در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز و تهران ادامه دارد و با حرکت سامانه به سوی شرق در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد: روز جمعه سوم بهمن بارش پراکنده برف و باران در شمال شرق خواهیم داشت و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی گفت: از امروز تا یک شنبه پنجم بهمن کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد در اغلب نقاط کشور به ویژه در نیمه شمالی کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز پنجشنبه در سطح کشور به ویژه نیمه شرقی و وزش باد شدید خواهیم داشت و این باد روز جمعه در شرق و جنوب شرق تداوم دارد.

اصغری با بیان اینکه آسمان اغلب مناطق کشور روز‌های شنبه و یکشنبه پیش رو صاف است، گفت: بدین ترتیب در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت غبار صبحگاهی پدیده غالب خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید گاهی بارش باران و برف در بعد از ظهر کاهش ابر پیش بینی می‌شود همچنین کاهش دما و افزایش باد فردا شب در تهران محتمل است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۶ درجه و ۴ درجه زیر صفر خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۶ درجه زیر صفر، شهرکرد با کمینه دمای ۱۴ درجه زیر صفر و همچنین سنندج، زنجان و بجنورد با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

اصغری اظهار داشت: روز آینده در ۲۸ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان