بازدید 6145

آغاز تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به دغدغه نمایندگان مجلس درباره سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش بینی کارشناسان، درآمد سازمان تامین اجتماعی در سال 1390 از هزینه های آن کمتر خواهد شد که در آن صورت این سازمان نمی تواند جوابگوی بیمه شدگان خود باشد.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۴ 07 June 2010
تابناک اجتماعی ـ به دنبال انتقادهای گستره ای که از عملکرد سازمان تامین اجتماعی و ذبیحی به عنوان رئیس آن، و همچنین اعتراضات گسترده ای که مجلس نسبت به عملکرد این سازمان زیرمجموعه وزارت رفاه داشته، در نهایت مجلس تیغ نظارت خود را بیرون کشیده و تصمیم به تحقیق و تفحص اط این مجموعه گرفته است.

به گزارش خبرنگار تابناک اجتماعی، در همین زمینه عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از انتخاب اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد.
 
هادی مقدسی افزود: در این جلسه، سلیمان جعفرزاده نماینده مردم ماکو به عنوان رئیس، بنده به همراه سیدعلی محمد موسوی نماینده مبارکه به عنوان نواب رئیس، صمد فدایی نماینده سنقر به عنوان دبیر و سید جواد زمانی نماینده کنگاور به عنوان سخنگوی این هیئت انتخاب شدیم.

نماینده مردم بروجرد گفت: همچنین آقایان زنجانی، ترابی، پورفاطمی، عیسی زاده، محجوب، منصوری، رحیمی نسب، دهقانی، پرتوی و صبور نیز به عنوان اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی انتخاب شدند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به دغدغه نمایندگان مجلس درباره سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش بینی کارشناسان، درآمد سازمان تامین اجتماعی در سال 1390 از هزینه های آن کمتر خواهد شد که در آن صورت این سازمان نمی تواند جوابگوی بیمه شدگان خود باشد.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که این سازمان سرمایه گذاری های مختلفی از طریق منابع هنگفت خود انجام داده اما به دلیل سوء مدیریت و نبود مناسبات شفاف در عملکرد خود با مشکلات روبروست.

مقدسی افزود: نمایندگان مجلس با رای بالا، تشکیل هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را تصویب کردند که پیش بینی می شود بتوانیم با توجه به کارشناسانی که در این هیئت وجود دارد در موعد مقرر قانونی که شش ماه است، گزارشی از آخرین وضع شرکت های سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی و همچنین شفاف کردن مسئولیت ها در سازمان ارائه کنیم.

نماینده مردم بروجرد خاطرنشان کرد: طبق قانون باید اطلاعات لازم در اختیار این هیئت قرار گیرد و اگر مدیری در این باره همکاری نکند به دولت معرفی می شود.

در این زمینه گفتنی است، که ذبیحی رئیس فعلی سازمان تامین اجتماعی بوده و از حمایت ویژه رئیس جمهور برخوردار بوده تا جایی که وزیر رفاه نیز از تغییر و جابه جایی رئیس آن عاجز بوده و حتی در دعوایی که میان سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه صورت گرفته بود، در نهایت محصولی توانست با کمک و مصوبه مجلس پولدارترین سازمان کشور را زیر ومجموعه وزارت رفاه کند.

سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین و با سرمایه ترین سازمان کشور بر عملکردش انتقادات و ایرادات زیادی وارد شده است چرا که سازمانی که شستا، بزرگترین شرکت سرمایه گذاری کشور را که دارای امتیازات گوناگون و رانت های مختلف قانونی است، در پرداخت معوقه و برخی موظفی های خود درمانده است.

گفتنی است، پیش تر تابناک نسبت به عملکرد نامناسب سازمان تامین اجتماعی و مدیریت ضعیف ذبیحی مطالب مستندی را منتشر کرده بوده است اما سازمان تامین اجتماعی با بی توجهی به دغدغه رسانه ها و همچنین نمایندگان مجلس در حال طی راهی است که در پیش گرفته!

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
با سلام خواهشمند است از دعواهای جناهی پرهیز و یک نفر پیداشود وضعیت قانون بازنشستگی پیش از موعد مصوبه مجلس محترم که تا شهریور ماه اعتبار دارد لطف نموده وابلاغیه آن را به شعبات بیمه تسلیم نموده تا افرادی که در انتظار این موضوع هستند از سرگردانی نجات پیدا کنند اگرهم مصوبه مجلس قرار نیست که عمل شود لااقل اطلاع رسانی نمائید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر